![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 April 2018 ![]() |
Cześć, zdecydowałem się wreszcie wystartować w kjs. Budżet na zakup auta to na ten moment do 10 tys i co miesiąc potem mogę max włożyć 3k. Jaką klasęi auto za te pieniądze polecacie ?
Myślałem osobiście o saxo vts, ale może coś z klasy 1,6 - 2.0 wezmę ? I pytanie .. czy za taki budżet jaki i mam i to ile mogę miesięcznie w to włożyć jestem w stanie w ogóle jeździć ? Garaż mam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pompke masz?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 April 2018 ![]() |
Możesz szerzej ? Pompke ?
![]() Jestem nowy, nie znam slangu ... ale dziękuję serdecznie za zainteresowanie tematem. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
bambzz saxo może być konkurencyjne, ale jest małe i łatwiej o guza niż w większym samochodzie. Najlepsze co możesz kupić jeśli chodzi o przednią oś to civic type R czy to 1.6 EK czy to 2.0 EP, ale musisz ze 3 miesiące jeszcze składać kasę. Za podobną kasę możesz pomyśleć o BMW czy mercedesie. Wielu jeździ w KJS i ma mniejszy budżet miesięczny od Ciebie.
Z tanich alternatyw przednionapędowych to jest toyota corolla e11 ciekawą opcją, ale musisz zmienić silnik na coś mocniejszego. I pamiętaj, że co nie kupisz to musisz zainwestować w dobry amortyzator, minimum B6 czyli jakieś 2-3k lub jakiś gwint, np. b16 to już ok 5k. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Dlatego polecam saxo, na chwilę obecną najwięcej gratów do modyfikacji
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Madeinpoland Mercedes? Przecież to nie jedzie
![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
EssiRS dobrze wiesz, że robię mercedesa więc mam podobnie jak Ty inne zdanie. Ciekawe jest to dlaczego merce są tak pomijane zważywszy fakt, że mają sporo rozwiązań lepszych z perspektywy motorsportu od BMW i są tanie jak barszcz. Stawiam w ciemno, że za te 20k kupiony c32 AMG wpada na KJS i robi porządek (a na pewno z tymi saxofonami, typerami i podobnymi). Mercedes i KJS jak to pięknie brzmi. I można tym do pracy pojechać i dzieci zawieźć.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego z tym 'wstępnie przygotowanym' to byłbym bardzo ostrożny. Raczej to są samochody zajeżdżone, w które trzeba włożyć worek pieniędzy.Osobiście szedłbym w coś z niewielkim silnikiem, bez turbo, lekki i cywilny, usportowiony. Przygotować to odpowiednio (wywalić cały środek, wstawić wygodny kubeł, sportową kierownicę - na początek zupełnie wystarczy) Pierwsze co, to należy nauczyć się jeździć samochodem. Mocny samochód to na początku nauki więcej szkód niż pożytku. KJSy to nie są zawody, gdzie wygrywa się mocą silnika. Liczy się technika jazdy. Stawiałbym na coś w rodzaju Fiata 500 1,4, Panda 100HP, Fiesta ST, Citroen C2 VTS etc. Do mniejszego, lżejszego samochodu masz tańsze opony, amortyzatory, sprężyny, hamulce etc. To wszystko się liczy, bo nie ma nic gorszego, niż startować zużytym samochodem, ze zużytym zawieszeniem, na starych oponach i hamulcach. No i nastawianie się na zwycięstwa w pierwszych startach to bardzo odważny plan. W każdej klasie są starzy wyjadacze, z którymi nie pomoże nawet najlepszy samochód ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Weźcie wy nie wymyślajcie z tym Mercedesem na początek. Może to i dobre, jak ktoś już jakiś czas jeździ i wie czego potrzebuje dokładnie do szybkiej jazdy. Ale na początek to się bierze coś, co już jest popularne i rozpracowane, a nie dłubie wynalazki którymi w KJS jeździ może z kilka osób w całej Polsce.
