Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kto wystroi Motronic MP3.2 z Peugeot 306 S16 155KM, silnik total rzeźba
kontrolm
post Tue, 26 May 2009 - 12:32
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Poszukuje kogoś kto przeprogramuje taki komp tak zeby nei zakładać świni zeby było czysto pod machą i układ full sekwencja na wtryskach został zachowany

Silnik to totalna rzeźba , powstał na bazie zatartego silnika w Citroenie Berlingo 1.8 do którego też został zamontowany,jest to stroker i pokjemnosc wyszła identyczna jak silnika 2.0 S16 (83x92) czyli 1991 kontra 1998, odpala, nawet niezle sie odpycha od 1000 do 2500 przy małych otwarciach przepustnicy a potem nastepuje załamka , czuc ze brak paliwa, próba załozenia regulatora paliwa na 3,3 bara daje znaczna popraw ena górze ale nie da sie gładko ruszyc bo próuje zgasnąc i ma problemy z odpaleniem - zalewa go....:

Blok 1.8 aluminium
Tłoki i korby 1.9 Mi16 obrabiane odchudzane wywazane do 0 gram
Wał 2.1 TD odelzany odchudzany wywazany
Big zawory 36,4 mm total obrobione i profilowane, trzonki odelzone
Powiekszone kanały dolotowe wylotowe , total przerobiony kolektor z VISem
Wydechowy odmulony wychodzi na 65 mm rure
Wtryski czyszczone i parowane od Peugeot 407 2.2 Benzyna o wydajnosci 220 cm kontra 194 fabryka
Powiekszona obrobiona przepustnica
CR 11,6

Dojdzie wtrysk wody i na strojeniu juz chciałbym go uruchamiac sterownikiem home made

Macie moze osobe która zna sie na starych Motronicach i byłaby w stanie pomóc, sonde szerokopasmową mam, kontoler mam , na dniach to uruchomie i zapakuje do samochodu zeby widziec co sie dzieje, teraz nei chciałem nic ruszał bo jechałem na pierwszy przeglad i wolałem zeby była seria,potem kat off i mozna zaczac zabawe...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 26 May 2009 - 12:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Smoq
post Tue, 26 May 2009 - 13:08
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 May 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Tue, 26 May 2009 - 13:32) *
Poszukuje kogoś kto przeprogramuje taki komp tak zeby nei zakładać świni zeby było czysto pod machą i układ full sekwencja na wtryskach został zachowany
Silnik to totalna rzeźba , powstał na bazie zatartego silnika w Citroenie Berlingo 1.8 do którego też został zamontowany,jest to stroker i pokjemnosc wyszła identyczna jak silnika 2.0 S16 (83x92)


Podziwiam odwagę! już seryjny 1.9 jest ostro 'przestrokerowany'. Oryginalny 2.0 S16 ma większą średnicę tłoka, ale cóż jak widać działa, będzie wysokomomentowy motorek. Aż szkoda z niego robić wolnossącą wiertarkę sad.gif

CYTAT
Macie moze osobe która zna sie na starych Motronicach i byłaby w stanie pomóc, sonde szerokopasmową mam, kontoler mam , na dniach to uruchomie i zapakuje do samochodu zeby widziec co sie dzieje, teraz nei chciałem nic ruszał bo jechałem na pierwszy przeglad i wolałem zeby była seria,potem kat off i mozna zaczac zabawe...


Niestety problem sad.gif Mało w Polsce odważnych przerabiaczy Francuzów. Chyba prościej będzie zorganizować sobie jakiegoś Megasquirta, VEMSa albo cokolwiek innego, przynajmniej są ludzie "oblatani w temacie"
Tak czy siak życzę powodzenia!!


--------------------
[b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bua
post Tue, 26 May 2009 - 13:35
Post #3


User
Dołączył: Tue, 24 January 2006





Sterownik hondy w kilku projektach GM bral udzial u wujka jako stand-alone.
Wiec mysle ze i ta rzezba by dala rade.
Za
- tania jak barszcz,
- bardzo dobrze opisane wyjscia,
- wtyki w te i we wte dostepne od reki na ckpl,
- sterownik jak otwarta ksiazka,
- tool'i od za.. groma,
- wielu specjalistow i "specjalistow"

heh cikawy projekt by byl... tongue.gif


--------------------
Soarer GT - 1JZ - big single (in progress)
CRX B16A1
CRX D16A9T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 26 May 2009 - 15:17
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



hmmm nie pomyslałem o tym . Zastanawiałem sie nad RENIXem bo mam do niego full oprogramowanie do zmiany map ale sam RENIX mnie nie pociaga delikatnie mówiac...Ale Honda ...musiałbym przekopać źródła wiedzy i zobaczyc czy łatwo da sie to zrobic ? A które kompy obsługiwały full sekwencje w Hondach bo generalnie ja tylko japończyki...

