Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kolektor ssący o zmiennej geometrii dolotu a ostre wałki
swiety93
post Wed, 12 Sep 2012 - 09:58
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





W moim 1.6 mam bardzo wysoko moment, słaby dół , zastanawiam się co by dało założenie kolektora typu VIS z lancii themy , który posiadam - jedyna kwestia to trochę rzeźby żeby go założyć do mojego silnika.Po wstępnych oględzinach wygląda to tak - runnery "większe" mają ciut większą średnicę , porównywalną do obecnego kolektora z lancii kappy turbo - długość runnerów ok 20 cm , natomiast dłuższe runnery mają długość ok 38 cm.Teraz jak się ma to do wałków ok 280-290 stopni i czy ma to szansę działać.
Jest kupa roboty żeby to zapodać do mnie , kwestia przespawania przepustnicy, możliwe że przerobienia obiegu wodnego itp.
Patrząc na wyniki testów silników na różnych forach napotkalem na coś takiego co wygląda dość obiecująco:



patrząc na mój wykres:



bardzo przypomina ten na krótkim dolocie.

Obecny mój ssący wygląda tak:


Natomiast VIS z themy:







Jakie są za i przeciw takiemu rozwiązaniu, czy to się sprawdzi np na kjsach czy superoesach oraz wogule przy takim setupie silnika.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Sep 2012 - 09:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Lennypl
post Wed, 12 Sep 2012 - 15:22
Post #2


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





Gdyby, przypadkiem, pełna moc była na krótkim kolektorze tam gdzie jest i taka jak jest, to można tylko wygrać. Zwłaszcza, z Twoją obecną skrzynią, bo silnik będzie mniej zdychał. Czy tak będzie ? Ciężko odpowiedzieć na oko.
Jakiś user tego forum (kontrolm ?) wklejał kiedyś obliczenia z pipe maxa. Nie znam możliwości programu, ale chyba da się w nim pi razy oko przewidzieć wyniki. Może się tu odezwie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Wed, 12 Sep 2012 - 16:01
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Tak samo pomyślałem ale zanim znowu pół auta ma zostać rozebrane chciałbym poznać opinię ludzi co się bawili takimi rozwiązaniami. Generalnie często czytałem żeby takie rzeczy wywalać w zdłubanych silnikach, tylko nie było konkretnego uzasadnienia czemu, tutaj mam megasquirta czy swoj ecu więc punkt załączenie i wyłączenia długiego kolektora mogę sobie dowolnie ustawić, fajnie by było jakby się wypowiedział ktoś kto działał w tym temacie smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Wed, 12 Sep 2012 - 16:11
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Skoro dużo przeróbek się wiąże z montażem tego kolektora to może warto sprubować wydłużyć ten przy pomocy silikonowych węży i zobaczyć jak się zmienia charakterystyka silnika wraz ze wzrostem długości kolektora.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:42