![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
witam
chodzi mi po głowie taki projekt jak bmw 2.5 m50 co te silniki bardziej bedą przysfajały czy kompresor czy lepsze bedzie turbo ? temat już był poruszany ale nie było w żadnym takiego zestawienia +i- jednego i drugiego a i zastanawiam sie czy wersja z vanosem jest dobra do takich modów ? wiem że kolega KORONA bedzie uturbiał 2,5 a czy ktoś zakładał kompresa do takiego modelu ? jak tak to prosze o jakieś foty i opisy projektu . dzięki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Do M50 z bardziej dostępnych modeli kompresora potrzebujesz Eatona M62 lub M90. M45 będzie za mały, podobnie jak kompresor z corrado. M62 można znaleźć w mercedesach kompressor bodajże 2l ale z początkowych lat produkcji, później zmieniono go na mniejszy M45. Eaton M90 to już istny potwór, będzie problem żeby zmieścić go pod maską można go znaleźć w mercedesach AMG.
Poniżej link do tematu o E36 z kompresorem Eaton M62, jest parę zdjęć, kompresor umieszczono bezpośrednio na kolektorze ssącym, warto zobaczyć: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=538535 Też zastanawiałem się nad kompresorem, niby trochę łatwiejsze w wykonaniu ale zdecydowanie mniej rozwojowe (zazwyczaj pierwszy stage jest ostatnim). Zakładasz takiego M62, doładowanie 0,3-0,4bar i jeździsz, więcej z tego raczej nie wyciągniesz w 2.5l. Powinno wystarczyć do ok. 240KM Nie trzeba odprężać silnika, w stosunku do turbo nie trzeba ruszać praktycznie wydechu, nie trzeba ciągnąć oprzewodów smarujących turbo, robić spływu oleju w misce, nie trzeba ciągnąć przewodów cieczy do chłodzenia turbiny, nie ma problemów ze sterowaniem doładowaniem (jest przecież na stałe ustawione wielkością kółek), odpada więc problem rurek podciśnienia, WG i inne. Jeżeli wywalisz klimę to kompresor można umieścić w miejscu sprężarki klimy i zastosować intercooler, w rozwązaniu z podanego linka nie ma intercoolera. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
dobra a co z elektryką trzeba czymś stroić to czy to bedzie działać bez strojenia?
wtryski zostają stare bo dadzą rade no i teraz kwestia montarzu Jeżeli wywalisz klimę to kompresor można umieścić w miejscu sprężarki klimy i zastosować intercooler, w rozwązaniu z podanego linka nie ma intercoolera. to co napisałeś że zamiast klimy ale jak? czym doprowadzić doładowanie do kolektora i wogóle przepustnica i wszystko ? Added after 27 minutes: http://www.allegro.pl/item270553965_kom ... cedes.html o taki kompresor to orientuje sie ktoś jaki to model |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Odpowiednie wystrojenie silnika po doładowaniu (bez różnicy czy turbosprężarką czy kompresorem) jest najważniejsze. Musisz kupić przynajmniej piggyback, np. SMT6.
Seryjne wtryskiwacze przydałoby się zamienić na wydajniejsze. Mam na sprzedaż wtryskiwacze 249cc/min. z E36 M3 S50B30, które wystarczą do około 300 KM i pasują plug and play do M50B25. Interesuje mnie 500zł za komplet. Jeżeli dobrze pamiętam, to Michał „Butch” Głębowski przy ciśnieniu doładowania równym 0.6bar osiągnął ~245 KM w swoim E36. Obecnie jego kompresor Eaton M90 jest na sprzedaż. Może będziesz miał możliwość kupienia go wraz z mocowaniem itp. Znacznie ułatwiłoby Ci to pracę na projektem. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
CYTAT("paoloz325":1poae3kz) dobra a co z elektryką trzeba czymś stroić to czy to bedzie działać bez strojenia?
