![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
Witam
Co jakiś czas przewija się temat spalania stukowego i często jest używany argument, że trzeba wziąć pod uwagę również kształt denka tłoka i komory spalania, no i tu pojawia się pytanie: Jaki jest optymalny kształt w/w?? Obecnie mam takie tłoki [url=http://putfile.com/pic.php?pic=11/31004090594.jpg&s=x11:14ri58k1] ![]() Chce splanować je na równo bez wgłębienie bez rantów i bez faz pod zawory (odprężamy silniczek) czy to będzie sprzyjało spalaniu stukowemu czy wręcz przeciwnie?? Komora spalania wygląda tak [url=http://putfile.com/pic.php?pic=10/29103434123.jpg&s=x10:14ri58k1] ![]() Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
W ciekawy sposób chcesz zaszkodzić własnemu silnikowi. Przede wszystkim komora ma być zwarta (stąd denko wgłębione). Wysoka korona tłoka ma za zadanie:
a) ,,wyciskać'' ładunek z brzegów -- mieszanka tam nie będzie się dopalać, silnik będzie emitował dużo węglowodorów. Ponadto w rozwlekłej komorze płomień będzie dłużej pokonywał drogę od świecy do krańca komory. ![]() A jeśli tam jest jakaś wkładka czy kanał, to być może szlifowanie tłoka zakończy się jego wyrzuceniem Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Zielona Góra ![]() |
CYTAT("Tommi":2t1ix5dm) Komora spalania wygląda tak
W jednej komorze spalały się już dziwne rzeczy U mnie po rozebraniu było dokładnie tak samo jak u Ciebie. Co u Ciebie było tego przyczyną? -------------------- Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD Było 300KM w s3 Jest s4 b8 470KM :-) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi.
znam parę silników o podobnym stopniu sprężania i tłokach wypukłych - więc nie jest ot chyb regułą -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
pewnie regułą nie jest, a to ze względów o których mówił EX w wątku darksmile'a o AFR. Mianowicie kształtem komory można regulować zawirowania mieszanki w komorze a co za tym idzie zmuszać żeby równo spalała się w całej komorze. Wynika z tego, że raz lepsza wklęsła, raz lepsza wypukła, ale tego nie da się obadać bez specjalistycznej aparatury, która nie wiem czy w Polsce istnieje (chyba nie)
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
z ciekawosci zapytam co sie dzialo na tym jednym cylinderku?? czy dobrze widze nadpalone zawory i przytopiona swiece??
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("gunio83":3jzup4m5) W jednej komorze spalały się już dziwne rzeczy U mnie po rozebraniu było dokładnie tak samo jak u Ciebie. Co u Ciebie było tego przyczyną? to nie moja głowica na szczęście, fotka czysto poglądowa faktycznie nadpalona świeca wypalone zaworki a i woda była w cylindrze. Moja wygląda znacznie lepiej ale akurat pod ręką niemiałem nigdzie zdjęcia Added after 8 minutes: CYTAT("k11":3jzup4m5) W ciekawy sposób chcesz zaszkodzić własnemu silnikowi. Przede wszystkim komora ma być zwarta (stąd denko wgłębione). Wysoka korona tłoka ma za zadanie:
a) ,,wyciskać'' ładunek z brzegów -- mieszanka tam nie będzie się dopalać, silnik będzie emitował dużo węglowodorów. Ponadto w rozwlekłej komorze płomień będzie dłużej pokonywał drogę od świecy do krańca komory. ![]() A jeśli tam jest jakaś wkładka czy kanał, to być może szlifowanie tłoka zakończy się jego wyrzuceniem Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi. r. no dobra obecnie mam właśnie 8:1 zrobione poprzez przekładkę pod głowicą, przy oringowaniu gloku i silnika trzeba będzie się jej pozbyć więc knuje jak by odprężyć silniczek seria ma 9,8:1. Denko tłoka jest naprawdę grube i można z niego wybrać trochę mięcha idąc na łatwiznę (planowanie) już się dowiedziałem co może być następstwem. Rozumiem, że jeśli zachowam seryjny kształt i wyfrezuje w głąb ok 1mm w miejscu gdzie jest obecnie wgłębienie to teoretycznie punkt a. twojej wypowiedzi mamy z głowy, punkt b. bariera cieplna dla pierwszego pierścienia, zachowana, a odprowadzanie ciepła z denka tłoka niepowinno bardzo się pogorszyć czy mam rację?? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
Ja kiedyś zeszlifowałem denko tłoka na płasko w silniku 1,6 benzyna w golfie z `83. Różnicy nie było jeżeli chodzi o spalanie stukowe. Stopień sprężania w tym silniku wynosił 12:1.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
splanuj tloki tak aby uniknac wszystkich ostrych lub cienkich krawedzi ktore lubia wystepowac w okolicy wyzlobien zaworowych
cienkie i ostre krawedzie lubia sie zarzyc -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:57 |