![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Cześć,
Mam pytanie odnośnie słynnych klapek w kolektorze. Pacjent to E60 535d po lifcie. Mój ojciec ma takie auto i boi się urwania klapek. Usuwanie klapek raczej nie wchodzi w grę (chyba że ktoś mnie przekona że warto, ale tak na chłopski rozum to wieje mi to mocnym druciarstwem), kolektor wbrew pozorom nie jest taki drogi i dla świętego spokoju można go wymienić. Tylko pytanie - przy jakim przebiegu pojawiają się problemy z klapkami? Auto ojca ma przebieg niecałych 80 tys km - czy jest jakikolwiek sens zmieniać teraz kolektor, czy to przegięcie? Do jakiego przebiegu czekać? Dodam, że auto seria (bez programu). Pozdrawiam, Paweł -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
BMW przewiduje co 180 tys z tego co pamiętam.
-------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
JA w e46 3.0d wymontowałem je przy 230tyś i były w stanie dobrym, w e90 3.0d 160 tyś i też były ok ,ojca x3 3.5sd wyleciały przy 250tyś i mechanik gadał że to był ostatni dzwonek bo już coś były poluzowane chyba nity albo coś podobnego , TERAZ w e60 535d mam 155tyś i za tydzień będzie wylot klapek dla świętego spokoju , po wymontowaniu żadnej różnicy poza spokojem podczas jazdy ,kolega coś koło 300tyś w e60 3.0d robił motor bo nie wiedział o tym , tyle mogę powiedzieć z mojej strony pozdrawiam
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
A ja gdzieś czytałem ze ocena na oko nic nie daje i niby te dobre potrafią tez się ukrywać
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, dzięki za informacje
![]() P.S. kaczka23, naprawdę brak klapek jest nieodczuwalny? Bo co one w takim razie są, skoro nic nie dają? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ekologia
Niektórzy po wywaleniu pisali o minimalnie nierównej pracy na wolnych obrotach inni nic nie zauważali Generalnie na BMW forum jest tasiemiec na ten temat (w dziale e90) -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Ok, dzięki za informacje ![]() P.S. kaczka23, naprawdę brak klapek jest nieodczuwalny? Bo co one w takim razie są, skoro nic nie dają? na niskich obrotach masz zatykany jeden kanał w związku z tym przez drugi płynie szybciej powietrze co za tym idzie "lepsze" spalanie ropy przy czym lepsze oznacza czyściejsze. przeciętny kowalski nie odczuje żadnej różnicy. usunołem tego mnóstwo i żaden samochód nie chodził gorzej a niektóre nawet lepiej ze wzgledu na mechaniczne zacięcie klapek w pozycji zamknietej lubo niecałkowicie otwarej. mało tego klapki, dostają luzu i rozszczelnienia na ośkach i powietrze zmierzone nie wpada do cylindra. efekt: dym jak z ursusa i zarzygany parami oleju silnik pod kolektorem ssącym. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:52 |