![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
Czy warto w na nim budować silnik doładowany czy lepiej cały żeliwny ? Czy teki silnik ma TU w oznaczeniu ? chodzi mi o pojemność koło 3 litrów 6 garnków . Zależy mi na prostej konstrukcji , bez wtrysków bezpośrednich i tym podobnych rewelacji . Moc docelowa 300 z lekkim plusem z naciskiem na płaski moment.
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
ok , ale jak je rozróżnić jak na filmie maja taki sam numer ![]() -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
Ja mówię o różnicy w wadze gołych bloków, choć nie pamiętam gdzie znalazłem to info i czy jest pewne.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Jeżeli według ciebie na filmie mają taki sam nr to chyba potrzebujesz okularów...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
No a główna różnica masy bierze się z bloku reszta jest prawie identyczna. Taki alu blok 6 cylindrowy to sobie bierzesz w łapy i idziesz, a blok żeliwny już 4 cylindrowy jest ciężko samemu szarpać a gdzie jak jeszcze dojdą dwa garki.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 January 2017 Skąd: wałcz ![]() |
Widze, ze osoby wypowiadajace sie w tym temacie nie bardzo mają pojęcie o tym co piszą.
Więc od początku: m50 ma blok lity z żeliwa i ma 2.5 litra pojemności, sam blok jest ciezszy od pozostalych blokow ktore wymienie o jakies 20kg. aluminiowe silniki które Cie powinny interesować to m54b30, m52b28, m52tub28 m52b28 powinieneś szukac z konca produkcji czyli 98-99 wtedy zamiast nicasilu byla zastosowana tuleja żeliwna, w m52tub28 i m54b30 zawsze był aluminiowy blok i tuleja żeliwna. Tylko m52b28 wystepowalo w 2 wersjach czyli pierwsze wersje na nicasilu i te późniejsze z tuleją żeliwną, różnica masy to okolo 1-2kg na samym bloku, reszta jest identyczna. Więc odpowiadając na pytanie silniki które spelniaja Twoje wymagania to m52b28 z konca produkcji, m52tub28 i m54b30. Pod doładowanie najlepszy bedzie zestaw: blok m50b25 żeliwny, wał i tłoki m54b30, korby m50b25 bez vanosa i do tego mozesz zalozyc glowice: m52b25, m52b28, m50b25. Ewentualnie jak nie chcesz skladac to 300km zrobisz lekko bez odprezania z m54b30 i turbo powinno wstawac dosc wczesnie. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn ![]() |
A co powiesz kolego na to,że ja mam M52B28 z 1998r z żeliwnym blokiem.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 January 2017 Skąd: wałcz ![]() |
wszystkie m52 z usa mialy zeliwne bloki
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
No a główna różnica masy bierze się z bloku reszta jest prawie identyczna. Taki alu blok 6 cylindrowy to sobie bierzesz w łapy i idziesz, a blok żeliwny już 4 cylindrowy jest ciężko samemu szarpać a gdzie jak jeszcze dojdą dwa garki. Więc uważasz że różnica w wadze gołych bloków wynosi jak w Twoich linkach 68kg? ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Blok Alu m54b30 wazy niecałe 30 kg, blok m50b25 niecałe 50. Dokładnie nie wiem ile, nosiłem ten i ten na rękach wiec co to za porównanie, ze bierzesz w ręce i idziesz.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Widze, ze osoby wypowiadajace sie w tym temacie nie bardzo mają pojęcie o tym co piszą. Więc od początku: m50 ma blok lity z żeliwa i ma 2.5 litra pojemności, sam blok jest ciezszy od pozostalych blokow ktore wymienie o jakies 20kg. aluminiowe silniki które Cie powinny interesować to m54b30, m52b28, m52tub28 m52b28 powinieneś szukac z konca produkcji czyli 98-99 wtedy zamiast nicasilu byla zastosowana tuleja żeliwna, w m52tub28 i m54b30 zawsze był aluminiowy blok i tuleja żeliwna. Tylko m52b28 wystepowalo w 2 wersjach czyli pierwsze wersje na nicasilu i te późniejsze z tuleją żeliwną, różnica masy to okolo 1-2kg na samym bloku, reszta jest identyczna. Więc odpowiadając na pytanie silniki które spelniaja Twoje wymagania to m52b28 z konca produkcji, m52tub28 i m54b30. Pod doładowanie najlepszy bedzie zestaw: blok m50b25 żeliwny, wał i tłoki m54b30, korby m50b25 bez vanosa i do tego mozesz zalozyc glowice: m52b25, m52b28, m50b25. Ewentualnie jak nie chcesz skladac to 300km zrobisz lekko bez odprezania z m54b30 i turbo powinno wstawac dosc wczesnie. Jak już chcesz być taki drobiazgowy to: - m50 nie każde ma 2.5 litra i ten sam blok, - a czym się różni blok m54b25/m52b25/m52b25tu od m54b30/m52b28/m52b28tu? - doradzanie tłoków m54b30 pod doładowanie na ołowianej korbie m0b25nv to bezsens, - moje m52b28 jest z 97 roku i ma tuleje wprasowane oryginalnie. Na takie pedalskie moce to wystarczy każdy z tych silników wymienionych w temacie, nawet bez tulei żeliwnych na nicasilu. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Więc uważasz że różnica w wadze gołych bloków wynosi jak w Twoich linkach 68kg? ![]() Czy gdzieś tak napisałem? Raczej nie. Podałem linki ile ważą dwa podobne do siebie silniki. Jeżeli ktoś ważył bloki to ok, zwracam honor wydawało mi się, że różnica będzie większa niż 20kg. Jeżeli alu jest ok 2.5 raza lżejsze od żeliwa. -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
Może sprecyzuje , chce zbudować e87coupe do rajdów amatorskich . Chciałbym żeby silnik był w miarę lekki i generował około 350 PS z płaskim przebiegiem momentu . Dobrze żeby silnik był w miarę prosty i dostępny . Silnik i tak pewnie dostanie nowe tłoki i korby itd . M54b30 z kompresorem/lub turbo byłby rozsądnym wyborem jak faktycznie nie ma nikasilu . Z którego modelu szukać takiego dawcy , e46 czy jakieś nowsze ?
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A kwestia klasy?
Obojętne może być E46/E39/X5. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
rwd open
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
e60
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 January 2017 Skąd: wałcz ![]() |
Miś, bloki od m52 i m52tu sa zupelnie inne tak samo jak glowice, a silnik masz na zeliwnej tulei bo pewnie jest z anglika.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:57 |