![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
witam.
Przeczytalem ostatnio ze zakladajac lekkie kolo pasowe, panweki korbowodowe moge ulec zniszczeniu poniewaz lekkie kolo pasowe jest pozbawione amortyzatora wibracji... czy kto o tym slyszal? i czy jest tak naprawde?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Raczej chodzi o to ze nie jest wyważone razem z walem itp.
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
jest wywazone. razem z kolem zamachowym.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Moze sie nie znam ale w takim wypadku nie widze przeciwskazan.
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
ok moze ktos wiecej wie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Wiesz, zapewne znaczna wiekszosc aut jezdzacych w polsce nie jest wyposarzona w kola pasowe z amortyzacja i panewki im co chwile nie padaja. Zaloze sie nawet, ze nie maja wywazonego dobrze dolu.
Jezeli by tak bylo, to juz nie jeden by zbil fortune na customowych kolach pasowych z tlumikiem drgan do kazdego auta w nie niewyposazonego -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 28 August 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
koło pasowe jest wyważone, ale to chyba nie o to chodzi bo wibracje są tłumione nie z samego koła tylko z pracy paska, no chyba że tłumiik wibracji chroni pasek przed drganaiami skoro koło niby i tak drga.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Przy długim wale (np. sześć cylindrów w rzędzie) mogą się pojawić drgania skrętne wału, które niewytłumione mogą załatwić wał. Jeśli kółko nie miało tlumika, to nie masz się czym martwić.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Swego czasu w USA był poważny problem z lekkimi kołami pasowymi do Supr - nie miały tłumika drgań (seria ma) i zabijały silniki... dość szybko zaczęto produkować lekki kółka z tłumikiem i problem zniknął.
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jezeli masz napinacze hcydrauliczne lub samonapinajace a nie napinane np. gwintem to raczej niebedzie problemu
gdy sa napinacze (niewiem jak je nazwac) ktore napinamy samemu za pomoca dokrecania raczej amortyzator w postaci przekladki elestycznej wystepuje na kolach pasowych -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
artix furka to crx d16z5. wal byl wywazayny z zamachowym i pasowym na krasnobrodzkiej. i sam nie wiem czy w seryjnych kolach pasowych jest jakies tlumienie drgan.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
a nie chodzi o to, że lekkie koło pasowe to szybciej wkręcający się silnik ? po zmianie na lżejsze koło silnik zdecydowanie się szybciej wkręca - czuję to po tym, że muszę szybciej zmieniać biegi żeby nie wszedł na czerwone pole, ale też zauważyłem, że toczenie się w korku nie jest już takie płynne - trochę szarpie przy minimalnym dodaniu gazu od toczenia się na dwójeczce, a że wszystkie luzy silnik buda i napędy buda wykasowałem za pomocą tulei powerflexa dużo wcześniej to słyszę, że to jest nowe szarpanie tylko w układzie silnik/skrzynia - sprzęgło - napędy. Oryginalne koło ważyło 2,8kg, a nowe 1,7kg (Evo 6 stare, Evo 7 nowe). obydwa mają tłumik drgań tylko mniej mięcha. więc jak pisałem na moje oko to jest to, ale z kolei w evo 7 i evo 8 (to samo koło pasowe) nic nie szarpie, ale tam jest seryjne sprzęgło, a ja mam dwutarczowe metalowe w którym są tłumiki drgań i to pewnie one mają już dosyć oraz podejżewam po konsultacjach na burakowskiej, że wieloklin pomiędzy tarczą sprzęgła, a tulejką wchodzącą na wałek zdawczy (ten od strony skrzyni biegów) jest lekko wybity. tyle mojego
-------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Michal_6, to co piszesz jest bardzo ciekawe, napisz jeszcze co napedza ten pas opasany na kole pasowym o wadze 1.7 kg.... domyslam sie ze cos duzego...
-------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
koło pasowe siedzi na końcu wału korbowego i napędza cały osprzęt silnika.
z kolei pomiędzy kołem pasowym, a wałem jest małe zębate kółko z paskiem rozrządu idącym na wałki i napinacz paska rozrządu. więci zdjęcie masy z tego układu powoduje opisane przezemnie efekty -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
CYTAT("k11":236x7cjf) Przy długim wale (np. sześć cylindrów w rzędzie) mogą się pojawić drgania skrętne wału, które niewytłumione mogą załatwić wał. Jeśli kółko nie miało tlumika, to nie masz się czym martwić.
r. sorki że odgrzewam tak starego kotleta gdyż jestem teraz na etapie odchudzania zamachu. czyż nie jest tak iż odchudzanie koła pasowego(wraz z tłumikiem drgań) powinno iść w parze odchydzaniem koła zamachowego? Bo obu stronach wału mamy masy bezwładne, jeżeli odchudzimy jedną z nich np koło pasowe(zazwyczaj przy 1 cylindrze) to podczas pracy właśnie tego 1 cylindra, mniejsza masa koła pasowego będzie powodowała skręcanie wału, gdyż po drugiej stronie jest masa o większej bezwładności... niech ktoś poprawi mnie jeśli jest to złe rozumowanie... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 18 December 2005 Skąd: warszawa - bielany ![]() |
w cerkach nie mamy amortyzatora.
jest zwykly chamski kawal metalu. w 206 jest np tlumik i kumplowi sie skonczl i rpzestal jezdzic bo stukalo a mechanik mu powiedzial ze jak tlumik na pasowym wysiadl to dol moze sie posypac. my na szczescie mamy o jeden problem mniej -------------------- KUKUS - CRX ed9 HMT
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 December 2002 Skąd: Fałtekowo ![]() |
w B16A1 jest amortyzator drgan na org kole pasowym - zamiennik mozna dostac w org opakowaniu hondy N1 racing na 1 pasek - wazacy jakies tam grosze i on nie ma amortyzatora i madre glowy w japonii twierdza ze nic nie psuje - jak by psul nie byl by u nich dostepny w ASO /nie wiem jak w polsce w aso ale pewnie jak oni maja to i my mamy/
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
to i ja dodam swoje 3 gorsze i poproszę o przemyślenie postu piętro wyżej u mojego:
evo: koło pasowe 2,7kg (evo 7 2,2kg) sprzęgło kompletne 13,5kg -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 30 December 2006 ![]() |
Odgrzebuje starego farfocla bo na japanese nie chcieli pomóc. Silnik B16A1 w CRX EE8. Zamachowe już jest Fidanzy, a mam jeszcze do dyspozycji takiego oto babola:
![]() Bedę wymieniał rozrząd, więc i tak czeka mnie odkręcanie koła pasowego oryginalnego. A oryginał waży dość sporo, w porównaniu z tym ( to waży koło 0,5 kg ). Jakieś przeciwwskazania? Na co uważać? Co to da w praktyce?[/img] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
VIP, a jakiej firmy jest to koło?
-------------------- ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05 ET 13:21 Stalowa '06 http://www.hondatech.pl http://www.LKT.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:47 |