Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Lupo 3l - zmiana skrzyni od lupo 1.4 TDI
Japoniec
post Thu, 13 Apr 2006 - 13:06
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 December 2003
Skąd: Sopot





Mam pytanie i na wstępie zaznaczam iż z tematu VW jestem totalną pandą tak wiec licze na waszą wiedze bo moja jest żadna w tym temacie

Od dłuższego czasu zastanawiam sie nad pewna kwestią czy istnieje możliwość zmiany skrzyni biegów w Lupo 1.2 3l automat na skrzynie z lupo 1.4 TDi która jest manualna czy tego typu operacja jest możliwa.
Drugie moje pytanie jest takie ponieważ poszukałem troche na forum i znalazłem taką informacje o lupo 3 l
viewtopic.php?t=15452&postdays=0&postorder=asc&start=0
To mam pytanie bo przyznam iż sie pogubiłem rozumiem że lupo 1.2 l to 3 cylindry a lupo 1.4 TDI to 4 cyl mam racje ?
Czy ten silniczek 1.4 TDi jest wdzięczny i w miare mało awaryjny czy raczej sypie sie w tym silniku wszystko

Lupo 3l wydaje mi sie ciut bardziej rasowe nie wiem odnosze wrażenie iż ten pakiecik seryjny spojlerow jest jakis taki bardziej kozacki niż zwykłego lupo a i auto jakby ciut niżej siedzi niz zwyklak

Dziekuje za wszelką pomoc


--------------------
Inter Cars S.A
Gdańsk
Piekarnicza

www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Apr 2006 - 13:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Master/s
post Thu, 13 Apr 2006 - 13:30
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Jesli chodzi o skrzynie to mechanicznie bedzie pasowała. Trzeba wtedy wywalić hydraulike sprzegła i wybierak skrzyni. Zamiast sprzegła hydraulicznego trzeba zapodac dodatkowy pedał z linką co juz jest poważna przerobką. Potem bedzie problem z elektroniką..a konkretnie z komputerem od skrzyni biegów. Jesli przekręcimy kluczyk na rozruch to rozrusznik nie bedzie kręcił silnikiem...bo to skrzynia decyduje czy właczyc rozruszkik czy nie...a skoro ona nie bedzie widziała całego systemu hydraulicznego....to dupa. Mozna to oczywiście obejśc...puszczajac kabelek bezpośrednio ze stacyjki do rozrusznika...ale pojawi się problem rozruchu...bo skrzynia decyduje czy silnik ma uruchomić sie czy nie...(takie bzdety jak funkcja ECO ..czyli samogaszenie sie silnika...po zatrzymaniu auta. Oczywiście decydujemy sie na zmiane ECU silnika np...od 14 TDi ale napotkamy na problem sterowania turbospręzarką. W 1.2 TDi były sprezarki ze zmiennymi kierownicami a w 1.4 sa z zaworami upustowymi...a wiec nie te zaworki N-75 i nie ten współczynnik wypełnienia impulsu sterujacego tym zaworkiem.

Oczywiście wszystko da się zrobić. Ćwiczyłem ten temat gdy sprzedałem swój zespół napedowy z mojego Lupo i został on zamontowany do Arosy jako manual. Program sterujacy został stworzony indywidualnie do tego samochodu i wszystko bangla ok..

pzdr


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gonathel
post Fri, 09 Aug 2013 - 07:31
Post #3


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008
Skąd: Malopolska





sorry ze odkopuje tak stary temat

ale chciałbym jeszcze sprecyzować parę spraw:

Czy przypadkiem w 1.4TDI o mocy 90HP (Audi A2) nie było turbiny ze zmienna geometrią ? (przekładka takiego sterownika była by sporo mniej skomplikowana)

Czy sprzęgła w 1.4TDI i 1.2TDI sa identyczne/podobne ? Może to z 1.4 TDI jest mocniejsze ?


Kiedyś mogłem w bardzo okazyjnej cenie kupić Lupo 3L ze skrzynia do remontu, co prawda dopiero po fakcje (bo lupo juz poszło) ale zainteresowałem się zbudowaniem samochodu którym mógłbym tanio dojeżdżać do pracy i dawał by choć trochę radości z jazdy przy bardzo niskim spalaniu.