Małe, zwinne, lekkie - tym się śmiga dobrze na KJS. Saxo/106 bardzo ok, Civic jeszcze lepiej. Inwestujemy hamulce zawieszenie i przede wszystkim opony. Budżet u autora tematu jak najbardziej wystarczający by być konkurencyjnym w czymś takim. Co zostanie z miesięcznego budżetu po modach, inwestujemy w treningi, bo jakie auto by nie kupić, to bez wjeżdżenia nie będzie ani frajdy ani wyników. Gotowce często są zajechane, ale przygotowywanie od podstaw seryjnego auta też dużo kosztuje. BMW miałem seryjne i przerabiałem, Astrę kupiłem gotową i poprawiam po poprzednich włascicielach oraz dostosowuję pod siebię. Tu i tu wychodzi drogo ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Wstępnie przygotowane oznacza, że na handel są conajmniej 3 zaczęte projekty i jedna Buda po klatkowaniu. Turbo odpada bo fiat500 ląduje w klasie z lancerami i subaru
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 03 December 2009 Skąd: Szczecin ![]() |
Ja wiem że tutaj na forum panuje kult saxo /106. Ale jeśli chodzi o budżetowe KJS to wybebeszony civic 5/6 gen oferuje najlepszy stosunek cena/upalanie-prowadzenie. Części i aut jest masa. Zresztą najlepiej pojechać na jakaś imprezę i zobaczy jakie budżetowe auta w generalce. Kupno gotowca (byle by nie był zajechany jak koń po westernie) to wychodzi 2x taniej niż budowa samemu (wiem bo sam zbudowałem auto) poza tym oszczędza się masę czasu.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
[quote name='MadeInPoland' date='Wed, 02 May 2018 - 09:00' post='1297069']
"...Stawiam w ciemno, że za te 20k kupiony c32 AMG wpada na KJS i robi porządek (a na pewno z tymi saxofonami, typerami i podobnymi).." No chyba nie ![]() "Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego.." http://allegro.pl/citroen-saxo-vts-1-6-16v-i7316437904.html Samochodu nie znam. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
A kolega na pewno chce FWD a nie RWD lub AWD?
Mercedes jest trudny w tuningu, bo jest mało popularny i nie ma części do sportu, ale kilka przykladów potwierdza, że może to być bardzo szybki samochód. Do przemyślenia jeszcze Ford Sierra, Subaru Legacy. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: CZ ![]() |
Dorzucę swoje 3 grosze, bo byłem w podobnej sytuacji.
Szukałem czegoś do zabawy i tylko do zabawy. Myślalem o takich autach jak honda civic, P 106, Citroen saxo. Wybór padł na e36 318ti. Zapewne nie jest to auto do wygrywania, bo są i będą auta szybsze w tej klasie ( 1895ccm). Przemówił do mnie napęd RWD + ilość silników (prawie) P&P. Gdybym miał jeszcze raz szukać auta, to bym bardzo brał pod uwage auta wstępnie przygotowane i poprawiał po poprzednich właśćicielach, a nie budował od podstaw. Choć wiem, że mam mega zdrową baze. Budżet jak najbardziej ok, choć jest to worek bez dna ![]() -------------------- Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-as...s-ID6zTWHZ.html
Na gsi forum jest temat i polecaja,jesli buda sie nie łamie moze warta zainteresowania -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Astra fajna
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 ![]() |
Wszystko może być fajne jak się zrobi. Jakbym miał taki budżet na start i miesięcznie na mody to bym brał Civica z FWD. Wszystko już do niego rozkminione, masa modów, części w śmiesznych cenach. Autko lekkie i fajnie się prowadzi a i przyspieszać może nieźle. Druga opcja z FWD to Saxo VTS sytuacja jak z Civicem. Z RWD to e36 i tak samo.
Jak nie ma ciśnienia na konkretną markę, albo bycie unikatowym na siłę to bez sensu jest utrudniać sobie życie na starcie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Linkowana wyżej Astra to auto mojego kolegi, buda ok, ładnie zrobiona klatka. To właśnie przykład odgruzowywanego gotowca, bo trzeba było z niej trochę dziwnych patentów wykurzyć i poszło w to sporo kasy. Jest jeszcze parę drobiazgów do ogarnięcia, ale nic poważnego. Jedzie w każdym razie przyzwoicie
![]() Sam też mam Astrę i trochę pucharów nią nazdobywalem ![]() Wada Astry to podejście GM, które nie robi już do niej niektórych części. Ja się np naszukalem mocno nowego przepływomierza - w koncu znalazłem jakiś leżak magazynowy w sklepie w Katowicach ![]() ![]() Swoją Astrą jeżdżę już 2.5 roku i sprzedawać w każdym razie nie zamierzam, więc aż tak trudna w użytkowaniu nie jest. BMW E36 po takim czasie miałem totalnie dość (tam części były dostępne bez problemu, ale i non stop potrzebne -ciagle awarie). -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 November 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Takie saxo/106 1.6 16v po wydechu i dolocie wypluwa 130-145 koni..krotka skrzynia to koszt 900-1000pln...po wypruciu wazy ponizej tony...za 10 kola allbo kulisz tip top stan albo czesciowo przygotowany spokojnie...jak to ma jezdzic bezawaryjnie to nie pchalbym sie w zabytkowe astry i tym podobne...
Mysle ze bedzie to naktansze w uzytkowaniu auto do kajtkow poza sc/cc...pisze z doswiadczenia...mialem i saxo i 106 i w kjsach startowalem... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:46 |