![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 May 2011 ![]() |
Witam
Dostałem silnik jak w temacie m30b35 w którym były głuche cichutkie stuk lecz pracował bardzo ładnie równo i fajnie wkręcał się na obroty. Jako iż mam e34 z m30b30 postanowiłem wyremontować sobie b35 troche pomodzić i wrzucić do siebie. Po rozebraniu okazało się, że krzywki pierwszego cylindra są troche wytarte. Idąc dalej na tłokach widać było odciśnięte zawory( od razu pomyślałem o przestawionym rozrządzie) ale wszystkie były proste domykały się bez problemu. Następne do zbadania były tłoki które wydaje mi sie miały za duży luz w cylindrze można było go przesunąć o około 0.5-1mm w każdą ze stron i wydobywa się przy tym dzwięk cichiego puknięcia. I to wydawało mi się przyczyną cichego stukania lecz po rozebraniu ukazał mi się taki widok: ![]() ![]() Wszystkie tłoki mają takie same "rysy" Naprzeciw siebie. Są one "gładkie" i niewyczuwalne pod palcem. Panewki również posiadają delikatne ryski i są "gładkie" Cylindry nie mają progów widać rysy po honowaniu pierścienie w bardzo dobrym stanie. I teraz pytania do Was. 1.Jaki powinien być luz pomiędzy tłokiem a cylindrem w m30? 2.Co mogło spowodować takie wytarcie tłoka? Stary olej, słabe ciśnienie przegrzanie silnika? 3. Tłoki nadają się do dalszej eksploatacji? Myślałem o zmianie panewek korbowych honowaniu cylindrów ewentualnie zakupie "nowych" tłoków złożeniu do kupy splanowanie głowicy i bloku aby podnieść odrobinę kompresję polerowanie kanałów w głowicy dotarciu zaworów wymianie wałka do tego barany z m5 ->strumienica-> i końcowy oryginał i zmianie przepływomierza z klapkowego na termiczny z m5x oraz wystrojenie wszystkiego. Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 May 2011 ![]() |
prosze admina o usuniecie jednego tematu nie wiem czemu dodało się podwójnie:/
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Wg. mnie luz powinien wynosić jakieś 0.04-0.05mm. Wygląda na to że będziesz musiał poszukać innych tłoków
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Tłoki są zużyte, bo silnik ten ma minimum pół miliona km przebiegu. To jest po prostu zużyte. Owalizacja tulei na pewno znaczna, pasowanie tłoka w tulei powinno wynosić około 3-5 setnych mm w tym wypadku. Zostaje szukać nadwymiarowych tłoków i rozwiert tulei albo szukanie innego dołu. To się do niczego nie nadaje.
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jestem pewien że jedynie pomiar może wyjaśnić całą sprawe. też kiedyś myślałem że tłoki tak wyglądające to szrot a mikrometr pokazał że brakuje pół setki...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
zostaw tłoki w spokoju, aplikuj z powrotem ;-) przed operacją sprawdź zamki.
1. Zdjęcie ? tam jest pęknięty pierścień ? czy tylko źle widzę ? Rysy się sprawdza nie palcem tylko paznokciem ;-) to tak jak blacharz nie sprawdza nierówności palcem tylko całą dłonią . |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 May 2011 ![]() |
To nie pęknięty pierścień tylko pozostałości oleju ale faktycznie wygląda jak by kawałka brakowało:) Chyba właśnie zawiozę blok na sprawdzenie tulei. A co do tłoków to mam na oku już używki w lepszym stanie, moje uważam za zbyt luźne. Tłoki nadwymiarowe to koszt drugiego silnika także tą opcję na razie zostawiam.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
rozumiem blok musisz pomierzyć z tłokami lepiej za tulejuj blok na stare tłoki, a coś czuje że są okej ;-)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Tłok z takim płaszczem będzie głośny.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Moim zdaniem nowe pierscienie Primy,panewki i ogień. A to ze sie kiwa to sie nie przejmuj tak ma być ... nowe pierscienie go przytrzymają i bedzie OK
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 May 2011 ![]() |
Hmm to znaczy jeśli pomiar cylindrów wyjdzie ok to założyć pierścienie i panewki nominał? Ja dla pewności kupił bym mniej ztyrane tłoki.
Panewki mam w dobrej scenie MAHLE a pierścienie GLYCO. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ciężko wyjąć z M30B35 ładniejsze tłoki bo żadko kiedy te silniki maja lekko o przebiegu i rzetelnym serwisie nie wspomne
Jeżeli pasowania bedą bliskie nominalnym silnik śmiało spali jeszcze kilka wagonów opon |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 May 2011 ![]() |
Niestety nastąpiła zmiana planów mój b30 się poddał. A raczej głowica. Pękły dwa koniki na 2 cylindrze przy odcinie. Na tłokach nie ma śladów spotkania zawory proste. Podejrzewam że pękł jeden konik i dostał się pod drugi. Ale nie o tym chciałem napisać.
Czytałem gdzieś, że można ożenić blok m30b30 z głowicą od b35. I teraz mam pytanie do takiej operacji założyć uszczelkę od 3.0 czy 3.5? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Niestety nastąpiła zmiana planów mój b30 się poddał. A raczej głowica. Pękły dwa koniki na 2 cylindrze przy odcinie. Na tłokach nie ma śladów spotkania zawory proste. Podejrzewam że pękł jeden konik i dostał się pod drugi. Ale nie o tym chciałem napisać. Czytałem gdzieś, że można ożenić blok m30b30 z głowicą od b35. I teraz mam pytanie do takiej operacji założyć uszczelkę od 3.0 czy 3.5? zacytuje z jakiegos forum CYTAT jeśli B35 to komora spalania wyjdzie na części bloku jeśli B30 to zrobisz przesłonke na komore spalania, Z dwojga złego Wybrał bym uszczelke na b35 jakby co link http://7er.pl/showthread.php/31641-b30-z-g...olektorem-z-b35 -------------------- Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc
Vauxhall Astra GTC Vauxhall Vectra 1.9CDTI |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:18 |