Luxus 1JZ, by ProjectXs |
Luxus 1JZ, by ProjectXs |
Tue, 27 Dec 2011 - 16:29
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
Jeden z naszych klientów, dość długo zastanawiał się co może zrobić ze swoim Lexusem IS 200 z seryjnym 2 litrowym 6cio cylindrowym silnikiem 1gfe o mocy 150km w serii. Opcji było kilka; Swap na 3sge BlackTop, dołożenie kompresora bądź uturbienie obecnej jednostki itp... odpowiedź z naszej strony była prosta --> 1JZGTE. Obecny setup wygląda tak: Silnik i osprzęt: -Swap 1jz-gte -Relokacja systemu układu wspomagania -Modyfikacja linki gazu -Relokacja pompy ABSu -Modyfikacja wejść i węży nagrzewnicy Układ napędowy: -Sprzegło ACT TS3-HDSS -Koło zamachowe Seria - (Supra mk4 n/a) - dynamicznie wyważone ze sprzęgłem ACT -Srzynia biegów W58 (Supra mk4 n/a) + custom podpora by PrpjectXs -Shifter Housing by ProjectXs -ShortShifter Modyfikacje układu dolotowego: -FMIC 550x230x65mm - zmodyfikowane wyjścia by ProjectXs -Orurowanie 63-70mm -Dolot 3" -Filtr gąbkowy - ITG Maxogen -Łączniki wielowarstwowe sylikonowe FMIC Sylicone & Re5pect Sylicone -Opaski zaciskowe 12,65mm JCS Hi-Grip -Podciśnienia 4mm FMIC Sylikone Układ wydechowy: -Blitz Nur Spec R - 3,25" zmodyfikowany by ProjectXs -Downpipe 3,25" by ProjectXs Układ paliwowy: -Walbro 255hp -Przebudowa układu paliwowego na przepływowy by ProjectXs -Przewody paliwowe w stalowym oplocie Elektronika: -StandAlone EMU (Engine Management Unit) by EcuMaster -Wiązka silnikowa custom by ProjectXs -Wbo2, EGT (EMU) -Seryjny Dashboard zmodyfikowany by ProjectXs -Zimniejsze o stopień świece NGK Układ chłodzenia: -Chłodnica seria -Zbiornik wyrównawczy Mitsubishi + relokacja -Dwa wydajne płaskie wiatraki o sile wiatru 1460m³/h każdy -Wielowarstwowe łączniki sylikonowe FMIC sylicone -Orurowanie powrotu z chłodnicy ze stali nierdzewnej by ProjectXs -Usunięta "hydrofan pump" Przyznam szczerze, że za bardzo nie skupialiśmy się na robieniu zdjęć tylko od razu zabraliśmy się za demontaż jednostki napędowej: Chwilę wcześniej przyjechało serce... Wleciał nowy rozrząd na OEM częściach i komplet OEM simeringów ściany czołwej plus wału od strony skrzyni. Skyrznkę W58 supportuje wykonana przez nas podpora. Finalnie została zamknięta. Skrzynię z silnikiem zasprzęgla ACT TS3-HDSS, który to zestaw wraz z kołem zamachowym został wcześniej wyważony. Pomoc w złapaniu oddechu poza gąbkowym filtrem ITG zapewnia FMIC: Pozostając w temacie "powietrza"; chłodnice schładza wiatr o wydatku 2920m³/h Wydech jak wydech Blitz Nur Spec-R 3,25" pierwszy fragment downpipe'u 1jz na miejscu (w trakcie prac): Największym wyzwaniem jest zmuszenie deski do działania, bo 1jz ma mega prostą elektronikę, a is200 już w miare zawansowany system komunikacji z "body ECU" który zarządza działaniem zegarów, no ale to dłuższa opowieść... póki co działa w większym stopniu:) 10 grdunia nastąpiło pierwsze odpalenie 1jz przy współpracy EMU (film juz znany z innego tematu): Chyba jedyny wykres jaki trafił w moje ręce po działaniach Kiśla na hamowani z Lexem w roli głównej. To właściwie pierwsze testy ; mapa zapłonu i paliwa, zostały wpisane "z reki" i kilka razy poprawione na hamowni, opierając się na WBO, czujniku spalania stukowego i det can'a. Afr i zapłon daleki jest od optymalnego, powyżej 5500 AFR to 10.1 - 10.2, i nie kręcone do odcięcia. Ciśnienie doładowania pozostało seryjne czyli 170 kPa. Wynik jak na 20letni silnik myślę, że jest niezły Mamy spory potencjał cdn... ---------------- -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 27 Dec 2011 - 16:29
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 16:36
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa |
trzymam kciuki, bo wygląda obiecująco.
