Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kłowka, Sekwencja, Sterowanie
pol
post Thu, 24 Oct 2013 - 07:35
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





Witam, mam pare pytań , chodzi o auta rajdowe :
1. Czy skrzynia sekwencyjna to jest skrzynia kłowa tylko z innym wybierakiem, czy sa roznice w srodku w budowie?
2. W zaleznosci od odpowiedzi na 1 pytanie, czy sa gotowe uniwersalne sekwencyjne wybieraki do klowki? skrzynia na linki
3. Jak mam skrzynie klowa, czy mozna zmieniac biegi z gazem w podlodze i tak samo redukować? Jezeli tak, to jaka elektronike trzeba miec w aucie?
Dodatkowy komputer, czy komputer sterujacy silnikiem moze to obsługiwać? Jezeli komputer silnikowy to jaki z popularnych?
Domyslam sie ze musi byc jakis "cut off" albo "flat szift" albo cos innego?
4. Co jescze warto miec zeby "rajdowo" wykorzystać mozliwosci kłowki?

pawel


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 Oct 2013 - 07:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 24 Oct 2013 - 08:13
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



niezawodność sekwencji to właśnie system wybierania, przerabianie zwykłej kłówki z wybierania H na sekwencyjne z reguły nie kończy się najlepiej...
taniej wychodzi kupić gotową skrzynię sekwencyjną


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 24 Oct 2013 - 08:27
Post #3


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(pol @ Thu, 24 Oct 2013 - 07:35) *
Witam, mam pare pytań , chodzi o auta rajdowe :
1. Czy skrzynia sekwencyjna to jest skrzynia kłowa tylko z innym wybierakiem, czy sa roznice w srodku w budowie?

Prawdziwa sekwencja - tak, jest inaczej zbudowana. Ma po prostu biegi po kolei na drugim wałku skrzyni, jak w motocyklu. To, co nazywamy "sekwencją" w rajdówce - zwykle niekoniecznie, to kłówka z innym systemem sterowania i (najczęściej) paroma czujnikami potrzebnymi ECU silnika.
CYTAT(pol @ Thu, 24 Oct 2013 - 07:35) *
2. W zaleznosci od odpowiedzi na 1 pytanie, czy sa gotowe uniwersalne sekwencyjne wybieraki do klowki? skrzynia na linki

Tak. Ikeya produkuje coś takiego, ale nie do każdego auta. Opinie są od "to gówno" po "udało się doprowadzić do działania". Konkurencyjny produkt z Czech też jest tylko do niektórych aut.
CYTAT(pol @ Thu, 24 Oct 2013 - 07:35) *
3. Jak mam skrzynie klowa, czy mozna zmieniac biegi z gazem w podlodze i tak samo redukować? Jezeli tak, to jaka elektronike trzeba miec w aucie?
Dodatkowy komputer, czy komputer sterujacy silnikiem moze to obsługiwać? Jezeli komputer silnikowy to jaki z popularnych?
Domyslam sie ze musi byc jakis "cut off" albo "flat szift" albo cos innego?

Tak. Każdy sensowny standalone to ogarnia, na pewno Motec.
CYTAT(pol @ Thu, 24 Oct 2013 - 07:35) *
4. Co jescze warto miec zeby "rajdowo" wykorzystać mozliwosci kłowki?

Racelogica, żeby ustalić na podstawie czasów, czy w ogóle jest sens się w nią bawić.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 18:42