Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> M30b35 gładkie rysy na tłokach, m30b35 głuche stuki i niespodzianka
Damii1991
post Sat, 26 Jul 2014 - 10:24
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Witam

Dostałem silnik jak w temacie m30b35 w którym były głuche cichutkie stuk lecz pracował bardzo ładnie równo i fajnie wkręcał się na obroty. Jako iż mam e34 z m30b30 postanowiłem wyremontować sobie b35 troche pomodzić i wrzucić do siebie. Po rozebraniu okazało się, że krzywki pierwszego cylindra są troche wytarte. Idąc dalej na tłokach widać było odciśnięte zawory( od razu pomyślałem o przestawionym rozrządzie) ale wszystkie były proste domykały się bez problemu. Następne do zbadania były tłoki które wydaje mi sie miały za duży luz w cylindrze można było go przesunąć o około 0.5-1mm w każdą ze stron i wydobywa się przy tym dzwięk cichiego puknięcia. I to wydawało mi się przyczyną cichego stukania lecz po rozebraniu ukazał mi się taki widok:



Wszystkie tłoki mają takie same "rysy" Naprzeciw siebie. Są one "gładkie" i niewyczuwalne pod palcem. Panewki również posiadają delikatne ryski i są "gładkie" Cylindry nie mają progów widać rysy po honowaniu pierścienie w bardzo dobrym stanie. I teraz pytania do Was.
1.Jaki powinien być luz pomiędzy tłokiem a cylindrem w m30?
2.Co mogło spowodować takie wytarcie tłoka? Stary olej, słabe ciśnienie przegrzanie silnika?
3. Tłoki nadają się do dalszej eksploatacji?

Myślałem o zmianie panewek korbowych honowaniu cylindrów ewentualnie zakupie "nowych" tłoków złożeniu do kupy splanowanie głowicy i bloku aby podnieść odrobinę kompresję polerowanie kanałów w głowicy dotarciu zaworów wymianie wałka do tego barany z m5 ->strumienica-> i końcowy oryginał i zmianie przepływomierza z klapkowego na termiczny z m5x oraz wystrojenie wszystkiego.

Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Jul 2014 - 10:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Damii1991
post Sat, 26 Jul 2014 - 10:26
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





prosze admina o usuniecie jednego tematu nie wiem czemu dodało się podwójnie:/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Sat, 26 Jul 2014 - 15:20
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Wg. mnie luz powinien wynosić jakieś 0.04-0.05mm. Wygląda na to że będziesz musiał poszukać innych tłoków sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karolo
post Sat, 26 Jul 2014 - 23:49
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 February 2009





Tłoki są zużyte, bo silnik ten ma minimum pół miliona km przebiegu. To jest po prostu zużyte. Owalizacja tulei na pewno znaczna, pasowanie tłoka w tulei powinno wynosić około 3-5 setnych mm w tym wypadku. Zostaje szukać nadwymiarowych tłoków i rozwiert tulei albo szukanie innego dołu. To się do niczego nie nadaje.


--------------------
FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 27 Jul 2014 - 00:18
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jestem pewien że jedynie pomiar może wyjaśnić całą sprawe. też kiedyś myślałem że tłoki tak wyglądające to szrot a mikrometr pokazał że brakuje pół setki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Sun, 27 Jul 2014 - 20:42
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





zostaw tłoki w spokoju, aplikuj z powrotem ;-) przed operacją sprawdź zamki.

1. Zdjęcie ? tam jest pęknięty pierścień ? czy tylko źle widzę ?

Rysy się sprawdza nie palcem tylko paznokciem ;-) to tak jak blacharz nie sprawdza nierówności palcem tylko całą dłonią .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damii1991
post Sun, 27 Jul 2014 - 20:58
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





To nie pęknięty pierścień tylko pozostałości oleju ale faktycznie wygląda jak by kawałka brakowało:) Chyba właśnie zawiozę blok na sprawdzenie tulei. A co do tłoków to mam na oku już używki w lepszym stanie, moje uważam za zbyt luźne. Tłoki nadwymiarowe to koszt drugiego silnika także tą opcję na razie zostawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Wed, 30 Jul 2014 - 20:19
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





rozumiem blok musisz pomierzyć z tłokami lepiej za tulejuj blok na stare tłoki, a coś czuje że są okej ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 30 Jul 2014 - 21:03
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Tłok z takim płaszczem będzie głośny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Thu, 31 Jul 2014 - 00:51
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Moim zdaniem nowe pierscienie Primy,panewki i ogień. A to ze sie kiwa to sie nie przejmuj tak ma być ... nowe pierscienie go przytrzymają i bedzie OK


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damii1991
post Thu, 31 Jul 2014 - 10:51
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Hmm to znaczy jeśli pomiar cylindrów wyjdzie ok to założyć pierścienie i panewki nominał? Ja dla pewności kupił bym mniej ztyrane tłoki.
Panewki mam w dobrej scenie MAHLE a pierścienie GLYCO.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Thu, 31 Jul 2014 - 21:57
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Ciężko wyjąć z M30B35 ładniejsze tłoki bo żadko kiedy te silniki maja lekko o przebiegu i rzetelnym serwisie nie wspomne


Jeżeli pasowania bedą bliskie nominalnym silnik śmiało spali jeszcze kilka wagonów opon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damii1991
post Sat, 09 Aug 2014 - 18:12
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Niestety nastąpiła zmiana planów mój b30 się poddał. A raczej głowica. Pękły dwa koniki na 2 cylindrze przy odcinie. Na tłokach nie ma śladów spotkania zawory proste. Podejrzewam że pękł jeden konik i dostał się pod drugi. Ale nie o tym chciałem napisać.

Czytałem gdzieś, że można ożenić blok m30b30 z głowicą od b35. I teraz mam pytanie do takiej operacji założyć uszczelkę od 3.0 czy 3.5?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Sat, 09 Aug 2014 - 21:01
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





CYTAT(Damii1991 @ Sat, 09 Aug 2014 - 17:12) *
Niestety nastąpiła zmiana planów mój b30 się poddał. A raczej głowica. Pękły dwa koniki na 2 cylindrze przy odcinie. Na tłokach nie ma śladów spotkania zawory proste. Podejrzewam że pękł jeden konik i dostał się pod drugi. Ale nie o tym chciałem napisać.

Czytałem gdzieś, że można ożenić blok m30b30 z głowicą od b35. I teraz mam pytanie do takiej operacji założyć uszczelkę od 3.0 czy 3.5?



zacytuje z jakiegos forum

CYTAT
jeśli B35 to komora spalania wyjdzie na części bloku jeśli B30 to zrobisz przesłonke na komore spalania, Z dwojga złego Wybrał bym uszczelke na b35


jakby co link

http://7er.pl/showthread.php/31641-b30-z-g...olektorem-z-b35


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:18