Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kolektor wydechowy TU5JP4, Peugeot 307- TU5JP4 kolektor z saxo vts
Misiek1394
post Sat, 04 Jul 2015 - 17:17
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 04 July 2015





Witam wszystkich.

Czy ktoś z was próbował wsadzić kolektor z 1.6 16v saxo vts do puga 307 [tu5jp4] ? Seryjny kolektor ma zaraz katalizator i chciałbym go zastąpić tym z saxo vts .

Kupiłem go z wydechem z kwasówki od początku do końca [końcowy i środkowy + rura]. Nie wiem czy środkowy to nie katalizator sportowy. Auto jest strasznie zamulone, może są 2 katalizatory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 04 Jul 2015 - 17:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GrzesiekK.
post Sat, 04 Jul 2015 - 18:47
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





W jakim zakresie zamulone?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misiek1394
post Sat, 04 Jul 2015 - 18:51
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 04 July 2015





Powyżej 3,5tyś zaczyna coś jechać. Dół jest słaby. Wcześniej był też stożek ale wywaliłem go i powróciłem do oryginału.

Edit: Jak go wkręce powyżej 5,5 tyś to jest taki świst z wydechu [strumiennica czy kat sportowy?]. Ktoś zrobił wydech tak: silnik - kolektor z katalizatorem [oryginał] - strumiennica [lub kat sportowy] - końcowy.
Chce wywalić katalizator.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 04 Jul 2015 - 18:54
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A od kiedy mała pojemność + 4 zawory na cylinder mają ochotę jechać z dołu? 3500 RPM to i tak wcześnie się zbiera moim zdaniem.

EDIT: Poza tym przytkany wydech prędzej objawiałby się przy wyższych obrotach.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misiek1394
post Sat, 04 Jul 2015 - 18:59
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 04 July 2015





A zmiana kolektora na ten od saxo vts ma tu jakiś sens? Czy zostawić tak jak jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 04 Jul 2015 - 19:00
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Prawdopodobnie ten kolektor jest lepszy, ale nie wiem czy nie będziesz miał problemów z błędem/checkiem z uwagi na brak katalizatora/-ów.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 04 Jul 2015 - 22:32
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wrzucaj kolektor od VTSa + druga sonda na "emulatorze" czyli rurce z dziurką ;-)
Jest różnica a zestaw można dostać za grosze


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 04 Jul 2015 - 22:51
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No chyba że znajdzie się ktoś kto potrafi problem drugiej sondy załatwić programowo...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Sat, 04 Jul 2015 - 23:37
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





A co ta cała zamiana na niby dać? Ta moc przy tej masie i skrzyni, pieniadze wyrzucone w bloto. 307 nie bedzie jezdzic jak Saxo VTS, cuda wianki z wydechami i kolektorami nic nie dadza. Po wymianie kolektora na pewno poczujesz jak auto odzyje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 04 Jul 2015 - 23:54
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Cudów pewnie nie będzie, ale zmiana powinna być odczuwalna, chyba że reszta wydechu będzie zbyt luźna...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 05 Jul 2015 - 00:18
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Od tego wynalazku żeliwnego z dokręcanym katalizatorem wszystko będzie lepsze smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barejka
post Sun, 05 Jul 2015 - 00:23
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





nie wsadzisz tego kolektora bo filtr masz w obudowie, a nie metalowy jak w saxo, teoretycznie mozesz wywalic ten filtr oleju ten co masz teraz nagwintowac jedna dziurke zeby to zaslepic sruba, wkrecic tulejke w blok i do tego diltr z saxo lub malutki np z 1.5dci renaulta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sun, 05 Jul 2015 - 00:45
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Wałki wymień na te z j4.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 05 Jul 2015 - 01:09
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No i zamiast zmiany wydechu wyjdzie kompleksowy tuning silnika... z obowiązkowym strojeniem biggrin.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 05 Jul 2015 - 06:54
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Nkekoniecznie. W zetecach wsadzasz walki z 2.0 do 1.8 i masz za 150pln 15km a czasem i 20 wink.gif Tu moze byc podobnie.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misiek1394
post Sun, 05 Jul 2015 - 08:34
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 04 July 2015





Wałki wsadzić z tu5j4 ? Da się to wystroić na oryginalnym sterowniku silnika? Jakie koszta mniej więcej?

a propo kolektora, ja mam 2 sondy a ten z saxo widze ma miejsce na 1. Czyli sonde przed katalizatorem tam wkręce a do drugiej sondy kolanko [emulator] i wspawać gdzieś dalej? Chyba nie będzie check engine smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 05 Jul 2015 - 09:29
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





No pozostala ci jedynie taka opcja. Druga to z reguly diagnostyczna czyli sprawdza czy katalizator jest OK, wiec wspawaj kolanko z allegro. Co do walkow to moze i to chodzic normalnie. W fordach tylko walki sie zmienia i jest te 15-20km i calkowicie inaczej idzie z dolu. Ale tu to jakis spec od PSA niech sie wypowie smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sun, 05 Jul 2015 - 19:15
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Wałeczki od j4 pasuja plug and play do tego mają regulowane kółka rozrządu w serii. Nie wiem na jakim ecu masz swoje auto, ale w 106 magneti na jednej kości pięknie się samo adoptowało i z 118 koni wychodzi po 135 bez strojenia.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 05 Jul 2015 - 19:32
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Już to widzę jak bez strojenia dobrze to chodzi w przypadku samochodów bez przepływomierza smile.gif No bo nie wierzę, że zakres CL jest tak przelany fabrycznie...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeti86
post Sun, 05 Jul 2015 - 20:53
Post #20


User
Dołączył: Fri, 29 December 2006





kolektor nie wejdzie i nie dlatego że zahaczy o filtr oleju ale o to że w innym miejscu w misce olejowej jest miejsce na wydech, trzeba przerobić dół kolektora

sam przyrost będzie w pucharze saxo robili tak że górę zostawiali dół a przerabiali dół i wyniki nic nie gorsze niż dużo droższe SS, Pug sport itp.
moze po włosku http://www.psa-evolution.com/Tecnica%20mot..._di_scarico.htm ale translator daje rady.

co do wałków J4 w JP4 i ecu z jp4 (me 7.4.4) to skończy się na wielkim check engine i bez strojenia będzie kicha, CL jest podlany ale tak na styk, napewno nie ogarnie prawie 2mm większego wzniosu i kilkunastu stopni dłuższych wałków
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:51