![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 July 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
Witam, planuję zakup Seata Leona Cupra R.
Silnik 1.8T 225 BAM lub 1.9TDI ARL. Interesuje Mnie napęd 4x4 do jakiej mocy wytrzymuje ? Auta potrzebuje na co dzień, na pewno będzie modzony. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 07 September 2008 ![]() |
Cupra R= 1.8T , Leon Fr bądź top sport moze byc Arl, takie małe sprostowanie
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Po pierwsze, Cupra R nie miałą 4x4, ARL miał 4x4 ale ciezko kupic. Polecam Ci szukać Cupry w serii masz k04, robisz program, wydech, fmic i masz 270 kuca, w ARL'a musisz włożyć worek siana zeby osiągnać podobną moc
![]() Mysle że jak myslisz czy wybrac 1.8T które w serii ma 225 kuca a dizla co ma 150 kuca i chcesz modzic, to bierz benzyne na pewno będziesz zadowolony ![]() Pozdro |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
witam
wszystko zależy do czego ma być auto przeznaczone i jaki budżet masz na pokonanie każdego kilometra diesel ma słabszą kulturę pracy mniejsze obroty użytkowe i jeszcze parę wad ale ma jedną dużą zaletę spalanie mój leon 4x4 arl z gtb2260vk spala przy dynamicznej jeździe na trasie 6-7 litrów a w mieście 7-8 a na torze średnie spalanie przy mocno dynamicznej jeździe komp pokazuje 15 litrów na 100 i w godzinę zabawy wyjeżdżam około 10 litrów ropy turbo benzyną wynik raczej nie do osiągnięcia ![]() 1,8T nie było by mnie stać pojechać na wakacje a TDIkiem tankuje 60 litrów i przejeżdżam 800-1000 km a gazu nie chciałem mieć w aucie wiec wybrałem traktor ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 July 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
Leona chcę do jazdy na co dzień i może jakiś wieczorny streecik
![]() Właśnie zaletą TDI-ka jest spalanie, taka wersja 4x4 z ARL-em pod maską też musi ładnie latać a po programie można spokojnie miec te 180KM. Cupra R już seryjnie posiada 225KM całkiem dobrze jak na serie, tylko jeszcze kupić zadbany egzemplarz ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Jak już tak gadamy o spalaniu, to moje 1.8T przy dynamicznej jezdzie na trasie pali 9.5, przy spokojnej schodze do 7.5
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 14 May 2009 Skąd: Żywiec ![]() |
Zadbany egzemplarz? To już zależy jaką kwotą dysponujesz...
Ostatnie ARL-e 4x4 to jest 2003r Mój na samym programie ma 194KM 423NM tyle, że zmieniłem sprzęgło na sachs performance. A co do wytrzymałości napędu..to nie zrobisz takiej mocy, żeby go zniszczyć. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
no oka różnicy na spalaniu jest od 1,5 Litra jadąc spokojnie po mieście (co daje przy dzisiejszych cenach około 7 pln) do 10 litrów (jazda torowa co daje o 50 pln tańszą godzinę zabawy)
ja przejeżdżam około 150 litrów ropy miesięcznie i dlatego jeżdżę traktorem takie polskie powiedzenie "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" ![]() trzeba sobie przekalkulować jak bym miał możliwości w życiu nie jeździł bym traktorem z pseudo napędem na 4 koła tylko jeździł bym starym subaru gtkiem z męskim silnikiem i prawdziwym napędem na 4 koła a z resztą wątpie aby ktoś kupował diesla bo mu sie podoba jego charakterystyka pracy czy klekot najczęściej ludzie kupuje tdi z jednego powodu EKONOMIA a kupować i rasować auto i mieć w nim LPG jakoś nie uważam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 July 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
ra-cek Bardzo dobrze gadasz, też nie uważam tego zeby auto robić na wysokie moce i zakładać LPG ; )
Dostałem na PW wiadomość od pewnego użytkownika z propozycją kupna Audi S3 8l z silnikiem BAM ... Zastanawiam się teraz, miał być Leon którego zawsze chciałem mieć ale propozycja S3 jest bardzo ciekawa. Pomóżcie podjąć decyzję co byście wybrali Leona czy Audi co warte swojej ceny ? Audi zrobione na 326KM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
To praktycznie to samo jeśli chodzi o napęd/zawieszenie/technologie, tylko inne opakowanie i znaczki, jak S3 w dobrym stanie to bierz, tymbardziej że chciałeś 4x4
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 July 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
Właśnie teraz rozkmina
![]() Taka moc jest Mi zupełnie wystarczająca, ładnie to musi latać. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 14 May 2009 Skąd: Żywiec ![]() |
To już Ty musisz sobie przekalkulować co Ci się bardziej opłąca, czy wolisz auto 3 drzwiowe czy 5 i jaką sylwetkę.
