![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Witam Panowie.
Buda allroada C5, i właściwie tyle z allroada zostało, bo pod machą 1.8T BEX siedzi. Teraz czas na zawieszenie, bo pneumatyka mi bokiem wyszła i tu pare pytań do Was: 1.Narazie muszę mieć zawiechę podwyższoną o te 2 cm. Są dostępne zestawy z zwykłymi amorkami i sprężynami do allroada (na allegro jakieś zestawy z amorkami Sachs Super Touring a drugie to Arnotty z Bilsteinami). Czy w ogóle taki kit z założenia przeznaczony do silników 2.7BiT/2.5TDI może pracować z silnikiem 1.8T- chodzi mi o amory przód. Bo jak do tej pory żaden sprzedawca mi nie potrafił odpowiedzieć na to. 2. Jeśli nie, i muszę sobie złożyć sam takie zawieszenie ( dystanse-adaptery do przedniego zawieszenia już mam), to: Sachs Super Touring jest strasznie miękki, można go zastąpić Sachs Advantage? Wiem że są sztywniejsze, ale czy długość amortyzatora jest taka sama i można stosować go z zwykłą spręzyną? A jeśli długość Sachs Advantage jest taka sama jak Touringa to mając wybór, co byście wybrali Sachs Advantage czy Bilstein B6? 3. Amortyzatory tył: I te z zestawy z allegro i Arnotty mają dystans pod dolnym mocowaniem sprężyny: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61A4...iL._SL1500_.jpg http://allegro.pl/audi-allroad-a6-c5-zesta...1.html#imglayer tu lepiej to widać ale znalazłem też coś takiego: http://cdn1.bigcommerce.com/server600/f307...80.1280.jpg?c=2 tu widać że dystans jest nad mocowaniem amortyzatora . Które rozwiązanie jest lepsze? jest coś takiego jak punkt pracy amortyzatora? Czy w tym przypacdku kiedy amortyzator z tyłu już na dzień dobry w pozycji zerowej jest jakieś 2cm bardziej wysunięty nie wpływa to negatywnie na właściwości jezdne/ czas życia amortyzatora? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Pytanie 1:jesli silnik 1.8t jest duzo lzejszy niz ten pod ktore zostalo skonfigurowane zawieszenie-to najprawdopodobniej auto bedzie mialo wyzszy przeswit i bedzie to wizualie wygladalo nieciekawie.Jesli chodzi o charakterystke amora w porownaniu do lzejszego silnika to tez moze miec to wplyw na jego prace.W sensie np za mocne tlumienie do masy.Ale jak wezmiesz bilstein b6 to masz ten plus ze,mozesz sobie w razie czego zmienic ich charakterystyke tlumienia w zerkopolu.Nie dziwie sie ze nikt Ci nie da jasnej odpowiedzi.Bo w taki przypadku to tak naprawde bedziesz wszystko wiedzial,dopiero gdy zamontujesz.Nie wiem o co chodzi Ci z tym amorem z tylu o 2 cm bardziej wysunietym-skoro sa to amory dedykowane do samochodu o podwyzszonym przeswicie to producent bral to pod uwage.A jeslli chodzi o punkt pracy amortyzatora to jest cos takiego .Ale objawia sie to w druga strone.Czyli jak do seryjnych amorow zalozysz niskie tuningowe sprezyny to amor szybciej skonczy zywot.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Ok, dzieki za odpowiedź.
Co do tylnych amorów to te ktore są dostępne do allroada (te na zdjęciach) to zwykłe amortyzatory z A6C5 tyle że pod mocowanie spręzyny wsadzony jest dystans-tuleja która je podwyższa, i cała spręzyna automatycznie idzie 2 cm do góry. O to mi chodziło, czy takie rozwiązanie, kiedy amortyzator cały czas jest 2cm wiecej wysunuęty nie wpływa negatywnie na prowadzienie i nie zwiększa jago zurzycia. Też myślałem o bilstein B6 bo mają długośćjak standardowe amortki niby a są twardsze. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:05 |