Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kolektor wydechowy 4-1 4-2-1
ds3team
post Thu, 25 Dec 2014 - 22:07
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Jaka jest różnica w kolektorze wydechowym dla silnika n/a 4-1 4-2-1. Jaka budowa i jaka charakterystyka na co wpływa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Dec 2014 - 22:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
fajfsufom mówimy...
post Thu, 25 Dec 2014 - 22:49
Post #2


User
Dołączył: Sat, 01 November 2014





Ciężkie Święta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Thu, 25 Dec 2014 - 23:17
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Święta a dziękuje! widzę że kolega dowciapny jak nie zauważył do precyzuje pytanie. Jakie parametry budowy układu dolotowego i wydechowego mają znaczenie na uzyskanie największego przyrostu w zakresie 2000 3000 RPM dla silnika n/a. Daruje koledze pytanie czy 4-1 czy 4-2-1.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 Dec 2014 - 23:44
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





4-1 daje wiecej przyrostu,ale w mniejszym zakresie, a 4-2-1 daje mniejszy przyrost, ale w wiekszym zakresie obrotow.
Stosujac kolektor z escorta RS 2000 4-2-1 do mazdy 323F BG GT 1.8 dostalem przyrost w granicach 2500-4500rpm od 5 do 10nm


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 26 Dec 2014 - 00:10
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





W hondach zawsze sie mówiło ze 4-1 poprawia góre, 421 środek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Fri, 26 Dec 2014 - 07:50
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Kolektor wydechowy 4-2-1 ma 6 wymiarów

Średnica rur
Primaries
Secondaries
Outlets


Długość rur
Primaries
Secondaries
Outlets

Który parametr na co ma wpływ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Fri, 26 Dec 2014 - 09:48
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip







pan bardzo ładnie tlumaczy


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Fri, 26 Dec 2014 - 18:21
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Czy kolektor wydechowy 4-2-1 powinien mieć wiekszą średnice rur i długość rur od żeliwnego czy mniejsza średnice od żeliwnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 26 Dec 2014 - 19:41
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





a czytales cos na tem temat? temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh.
w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i krotsze na nizszych.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Fri, 26 Dec 2014 - 20:31
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





CYTAT(jackkpl @ Fri, 26 Dec 2014 - 19:41) *
a czytales cos na tem temat? temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh.
w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i krotsze na nizszych.

Dłuższe i krótsze biggrin.gif
Ach ta magia swiat:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 26 Dec 2014 - 21:07
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





o fak, czyżby wódki zabrakło?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Fri, 26 Dec 2014 - 21:09
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





jackkpl co ty za pierdoły piszesz dluzsze i krotsze. Zakładam że miało być dłuższe i cieńsze. Tylko że z tego co wiem to po to są kolektory 4-1 i 4-2-1 żeby sama budowa mówiła o zakresie przeznaczenia z tego co piszesz jackpl. Wychodziło by że do wysokiego momentu w dolnym zakresie obrotów powinien być kolektor rurowy 4-2-1 o długich rurach a małych srednicach wewnętrzynych rur.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 26 Dec 2014 - 22:16
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Poprawiajac "przejezyczenie"
temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh.
w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i wezsze na nizszych.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Sat, 27 Dec 2014 - 00:04
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Do tego dochodza tak zwane stepped header czyli kolektor 4-1 ze stopniowo zwiekszajaca sie srednica. Jesli dobrze pamietam z ksiazki ktora podal jackkpl ,to jest tam bodajze zestawienie przyrostu mocy po zastosowaniu wlasnie kolektorow 4-1 i 4-2-1 na przykladzie c20xe i widac ze do 8k rpm przewage daje kolektor 4-2-1.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Sat, 27 Dec 2014 - 07:06
Post #15


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Czy ma ktoś linka do pdefa tej ksiażki np w języku polskim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sun, 28 Dec 2014 - 20:28
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Proszę, oto link.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Tue, 30 Dec 2014 - 12:30
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Tue, 30 Dec 2014 - 13:53
Post #18


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013







Na rysunku widać kolektor 4-1 i 4-2-1 czy umie ktoś policzyć kolektor pod niski sredni zakres obrotowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ds3team
post Tue, 30 Dec 2014 - 14:20
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 10 December 2013





Po ilości odsłon widze że nikt nie umie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Tue, 30 Dec 2014 - 14:45
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Dane wałków i licz smile.gif => http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html

Sorki wywiało mnie z GG wtedy nie bardzo mam obecnie czas na ploty smile.gif może po nowym roku jak coś.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:00