![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 December 2003 Skąd: Sopot ![]() |
Mam pytanie i na wstępie zaznaczam iż z tematu VW jestem totalną pandą tak wiec licze na waszą wiedze bo moja jest żadna w tym temacie
Od dłuższego czasu zastanawiam sie nad pewna kwestią czy istnieje możliwość zmiany skrzyni biegów w Lupo 1.2 3l automat na skrzynie z lupo 1.4 TDi która jest manualna czy tego typu operacja jest możliwa. Drugie moje pytanie jest takie ponieważ poszukałem troche na forum i znalazłem taką informacje o lupo 3 l viewtopic.php?t=15452&postdays=0&postorder=asc&start=0 To mam pytanie bo przyznam iż sie pogubiłem rozumiem że lupo 1.2 l to 3 cylindry a lupo 1.4 TDI to 4 cyl mam racje ? Czy ten silniczek 1.4 TDi jest wdzięczny i w miare mało awaryjny czy raczej sypie sie w tym silniku wszystko Lupo 3l wydaje mi sie ciut bardziej rasowe nie wiem odnosze wrażenie iż ten pakiecik seryjny spojlerow jest jakis taki bardziej kozacki niż zwykłego lupo a i auto jakby ciut niżej siedzi niz zwyklak Dziekuje za wszelką pomoc -------------------- Inter Cars S.A
Gdańsk Piekarnicza www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Jesli chodzi o skrzynie to mechanicznie bedzie pasowała. Trzeba wtedy wywalić hydraulike sprzegła i wybierak skrzyni. Zamiast sprzegła hydraulicznego trzeba zapodac dodatkowy pedał z linką co juz jest poważna przerobką. Potem bedzie problem z elektroniką..a konkretnie z komputerem od skrzyni biegów. Jesli przekręcimy kluczyk na rozruch to rozrusznik nie bedzie kręcił silnikiem...bo to skrzynia decyduje czy właczyc rozruszkik czy nie...a skoro ona nie bedzie widziała całego systemu hydraulicznego....to dupa. Mozna to oczywiście obejśc...puszczajac kabelek bezpośrednio ze stacyjki do rozrusznika...ale pojawi się problem rozruchu...bo skrzynia decyduje czy silnik ma uruchomić sie czy nie...(takie bzdety jak funkcja ECO ..czyli samogaszenie sie silnika...po zatrzymaniu auta. Oczywiście decydujemy sie na zmiane ECU silnika np...od 14 TDi ale napotkamy na problem sterowania turbospręzarką. W 1.2 TDi były sprezarki ze zmiennymi kierownicami a w 1.4 sa z zaworami upustowymi...a wiec nie te zaworki N-75 i nie ten współczynnik wypełnienia impulsu sterujacego tym zaworkiem.
Oczywiście wszystko da się zrobić. Ćwiczyłem ten temat gdy sprzedałem swój zespół napedowy z mojego Lupo i został on zamontowany do Arosy jako manual. Program sterujacy został stworzony indywidualnie do tego samochodu i wszystko bangla ok.. pzdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 23 November 2008 Skąd: Malopolska ![]() |
sorry ze odkopuje tak stary temat
ale chciałbym jeszcze sprecyzować parę spraw: Czy przypadkiem w 1.4TDI o mocy 90HP (Audi A2) nie było turbiny ze zmienna geometrią ? (przekładka takiego sterownika była by sporo mniej skomplikowana) Czy sprzęgła w 1.4TDI i 1.2TDI sa identyczne/podobne ? Może to z 1.4 TDI jest mocniejsze ? Kiedyś mogłem w bardzo okazyjnej cenie kupić Lupo 3L ze skrzynia do remontu, co prawda dopiero po fakcje (bo lupo juz poszło) ale zainteresowałem się zbudowaniem samochodu którym mógłbym tanio dojeżdżać do pracy i dawał by choć trochę radości z jazdy przy bardzo niskim spalaniu. Podejrzewam ze Lupo ważące 800 kg z lekko grzebnietym silnikiem 1.2TDI i manualna skrzynią latało by znośnie a przy odpowiedniej jeździe bardzo mało paliło, wiadomo system start/stop wtedy odpada ale w moim przypadku i tak byłby bardzo rzadko wykorzystywany Pozdrawiam Grzesiek |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
1,4 tdi o symbolu atl ma zmienna geometrię.
skrzynia w 1,4 tdi jest krotsza niz w 1,2 sprzeglo w 1,4 tdi 75 ps ma 216 mm sprzeglo w 1,4 tdi 90 ps ma 225 mm Latwo można wydlużyć 5 bieg zmieniając kola w skrzyni, wystarczy odkrecić zaslepkę nie trzeba rozbierać skrzyni. -------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 23 November 2008 Skąd: Malopolska ![]() |
Dzięki za info
![]() Wiec podejrzewam ze sterownik od ATL po korekcie softu powinien współpracować z 1.2TDI, ciekawe czy są duże różnice w pompo-wtryskiwaczach i turbinie względem tych silników... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
wiem ze mocno 3lke modzono badx beda modzic u voj2us ia z 2b zapytaj.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 10 October 2013 ![]() |
A jakby tak zostawić ori skrzynie tylko hydraulike wywalić, w myśl takiego filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=7tTSh67orGI Miałbym co do tego filmiku pytanie: można zlecić mechanikowi całą tą robotę, tj wyrzucenie przystawki zmieniającej biegi, włożenie pedału plus wajchy z wersji np. 1.0l no i przeprogramowanie komp pokładowego ( mam na myśli czy jest to opłacalne-jakich kosztów za taką konwersje można się spodziewać) ? Pytam ponieważ poważnie zastanawiam się nad tym autem i przeróbka na klasyczny manual powinna całkowicie wyeliminować słabe strony tego auta. ( tylko jak wyżej czy przeróbka nie będzie kosztowała drugiej wartości samochodu). |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
cs robily taka operacje w lupie szpaca
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 10 October 2013 ![]() |
W miare mozliwosci prosze o wiecej szczegołów.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 March 2007 Skąd: Zakopane ![]() |
A orientuje się ktoś może kto ogarnia program do 1.4tdi Fabii I?
Kupiłem narzeczonej taka fabia i strach wyprzedzić;P jak program nie pomoże to wsadzam inny silnik. Dzięki za info. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Każdy - szkoda tylko że zaśmiecasz temat który mógł do czegoś ciekawego dojść.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 10 October 2013 ![]() |
No własnie. Sprawdzałem nicki ludzi których podałeś to albo od 3lat tu ich nie było albo więcej
![]() Może gdzieś indziej na innym forum przedstawiają swoje projekty. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 March 2007 Skąd: Zakopane ![]() |
Przecież Masters prawie że wyczerpania temat już w pierwszym poście wiec nie przesadzaj.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 10 October 2013 ![]() |
Związku z tematem tego wątka to tak ale z moim zapytaniem odnosnie zostawienia org skrzyni manualnej w 3l i wywalenie tej "przystawki" elektrohydraulicznej, do tego podłączenie normalnej wajchy i zaprogramowanie komputera by to fungowało nie uzyskałem odpowiedzi.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:58 |