![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
W moim 1.6 mam bardzo wysoko moment, słaby dół , zastanawiam się co by dało założenie kolektora typu VIS z lancii themy , który posiadam - jedyna kwestia to trochę rzeźby żeby go założyć do mojego silnika.Po wstępnych oględzinach wygląda to tak - runnery "większe" mają ciut większą średnicę , porównywalną do obecnego kolektora z lancii kappy turbo - długość runnerów ok 20 cm , natomiast dłuższe runnery mają długość ok 38 cm.Teraz jak się ma to do wałków ok 280-290 stopni i czy ma to szansę działać.
Jest kupa roboty żeby to zapodać do mnie , kwestia przespawania przepustnicy, możliwe że przerobienia obiegu wodnego itp. Patrząc na wyniki testów silników na różnych forach napotkalem na coś takiego co wygląda dość obiecująco: ![]() patrząc na mój wykres: ![]() bardzo przypomina ten na krótkim dolocie. Obecny mój ssący wygląda tak: ![]() Natomiast VIS z themy: ![]() ![]() ![]() Jakie są za i przeciw takiemu rozwiązaniu, czy to się sprawdzi np na kjsach czy superoesach oraz wogule przy takim setupie silnika. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Gdyby, przypadkiem, pełna moc była na krótkim kolektorze tam gdzie jest i taka jak jest, to można tylko wygrać. Zwłaszcza, z Twoją obecną skrzynią, bo silnik będzie mniej zdychał. Czy tak będzie ? Ciężko odpowiedzieć na oko.
Jakiś user tego forum (kontrolm ?) wklejał kiedyś obliczenia z pipe maxa. Nie znam możliwości programu, ale chyba da się w nim pi razy oko przewidzieć wyniki. Może się tu odezwie... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Tak samo pomyślałem ale zanim znowu pół auta ma zostać rozebrane chciałbym poznać opinię ludzi co się bawili takimi rozwiązaniami. Generalnie często czytałem żeby takie rzeczy wywalać w zdłubanych silnikach, tylko nie było konkretnego uzasadnienia czemu, tutaj mam megasquirta czy swoj ecu więc punkt załączenie i wyłączenia długiego kolektora mogę sobie dowolnie ustawić, fajnie by było jakby się wypowiedział ktoś kto działał w tym temacie
![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Skoro dużo przeróbek się wiąże z montażem tego kolektora to może warto sprubować wydłużyć ten przy pomocy silikonowych węży i zobaczyć jak się zmienia charakterystyka silnika wraz ze wzrostem długości kolektora.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:42 |