Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> LPG a modyfikacje 1,8t
taes1
post Tue, 21 Dec 2021 - 00:11
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 21 December 2021





Cześć biggrin.gif Jestem posiadaczem seata leona 1 z silnikiem 1.8t o mocy 180km z zamontowaną instalacja gazową ZENIT od subaru 260km dzięki czemu instalacja jest gotowa na zwiększenie mocy do 260 km. Chciałbym się dowiedzieć jak się ma gaz z wgraniem odcinki oraz jakiegoś popcornu? Może ktoś modyfikował 1,8t z gazem i chciałby się podzielić wiedzą jak uzyskać okolice 250 km? pozdrawiam serdecznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Dec 2021 - 00:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Dec 2021 - 02:08
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Popcorn na gazie... Raczej średnio... Brzmienie jak dupa sashy g. po 9tym nagraniu z Alanem. To że masz gaz na 260 czy nawet 700km nie oznacza że silnik magicznie tyle wyciągnie. Na gazie trzeba dobrego strojenia zapłonu a u nas mało kto to ogarnia bo na gazie ma być tanio


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Tue, 21 Dec 2021 - 07:51
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





na te 260 potrzebujesz wydech przelot, fmic, wtryski co najmniej 440 + pompa paliwa co najmniej z s3, k03sh + ewentualnie kolektor szerszy i warto pomyśleć o o nowym sprzęgle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 21 Dec 2021 - 14:43
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



gaz to tylko zasilanie, nie widzę tu dużego problemu z popcornem czy też odcinką no chyba że ma być ona przy 8500 ;-) ALe zawsze sobie możesz na sterowniku ustawić żeby powyżej pewnych obrotów bądź obciążenia przechodził sam na benzynę.
Stroiłem takie auta na LPG, popcorn klasycznie wychodził bez wyczuwalnej dla mnie różnicy do benzyny. Odcinkę w niektórych motorach ustawialiśmy po 7800 i nawet na Valtekach to śmigało a teraz kładę AC-Wxx i jest zajebiście. Odnoszę wrażenie że najważniejszy w instalacji LPG jest reduktor szczególnie przy Turbo są modele które nie "nadążają" za wzrostem ciśnienia jak Zenit np.
A BRC można odpalać przy 0 stopni zmieniać przy 10 na gaz i nawet czknięcia nie będzie do tego ładować po 1.5 bara i śmiga wiele wiele lat.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Dec 2021 - 16:17
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Bawilem się u siebie i na gazie średnio to brzmi, na benzynie idzie to też jakoś w miare przewidywalnie wystroić, na gazie czasem długo nic a potem jebniecię jakby miało rure wysadzić albo w ogóle trzaski, popierdywanie. W brzmieniu jest też zauważalna różnica.
Ważny reduktor, wtryski, sposób/miejsce montażu, sterownik (te od brc to syf. Może "przyjazne" monterom ale strasznie ubogie)


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotrek11086
post Tue, 21 Dec 2021 - 17:21
Post #6


User
Dołączył: Sat, 22 September 2018
Skąd: Tomaszów Maz.





Witam.

LPG nie jest żadnym problemem czy ograniczeniem.
PODSTAWA to kumaty monter no i graty.

ZOBACZ jakie fury gość robi w Warszawie na LPG.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Wed, 22 Dec 2021 - 00:18
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(piotrek11086 @ Tue, 21 Dec 2021 - 17:21) *
Witam.

LPG nie jest żadnym problemem czy ograniczeniem.
PODSTAWA to kumaty monter no i graty.

ZOBACZ jakie fury gość robi w Warszawie na LPG.

Pozdrawiam


Ten gościu którego podlinkowałeś to niech najpierw nauczy się stroić choćby proste wolnossące fury, potem może będzie wart polecenia.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 22 Dec 2021 - 05:54
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Rezor @ Tue, 21 Dec 2021 - 16:17) *
sterownik (te od brc to syf. Może "przyjazne" monterom ale strasznie ubogie)

STerowniki wogóle całe instalki od BRC to syf, bieda aż tam piszczy, części drogie, ekonomii na tym brak. Ale reduktor to się chyba nazywa BRC Max mogę w ciemno polecać. Niby do 250 KM a obskakuje 350 KM V8 bez zająknięcia


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bart1
post Fri, 04 Feb 2022 - 10:49
Post #9


User
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: warszawa





No dobra Panowie to ja zadam pytanie, kto w Wa-wie lub okolicach ogarnie taki temat jak zgazowane podłubanie 1.8T AUM na hybrydzie k03s bo z tego co wstępnie się orientowałem to nikt nie chce stroić na gazie.
Instalacja STAG którą mam podobno spokojnie do 300 kunia powninna dać radę
Wszyscy proponują strojenie na PB98 a potem jedź sobie Pan go gaziarza co jak dla mnie jest bzdurą.