Mój leon niebawem będzie na sprzedaż http://forum.leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=32&t=26677 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
1.8T + lpg jest sprawdzone na wszystkie sposoby więc nie wiem jaki macie problem. Przy aktualnej cenie gazu zwrot instalacji po ok.15tys km.
Do tego benzyna będzie miała prawdopodobnie połowę mniejszy przebieg niż diesel, dodając do tego różnicę 75KM na starcie nie ma się zbytnio nad czym zastanawiać. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
ra_cek powiem Ci że ten Twój leon mało pali albo moi znajomi mają ciężkie nogi
![]() mówisz pewnie o byłej s3 slq - więc raczej auto warte polecenia i już fajnie z modzone za przyzwoite pieniądze, a jak będzie za drogo to można np. zrobić drugą mapę z mniejszym doładowaniem i pod to zamontować lpg -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
a kupować i rasować auto i mieć w nim LPG jakoś nie uważam a ja uważam że jak najbardziej rasować auto i mieć lpg , myślę że tu odgrywa największą role przełamanie stereotypów nt lpg. a propan butan jest bardzo fajnym paliwem do robienia niezlych mocy np w 1.8T tylko wiekszość ludzi nie wie , nie umie, nie ma świadomości na ten temat. pokutuje stwierdzenie gaz do kuchenek , a dobra zapalniczka jest na pb. w przypadku lpg mówią to Ci co wiedzą mało ![]() to tak samo jakby do 1.9Tdi nie rasować na NX ![]() ![]() EOT -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
proszę o przykład mocnego auta na lpg jeszcze najlepiej z turbawką
kolega ma 1,8T wykręconego na ponad 300km i na samym paliwie mu załapało dwa zawory od różnic temperatur a gdzie jeszcze bardzo zimny lpg na te zawory dać to ciekawe co by sie działo ![]() po pierwsze mając lpg jest więcej elementów do psucia się dwa układy paliwowe! po drugie trzeba gdzieś upchać dużo gratów pod maska gdzie najczęściej i tak po modach robi sie ciasno po trzecie tankowanie lpg co 200-300 km :> też wątpliwa atrakcja po czwarte trzeba spoooro wydać na tak wydajną instalacje lpg bo nawet jak się kupi 1,8T na lpg to wątpię aby była tam juz instalacja na ponad 300 koni !! wiec ogólnie to same plusy ![]() ale to tylko takie moje zdanie każdy ma prawo do własnej opinii |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
http://www.v10.pl/AC,Schnitzer,GP310,4477.html i jest moc i jest lpg i jest wszytsko ok
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
a w tdi padające pompki, wałki dwumasy nie mówiąc o turbinach to nie kosztuje ?
o wiele mniej problemów jest z 1.8t według mnie... I za cenę modów żeby dojść do podobnej mocy spokojnie się ogarnie lpg (koszt instalacji do 300km to jakieś 3000zł.) ale nie przepychajmy się jak dzieci w piaskownicy kto ma lepsze zabawki... jedno i drugie ma swoje plusy... jeden woli jeździć dieslem inny benzyną z lpg, lub też samo benzyną... Ja wybrał bym 1.8T + lpg ewentualnie jak by było moce po wyżej 300km można zawsze zrobić 2 mapki ![]() -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
ra cek ja takie podobne słabe punkty wymienie dla TDI i dla mnie one są bardziej drażniące jak te 1.8T które wymieniłeś , dwa uklady paliwowe postrzegam jako plus bo zawsze jak jeden sie zepsuje padnie pompa albo siadzie reduktor to pojade na drugim , w tdi jak padnie Ci pompa to koniec jazdy, dwa jazda na lpg 1.8t jest tansza niż jazda tdi to dwa , trzy nie znosze dzwieku pracy diesla , wyjatek stanowi 6garow w gnoju z dobrym kominem to od bidy stoleruje.
cztery tankowanie co 200-300km to nie wiem chyba przy pałowaniu od swiatel do swiatel w miescie, normalnie jezdzac 1.8t w cuprze r robisz 13l lpg po miescie co przy 48-50L lpg w butli daje ca 370km zasiegu po miescie. w trasie jakies pod 500km zasiegu przy normalnej jezdzie + benzyna w baku. instalacja na 150 a 300km rozni sie tylko wtryskami i dodatkowym reduktorem + strojeniem. to sa zdecydowanie mniejsze koszty jak komplet pompowtryskow ![]() tak ze kazdy inaczej postrzega rzeczywistość ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Ja bym brał 1.8t 225 PS + program i do normalnej jazdy starczy.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:44 |