Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Luxus 1JZ, by ProjectXs
goldi860628
post Tue, 27 Dec 2011 - 16:29
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK







Jeden z naszych klientów, dość długo zastanawiał się co może zrobić ze swoim Lexusem IS 200 z seryjnym 2 litrowym 6cio cylindrowym silnikiem 1gfe o mocy 150km w serii. Opcji było kilka; Swap na 3sge BlackTop, dołożenie kompresora bądź uturbienie obecnej jednostki itp... odpowiedź z naszej strony była prosta --> 1JZGTE. Obecny setup wygląda tak:

Silnik i osprzęt:
-Swap 1jz-gte
-Relokacja systemu układu wspomagania
-Modyfikacja linki gazu
-Relokacja pompy ABSu
-Modyfikacja wejść i węży nagrzewnicy

Układ napędowy:
-Sprzegło ACT TS3-HDSS
-Koło zamachowe Seria - (Supra mk4 n/a) - dynamicznie wyważone ze sprzęgłem ACT
-Srzynia biegów W58 (Supra mk4 n/a) + custom podpora by PrpjectXs
-Shifter Housing by ProjectXs
-ShortShifter

Modyfikacje układu dolotowego:
-FMIC 550x230x65mm - zmodyfikowane wyjścia by ProjectXs
-Orurowanie 63-70mm
-Dolot 3"
-Filtr gąbkowy - ITG Maxogen
-Łączniki wielowarstwowe sylikonowe FMIC Sylicone & Re5pect Sylicone
-Opaski zaciskowe 12,65mm JCS Hi-Grip
-Podciśnienia 4mm FMIC Sylikone

Układ wydechowy:
-Blitz Nur Spec R - 3,25" zmodyfikowany by ProjectXs
-Downpipe 3,25" by ProjectXs

Układ paliwowy:
-Walbro 255hp
-Przebudowa układu paliwowego na przepływowy by ProjectXs
-Przewody paliwowe w stalowym oplocie

Elektronika:
-StandAlone EMU (Engine Management Unit) by EcuMaster
-Wiązka silnikowa custom by ProjectXs
-Wbo2, EGT (EMU)
-Seryjny Dashboard zmodyfikowany by ProjectXs
-Zimniejsze o stopień świece NGK

Układ chłodzenia:
-Chłodnica seria
-Zbiornik wyrównawczy Mitsubishi + relokacja
-Dwa wydajne płaskie wiatraki o sile wiatru 1460m³/h każdy
-Wielowarstwowe łączniki sylikonowe FMIC sylicone
-Orurowanie powrotu z chłodnicy ze stali nierdzewnej by ProjectXs
-Usunięta "hydrofan pump"


Przyznam szczerze, że za bardzo nie skupialiśmy się na robieniu zdjęć tylko od razu zabraliśmy się za demontaż jednostki napędowej:







Chwilę wcześniej przyjechało serce... Wleciał nowy rozrząd na OEM częściach i komplet OEM simeringów ściany czołwej plus wału od strony skrzyni.



Skyrznkę W58 supportuje wykonana przez nas podpora. Finalnie została zamknięta.





Skrzynię z silnikiem zasprzęgla ACT TS3-HDSS, który to zestaw wraz z kołem zamachowym został wcześniej wyważony.



Pomoc w złapaniu oddechu poza gąbkowym filtrem ITG zapewnia FMIC:





Pozostając w temacie "powietrza"; chłodnice schładza wiatr o wydatku 2920m³/h



Wydech jak wydech smile.gif Blitz Nur Spec-R 3,25"

pierwszy fragment downpipe'u



1jz na miejscu (w trakcie prac):







Największym wyzwaniem jest zmuszenie deski do działania, bo 1jz ma mega prostą elektronikę, a is200 już w miare zawansowany system komunikacji z "body ECU" który zarządza działaniem zegarów, no ale to dłuższa opowieść...

póki co działa w większym stopniu:)


10 grdunia nastąpiło pierwsze odpalenie 1jz przy współpracy EMU (film juz znany z innego tematu):






Chyba jedyny wykres jaki trafił w moje ręce po działaniach Kiśla na hamowani z Lexem w roli głównej. To właściwie pierwsze testy ; mapa zapłonu i paliwa, zostały wpisane "z reki" i kilka razy poprawione na hamowni, opierając się na WBO, czujniku spalania stukowego i det can'a. Afr i zapłon daleki jest od optymalnego, powyżej 5500 AFR to 10.1 - 10.2, i nie kręcone do odcięcia. Ciśnienie doładowania pozostało seryjne czyli 170 kPa. Wynik jak na 20letni silnik myślę, że jest niezły smile.gif Mamy spory potencjał smile.gif




cdn...

----------------



--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Dec 2011 - 16:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grzegorzp
post Tue, 27 Dec 2011 - 16:36
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





trzymam kciuki, bo wygląda obiecująco.
czy lepszą bazą pod ten silnik jest is200 czy is300?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Tue, 27 Dec 2011 - 17:18
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





CYTAT(grzegorzp @ Tue, 27 Dec 2011 - 16:36) *
trzymam kciuki, bo wygląda obiecująco.
czy lepszą bazą pod ten silnik jest is200 czy is300?

różnice miedzy tymi modelami są praktycznie tylko dwie smile.gif  silnik i skrzynia... gdzieś coś obiło mi się jeszcze o uszy, że różnią się sprężyny zawieszenia... ale to bez znaczenia z racji iż w prezentowanym egzemplarzu nie ma seryjnego zawieszenia... poza tym to prawie to samo... 

