Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Który silnik lepszy do kompresora 1.6 GLI, 1.6 GSI, 1.4 MPI?
Overrun
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:16
Post #1


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





Witam
ponieważ biję się z myślami to czekam na przedstawienie Waszych punktów widzenia.

Plan jest taki: zweryfikować własną wiedzę teoretyczną nt. kompresorów w praktyce.
Chcę założyć kompresor do jednego z silników: 1.6 GLI, 1.6 GSI, 1.4 MPI (a właściwie modeli poldków ale wiadomo o co chodzi). Oczywiście w tym celu chcę kupić kompletne auto do 1500zł. W tej cenie jednak ciężko znaleźć 1.6 GSI w woj. dolnośląskim. Mimo to proszę go także uwzględnić.

Wiadomo trzy podpory w 1.6 jest wadą ale można znaleźć jednostki z turbiną na forach. W końcu te trzy podpory nie są takie małe a wał dość masywny. Zaletą jest to że już mam pewne doświadczenia z tą jednostką co więcej zasada działania jest prosta a części wyjątkowo tanie. Mam też jeden silnik w częściach z 1,6 gli niby po przebiegu 65tys. km. Czy duża będzie różnica po doładowaniu GLI a GSI?

1.4 MPI to już nowsza jednostka dostępna z całym pojeździe za 1500zł. Podobno mniej awaryjna po za uszczelką pod głowicą. Z stosunkowo dużym stopniem sprężania (ale umówmy się że do tego 0,3-0,4 nie trzeba odprężać). Pełny wtrysk i 16v to także ciekawsze wyzwanie przy doładowaniu. 5 podpór wału. Z wad brak zapasu części w garażu i droższe części. Ale za to możliwość podmienienia bloku z 1.6 (seria K) później (w sensie bardziej rozwojowa jednostka niż GLI czy GSI).

Czekam na pomoc w wyborze.

W grę wchodzą tylko te jednostki silnikowe, nie tyle chodzi mi o moc itp, tylko o zrobienie czegoś samemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
STRYJA
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:29
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





nie ma sensu pakowac sie w dlubanie 1.6..... seryjnie ledwo co daje rade, a co dopiero lekko dmuchniety.... poza tym rozumiem, ze chcesz zainwestowac w kompresor i reszte 4x tyle co w samo auto?


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:34
Post #3


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





Z czystej sympatii do silników 1.5 i 1.6 które wymagają kapitalki co 20tyś wolałbym bawić się w roverowską jednostkę...
Już na wstępie masz większą moc.
Jakim kompresorem chcesz to potraktować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:38
Post #4


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





tak ale to 4 razy więcej mogę wykorzystać do kolejnego auta, a uczyć chcę się na czymś tanim, żeby nie żałować że coś wybuchło smile.gif. Na forach można znaleźć 1,6 GLI doładowane do około 120km po przez turbinę i jakoś się nie rozlatywało. Podkreślam że to ma być nauka.

Małym eatonem m45, m62 lub m65 zależy co będzie dostępne w gre wchodzi także typu G z VW - ale to przecież nie jest istotne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:39
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





W takiej sytuacji chyba wybór jest oczywisty, Rover. Dmuchaj najwyżej wybuchnie i nie zapomnij o tym napisać biggrin.gif
Odprężyć kanapką i jazda


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Fri, 19 Nov 2010 - 16:58
Post #6


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





No cóż skoro ma być nauka...
Ja się tylko nauczyłem,że po doprężeniu i zmianie wałka te silniki kapitulują zdecydowanie zbyt szybko.

Jeśli będziesz szukał eatona 271-ten bez sprzęgła -to odezwij się na PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Fri, 19 Nov 2010 - 17:28
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





imo 1.6 starata czasu, kasy etc.... za kazdym razem jak zabijesz silnik i bedzie pakowal do "nowego" okaze sie ze masz milion pierdolek do zrobienia, no chyba ze jestes przedstawicielm firmy handlującej drutem...
p.s. 1.6 i turbo - 120 kuca.... szybko padnie, nie wierz w bajki...


