![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.
Proszę o krótkie wyjaśnienie zasady działania modułu EWS. W jakich latach był montowany w m50? Dzięki, pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
W M50 nie było EWS (immobilaizera), porzynajmniej seryjnie. Seryjnie montowany od 95r czyli w silnikach M52 (osprzęt i sterowniki Siemens). Wcześniej stosowane sterowniki silnika Bosch są bez EWS.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
M50 miały komputery bosch (wcześniejsze wersje) i siemens. Wydaje mi się, że te ostanie miały ews.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm -------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 September 2007 Skąd: Józefów ![]() |
Imo działa w skrócie tak:
W kluczyku jest transporeder a wstacyjce antena to to czarne kółko jak wkładasz kluczyk. Sygnał zamyka się przez stacyjkę moduł EWS (Electronic Vehicle Immobilization System - takie pudełeczko czarne lub szare ) i sterownik silnika. Jeśli te 3-y warunki są spełnione i sygnał się zamknie to silnik zagada.(Podania Napiięcia na rozrusznik) ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Ja mam m50 na osprzecie siemensa auto jest z 93 r i nie ma zadnego ews
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A jak to stwierdziłeś?
-------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
dlugo juz kolego nie slyszalem takiego dowcipu haha
![]() Nie ma zadneg ews i tyle nie potrzebuje ci tego tlumaczyc heheh uwierz mu ze od a do z wiem co mam i co tam siedzi... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
korona wyjaśnił co i jak
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
Jest mozliwosc wywalenia EWSa ? np przy robieniu swapa? duzo z tym problemu ?
-------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
dlugo juz kolego nie slyszalem takiego dowcipu haha ![]() Nie ma zadneg ews i tyle nie potrzebuje ci tego tlumaczyc heheh uwierz mu ze od a do z wiem co mam i co tam siedzi... Nie pytam dlatego, że wątpię albo neguję co piszesz, tylko chce się czegoś dowiedzieć. Nie jestem mechanikiem, mam m50 ma boschu i nie wiem jak stwierdzić obecność ews. Miałem problemy przy swapie bo mechanik stwierdził że komp jest siemensa i ma ews, trzeba było załatwiać komp boscha. -------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
no ja wlasnie tez bede dokonywal swapa i na pewno silnik ktory bedzie wsadzany bedize juz mial ews wiec pytanie tez czy da sie jakos wywalic czy odrazu brac modol stacyjke i kluczyk ?
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
chetnie tez uslysze jak to jest z wywaleniem tego ewsa ?
-------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
Przez przypadek wyskoczyly mi 2 posty. Sorry
-------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
w lodzi jest gosc co wywala ews ze sterownika, bierze za to chyba 1,5 kpln
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 21:57 |