--------------------
Audi A3 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 04 Feb 2022 - 11:14
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(bart1 @ Fri, 04 Feb 2022 - 10:49) *
No dobra Panowie to ja zadam pytanie, kto w Wa-wie lub okolicach ogarnie taki temat jak zgazowane podłubanie 1.8T AUM na hybrydzie k03s bo z tego co wstępnie się orientowałem to nikt nie chce stroić na gazie.
Instalacja STAG którą mam podobno spokojnie do 300 kunia powninna dać radę
Wszyscy proponują strojenie na PB98 a potem jedź sobie Pan go gaziarza co jak dla mnie jest bzdurą.

spróbuj Gaz Energy kiedyś się chwalili że nawet robią potem hamownię na LPG


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiat Turbo I.E
post Fri, 04 Feb 2022 - 19:06
Post #11


User
Dołączył: Fri, 21 June 2013
Skąd: Przemyśl





Jak masz to wystrojone na pb, to w czym gazownicy maja problem. Przecież aum ma szerokopasmowe i w programie staga można podglądać lambdę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bart1
post Mon, 07 Feb 2022 - 13:40
Post #12


User
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: warszawa






Może jestem w błędzie, ale myślałem że prawidłowo i najlepiej, program to się powinno robić pod paliwo jakim silnik będzie zasilany ?


--------------------
Audi A3 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 07 Feb 2022 - 13:54
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jak na PB98 będzie ładna korekta paliwa oraz brak mocnego cofania zapłonu to i na LPG będzie malinowo (o ile osprzęt LPG jest ok i gazownik kumaty).


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Mon, 07 Feb 2022 - 15:22
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





CYTAT(Fiat Turbo I.E @ Fri, 04 Feb 2022 - 19:06) *
Jak masz to wystrojone na pb, to w czym gazownicy maja problem. Przecież aum ma szerokopasmowe i w programie staga można podglądać lambdę.



a to mało moze być problemow? tongue.gif Albo za krótkie czasy wtrysku benzyny na jałowym, albo za duży boost i ciężko parownik ogarnąć tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 07 Feb 2022 - 16:59
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Najlepsze combo jest wtedy jak wtryski dobrane na zapas w stylu piczy kłak, chodzą na 98%, bo marzenie właściciela wozu to max mocy oczywiście bezpiecznie i lekko, a potem gazownik cytryn gumiak leci na dodatniej korekcie paliwa na bucie i mówi, że wtryski benzynowe zapętlają (zapętlają tylko podczas wtryskiwania lpg, ale on na to nie wpadnie, że coś źle robi), więc soft silnika do dupy zrobiony.
Nie wpadnie na to, że jakby jechał na delikatnie ujemnej korekcie to czasy wtrysku benzyny skróciłyby się mu i po pętleniu ani śladu.
Nie wpadnie też na to, że jak na ujemnej lekko korekcie wypuści auto to jak kiedyś sonda lambda padnie, a właściciel akurat będzie trzymał pedał w oporze to stanie się w silniku potop. biggrin.gif
Wisienką na torcie są długoterminowe korekty paliwa, które przez kiepsko wystrojone lpg potrafią na zimnym silniku lub tuż po jego odpaleniu powodować gorszą pracę na benzynie. wub.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Mon, 07 Feb 2022 - 18:01
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





że się tak zapytam, macie kogoś kumatego od brc w Krakowie lub okolicach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Mon, 07 Feb 2022 - 18:08
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





CYTAT(Mis @ Mon, 07 Feb 2022 - 16:59) *
Najlepsze combo jest wtedy jak wtryski dobrane na zapas w stylu piczy kłak, chodzą na 98%, bo marzenie właściciela wozu to max mocy oczywiście bezpiecznie i lekko, a potem gazownik cytryn gumiak leci na dodatniej korekcie paliwa na bucie i mówi, że wtryski benzynowe zapętlają (zapętlają tylko podczas wtryskiwania lpg, ale on na to nie wpadnie, że coś źle robi), więc soft silnika do dupy zrobiony.
Nie wpadnie na to, że jakby jechał na delikatnie ujemnej korekcie to czasy wtrysku benzyny skróciłyby się mu i po pętleniu ani śladu.
Nie wpadnie też na to, że jak na ujemnej lekko korekcie wypuści auto to jak kiedyś sonda lambda padnie, a właściciel akurat będzie trzymał pedał w oporze to stanie się w silniku potop. biggrin.gif
Wisienką na torcie są długoterminowe korekty paliwa, które przez kiepsko wystrojone lpg potrafią na zimnym silniku lub tuż po jego odpaleniu powodować gorszą pracę na benzynie. wub.gif



