Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Konstrukcja wlotów i wylotów powietrza na masce
mlody1921
post Sat, 07 Sep 2013 - 22:31
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Witam jak sie mają wloty i wyloty powietrza na masce do zalewania komory silnika wodą, brudem ? czy ktoś może napisać swoje doświadczenia jak to jest w autach typu subaru,evo,focus rs jak to w serii działa, pytam bo u mnie jest sajgon pod maską :/

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Sep 2013 - 22:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
noorec
post Sat, 07 Sep 2013 - 23:41
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Zajrzyj kiedyś we wlot z evo wink.gif zrozumiesz, że nie jest to po prostu siateczka.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 09 Sep 2013 - 21:42
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Noorec dobrze napisał smile.gif Aczkolwiek jak evo stoi pod chmurką, i leje poważny deszcz pod odpowiednim kątem, to woda leje się wprost na kolektor wydechowy. W sumie w niczym to nie przeszkadza, oprócz wzmożonej korozji. A podczas jazdy, centralna dziura na masce, nie jest wlotem tylko "wylotem" i wszelkie krople, z gorącym powietrzem są wypychane. Obok jest co prawda nie duży "wlot", ale jest skierowany na kielich, gdzie w zasadzie nic nie ma, więc nawet jak mamy założonego stoga, bez jakiejkolwiek puszki, to nie grozi mu zalanie wodą.
W subarbi tzw "kurnik" na masce też jest wlotem, ale on ma specjalny tunel, który dość szczelnie łączy go z coolerem. Pod nim w zasadzie są tylko, przewody wodne do nagrzewnicy, ewentualnie kawałek wiązki i skrzynia biegów, więc też w niczym nie przeszkadza woda.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 10 Sep 2013 - 09:00
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Tak sie zastanawiam nad zrobieniem u siebie takiego wlotu. Rozumiem, ze te seryjne w subarynie i lancelocie puszczają wodę bez szkody dla silnika a co z piaskiem, blotem i innym syfem? Czy trzeba często myc? Czy potrafi sie to zapchac przy normalnej miejskiej jezdzie?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 10 Sep 2013 - 09:51
Post #5


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Jak podrzucasz piach i bloto na wysokosc maski, to faktycznie moze byc problem ph34r.gif
I jeszcze raz: w wiekszosci takich samochodow sa wyciagi, a nie wloty. Wlotem jest np. wspomniany wczesniej kurnik z Subaru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 10 Sep 2013 - 10:33
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





tak jak napisał markos

zwykle w połowie maski jest podcisnienie i jest wylot

wloty sa tam gdzie jest TMIC i jest bardziej przy szybie gdzie juz znowu sie robi nadcisnienie i maja kształt kurnika / łapacza


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 10 Sep 2013 - 19:58
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Kakao, chcesz zrobić wlot, czy wylot, bo to zasadnicze pytanie.
I raczej swoim volviakiem nie jeździsz w off roadzie żeby piach i błoto zbierać na maskę wink.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Wed, 11 Sep 2013 - 07:42
Post #8


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





To jakie miejsce będzie najlepsze na wylot powietrza?
Również pod maską mam sajgon jeśli chodzi o temperaturę. Odgrodzenie filtra niewiele dało, nadal auto puchnie pomimo centralnego IC. Niby podczas strojenia nie było nic niepokojącego, mapa zapłonów nie wymagała korekty, ale wiem że coś można by było ugrać zmniejszając temperaturę w komorze. Owinięcie kolektora nie wchodzi w grę przez jego konstrukcję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 11 Sep 2013 - 08:08
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





mozesz po prostu uchylic lekko maske, do wielu aut sa kit podnoszace maske przy szybie
kolektor zawsze mozna jakos owinąc, mozna pod sruby dac jakies zaczepy, ewentulanie kocyk na turbo jak jest

wylot najlepiej gdzies w połowie maski








--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 11 Sep 2013 - 10:07
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Rafciu, sam nie wiem jeszcze co będzie najlepsze w moim przypadku. Na początek wywaliłem szmaciane wygłuszenie maski. Podczas docierania przy hamowaniu wężyk sprzęgła się wysr@ł i teraz robię nowy wzmocniony, więc i tak auto znowu nie jeździ sad.gif
Widziałem na http://www.30forty50.com/ volviaka co miał lekko podniesioną maskę z przodu przy zderzaku, wykonanie banalne, po prostu podkładka pod gumy odbojnika i gotowe.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Wed, 11 Sep 2013 - 19:08
Post #11


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





CYTAT
do wielu aut sa kit podnoszace maske przy szybie

U mnie akurat to żaden problem, miałem już zrobić to dawno bo nawet leżą podkładki do tego wink.gif
Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 11 Sep 2013 - 19:38
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Lekko uniesiona maska z przodu też w jakiś sposób może poprawić wentylowanie komory silnika, ale może właśnie lepiej się zastanowić nad uniesieniem jej z tyłu (przy szybie), wg mnie lepiej to wygląda, a i wentylowanie poprawi się znacznie, nie mówiąc już o tym że w zimę szybciej szyba odmarznie tongue.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 11 Sep 2013 - 20:56
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Takie uniesienie maski przy szybie fajne rozwiązanie. Tylko pewnie wtedy trochę wali smrodek w kabinie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Wed, 11 Sep 2013 - 22:19
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





Uniesienia maski po stronie szyby podnosi hałas od silnika w kabinie. Montaż wylotów na połowie maski nie powoduje tego problemu. Jedyny dyskomfort to falowanie powietrza przed oczami (gorące powietrze ucieka spod maski) na postoju. Po kilku dniach idzie się przyzwyczaić.


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 12 Sep 2013 - 11:28
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Ale u mnie jest tak zmontowane auto że unieść moge tylko z 5mm :/ potem błotniki kolidują z maską
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Thu, 12 Sep 2013 - 13:09
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





W podszybiu jest chwyt powietrza do wentylacji wnętrza, bez klimatyzacji w upalny dzień jest jak w saunie - przetestowałem, zysk z niższej temp w komorze silnika był niewielki, silnik dalej łapał temp, ale trochę później.

Wylot na masce od razu wyciągać będzie gorące powietrze zza chłodnicy i tej opcji bym się trzymał.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:26