Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Leon Cupra R 1.8T / 1.9TDI
Matex89
post Fri, 12 Apr 2013 - 20:50
Post #1


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012
Skąd: Racibórz





Witam, planuję zakup Seata Leona Cupra R.
Silnik 1.8T 225 BAM lub 1.9TDI ARL.

Interesuje Mnie napęd 4x4 do jakiej mocy wytrzymuje ?
Auta potrzebuje na co dzień, na pewno będzie modzony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 12 Apr 2013 - 20:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakson
post Fri, 12 Apr 2013 - 22:54
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 07 September 2008





Cupra R= 1.8T , Leon Fr bądź top sport moze byc Arl, takie małe sprostowanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Konrad20vt
post Fri, 12 Apr 2013 - 23:23
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 August 2010
Skąd: Płońsk





Po pierwsze, Cupra R nie miałą 4x4, ARL miał 4x4 ale ciezko kupic. Polecam Ci szukać Cupry w serii masz k04, robisz program, wydech, fmic i masz 270 kuca, w ARL'a musisz włożyć worek siana zeby osiągnać podobną moc smile.gif a 4x4 wytrzyma na pewno bardzo dużo.
Mysle że jak myslisz czy wybrac 1.8T które w serii ma 225 kuca a dizla co ma 150 kuca i chcesz modzic, to bierz benzyne na pewno będziesz zadowolony smile.gif
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Sat, 13 Apr 2013 - 07:05
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





witam
wszystko zależy do czego ma być auto przeznaczone i jaki budżet masz na pokonanie każdego kilometra
diesel ma słabszą kulturę pracy mniejsze obroty użytkowe i jeszcze parę wad ale ma jedną dużą zaletę spalanie mój leon 4x4 arl z gtb2260vk spala przy dynamicznej jeździe na trasie 6-7 litrów a w mieście 7-8
a na torze średnie spalanie przy mocno dynamicznej jeździe komp pokazuje 15 litrów na 100 i w godzinę zabawy wyjeżdżam około 10 litrów ropy
turbo benzyną wynik raczej nie do osiągnięcia
smile.gif
1,8T nie było by mnie stać pojechać na wakacje a TDIkiem tankuje 60 litrów i przejeżdżam 800-1000 km
a gazu nie chciałem mieć w aucie
wiec wybrałem traktor
smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matex89
post Sat, 13 Apr 2013 - 09:47
Post #5


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012
Skąd: Racibórz





Leona chcę do jazdy na co dzień i może jakiś wieczorny streecik smile.gif
Właśnie zaletą TDI-ka jest spalanie, taka wersja 4x4 z ARL-em pod maską też musi ładnie latać a po programie można spokojnie miec te 180KM.

Cupra R już seryjnie posiada 225KM całkiem dobrze jak na serie, tylko jeszcze kupić zadbany egzemplarz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Konrad20vt
post Sat, 13 Apr 2013 - 11:26
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 August 2010
Skąd: Płońsk





Jak już tak gadamy o spalaniu, to moje 1.8T przy dynamicznej jezdzie na trasie pali 9.5, przy spokojnej schodze do 7.5 smile.gif w miescie juz wiecej bo 13-14 ale to jest dynamiczna jazda + krótkie odcinki. Moc 240 koni i 370nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IroN_87
post Sat, 13 Apr 2013 - 14:25
Post #7