Dlatego mocniej pomodzone silniki powinien na LPG wystroić tuner, bo gaziarze nie mają o tym za dużego pojęcia. Oni powinni tylko poprawnie zamontować odpowiednie graty, bo w sumie to są tylko monterzy instalacji.

skrzat, na lpg-forum trzeba szukać kumatych ludzi od lpg.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Mon, 07 Feb 2022 - 18:50
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





Ze swojej strony tylko powiem, że lapiej wkładać jak największe wtryski gazowe (tak u dobrego producenta jest kila typoszeregów wydajności) z wyjętymi dyszami i do tego minimalne ciśnienie gazu. Zminimalizuje to overboost ciśnienia gazu po puszczaniu gazu z podłogi do zera. Np reduktory kme strasznie się pompują i im większe ciśnienie tym bardziej. Do tego sterownik, który ma dolewanie benzyny procentowo w mapie i nawet słaby osprzęt gazowy obrobi każdy silnik. Lpg naprawdę nie musi iść do odcięcia. Przełączanie Z gazu na benzynę podczas pełnego obciążenia to bardzo zły pomysł chociaż by ze względu na korekty stukowe i oczywiście korekty lambda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 08 Feb 2022 - 09:46
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(_adams_ @ Mon, 07 Feb 2022 - 18:08) *
Dlatego mocniej pomodzone silniki powinien na LPG wystroić tuner, bo gaziarze nie mają o tym za dużego pojęcia. Oni powinni tylko poprawnie zamontować odpowiednie graty, bo w sumie to są tylko monterzy instalacji.

skrzat, na lpg-forum trzeba szukać kumatych ludzi od lpg.

Czyli wymagasz od tunerów, by byli gazownikami i już, a od gazowników, że nie muszą się znać na swojej robocie i fachu? ph34r.gif

Od KME jeszcze bardziej pompują się Zavoli, temat rzeka ogólnie, ale pompowanie jest uciążliwe to fakt. Z mojego doświadczenia obecnie reduktory Tomasetto są naprawdę spoko, w mocniejszych wersjach mają podwójną kompensację względem ciśnienia w kolektorze, nie leje się z obrotowych kolanek, są cenowo ok, mają wbudowane filtry i ciśnienie co miesiąc się nie zmienia na inne, a jego zakres ciśnień jest dosyć szeroki jeśli chodzi o ustawianie. Przerobiłem już KME/AC/Magic/Zavoli.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 08 Feb 2022 - 10:05
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Mis @ Mon, 07 Feb 2022 - 16:59) *
Najlepsze combo jest wtedy jak wtryski dobrane na zapas w stylu piczy kłak, chodzą na 98%, bo marzenie właściciela wozu to max mocy oczywiście bezpiecznie i lekko, a potem gazownik cytryn gumiak leci na dodatniej korekcie paliwa na bucie i mówi, że wtryski benzynowe zapętlają (zapętlają tylko podczas wtryskiwania lpg, ale on na to nie wpadnie, że coś źle robi), więc soft silnika do dupy zrobiony.
Nie wpadnie na to, że jakby jechał na delikatnie ujemnej korekcie to czasy wtrysku benzyny skróciłyby się mu i po pętleniu ani śladu.
Nie wpadnie też na to, że jak na ujemnej lekko korekcie wypuści auto to jak kiedyś sonda lambda padnie, a właściciel akurat będzie trzymał pedał w oporze to stanie się w silniku potop. biggrin.gif
Wisienką na torcie są długoterminowe korekty paliwa, które przez kiepsko wystrojone lpg potrafią na zimnym silniku lub tuż po jego odpaleniu powodować gorszą pracę na benzynie. wub.gif



Niestety 100% prawdy, wielu gazowników nie kuma tych zależności, nawet tych "dobrych polecanych na forum" co przecież jest definitywną wyrocznią biggrin.gif
Warto też pamiętać że co gazownik wypuści to wypuści, nawet jeśli zrobi dobrze to systemy wtrysku LPG przeważnie nie są na poziomie tych PB i po pół roku korekty i tak się rozjadą. Jak dla mnie pomodzone auto turbo z wąskopasmową sondą + LPG to zawsze rozwiązanie co najmniej problematyczne wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 07:55