Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [M50] Obroty biegu jałowego - które czujniki?
korona
post Thu, 15 May 2008 - 19:52
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Silnik M50B25 vanos; Bosch Motronic 3.1.1
Ostatnio mam problem z wolnymi obrotami, jak auto jest zimne to jest OK, ok 850obr; ale czym cieplej tym obroty idą wyżej, nawet do 1250obr w bardzo upalne dni i to już jest uciążliwe. Wczesną wiosną, jak nie było tak ciepło, tego problemu nie było.
Spradzone: czujnik położenia wału (podmieniony), TPS, czujnik temp. płynu chłodzącego do ECU (podmieniony), silniczek krokowy (podmieniony i czyszczony). Nie sprawdziłem jeszcze czujnika wałka i przepływki. Silnik nie łapie lewego powietrza na 100%.

Które czujniki odpowiadają za obroty biegu jałowego? Podejrzewam że winny będzie któryś z temp., może ten zintegrowany w przepływce który mierzy temp. powietrza zasysanego? Ktoś ma jakieś pomysły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 May 2008 - 19:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Thu, 15 May 2008 - 20:13
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza. U mnie w M3 jest on niezintegrowany z przepływomierzem i samodzielnie zainstalowany w kolektorze ssącym. W przepływomierzu jest tylko termistor, na podstawie którego DME sprawdza szybkość chłodzenia się "gorącego druta". Ty też w M50B25 musisz mieć czujnik temp. zasysanego powietrza gdzieś w kolektorze ssącym. Nowy czujnik w BMW to ~120zł.



--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Thu, 15 May 2008 - 22:47
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Czujnik temp. powietrza zasysanego przez silnik "13 62 1 725 323" wkręcony jest od spodu kolektora ssącego pomiędzy przepustnicą, a króćcem z którego podłączone jest podciśnienie ( w n/a wink.gif ) do regulatora ciśnienia paliwa. Czyli od przepustnicy w stronę ściany grodziowej.

Najszybciej było by zobaczyć jakie temperatury z czujników cieczy i powietrza widzi ECU podłączając jakiś tester. Któreś ze wskazań powinno być już na pierwszy rzut oka mało realne...


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 16 May 2008 - 08:20
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





No tego czujnika też jeszcze nie sprawdziłem, a nie wiem czy mam wśród części na podmianę, może to będzie to. Jak ktoś ma to na zbyciu prosze o kontakt priv.

CYTAT(brus_ik @ Thu, 15 May 2008 - 22:47) *
Najszybciej było by zobaczyć jakie temperatury z czujników cieczy i powietrza widzi ECU podłączając jakiś tester. Któreś ze wskazań powinno być już na pierwszy rzut oka mało realne...


Czy mógłbyś polecić jakiś ogólnodostępny (czyli niedrogi) zestaw - interfejs i soft - który wyświetli takie parametry? I przy tym połączy się bez problemu ze wszystkimi modułami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Fri, 16 May 2008 - 08:53
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Z tanich interfejsów to nic nie polecę bo w pracy mam dostęp do kts520, a dwóch kolegów ma launhax431 więc nie miałem potrzeby kupowania niczego taniego.

Jeżeli już miał bym kupować coś taniego to zadzwonił bym do sprzedawcy i zapytał czy będzie działać z Twoim sterownikiem podgląd "LiveData" na przykład w takim czymś - https://www.obd2.pl/index.php?p19,memoscan-u581 - 100 razy wygodniejsze od fejsików z kabelkami i laptopami a zrobisz w zasadzie to samo albo więcej niż większością tanich interfejsów z allegro.

Powinienem mieć w domu dwa takie czujnik (jeden nie używany w kolektorze po przekładce z m50 do m52) więc jak znajdę coś, żeby zaślepić otwór po jego wykręceniu to mogę ci podesłać oba - przynajmniej jeden powinien sie trafić sprawny wink.gif

Pozdr.


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 16 May 2008 - 21:00
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wyczyśc przepustnice bo sie pewnie nie domyka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Fri, 16 May 2008 - 21:26
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Korona - skrzynka Ci sie przepełniła - jak coś daj adres na PW to w poniedziałek wyślę czujniki. Chyba, że czyszczenie przepustnicy pomoże.

Hz10 - Buli miał taką zasyfioną, że jak się silnik zagrzał dobrze to się już przycinała i krokowy dawał sobie radę - ale wyczyścić raczej nie zaszkodzi...


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 17 May 2008 - 06:23
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Przepustnica sprawdzona 3 razy. Ale... wczoraj przy okazji innej roboty wypiąłem ECU na kilka minut, po podłączeniu obroty na gorącym silniku w normie mellow.gif (odłączanie akumulatora wcześniej nic nie zmieniło) Ciekawe czy tak na stałe czy tylko chwilowa poprawa, pojeżdżę przez weekend i zobaczymy czy znowu się podnoszą.
brus_ik - dziękuję za pomoc, jak obroty pójdą w górę to podeślę ci adres, szkoda wysyłać jak to nie będzie to. Skrzynka pusta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 26 May 2008 - 00:18
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witaj Korona- lewe powietrze może być jeszcze dostarczane przez filtr węglowy - wiem że tam zasysane są opary - ale ten p...ny zaworek otwiera się i zamyka wzbogacając mieszankę - jak się nie otwiera to już faluje silnik. ja wywaliłem ustrojstwo i o dziwo auto jeździ git.!!! AFR także mam w porządku.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Mon, 26 May 2008 - 06:27
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Filtra nie ma dawno, oczywiście kanał jest zaślepiony.
Po kilku dniach poprawy po odłączeniu sterownika obroty stopniowo wzrastały i jest znów jak wcześniej - w upalne dni jak silnik się zagrzeje jest ok 1200obr/min. Czekam na czujnik, może dziś podepnę się pod komputer to zobaczymy jakie błędy wywali...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 31 May 2008 - 08:20
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Po podpięciu pod porządny komputer (jestem w szoku po obejrzeniu co potrafi komp Magneti-Marelli przy aucie z 93r - i to bezprzewodowo - sprzęt w aucie a laptop w warsztacie) wyskoczyły błędy:
- czujniki spalania stukowego - po skasowaniu od razu znowu się pojawiły (podmienię jak znajdę chwilę czasu)
- sonda lambda - ale jej nie ma wcale więc i nie ma złych wskazań
- elektrozawór odpowietrzania zbiornika - też go nie ma.