czy lepszą bazą pod ten silnik jest is200 czy is300? |
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 17:18
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
trzymam kciuki, bo wygląda obiecująco. czy lepszą bazą pod ten silnik jest is200 czy is300? różnice miedzy tymi modelami są praktycznie tylko dwie silnik i skrzynia... gdzieś coś obiło mi się jeszcze o uszy, że różnią się sprężyny zawieszenia... ale to bez znaczenia z racji iż w prezentowanym egzemplarzu nie ma seryjnego zawieszenia... poza tym to prawie to samo... ---------------- -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 17:53
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory |
fajny dupowozik silnik ma potęcjał więc życze jeszcze więcej kuni
|
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 18:34
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
BRT nie zrobil kiedys podobnego swapu?
|
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 19:06
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź |
Nieźle to wygląda. Gratuluję.
Hmm te łączniki silikonowe wyglądają porządnie. Chyba u siebie zaczne zmieniać. -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 19:34
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 26 November 2004 Skąd: Warsaw |
|
|
|
Tue, 27 Dec 2011 - 21:40
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów |
wydech 3'25
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 02:31
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków |
Ten lex jeździ po Krakowie z naklejka TRD na klapie?
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 09:46
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
BRT nie zrobil kiedys podobnego swapu? Chyba tak Swoją drogą jeździ po Polsce już trochę tych lexów z 1jz i 2jz (nie tylko z oczywistymi -GE) na pokładzie Zrobił, jest nawet opisany na forum. Ja mam takie pytania, czy mocowania są custom czy ten silnik siada na jakieś oem łapy?? Łapy oem z 1jzta nie pasuja. za to z 2jzta da sie już coś dopasować Ten lex jeździ po Krakowie z naklejka TRD na klapie? chyba nie ten... ---------------- -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 11:43
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Gratuluje bardzo fajny projekt i jeszcze lepsze jego wykonanie !
Zubożyć AFR i spokojnie 300KM pęknie na obecnym doładowaniu Ps. EMU ma jakieś wyjście coby obrotomierz z LEXA obsłużyć ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 13:07
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow |
Ps. EMU ma jakieś wyjście coby obrotomierz z LEXA obsłużyć ?? Tak, akurat ta jedyna rzecz nie wymagająca modyfikacji w zegarach i obsługiwane jest bezpośrednio z EMU -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 17:54
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa |
Fajny projekt, samochod rozumiem ze bedzie do jazdy codziennej wiec jak moze byc tu ze spalaniem przy normalnej jezdzie?
-------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 18:41
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn |
A ja mam pytanie z innej beczki. Po co kupować taki duży intercooler i potem zasłonić jego połowę belką?
-------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 18:41
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża |
fajny sleeper, gratuluje
|
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 18:52
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa |
To ja Ci juz odpowiadam dlaczego. Mogli pewnie kupic mneijszy i podczepic pod belka tylko zapewne zderzak jest sciety i zahaczalby o niego jakby byl bardziej z przodu. Tym sposobem co jest zrobione IC jest cofniety, zderzak nie zahacza a przy okazji ta czesc za belka tez jakos tam pewnie minimalnie pomaga:)
-------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 18:53
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
czy ten IC to będzie spełniał swoją rolę skoro połowa jest zasłonięta przez belkę??
Po za tym fajny samochód, nieduże limo z napędem na tył i mocnym silnikiem. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 19:29
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
czy ten IC to będzie spełniał swoją rolę skoro połowa jest zasłonięta przez belkę?? A czy chlodnica cieczy spełnia skoro jest zasłonięta w jeszcze większej części ? -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 19:47
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn |
Ale chłodnica jest oddalona, więc przepływ zmaleje, ale nie zniknie do zera.
-------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
Wed, 28 Dec 2011 - 21:07
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow |
Zamysł był taki żeby zamontować coś co zmieści się, nie będzie problemu z montażem i poprowadzeniem rur. Ważne były też średnice wejścia i wyjścia do IC. Niestety mniejsze IC mają mniejsze średnice.Cena bez różnicy, mniej przerabiania i potencjał, więc wybraliśmy większy.
Wiemy że zasłania go belka, i jest to powierzchnia niewykorzystana, ale można tez na to spojrzeć z innej perspektywy. Ten fragment, zawsze jest dodatkowym "radiatorem" wypromieniowującym ciepło, nawet jak nie płynie przez niego powietrze bezpośrednio. Jeżeli będzie potrzeba to się zmodyfikuje belkę. Odpowiadając na pytanie ... Lag ? jaki lag ? -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 09:20 |