wtryski zostają stare bo dadzą rade no i teraz kwestia montarzu to co napisałeś że zamiast klimy ale jak? czym doprowadzić doładowanie do kolektora i wogóle przepustnica i wszystko ? Added after 27 minutes: http://www.allegro.pl/item270553965_kom ... cedes.html o taki kompresor to orientuje sie ktoś jaki to model Kompresor w linku co podałeś to M45 czyli najmniejszy z serii, szukaj raczej takiego jak w linku poniżej: http://www.allegro.pl/item266458789_mer ... resor.html To jest właśnie M62, poznać go można po większej ilości "żeber" na obudowie, ma też inne kółko wyposażone w sprzęgło elektromagnetyczne no i jest większy. Wspomniane sprzęgło to fajna sprawa (nie jestem pewien czy wszystkie M62 mają takie coś), można zrobić tak że auto na codzień będzie jeździć bez doładowania, a po naciśnięciu pstryczka załączy się kompresor. Druga zaleta to że po zastosowaniu odpowiedniego knifu kompresor będzie się wyłączał po zamknięciu przepustnicy więc nie będzie problemów z upuszczaniem powietrza na wolnych obrotach. Oczywiście wysterować to czymś trzeba, seryjne wtryski nie wystarczą więc albo większe (te od maleckis'a wystarczą w zupełności), albo dodatkowe wtryski przed przepustnicą. Druga wersja chyba lepiej się sprawdzi na codzień przy knifie z pstryczkiem włączającym kompresor, no i jaki to lans taki pstryczek +50KM w kabinie Nie mam pewności czy wejdzie kompresor w miejsce sprężarki bo nie przymierzałem, tak czy inaczej nie ma rzeczy niemożliwych, reszta dolotu jak w przypadku turbo, ostatnio był temat na forum głównym że nawet rurki z PCV dają radę |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 26 April 2007 ![]() |
dlaczego mniej rozwojowe ????
taka sprezarka vortecha v2 uzywana przez vf ma przeciez potencjal 680ps . pierwszy stage to jakies 6 psi a jej mozliwosci dochodza do 20 psi. pozatym v2 chyba jest duzo mniej klopotliwe przy montazu od eatonow tylko ciekawe jak z jego kupnem http://www.vf-engineering.com/images/ki ... /top/1.jpg http://www.vortechsuperchargers.com/vie ... percharger firma VF wyciagnela przy pomocy tego kompresorka bez intercoolera w 323i 271 ps czyli +100 przy 6psi. ciekawe jest ze pisza ze do 6 psi intercooler nie jest potrzebny. CYTAT "Stage 1 is set up to create 6psi manifold pressure at peak boost. VF engineers tested and found 6psi to be the optimal induction charge limit without aftercooling."
http://www.vf-engineering.com/index.php ... 23-325.php sam jestem zaintersowany kompresorkiem ale do m52 i poki co tez zastanawiam sie jak to zrobic -------------------- e46 323i Limo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Pisząc mniej rozwojowe mam na myśli między innymi dostępność kompresorów. Jesne, można kupić Vortecha z potencjałem 600KM jak kogoś stać, kto bogatemu zabroni, ale w większośći przypadków będzie to montaż używanego Eatona, stąd ograniczone możliwości rozwoju takiego setupu.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
CYTAT("korona":3lhp6wfi) Pisząc mniej rozwojowe mam na myśli między innymi dostępność kompresorów. Jesne, można kupić Vortecha z potencjałem 600KM jak kogoś stać, kto bogatemu zabroni, ale w większośći przypadków będzie to montaż używanego Eatona, stąd ograniczone możliwości rozwoju takiego setupu.
pozatym taki kompresor vortech to już napewno trzeba by zakuwać silnik a taki zwykły eatonik to tak tylko żeby troche popchać szybciej samochód a teraz powiedzcie czy taki stage 1 można wykonać wersją garażową ? jeszcze jedno ile może dmuchnąć taki eaton na standardowym kole i ile może wytrzymać m50 na serii Added after 6 minutes: http://www.vf-engineering.com/index.php ... -index.php ahh zobaczcie jak to pięknie wygląda Added after 5 minutes: http://cgi.ebay.de/Eaton-Kompressor-Kit ... dZViewItem troche cena za wysoka ale o coś takiego chuba chodzi Added after 3 minutes: http://cgi.ebay.de/Eaton-Kompressor-mit ... dZViewItem |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 26 April 2007 ![]() |
dlaczego zakuwac ? 6 psi ktore dmucha vf to akurat 0,41 bara. z tego co wyczytalem na forum to softturbo znosi silnik bez zakuwania.