Reset błędów nie spowodował jakiejkolwiek zmiany w pracy auta, jak wypnę na chwilę sterownik jest znowu OK i obroty w normie by po kilku dniach wzrosnąć. Czujnik temp. powietrza w dolocie wskazuje 19* na postoju i 38* po dłuższej jeździe więc wydaje się być sprawny - miałem podmienić bo brus_ik mi wysłał ale paczka zaginęła w akcji i priorytet idzie już tydzień... Temp. cieczy widziana przez ECU to 96*. Kolektor sprawdzony na szczelność kilka razy, króćce wklejone na poxipol.

Wygląda mi to jakby ECU adaptował sie do nowych warunków i po kilkuset kilometrach tak podnosi obroty - ale dlaczego? Dolewanie ani odejmowanie paliwa niewiele zmienia, lub silnik zaczyna nierówno pracować.
Może jednak uszkodzony sterownik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 31 May 2008 - 09:37
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





najszybszym półśrodkiem w usunieciu problemu będzie podpięcie "stałego" zasilania komputera po stacyjce wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa13
post Sat, 31 May 2008 - 23:21
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 December 2004
Skąd: Warszawa





Może głupio odpowiem, ale widzę ze temat ogarnięty z każdej możliwej strony. A może czujnik położenia przepustnicy, jak nie daje sygnału o biegu jałowym to mogą się cuda dziać..


--------------------
e30 + M50 + S3.25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 01 Jun 2008 - 08:13
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Czujnik położenia przepustnicy (TPS) sprawdzony i podmieniony, oprócz tego monitoruję jego pracę ecumasterem bo jest podpięty jako korekcja. Podejrzenie padło na czujnik położenia wałka który po sprawdzeniu nie wykazuje żadnej oporności - a z tego co wiem czujniki halla powinny jakąś mieć. Tłumaczyło by to tez błędy czujników spalania stukowego ponieważ znalazłem info że czujnik ten odpowiada także za obsługę knock-sensora.

Czy ktoś wie jakie oporności ma mieć ten czujnik, i jakie mają pozostałe silniki M50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Sun, 01 Jun 2008 - 11:55
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(korona @ Sun, 01 Jun 2008 - 07:13) *
Czujnik położenia przepustnicy (TPS) sprawdzony i podmieniony, oprócz tego monitoruję jego pracę ecumasterem bo jest podpięty jako korekcja. Podejrzenie padło na czujnik położenia wałka który po sprawdzeniu nie wykazuje żadnej oporności - a z tego co wiem czujniki halla powinny jakąś mieć. Tłumaczyło by to tez błędy czujników spalania stukowego ponieważ znalazłem info że czujnik ten odpowiada także za obsługę knock-sensora.

Czy ktoś wie jakie oporności ma mieć ten czujnik, i jakie mają pozostałe silniki M50?


Zależy pomiędzy którymi pinami mierzyłeś... Tu masz instrukcję jak go sprawdzić:


Pomiędzy pinem 3 a masą ma być 0 ohm.

Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Sat, 07 Jun 2008 - 23:44
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witam jednak dodam coś od siebie, śledzę temat gdyż mam ten sam problem po włożeniu tego samego silnika. jednak u mnie jest jeszcze ciekawiej ponieważ gdy odpinam przepływkę auto jest super szybkie i doskonale reaguje na gaz. Sprawdzałem już wszystko jak Korona. jeszcze jedno mi pozostało - zawór regulacji wolnych obrotów. ciekawe zagadki mamy w naszych furach. huh.gif najciekawsze jest to że silnik jeżdził dobrze a tu nagle po przekładce taka kicha.

Jak znajdę usterkę to zapodam na tym temacie.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 08 Jun 2008 - 06:53
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





U mnie na razie jest OK od tygodnia. Zmieniłem soft w ecumasterze na starszy, sprawdzałem różne czujniki itd, może coś nie łączyło, w każdym bądź razie problem nie wraca jakiś czas. Oczywiście trzeba było odpiąć ECU, jak pisałem wyżej

PS. Zaraz po swapie też miałem podobne objawy - obroty na gorącym silniku rosły, na zimnym OK, ale reset ECU nic nie pomagał. Winny był wtedy silniczek krokowy który po prostu przyrdzewiał i nie działał wcale, sprawdź to.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Sun, 08 Jun 2008 - 23:57
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Cześć, ja dziś lekko naprawiłem, nowa przepływka, zawór biegu jałowego, jest ok, ma BOOST więc wiem że skubany działa, nie wiem jaki wpływ ma dla ECU czujnik spalania stukowego którego nie było go i nie ma go teraz. mam także jakąś inną kość w kompie - ponoś dolewa paliwa?? ale tu także działało zanim przełożyłem silnik. Przepraszam że ci śmiecę w temacie w swojej sprawie, ale jeżeli to nie tajemnica to jak pozbyć się sondy lambda i zachować różne dawkowanie?? jaki dodatkowy komp masz zamontowany?? i czy skubaniec potrafi oszukać sondę??/ Możesz na PW.
Dzięki za odp. jak się rozwinę to temat założę.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 08:30