User
Dołączył: Thu, 14 May 2009
Skąd: Żywiec





Zadbany egzemplarz? To już zależy jaką kwotą dysponujesz...
Ostatnie ARL-e 4x4 to jest 2003r
Mój na samym programie ma 194KM 423NM tyle, że zmieniłem sprzęgło na sachs performance.
A co do wytrzymałości napędu..to nie zrobisz takiej mocy, żeby go zniszczyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Sat, 13 Apr 2013 - 15:50
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





no oka różnicy na spalaniu jest od 1,5 Litra jadąc spokojnie po mieście (co daje przy dzisiejszych cenach około 7 pln) do 10 litrów (jazda torowa co daje o 50 pln tańszą godzinę zabawy)

ja przejeżdżam około 150 litrów ropy miesięcznie i dlatego jeżdżę traktorem

takie polskie powiedzenie "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" smile.gif

trzeba sobie przekalkulować

jak bym miał możliwości w życiu nie jeździł bym traktorem z pseudo napędem na 4 koła tylko jeździł bym starym subaru gtkiem z męskim silnikiem i prawdziwym napędem na 4 koła


a z resztą wątpie aby ktoś kupował diesla bo mu sie podoba jego charakterystyka pracy czy klekot najczęściej ludzie kupuje tdi z jednego powodu EKONOMIA

a kupować i rasować auto i mieć w nim LPG jakoś nie uważam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matex89
post Sun, 14 Apr 2013 - 21:02
Post #9


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012
Skąd: Racibórz





ra-cek Bardzo dobrze gadasz, też nie uważam tego zeby auto robić na wysokie moce i zakładać LPG ; )

Dostałem na PW wiadomość od pewnego użytkownika z propozycją kupna Audi S3 8l z silnikiem BAM ...
Zastanawiam się teraz, miał być Leon którego zawsze chciałem mieć ale propozycja S3 jest bardzo ciekawa.

Pomóżcie podjąć decyzję co byście wybrali Leona czy Audi co warte swojej ceny ? Audi zrobione na 326KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 14 Apr 2013 - 21:03
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





To praktycznie to samo jeśli chodzi o napęd/zawieszenie/technologie, tylko inne opakowanie i znaczki, jak S3 w dobrym stanie to bierz, tymbardziej że chciałeś 4x4 smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matex89
post Sun, 14 Apr 2013 - 21:17
Post #11


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012
Skąd: Racibórz





Właśnie teraz rozkmina biggrin.gif
Taka moc jest Mi zupełnie wystarczająca, ładnie to musi latać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IroN_87
post Sun, 14 Apr 2013 - 21:51
Post #12


User
Dołączył: Thu, 14 May 2009
Skąd: Żywiec





To już Ty musisz sobie przekalkulować co Ci się bardziej opłąca, czy wolisz auto 3 drzwiowe czy 5 i jaką sylwetkę.
Mój leon niebawem będzie na sprzedaż http://forum.leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=32&t=26677
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mitusm
post Sun, 02 Jun 2013 - 05:32
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





1.8T + lpg jest sprawdzone na wszystkie sposoby więc nie wiem jaki macie problem. Przy aktualnej cenie gazu zwrot instalacji po ok.15tys km.
Do tego benzyna będzie miała prawdopodobnie połowę mniejszy przebieg niż diesel, dodając do tego różnicę 75KM na starcie nie ma się zbytnio nad czym zastanawiać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Mon, 03 Jun 2013 - 16:24
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





ra_cek powiem Ci że ten Twój leon mało pali albo moi znajomi mają ciężkie nogi wink.gif

mówisz pewnie o byłej s3 slq - więc raczej auto warte polecenia i już fajnie z modzone za przyzwoite pieniądze, a jak będzie za drogo to można np. zrobić drugą mapę z mniejszym doładowaniem i pod to zamontować lpg


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 03 Jun 2013 - 22:33
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(ra_cek @ Sat, 13 Apr 2013 - 15:50) *
a kupować i rasować auto i mieć w nim LPG jakoś nie uważam

a ja uważam że jak najbardziej rasować auto i mieć lpg , myślę że tu odgrywa największą role przełamanie stereotypów nt lpg.
a propan butan jest bardzo fajnym paliwem do robienia niezlych mocy np w 1.8T tylko wiekszość ludzi nie wie , nie umie, nie ma świadomości na ten temat. pokutuje stwierdzenie gaz do kuchenek , a dobra zapalniczka jest na pb. w przypadku lpg mówią to Ci co wiedzą mało smile.gif

to tak samo jakby do 1.9Tdi nie rasować na NX smile.gif paliwo jak paliwo smile.gif każde ma swoje plusy i minusy:)
EOT