-------------------- e46 323i Limo
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
To ja już się przyszłosciowo zapytam:
Mając M52B28 i chcąc dmuchać softa, lepiej kompresorem, czy turbosprężarką ? I czy w tej sytuacji warto zmienić kolektor na ten od 2.5 ? Temat turbo jako tako znam, kompresora praktycznie w ogóle |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
CYTAT("Bartek-CRX":1v1opfjk) To ja już się przyszłosciowo zapytam:
Mając M52B28 i chcąc dmuchać softa, lepiej kompresorem, czy turbosprężarką ? I czy w tej sytuacji warto zmienić kolektor na ten od 2.5 ? Temat turbo jako tako znam, kompresora praktycznie w ogóle Jeśli chcesz silnik doładować to wymiana kolektora ssącego nie ma najmniejszego sensu, jeżeli doładowanie ma być małe i a montaż jak najmniej inwazyjny w silnik i osprzęt (aby na przykład było łatwo powrócić do serii), to kompresor będzie wg mnie lepszym rozwiązaniem. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Ale czy z kompresora wydoję taką moc jak z turbo ? I jak finansowo będzie wyglądac różnica miedzy dwiema dmuchawami
Ps. Z doświadczenia z Hondami moge powiedzieć, ze turbo do Hond wychodzi sporo taniej i daje wiekszą moc. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
CYTAT("Bartek-CRX":1lmd3ppb) Ale czy z kompresora wydoję taką moc jak z turbo ? I jak finansowo będzie wyglądac różnica miedzy dwiema dmuchawami
Ps. Z doświadczenia z Hondami moge powiedzieć, ze turbo do Hond wychodzi sporo taniej i daje wiekszą moc. Ja tam specjalista nie jestem ale wydaje mi sie ze wszystko zalezy od tego ile chcesz dmuchac - w ile celujesz. Jak przyrost ma byc maly, kompresor jest tanszy. A jak chcesz dmuchac duzo, kompresor nie wystarczy a koszty uturbiania rosna, i to pewnie geometrycznie |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Ma być tak, żeby nie zakuwac. W Hondzie bezpieczna granica to 0.6 bara
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Jak chcesz 0,6bar to musisz poszukać kompresora który tyle wyciągnie w 2,8l. Eaton M62 będzie za mały, pozostaje albo ogromny M90, albo zakup innego np Vortecha o którym była mowa wyżej, ale używek w PL praktycznie nie ma a zakup nowego to ok 2500USD, i tu już się okazuje że uturbienie będzie jednak tańsze.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Tak, tylko nie wiem czy te 0.6 Bara jest tez bezpieczne dla B52B28, bo tu moze byc np bezpieczna granica na 0.4 Bara
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
to eaton m62 może nie dać rady w 2,8 a w 2,5 ile on max dmuchnie 0.5bara ??czy mniej ??
a bezpieczna granica dmuchania w m50 to chyba 0.7 a w m52 niewiem czy nie mniej bo tam przeszkadza troche blok aluminiowy |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Jeszcze odnośnie kompresora, to nie uważam aby nie było to rozwiązanie w ogóle rozwojowe. Ja u siebie przy zastosowaniu Eatona M65 (to jest właśnie ta hybryda M62 z Mercedesów, którą niektórzy mylą z M45) juz trzy razy zwiększałem doładowanie, zaczynając od 0,3 bara, poprzez 0,5 i obecnie na 0,8 bara kończąc. Rozumiem, że dla przeciętnego użytkownika może to być uciążliwe (chodzi o demontaż kompresora lub też samego kółka) ale da się. I powiem więcej - charakterystyka dobrze zrobionego silnika z kompresorem jest naprawdę wspaniała.
PS. Również w Mini Cooperze S z kompresorem juz podnosiliśmy doładowanie 3 razy. Obecnie jest 1 bar, a było nawet 1,2. Seria 0,7 - 0,75 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 22 November 2007 Skąd: Przybiernów ![]() |
wiec jak jest z tym M52B28 zkolektorem od 2,5...można tam wrzucić kompresor czy nie jeśli tak to jaki i jakie to doładowanie miało by być??
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Pisza mędrcy, ze przycdoładowaniu zmiana kolektora jest zbędna
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:44 |