Podejrzewam ze Lupo ważące 800 kg z lekko grzebnietym silnikiem 1.2TDI i manualna skrzynią latało by znośnie a przy odpowiedniej jeździe bardzo mało paliło, wiadomo system start/stop wtedy odpada ale w moim przypadku i tak byłby bardzo rzadko wykorzystywany


Pozdrawiam Grzesiek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Fri, 09 Aug 2013 - 09:47
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





1,4 tdi o symbolu atl ma zmienna geometrię.
skrzynia w 1,4 tdi jest krotsza niz w 1,2
sprzeglo w 1,4 tdi 75 ps ma 216 mm
sprzeglo w 1,4 tdi 90 ps ma 225 mm
Latwo można wydlużyć 5 bieg zmieniając kola w skrzyni, wystarczy odkrecić zaslepkę nie trzeba rozbierać skrzyni.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gonathel
post Fri, 09 Aug 2013 - 11:58
Post #5


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008
Skąd: Malopolska





Dzięki za info smile.gif

Wiec podejrzewam ze sterownik od ATL po korekcie softu powinien współpracować z 1.2TDI, ciekawe czy są duże różnice w pompo-wtryskiwaczach i turbinie względem tych silników...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Fri, 09 Aug 2013 - 13:32
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





wiem ze mocno 3lke modzono badx beda modzic u voj2us ia z 2b zapytaj.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gt10r5
post Fri, 11 Oct 2013 - 23:59
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 10 October 2013





A jakby tak zostawić ori skrzynie tylko hydraulike wywalić, w myśl takiego filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=7tTSh67orGI

Miałbym co do tego filmiku pytanie: można zlecić mechanikowi całą tą robotę, tj wyrzucenie przystawki zmieniającej biegi, włożenie pedału plus wajchy z wersji np. 1.0l no i przeprogramowanie komp pokładowego ( mam na myśli czy jest to opłacalne-jakich kosztów za taką konwersje można się spodziewać) ?

Pytam ponieważ poważnie zastanawiam się nad tym autem i przeróbka na klasyczny manual powinna całkowicie wyeliminować słabe strony tego auta. ( tylko jak wyżej czy przeróbka nie będzie kosztowała drugiej wartości samochodu).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sat, 12 Oct 2013 - 19:11
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





cs robily taka operacje w lupie szpaca


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gt10r5
post Sun, 13 Oct 2013 - 00:06
Post #9


Rookie
Dołączył: Thu, 10 October 2013





W miare mozliwosci prosze o wiecej szczegołów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
plasma555
post Tue, 15 Oct 2013 - 08:51
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 March 2007
Skąd: Zakopane





A orientuje się ktoś może kto ogarnia program do 1.4tdi Fabii I?

Kupiłem narzeczonej taka fabia i strach wyprzedzić;P jak program nie pomoże to wsadzam inny silnik.

Dzięki za info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 15 Oct 2013 - 09:02
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Każdy - szkoda tylko że zaśmiecasz temat który mógł do czegoś ciekawego dojść.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gt10r5
post Tue, 15 Oct 2013 - 12:10
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 10 October 2013





No własnie. Sprawdzałem nicki ludzi których podałeś to albo od 3lat tu ich nie było albo więcej ohmy.gif
Może gdzieś indziej na innym forum przedstawiają swoje projekty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
plasma555
post Tue, 15 Oct 2013 - 14:39
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 March 2007
Skąd: Zakopane





Przecież Masters prawie że wyczerpania temat już w pierwszym poście wiec nie przesadzaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gt10r5
post Tue, 15 Oct 2013 - 22:33
Post #14


Rookie
Dołączył: Thu, 10 October 2013





Związku z tematem tego wątka to tak ale z moim zapytaniem odnosnie zostawienia org skrzyni manualnej w 3l i wywalenie tej "przystawki" elektrohydraulicznej, do tego podłączenie normalnej wajchy i zaprogramowanie komputera by to fungowało nie uzyskałem odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:58