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Tue, 04 Jun 2013 - 06:16
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





proszę o przykład mocnego auta na lpg jeszcze najlepiej z turbawką

kolega ma 1,8T wykręconego na ponad 300km i na samym paliwie mu załapało dwa zawory od różnic temperatur a gdzie jeszcze bardzo zimny lpg na te zawory dać to ciekawe co by sie działo smile.gif

po pierwsze mając lpg jest więcej elementów do psucia się dwa układy paliwowe!
po drugie trzeba gdzieś upchać dużo gratów pod maska gdzie najczęściej i tak po modach robi sie ciasno
po trzecie tankowanie lpg co 200-300 km :> też wątpliwa atrakcja
po czwarte trzeba spoooro wydać na tak wydajną instalacje lpg bo nawet jak się kupi 1,8T na lpg to wątpię aby była tam juz instalacja na ponad 300 koni !!

wiec ogólnie to same plusy smile.gif

ale to tylko takie moje zdanie każdy ma prawo do własnej opinii

Go to the top of the page
 
+Quote Post
vasquez
post Tue, 04 Jun 2013 - 10:23
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 15 July 2009





http://www.v10.pl/AC,Schnitzer,GP310,4477.html i jest moc i jest lpg i jest wszytsko ok wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Tue, 04 Jun 2013 - 19:08
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





a w tdi padające pompki, wałki dwumasy nie mówiąc o turbinach to nie kosztuje ?
o wiele mniej problemów jest z 1.8t według mnie... I za cenę modów żeby dojść do podobnej mocy spokojnie się ogarnie lpg (koszt instalacji do 300km to jakieś 3000zł.)

ale nie przepychajmy się jak dzieci w piaskownicy kto ma lepsze zabawki...
jedno i drugie ma swoje plusy... jeden woli jeździć dieslem inny benzyną z lpg, lub też samo benzyną...

Ja wybrał bym 1.8T + lpg ewentualnie jak by było moce po wyżej 300km można zawsze zrobić 2 mapki wink.gif słabszą pod gaz


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Thu, 06 Jun 2013 - 00:03
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





ra cek ja takie podobne słabe punkty wymienie dla TDI i dla mnie one są bardziej drażniące jak te 1.8T które wymieniłeś , dwa uklady paliwowe postrzegam jako plus bo zawsze jak jeden sie zepsuje padnie pompa albo siadzie reduktor to pojade na drugim , w tdi jak padnie Ci pompa to koniec jazdy, dwa jazda na lpg 1.8t jest tansza niż jazda tdi to dwa , trzy nie znosze dzwieku pracy diesla , wyjatek stanowi 6garow w gnoju z dobrym kominem to od bidy stoleruje.
cztery tankowanie co 200-300km to nie wiem chyba przy pałowaniu od swiatel do swiatel w miescie, normalnie jezdzac 1.8t w cuprze r robisz 13l lpg po miescie co przy 48-50L lpg w butli daje ca 370km zasiegu po miescie. w trasie jakies pod 500km zasiegu przy normalnej jezdzie + benzyna w baku.

instalacja na 150 a 300km rozni sie tylko wtryskami i dodatkowym reduktorem + strojeniem. to sa zdecydowanie mniejsze koszty jak komplet pompowtryskow smile.gif wymieniasz te dwa elementy i masz wydajnosc do 300ps , gdzie pod 300ps w tdi zrobic to zdecydowanie wieksze koszta niz w 1.8t gdzie mozna zalozyc nowe k04 z s3 i zrobic w okolicy 280-290ps.

tak ze kazdy inaczej postrzega rzeczywistość smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Thu, 06 Jun 2013 - 15:37
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Ja bym brał 1.8t 225 PS + program i do normalnej jazdy starczy.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:44