Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kilka pytan 1.8T Vs 2.0Fsi
gtx
post Fri, 21 Aug 2009 - 03:31
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





Witam z audi nigdy nie mialem stycznosci.
Mam kilka pytan Odnośnie A4 w wersji B7 i b8.

1.Czy te audi w B7 ma ten silnik 1.8T To ten sam silnik co w B5 5V?
2.Czy Silnik 2.0FSI ktory już jest montowany poprzecznie też ma 20V czy to juz 16V ?
3.Dane katalogowe mówią ze b7 2.0 TFSI i b8 2.0TFSI maja inny moment i osiagi.
Czy ta wersja b8 po prostu ma wgranego jakiegoś chipa czy jest ulepszona jakos inaczej od b7?
4.Czy to prawda ze najlepszy chip daje na seri ok 45hp i 75nm ? co daje ok 245hp i 355nm?
5.Co trzeba było by dalej wymienić zeby mieć np 5,5-6 do setki bezawaryjnie ?
6.Czy to prawda że a4 2.0T wychodzi tak samo przodem z zakrętow jak cieżkie S4 355hp ?? czy radzi sobie dużo lepiej??
7.Ogólnie czytajac w necie bardzo mało informacji o silniku 2.0 FSI czy to slabe jednostki do modyfikacji?
8.Ile trzeba było by wlozyć by było ok 300hp i 450nm na tuning i na wymiane elementów na mocniejsze.
9.Co znaczy skrot stage1 , stage 2 i stage 3 bo takie najczesciej sa spotykany - jak sie domyslam sa to modyfikacje stage1 to pewnie sam chip zgadłem?
10.Czy naped quattro jest lepszy niz w evo czy subarce i czy rownie wytrzymały jest?

czy Te S4 to "audi" zesrało czy to te 2.0T tak mocno dlubnięte??

http://www.youtube.com/watch?v=HlSiEbMsXO8&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=-7SL8uzblqs&hl=pl

Myśle że mialbym jeszcze jakis kompromis ale po obejrzeni utego filmika wolalbym auto lepiej smigajace w zakrętach i mniej palące.Fajny dzwiek ale przy takich osiagach to jakoś wrażenia nie robi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 Aug 2009 - 03:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gtx
post Sat, 22 Aug 2009 - 16:12
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





Witam czy nikt nie odpowie na kilka pytan sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sat, 22 Aug 2009 - 16:30
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





1. Teoretycznie tak. Występuje jednak troche różnic, o czym doczytasz w wątkach o 1.8T.
2. FSI mają tylko 4 zawory, 5 został zastąpiony wtryskiwaczem.
3. w B8 jest ponoć nowsza konstrukcja 2.0TFSI.
4. nie wiem, pewnie tak.
5. Turbine, wydech, wtryski, IC. Generalnie dojść do jakichś 300KM przynajmniej.
6. Nie wiem. Nie powinno z uwagi na zastosowanie torsena 40:60 w S4.
7. FSI (bez T) to bardzo słaba jednostka do modyfikacji.
8. 20 tyś?
9. Stage 1 to zazwyczaj chip + wydech, stage 2 większa turbina i idący z tym osprzęt, stage 3 to jeszcze większa turbina...
10. Zupełnie różne podejście. W audi torsen jest praktycznie bezawaryjny, co do napędu STI czy Evo jest sprzęgło wiskotyczne itp, nie wiem jak to ma sie do awaryjności

CYTAT
czy Te S4 to "audi" zesrało czy to te 2.0T tak mocno dlubnięte??

Raczej 2.0T dłubnięte, ~220KM na kołach to całkiem sporo.

S4 będzie paliło w mieście przy normalnej jeździe sporo więcej niż 2.0T


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtx
post Sat, 22 Aug 2009 - 17:46
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





A jak wygląda przy tym 2.0TFSI 3.2TFSI ? ma jakis znacząco wiekszy potencjal który jest adekwatny do kosztow utrzymania w stosunku do 2.0t i może pokonywania zakrętów??
O tym samochodziku tez mało informacji.Myśle czy lepszym autem było by 3.2 TFSI + stage 1 czyli chip i wydech , czy może 2.0TFSI Stage 2 na ok 270hp na seryjnych bebechach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sat, 22 Aug 2009 - 17:55
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(gtx @ Sat, 22 Aug 2009 - 17:46) *
O tym samochodziku tez mało informacji.Myśle czy lepszym autem było by 3.2 TFSI + stage 1 czyli chip i wydech , czy może 2.0TFSI Stage 2 na ok 270hp na seryjnych bebechach?

