Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Konwersja MAF -> MAP
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 21:20
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Znacie może jakieś ustrojstwo (oprócz różnej maści świnek), które potrafi sygnał z czujnika MAP (wykładniczy) zamienić na zgodny z MAF (liniowy)? W sumie da się taki układ dosyć łatwo zrobić przy użyciu malutkiego procka z wejściem i wyjściem analogowym ale testy i dopracowanie konstrukcji wymagałoby trochę czasu, a tego nie mam zbyt wiele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 May 2005 - 21:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
FilipN
post Mon, 23 May 2005 - 21:24
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





kup smt6 bardzo ładnie nadaje się do konwersji z MAF na MAP do tego wysterujesz od razu zapłon i paliwo....
a jak koniecznie nie chcesz świni to HKS robi coś takiego o nazwie VPC (vein prssure converter) ale ze względu na cenę nie jest raczej konkurencyjne w poruwnaniu z smt...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 21:36
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Dzięki za szybką odpowiedź. SMT ani innego piggybacka nie chcę, bo w planach jest standalone. Na razie potrzebuję skonwertować tylko ten jeden sygnał. Cena tego gizma o którym napisałeś powala, choć w sumie oferuje więcej niż potrzebuję.
Może zna ktoś inne ustrojstwo tego typu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Mon, 23 May 2005 - 21:47
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





Pewny jesteś że charakterystyka MAP sensora nie jest liniowa? Popularne czujniki ciśnienia motoroli mają liniową. Te czujniki stosował Perfect Power we wcześniejszych swoich dewajsach, taki jest w Megasquircie i wielu innych DIY konstrukcjach. Może te w motoryzacji nie są liniowe. Oto przykład ch-ki MAPa motoroli i przepływki klapkowej.



--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Mon, 23 May 2005 - 22:00
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("dejet":32vupso8)
SMT ani innego piggybacka nie chcę, bo w planach jest standalone. Na razie potrzebuję skonwertować tylko ten jeden sygnał. Cena tego gizma o którym napisałeś powala, choć w sumie oferuje więcej niż potrzebuję.


ok. ja to widzę tak - kupujesz smt6 za ca. 900pln jeździsz na nim do czasu posiadania standalone'a i odsprzedajesz za ca.550-600pln...
wątpię byś dostał porządny diwajs do konwersji z MAF na MAP w niższej cenie i jeszcze mógł go dość łatwo odsprzedać (a z odsprzedażą smt6 nie powinno być kłopotu)

edit: albo jeszcze lepiej kupujesz smt6 od kolegi tu: viewtopic.php?t=22940 za 600pln i odsprzedajesz gdy już masz standalone za 550pln...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 22:02
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Kurcze, ale wpadka. Nie sprawdziłem w nocie aplikacyjnej tylko oparłem się na tekście który przeczytałem gdzieś w necie i utkwiło mi to w pamięci. W takim razie wystarczy kawałek potencjometru do kalibracji. Dzięki!


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ali
post Mon, 23 May 2005 - 22:04
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2003
Skąd: Poznan





czujnik jest liniowy ale zaleznosc cisnienia od przeplywu juz nie z tego co mi wiadomo.
dejet... jaka konstrukcja ???
Masz procka z WE analogowym z WY PWM do tego uklad calkujacy i nie wiem co tu dopracowywac...
...inna sprawa , ze uklad by musialbyc jakos latwo programowalny bo ZTCW zaleznosc cisnienia w dolocie od przeplywu zaleznie od konstrukcji dolotu/pojemnosci silnika itp jest inna


--------------------
pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 22:06
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





CYTAT("FilipN":1om9zutl)
ok. ja to widzę tak - kupujesz smt6 za ca. 900pln jeździsz na nim do czasu posiadania standalone'a i odsprzedajesz za ca.550-600pln...


Eee, za 900 to mam rzeczonego standalone i jeszcze na malowanie i kilka browarów zostanie
Tak czy inaczej dzięki za pomoc, Kucza rozwiązał już mój problem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Mon, 23 May 2005 - 22:10
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





Megasquirta łykasz?


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 22:16
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





CYTAT("ali":1domcg0s)
czujnik jest liniowy ale zaleznosc cisnienia od przeplywu juz nie z tego co mi wiadomo.
dejet... jaka konstrukcja ???


Hmm... a to mi zabiłes gwoździa teraz, myślałem że (pod)ciśnienie jest proporcjonalne do przepływu.
Konkretnie to chodzi o konwersję na ITB z pominięciem puszki zbiorczej (bo tylko w taki sposób można skorzystać z seryjnej przepływki). Przepływka jest z gorącym drutem jeśli ma to znaczenie.

Pewnie jednak nie obejdzie się bez podpięcia obu czujników naraz i spróbkowania jakiejś mapy konwersji.

Added after 4 minutes:

CYTAT("Kucza":1domcg0s)
Megasquirta łykasz?


Tak, oczywiście nową wersję. Ale nie chcę kupować, bo procedura zakupu wygląda mi dosyć podejrzanie i chcę go od zera zmontować. W tym momencie jestem na etapie projektowania płytki (protel rządzi!). Przy okazji zrobię to w SMT, więc płyteczka będzie naprawdę maleńka. Moduł zapłonowy już mam (GM HEI) więc nie powinno być problemu z podpięciem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Mon, 23 May 2005 - 22:28
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





Na gorącym drucie ma jeszcze inną charakterystykę i podaje masowy wydatek powietrza, klapkowa zaś objętościowy.

Charakterystyka na gorącym drucie:



No i życzę powodzenia przy projekcie urządzenia, bo zabawy będziesz miał trochę.
Ps. Tak jak pisze FilipN zastanów się nad SMT6, uzyskasz taki sam efekt a może i lepszy. Śledziłem trochę MegaS i dość trudno będzie uzyskać bardzo dobre wyniki, no chyab że masz dostęp do hamowni za free, bo spędzisz tam dużo czasu.


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 23 May 2005 - 22:37
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





A widzisz, czyli to ten ma charakterystykę wykładniczą. Z tego co piszecie (Ty i ali) widzę, że lepiej będzie poczekać aż skończę tego megasquirta, zamiast rzeźbić w niepewnym temacie, a póki co pobawić się z puszką zbiorczą.

Added after 3 minutes:

P.S.
Co do hamowni, to tak jak już w którymś wątku pisałem (i była nawet mała zadyma) można mierzyć moment (i moc) na drodze bez użycia drogich zabawek. Wystarczy stosunkowo prosty układzik podpięty do komputera.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:54