Wałem od diesla chciałem osiagnac dobry dół bo bedzie to samochód głównie dla mojej żonki która zazyczyła sobie ze ma isc od dołu i krecić sie conjamniej do 6500 ;-) a w pepespektywie czasu wejda tłoki 85 mm na które teraz zabrakło już czasu...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smoq
post Tue, 26 May 2009 - 20:38
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 May 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Tue, 26 May 2009 - 16:17) *
Wałem od diesla chciałem osiagnac dobry dół bo bedzie to samochód głównie dla mojej żonki która zazyczyła sobie ze ma isc od dołu i krecić sie conjamniej do 6500 ;-) a w pepespektywie czasu wejda tłoki 85 mm na które teraz zabrakło już czasu...


No to tylko turbo smile.gif A swoją drogą, jak zmieścisz tłok 85mm do bloku XU7?? Będziesz musiał frezować gniazda tulei, no i wstawić tam bardzo cienkościenne tuleje, co bez dobrych (tj. drogich) materiałów nie jest dobrym pomysłem

A, nie wiem, po co Ci pełna sekwencja? Nie od dziś wiadomo, że najmocniejsze wersje Francuzów dawały wtrysk full group (1*4) wink.gif


--------------------
[b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 26 May 2009 - 22:04
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



hmmm no własnie nie od dzis wiadomo ze najmocniejsze wersje francuzów czyli xu10j4, xu10j4rs, xu10j4te, xu10j2te, ew10s mają full sekwencje która daje najkorzystniejsze wymieszanie paliwa co przekłada sie na moc i oszczednosc. Turbo w żadnym wypadku nie było mowy - kwestia zasad ;-). A xu9j4 tylko dlatego nie miał pewnie bo jeszcze wtedy takowego systemu nie było w fazie projektu.
A co do 85 mm to fabryczna tuleja wytrzyma zebranie po 1mm na strone.
Ale chyba odbiegamy od tematu ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Fri, 29 May 2009 - 19:56
Post #7


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





CYTAT(kontrolm @ Tue, 26 May 2009 - 12:32) *
Macie moze osobe która zna sie na starych Motronicach i byłaby w stanie pomóc ...

Hej

Swoja droga ciekawy projekt ( i to ma jezdzic w berlingo ?)

Kiedys sporo grzebal sie w tym Michal Grabowski, m.in. jego RallyCrossowe 205 1.6mi16 jezdzilo na motronicu 3.2 z dwoma przepustnicami webera. Mial swoja stronke grabek.com ale niestety juz nie istnieje. Sterowal sporo roznych mi16 GTi itp. Wiem, ze motronica mial dosc dobrze opanowanego.

Sprobuj na grabek@grabek.com - moze dalej aktualny

Cylinder na 85mm da rade rozwiercic fakt, ze niewiele materialu juz zostaje jak na mokra tuleje, ale kojarze ze takie strokery byly. Moim zdaniem jednak niewielki zysk z delikatnie wiekszej pojemnosci (tu mowie o XU9J4).

CYTAT(kontrolm @ Tue, 26 May 2009 - 22:04) *
hmmm no własnie nie od dzis wiadomo ze najmocniejsze wersje francuzów czyli xu10j4, xu10j4rs, xu10j4te, xu10j2te, ew10s mają full sekwencje która daje najkorzystniejsze wymieszanie paliwa co przekłada sie na moc i oszczednosc.


Co do XU10J4TE to wcale taki pewien nie jestem (co do sekwencji), no i przede wszystkim nie mozna zapomniec o jednostce XU8T biggrin.gif


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 30 May 2009 - 05:46
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Berlingo i Partner to baaardzo fajny samochód, idealny dla 5 osobowej rodzinki i prowadzi sie prawie jak sportowy wózek ;-) co potwierdzili w TopGearze ...
Jest krótszy od Peugeota 306 (z którego wział płytę podłogową i przednie zawieszenie) a ma w srodku sporo wiecej miejsca niz Peugeot 405 z którego wział tylnie zawieszenie ...

dlaczego miałby nie mieć fajnego silniczka...z fajnym dźwiekiem a nie diesla...

CYTAT(stux16v @ Fri, 29 May 2009 - 19:56) *
Co do XU10J4TE to wcale taki pewien nie jestem (co do sekwencji), no i przede wszystkim nie mozna zapomniec o jednostce XU8T biggrin.gif


mam kompletną dokumentacje do T16, zresztą je naprawiałem i MM1AP ma tam full sekwnecje, zreszta wiazka i wtryski lezą u mnie w domu, o silniku nie wspominajac tongue.gif

co do XU8j4t to niestetty nic nie wiem a chetnie widziałbym go w garage ;-) wtedy jeszcze nie było procków z taką mocą obliczneiową, w samym kompie od tego MP3.2 są dwa procesory które były dopiero opracowywane w chwili gdy powstawał XU8..

z grabkiem rozmawiałem ale mówił ze nie robi juz takich..
w nocy sam sie przymierzyłem do tego kompa, nie ma sumy kontrolnej, mapy WinOLS znajduje, wygladaja sensownie, sonde AFR mam, chyba spróbuje sam wobec nikłego odzewu..


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:40