Nie ma 3.2TFSI, jest 3.2FSI (wolnossący).
Oprócz tego jest 3.0TFSI z kompresorem 333KM (w nowym S4) który uzyskuje blisko 430KM po programie.


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtx
post Sat, 22 Aug 2009 - 18:46
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





A faktycznie ktoś mnie na allegro wprowadzil bląd wpisuja 3.2 TFSI. A co sądzicie o konfrontacji w stosunku do WRX 220hp nie Sti. - Sorry że nie pisze tego w innym temacie ale nie chce nowego postu otwierać a szukam wiecej informacji o nowym 2.0 TFSI A4.
Zastanawia mnie jedno najbardziej czemu w dziale audi niema praktycznie zadnych postow o tym 2.0TFSI czy na dziale audi to po prostu za slaby model w stosunku do s4 czy RS4?? czy jak?

2.0 TFSI Q A4 vs WRX

1.Podatność na modyfikacje (stage 1 A4 znamy a 2 też dostalem informacje.A stage 1 i 2 wrxa?) i koszty ich i które z nich lepiej to zniesie.
2.Zachowywanie sie w zakręcie.Który bardziej podsterowny i nasterowny.

I coś o sobie:
Nie scigam sie po zakrętach i w drifcie.
Lubie czasem go pocisnac w trasie i w miescie wieczorem.W zime lubie slizganko - obowiazkowo.
Ma być to autko rodzinne z dodatkiem szczypty adrenaliny.Mam teraz 325i na sprzedaż i chcialbym coś nieco szybszego z tych 2 wyżej.
Gdyby nie to ze e46 niema szpery , wogole bym nie zastanawiał sie nad wyborem a m3 za stare bedzie dla mnie i chce miec auto max 4-5 letnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 01 Sep 2009 - 06:57
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(gtx @ Fri, 21 Aug 2009 - 03:31) *
1.Czy te audi w B7 ma ten silnik 1.8T To ten sam silnik co w B5 5V?

CYTAT(simpson @ Sat, 22 Aug 2009 - 16:30) *
1. Teoretycznie tak. Występuje jednak troche różnic, o czym doczytasz w wątkach o 1.8T.

Czy to czasem nie jest nowy silnik ? Ma on inny skok tłoka i średnicę. Podobnie chyba jak silnik 2.0 TFSI montowany w Audi A4/B8 i A5 pochodzi z tej nowej rodziny EA888. Chyba, że źle coś przeczytałem w necie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 01 Sep 2009 - 10:09
Post #8


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nowy 1.8TSI to zupełnie inny silnik niż 1.8T

poczytaj tu:

http://forum.seat-racing.pl/viewtopic.php?...744&start=0

tu masz opis 2.0 TFSI:

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/mk5golfengine.pdf

i róznice 1.8T, vs 2.0 TFSI vs. 1.8 TSI





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 01 Sep 2009 - 15:22
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





http://www.compsport.pl/tfsi2_0.php

Tutaj masz stopnie modyfikacji silnika TFSI.
Dla silnika wzdluznego dostepne juz wszystkie 5 stopni.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtx
post Fri, 04 Sep 2009 - 05:39
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





Mam takie jeszcze szybkie pytanie czy to prawda że ostatni 1.8T V5 w quattro jest wlasnie w B6 ?
W B7 w danych katalogowych jest jakies 1.8T ale nie widze tam znaczka Q.....
Tak doszukuje sie troszke info bo w sumie ladnie chodzi taki 5 zaworowy silniczek w stosunku do tego nowego 2.0TFSI.

http://www.youtube.com/watch?v=Z8CJTPUDcv4...feature=related
Zajezdza mi taka fajna mieszanka R4 z V6 ;D no i wielopunktowy wtrysk.

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:27