![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 July 2015 ![]() |
Witam wszystkich.
Czy ktoś z was próbował wsadzić kolektor z 1.6 16v saxo vts do puga 307 [tu5jp4] ? Seryjny kolektor ma zaraz katalizator i chciałbym go zastąpić tym z saxo vts ![]() Kupiłem go z wydechem z kwasówki od początku do końca [końcowy i środkowy + rura]. Nie wiem czy środkowy to nie katalizator sportowy. Auto jest strasznie zamulone, może są 2 katalizatory. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
W jakim zakresie zamulone?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 July 2015 ![]() |
Powyżej 3,5tyś zaczyna coś jechać. Dół jest słaby. Wcześniej był też stożek ale wywaliłem go i powróciłem do oryginału.
Edit: Jak go wkręce powyżej 5,5 tyś to jest taki świst z wydechu [strumiennica czy kat sportowy?]. Ktoś zrobił wydech tak: silnik - kolektor z katalizatorem [oryginał] - strumiennica [lub kat sportowy] - końcowy. Chce wywalić katalizator. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A od kiedy mała pojemność + 4 zawory na cylinder mają ochotę jechać z dołu? 3500 RPM to i tak wcześnie się zbiera moim zdaniem.
EDIT: Poza tym przytkany wydech prędzej objawiałby się przy wyższych obrotach. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 July 2015 ![]() |
A zmiana kolektora na ten od saxo vts ma tu jakiś sens? Czy zostawić tak jak jest?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Prawdopodobnie ten kolektor jest lepszy, ale nie wiem czy nie będziesz miał problemów z błędem/checkiem z uwagi na brak katalizatora/-ów.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wrzucaj kolektor od VTSa + druga sonda na "emulatorze" czyli rurce z dziurką ;-)
Jest różnica a zestaw można dostać za grosze -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No chyba że znajdzie się ktoś kto potrafi problem drugiej sondy załatwić programowo...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
A co ta cała zamiana na niby dać? Ta moc przy tej masie i skrzyni, pieniadze wyrzucone w bloto. 307 nie bedzie jezdzic jak Saxo VTS, cuda wianki z wydechami i kolektorami nic nie dadza. Po wymianie kolektora na pewno poczujesz jak auto odzyje...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Cudów pewnie nie będzie, ale zmiana powinna być odczuwalna, chyba że reszta wydechu będzie zbyt luźna...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Od tego wynalazku żeliwnego z dokręcanym katalizatorem wszystko będzie lepsze
![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
nie wsadzisz tego kolektora bo filtr masz w obudowie, a nie metalowy jak w saxo, teoretycznie mozesz wywalic ten filtr oleju ten co masz teraz nagwintowac jedna dziurke zeby to zaslepic sruba, wkrecic tulejke w blok i do tego diltr z saxo lub malutki np z 1.5dci renaulta
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Wałki wymień na te z j4.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No i zamiast zmiany wydechu wyjdzie kompleksowy tuning silnika... z obowiązkowym strojeniem
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nkekoniecznie. W zetecach wsadzasz walki z 2.0 do 1.8 i masz za 150pln 15km a czasem i 20
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 July 2015 ![]() |
Wałki wsadzić z tu5j4 ? Da się to wystroić na oryginalnym sterowniku silnika? Jakie koszta mniej więcej?
a propo kolektora, ja mam 2 sondy a ten z saxo widze ma miejsce na 1. Czyli sonde przed katalizatorem tam wkręce a do drugiej sondy kolanko [emulator] i wspawać gdzieś dalej? Chyba nie będzie check engine ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
No pozostala ci jedynie taka opcja. Druga to z reguly diagnostyczna czyli sprawdza czy katalizator jest OK, wiec wspawaj kolanko z allegro. Co do walkow to moze i to chodzic normalnie. W fordach tylko walki sie zmienia i jest te 15-20km i calkowicie inaczej idzie z dolu. Ale tu to jakis spec od PSA niech sie wypowie
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Wałeczki od j4 pasuja plug and play do tego mają regulowane kółka rozrządu w serii. Nie wiem na jakim ecu masz swoje auto, ale w 106 magneti na jednej kości pięknie się samo adoptowało i z 118 koni wychodzi po 135 bez strojenia.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Już to widzę jak bez strojenia dobrze to chodzi w przypadku samochodów bez przepływomierza
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 ![]() |
kolektor nie wejdzie i nie dlatego że zahaczy o filtr oleju ale o to że w innym miejscu w misce olejowej jest miejsce na wydech, trzeba przerobić dół kolektora
sam przyrost będzie w pucharze saxo robili tak że górę zostawiali dół a przerabiali dół i wyniki nic nie gorsze niż dużo droższe SS, Pug sport itp. moze po włosku http://www.psa-evolution.com/Tecnica%20mot..._di_scarico.htm ale translator daje rady. co do wałków J4 w JP4 i ecu z jp4 (me 7.4.4) to skończy się na wielkim check engine i bez strojenia będzie kicha, CL jest podlany ale tak na styk, napewno nie ogarnie prawie 2mm większego wzniosu i kilkunastu stopni dłuższych wałków |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:51 |