Kadett C, 20e aparat zapłonowy |
Kadett C, 20e aparat zapłonowy |
Sat, 22 Jun 2013 - 12:49
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 18 February 2007 |
Witam
od niedawna jestem posiadaczem Kadetta C Limo i zastanawiam się co z nim dalej zrobić, w chwili obecnej siedzi w nim silnik 20e którego stan jest niewiadomy z racji tego że kupiłem go z padniętym aparatem zapłonowym auto stało 2 lata teoretycznie silnik powinien odpalić z tym że nigdzie nie moge tego aparatu dostać, wiec po glowie chodzą mi 2 opcje 1. szukać dalej aparatu odpalic wymienić wszystkie rzeczy eksploatacyjne i jezdzić (20e powinien mieć cos około 110hp 160nm) są to oczywiście jakieś koszty bo silnik jest stary czy wziąść kwote którą pochłoneło by 20e dołożyć i zrobić 2. swap (np c20xe) ale tutaj nie wiem jaką skrzynie dobrać itd dlatego potrzebna pomoc na chwilę obecną 20e jest spięty z 4 biegową skrzynią i mostem z Opla Manty, niektorzy może widzieli by 3 opcje czyli powrót do orginału ale to też nie był by mały koszt gdyż poprzedni włąściciele dodawali coś od siebie w postaci cudownie poszeżonych nadkoli czy bad looka itd poza tym orginal z 1.2 na pokładzie jakoś do mnie nie przemawia, auto miało by być do zabawy i robić jakiś sensowny czas na 1/4 (sensowny 13-14s) co wydaje mi się realne z lekko dłubnietym c20xe w budzie o wadze 800-850 kg ale moge się mylić więc prosze o jakieś sugestie |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 22 Jun 2013 - 12:49
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 13:19
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI |
Nie jest to niebieski kadett ? z c20ne + 2 webery ? aparat masz z przystawką ? zapewne tak na krótkim pasku z 18.
Ja bym osobiście przeszedł na XE ja tak zrobiłem w swojej mancie A + Getrag 265 + most napędowy Konwersja Commo 2800GS . |
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 14:14
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 18 February 2007 |
Nie jest to niebieski kadett ? z c20ne + 2 webery ? aparat masz z przystawką ? zapewne tak na krótkim pasku z 18. Ja bym osobiście przeszedł na XE ja tak zrobiłem w swojej mancie A + Getrag 265 + most napędowy Konwersja Commo 2800GS . Mój Kadett jest fioletowy całkiem niedawno był na otomoto silnik tak jak pisałem oznaczenia z bloku to 20e a cyferki z aparatu to 0237020040 jhfu4 co do mostu to chciał bym zostawić to co jest bo wydaje mi się że przy odpowiednim et felgi + mały negatyw dał by rade zachować orginalny wygląd tylnich nadkoli dlaczego tak ? bo nie znalazlem jeszcze poszerzeń które by mi się podobały |
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 18:23
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
20e to CIH, a to oznacza, że do tej skrzyni nie podepniesz C20XE czy C20NE.
Jeśli chcesz zostawić skrzynię to podejdzie jedynie inny CIH czyli: C24NE, C30NE, C30SE, C36GET Ja na Twoim miejscu wrzucił bym skrzynię z omegi B (R25/28) i wtedy podepniesz C20XE, V6 lub ewentualnie saaba (z B204L ładnie by wymiatał ) -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 19:26
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI |
Rozumiem bo widziałem Kadetta ostatnio na Handel z NE + webery auto nie chciało się sprawnie poruszać. Tak myślałem że ty go za nabyłeś ... ILKU chyba wyczerpał wszystko co jest potrzebne do modernizacji auta w przypadku 20e.
|
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 21:02
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl |
niebierz saaba weź vke jak chcesz więcej z 3,2 mozna bez turbo zrobić 250koni myśle że było by wystarczająco dużo żeby cieszyć i zarazem mało żeby go niepołamać
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 21:04
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 18 February 2007 |
20e to CIH, a to oznacza, że do tej skrzyni nie podepniesz C20XE czy C20NE. Jeśli chcesz zostawić skrzynię to podejdzie jedynie inny CIH czyli: C24NE, C30NE, C30SE, C36GET Ja na Twoim miejscu wrzucił bym skrzynię z omegi B (R25/28) i wtedy podepniesz C20XE, V6 lub ewentualnie saaba (z B204L ładnie by wymiatał ) Rozumiem ILKU że zarówno C20XE jak B204L ( a co z innymi np B234) spina się ze skrzynia (R25/28) bez przeróbek sprzęgła czy docisku ? bo mam wizje z C20XE + (R25/28) a opcja upgradu do B204L jest super na przyszłość i w tą strone pójdę, przy niskiej masie kadetta C powinno być fajnie ciekawe jak zniesie most C20XE nie mowiąc o dużym momęcie B204L niebierz saaba weź vke jak chcesz więcej z 3,2 mozna bez turbo zrobić 250koni myśle że było by wystarczająco dużo żeby cieszyć i zarazem mało żeby go niepołamać hmm ciekawe jak by to wychodziło wagowo w porowaniu do C20XE i B204L kadett jest mały lekki nie chciał bym wychodzić poza rozkład mass 65/35 |
|
|
Sat, 22 Jun 2013 - 23:02
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl |
