Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kształt denka tłoka/komory spalania vs spalanie stukowe
Tommi
post Mon, 07 Nov 2005 - 11:26
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





Witam
Co jakiś czas przewija się temat spalania stukowego i często jest używany argument, że trzeba wziąć pod uwagę również kształt denka tłoka i komory spalania, no i tu pojawia się pytanie:
Jaki jest optymalny kształt w/w??
Obecnie mam takie tłoki [url=http://putfile.com/pic.php?pic=11/31004090594.jpg&s=x11:14ri58k1][/url:14ri58k1]
Chce splanować je na równo bez wgłębienie bez rantów i bez faz pod zawory (odprężamy silniczek) czy to będzie sprzyjało spalaniu stukowemu czy wręcz przeciwnie??
Komora spalania wygląda tak [url=http://putfile.com/pic.php?pic=10/29103434123.jpg&s=x10:14ri58k1][/url:14ri58k1]
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 Nov 2005 - 11:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k11
post Mon, 07 Nov 2005 - 16:31
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





W ciekawy sposób chcesz zaszkodzić własnemu silnikowi. Przede wszystkim komora ma być zwarta (stąd denko wgłębione). Wysoka korona tłoka ma za zadanie:

a) ,,wyciskać'' ładunek z brzegów -- mieszanka tam nie będzie się dopalać, silnik będzie emitował dużo węglowodorów. Ponadto w rozwlekłej komorze płomień będzie dłużej pokonywał drogę od świecy do krańca komory.

cool.gif stanowić barierę cieplną dla pierścieni -- jak zmniejszysz objętość materiału w tamtym miejscu, pierwszy pierścień będzie pracował w wyższej temperaturze, ponadto możesz też pogorszyć odprowadzanie ciepła od denka tłoka.

A jeśli tam jest jakaś wkładka czy kanał, to być może szlifowanie tłoka zakończy się jego wyrzuceniem

Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gunio83
post Mon, 07 Nov 2005 - 17:02
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 January 2005
Skąd: Zielona Góra





CYTAT("Tommi":2t1ix5dm)
Komora spalania wygląda tak



W jednej komorze spalały się już dziwne rzeczy U mnie po rozebraniu było dokładnie tak samo jak u Ciebie.


Co u Ciebie było tego przyczyną?


--------------------
Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD
Było 300KM w s3
Jest s4 b8 470KM :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kidzio
post Mon, 07 Nov 2005 - 20:15
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT
Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi.


znam parę silników o podobnym stopniu sprężania i tłokach wypukłych - więc nie jest ot chyb regułą


--------------------
pozdrawiam
Kidzio

http://www.re5pect.pl
trochę rdzy + pozytywka = ET 13,123 s.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 07 Nov 2005 - 22:05
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





pewnie regułą nie jest, a to ze względów o których mówił EX w wątku darksmile'a o AFR. Mianowicie kształtem komory można regulować zawirowania mieszanki w komorze a co za tym idzie zmuszać żeby równo spalała się w całej komorze. Wynika z tego, że raz lepsza wklęsła, raz lepsza wypukła, ale tego nie da się obadać bez specjalistycznej aparatury, która nie wiem czy w Polsce istnieje (chyba nie)


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Mon, 07 Nov 2005 - 22:58
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





z ciekawosci zapytam co sie dzialo na tym jednym cylinderku?? czy dobrze widze nadpalone zawory i przytopiona swiece??


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Tue, 08 Nov 2005 - 07:59
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("gunio83":3jzup4m5)
W jednej komorze spalały się już dziwne rzeczy U mnie po rozebraniu było dokładnie tak samo jak u Ciebie.

Co u Ciebie było tego przyczyną?


to nie moja głowica na szczęście, fotka czysto poglądowa
faktycznie nadpalona świeca wypalone zaworki a i woda była w cylindrze. Moja wygląda znacznie lepiej ale akurat pod ręką niemiałem nigdzie zdjęcia

Added after 8 minutes:

CYTAT("k11":3jzup4m5)
W ciekawy sposób chcesz zaszkodzić własnemu silnikowi. Przede wszystkim komora ma być zwarta (stąd denko wgłębione). Wysoka korona tłoka ma za zadanie:

a) ,,wyciskać'' ładunek z brzegów -- mieszanka tam nie będzie się dopalać, silnik będzie emitował dużo węglowodorów. Ponadto w rozwlekłej komorze płomień będzie dłużej pokonywał drogę od świecy do krańca komory.

cool.gif stanowić barierę cieplną dla pierścieni -- jak zmniejszysz objętość materiału w tamtym miejscu, pierwszy pierścień będzie pracował w wyższej temperaturze, ponadto możesz też pogorszyć odprowadzanie ciepła od denka tłoka.

A jeśli tam jest jakaś wkładka czy kanał, to być może szlifowanie tłoka zakończy się jego wyrzuceniem

Zauważ, że nawet mocno odprężone silniki (8:1 i mniej), mają tłoki z denkami wklęsłymi, a nie płaskimi.

r.


no dobra obecnie mam właśnie 8:1 zrobione poprzez przekładkę pod głowicą, przy oringowaniu gloku i silnika trzeba będzie się jej pozbyć więc knuje jak by odprężyć silniczek seria ma 9,8:1. Denko tłoka jest naprawdę grube i można z niego wybrać trochę mięcha idąc na łatwiznę (planowanie) już się dowiedziałem co może być następstwem. Rozumiem, że jeśli zachowam seryjny kształt i wyfrezuje w głąb ok 1mm w miejscu gdzie jest obecnie wgłębienie to teoretycznie punkt a. twojej wypowiedzi mamy z głowy, punkt b. bariera cieplna dla pierwszego pierścienia, zachowana, a odprowadzanie ciepła z denka tłoka niepowinno bardzo się pogorszyć czy mam rację??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Tue, 08 Nov 2005 - 11:59
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





Ja kiedyś zeszlifowałem denko tłoka na płasko w silniku 1,6 benzyna w golfie z `83. Różnicy nie było jeżeli chodzi o spalanie stukowe. Stopień sprężania w tym silniku wynosił 12:1.


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 08 Nov 2005 - 21:48
Post #9


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





splanuj tloki tak aby uniknac wszystkich ostrych lub cienkich krawedzi ktore lubia wystepowac w okolicy wyzlobien zaworowych

cienkie i ostre krawedzie lubia sie zarzyc


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:57