----------------





--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROBI 81
post Tue, 27 Dec 2011 - 17:53
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 April 2006
Skąd: Żory





fajny dupowozik cool.gif silnik ma potęcjał więc życze jeszcze więcej kuni wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 27 Dec 2011 - 18:34
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





BRT nie zrobil kiedys podobnego swapu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Tue, 27 Dec 2011 - 19:06
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





Nieźle to wygląda. Gratuluję.
Hmm te łączniki silikonowe wyglądają porządnie. Chyba u siebie zaczne zmieniać.


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cfaniak
post Tue, 27 Dec 2011 - 19:34
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 26 November 2004
Skąd: Warsaw





CYTAT(raich @ Tue, 27 Dec 2011 - 18:34) *
BRT nie zrobil kiedys podobnego swapu?


Zrobił, jest nawet opisany na forum. Ja mam takie pytania, czy mocowania są custom czy ten silnik siada na jakieś oem łapy??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Tue, 27 Dec 2011 - 21:40
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





wydech 3'25 biggrin.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Wed, 28 Dec 2011 - 02:31
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Ten lex jeździ po Krakowie z naklejka TRD na klapie?


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Wed, 28 Dec 2011 - 09:46
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





CYTAT(raich @ Tue, 27 Dec 2011 - 18:34) *
BRT nie zrobil kiedys podobnego swapu?

Chyba tak smile.gif Swoją drogą jeździ po Polsce już trochę tych lexów z 1jz i 2jz (nie tylko z oczywistymi -GE) na pokładzie wink.gif

CYTAT(cfaniak @ Tue, 27 Dec 2011 - 19:34) *
Zrobił, jest nawet opisany na forum. Ja mam takie pytania, czy mocowania są custom czy ten silnik siada na jakieś oem łapy??
Łapy oem z 1jzta nie pasuja. za to z 2jzta da sie już coś dopasować wink.gif


CYTAT(m!xer @ Wed, 28 Dec 2011 - 02:31) *
Ten lex jeździ po Krakowie z naklejka TRD na klapie?
chyba nie ten... 

----------------


--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 28 Dec 2011 - 11:43
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Gratuluje bardzo fajny projekt i jeszcze lepsze jego wykonanie !
Zubożyć AFR i spokojnie 300KM pęknie na obecnym doładowaniu smile.gif

Ps. EMU ma jakieś wyjście coby obrotomierz z LEXA obsłużyć ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Wed, 28 Dec 2011 - 13:07
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(Coobcio @ Wed, 28 Dec 2011 - 11:43) *
Ps. EMU ma jakieś wyjście coby obrotomierz z LEXA obsłużyć ??


Tak, akurat ta jedyna rzecz nie wymagająca modyfikacji w zegarach i obsługiwane jest bezpośrednio z EMU


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Wed, 28 Dec 2011 - 17:54
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Fajny projekt, samochod rozumiem ze bedzie do jazdy codziennej wiec jak moze byc tu ze spalaniem przy normalnej jezdzie?


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 28 Dec 2011 - 18:41
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





A ja mam pytanie z innej beczki. Po co kupować taki duży intercooler i potem zasłonić jego połowę belką?


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Wed, 28 Dec 2011 - 18:41
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





fajny sleeper, gratuluje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Wed, 28 Dec 2011 - 18:52
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





To ja Ci juz odpowiadam dlaczego. Mogli pewnie kupic mneijszy i podczepic pod belka tylko zapewne zderzak jest sciety i zahaczalby o niego jakby byl bardziej z przodu. Tym sposobem co jest zrobione IC jest cofniety, zderzak nie zahacza a przy okazji ta czesc za belka tez jakos tam pewnie minimalnie pomaga:)


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Wed, 28 Dec 2011 - 18:53
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





czy ten IC to będzie spełniał swoją rolę skoro połowa jest zasłonięta przez belkę??

Po za tym fajny samochód, nieduże limo z napędem na tył i mocnym silnikiem.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Wed, 28 Dec 2011 - 19:29
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





CYTAT(uki82 @ Wed, 28 Dec 2011 - 18:53) *
czy ten IC to będzie spełniał swoją rolę skoro połowa jest zasłonięta przez belkę??


A czy chlodnica cieczy spełnia skoro jest zasłonięta w jeszcze większej części smile.gif ?




--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 28 Dec 2011 - 19:47
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Ale chłodnica jest oddalona, więc przepływ zmaleje, ale nie zniknie do zera. smile.gif


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Wed, 28 Dec 2011 - 21:07
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Zamysł był taki żeby zamontować coś co zmieści się, nie będzie problemu z montażem i poprowadzeniem rur. Ważne były też średnice wejścia i wyjścia do IC. Niestety mniejsze IC mają mniejsze średnice.Cena bez różnicy, mniej przerabiania i potencjał, więc wybraliśmy większy.
Wiemy że zasłania go belka, i jest to powierzchnia niewykorzystana, ale można tez na to spojrzeć z innej perspektywy. Ten fragment, zawsze jest dodatkowym "radiatorem" wypromieniowującym ciepło, nawet jak nie płynie przez niego powietrze bezpośrednio. Jeżeli będzie potrzeba to się zmodyfikuje belkę.

Odpowiadając na pytanie ... Lag ? jaki lag ? smile.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 09:20