Rozumiem ILKU że zarówno C20XE jak B204L ( a co z innymi np B234) spina się ze skrzynia (R25/28) bez przeróbek sprzęgła czy docisku ? bo mam wizje z C20XE + (R25/28) a opcja upgradu do B204L jest super na przyszłość i w tą strone pójdę, przy niskiej masie kadetta C powinno być fajnie ciekawe jak zniesie most C20XE nie mowiąc o dużym momęcie B204L hmm ciekawe jak by to wychodziło wagowo w porowaniu do C20XE i B204L kadett jest mały lekki nie chciał bym wychodzić poza rozkład mass 65/35 to weź xe 300+ spokojnie na serii z turbo można zrobić, vka nie jest mega cięższa od rzędówki -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
Sun, 23 Jun 2013 - 09:54
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI |
Każdy ma swoje wizje na auto ostatnio włożone na r-25 czy jest to fajne rozwiązanie ? ale działa póki co . Będziesz musiał miskę przerobić i układ kierowniczy
Ja bym zrobił jak mickey mówi w tym wypadku. |
|
|
Sun, 23 Jun 2013 - 20:02
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Rozumiem ILKU że zarówno C20XE jak B204L ( a co z innymi np B234) spina się ze skrzynia (R25/28) bez przeróbek sprzęgła czy docisku ? Dokładnie tak. B234 i B204 to bliźniacze silniki, różnią się skokiem tłoka. Jak dla mnie opcja saaba to po prostu ekonomia. Za cenę gołego 3,2V6 masz B204L z osprzętem i możliwościami na >400KM (solidne bebechy, natrysk na denka, trionic). C20XE są w cenie saaba, ale w większości przypadków mocno złachane i wymagają remontu. Do tego dochodzi ewentualne uturbienie a w saabie masz to w pakiecie -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Sun, 23 Jun 2013 - 21:09
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl |
ja bym tylko chciał zobaczyć więcej wykresów saaba a nie jeden na 666km i reszte na 200 i kwestia nowych czesci do silnika tez klopot, tak realnie to nikt na silniku saaba niejeździ ani na 1;/4 ani w drifcie...
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
Sun, 23 Jun 2013 - 21:22
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Wszystkie części są dostępne prawie od ręki - saabix lub draken. Np zestaw rozrządu ostatnio nabyłem za 500zł
Wykresów jest od metra na 300-400KM, trzeba tylko wdepnąć na odpowiednie forum... Większość użytkowników saabów ma napęd na przód i okolica 400KM im wystarcza do sprawnego poruszania się -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Mon, 24 Jun 2013 - 07:23
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 18 February 2007 |
ale mi namieszaliście, wiedziałem że tak bedzie
pogrzebałem troche jeżeli chodzi o wage silników i tak B204L bez skrzyni waga pobrana z WIS - 156 - 160 KG C20XE j/w - 140KG (http://www.16vminiclub.com/forums/showthre...t=engine+weight) C25XE raczej bez skrzyni - 175KG (http://www.migweb.co.uk/forums/engines-tra...ifferences.html) ile może ważyc skrzynia R25-28 ? |
|
|
Mon, 24 Jun 2013 - 07:36
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Thu, 24 Apr 2014 - 21:42
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 18 February 2007 |
Witam ponownie
czas leci i ciagle go brak ale ostatnio zabyłem drogą kupna C20XE i z tej okazji mam kilka zagadek ale napewno ktoś rozjaśnił by mi troche temat skrzynia to R25-R28 i tak 1.Jak ze spięciem tego w całość co w sumie jest do przeróbki ? 2.co za tym idzie dalej jak z odelżaniem koła zamachowego bo chodzi mi to po glowie 3.mój XE jest na motronic 2.5 więc chciał bym przenieść aparat zapłonowy na przód gdzie mogę dostać ta magiczna łapę z oraz kołko zfotki ? a może jest jakieś inne rozwiązanie? 4.co z miska w rwd ? napewno kilka osób przerabiało ten temat i naprawdę był bym wdzięczny zgromadzając te wszystkie informacje w jednym miejscu pozdrawiam |
|
|
Thu, 24 Apr 2014 - 22:22
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 |
1. nic
2. płaskie koło zamachowe z c20xe, ew odelżenie w zakładzie obróbki silników 3. daj sobie spokój... 4. będzie w Kadecie wadziła o coś? |
|
|
Thu, 24 Apr 2014 - 22:53
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 26 February 2013 |
Jesli na c20xe siada miska z x20xev to szukasz miski dwuczesciowej z omegi x20xev
Ale nie wiem jak wyglada wtedy kwestia smoka oleju tzeba by sprawdzic czy flansze smoka oleju sa takie same w x20xev i w c20xe -------------------- '13 Corvette Z06
|
|
|
Fri, 25 Apr 2014 - 08:37
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza |
zamiast bujac ze mocowaniem nowym na aparat to przerob go na motronica 2.8, cewke zamontujesz gdzie ci sie podoba nowsze xe, te na m2.8 mialy wlasnie taka pompe oleju jak ecokible, starszych nie porownywalem.
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
Fri, 25 Apr 2014 - 21:36
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 |
Przy zmianie na 2.8 musi wrzucać cały rozrząd i osprzęt z nowszego motronica
|
|
|
Thu, 15 May 2014 - 21:31
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 August 2013 |
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 17:18 |