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leonek1321
post Fri, 19 Nov 2010 - 17:50
Post #8


User
Dołączył: Sat, 29 May 2010





jak chcesz sie bawić w kompresor to albo 2.0 dohc fiata, albo 2.0 ohc forda, seryjnie oba troche ponad sto hp, ale za to moment wiekszy niż w każdym z powyżej przytoczonych, do tego dostępność gratów i wytrzymałość ... choć dohc na 99% bedzie wymagał remontu przed wsadzeniam ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 19 Nov 2010 - 18:33
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Z czego Pinto ciężki jak sk... a fiatowski TwinCam będzie pewnie w stanie rozkładu i jego remont pożre worek kapusty. Dmuchałbym 1.4, oczywiście zaraz po tym, jakbym już wymyślił napęd, który nie sypnie żelaznym deszczem smile.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leonek1321
post Fri, 19 Nov 2010 - 18:36
Post #10


User
Dołączył: Sat, 29 May 2010





przy pinto i dohc dochodzą dużo mocniejsze skrzynie niż FSO, do tego most w volvo i można działać smile.gif
edit : na ptk jest jeden 1,8 rover spięty z skrzynią pinto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 19 Nov 2010 - 21:11
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zaraz dojdziemy do tego że najlepiej bedzie jak kupisz bmw biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Fri, 19 Nov 2010 - 21:20
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





bmw wiadomo
ale skoro auto chce sie bawic w kompresory itd to dobra baza bedzie np sierra, bo domyslam sie, ze chodzi o RWD. na start masz przede wszystkim mocny dyfer


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Fri, 19 Nov 2010 - 21:33
Post #13


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





po pierwsze 2.0 DOHC odpada z przyczyn wymienionych powyżej auto za 1500zł, bez potrzeby robienia generalki (szkoda takiego silnika żeby wybuchł...) a moment się zwiększy po doładowaniu.
po drugie widzę że w miarę jednoznaczne wypowiedzi co do decyzji na 1.4 rover.

Pytanie orientacyjne: jaka byłaby różnica po doładowaniu GLI a GSI?

Po za poldkiem przed domem już stoją: FIAT 125p ME (1988r) i BMW E36 320i. W związku z tym podanie tych silników 1.6 nie było przypadkowe bo później ta doładowana jednostka trafi do DFa. Wiadomo że 1.6 pasi bez problemu (nawet już jeden taki założyłem na gaźniku) a z 1.4 jest trochę problemów z mocowaniem zawieszenia z przodu. Krótko mówiąc szukałem kogoś kto powie że warto bawić się w 1.6, bo osobiście sam się skłaniam ku 1.4 ale wybiegając w przyszłość czyli swapie tego do df to już się tak nie uśmiecham.

przeniesieniem napędu nie przejmować się auto będzie służyć do "niedzielnych" przejażdżek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Fri, 19 Nov 2010 - 21:42
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Popatrz sobie na forum już była o tym mowa. Są nawet "niby projekty" filmy też są... Nikt Ci nie powie tego co chciałbyś usłyszeć tongue.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Fri, 19 Nov 2010 - 22:08
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Problem poloneza jest przede wszystkim w przeniesieniu napędu (most) oraz resory.
jesli podliczysz wszyskie koszta, to wychodzi iz bmw e30 325 lub sierre masz taniej i lepiej w serii.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Sat, 20 Nov 2010 - 22:54
Post #16


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





Szukałem wcześniej ale jakoś nie mogłem trafić na niektóre tematy. W każdym bądź razie znalazłem i dowiedziałem się od Was to co chciałem i zamierzam kupić 1.4. Jutro giełda a od 2 tyg przeglądam allegro. To tyle chyba w temacie odezwę się jak już zacznę jakieś działania.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starski_kn
post Thu, 11 Aug 2011 - 18:16
Post #17


Rookie
Dołączył: Thu, 11 August 2011





też zastanawiam się z czym ożenić moje 125 me, pewnie będzie to rover, po głowie chodzi mi też volvo, z całym układem napędowy, zastanawiałem się czy nie podeszłyby jakieś silniki od peugota na na dzwonie od poldka diesla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wiotki
post Thu, 11 Aug 2011 - 20:41
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Lublin





wejdą ,np xu7 1.8 16 V , 1.9 , klekoty 2.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Thu, 11 Aug 2011 - 21:21
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Polonez z jakimś 1.9 Tdi to by było coś smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wiotki
post Thu, 11 Aug 2011 - 21:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Lublin





Jeździ już taki jeden tongue.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 09:07