![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
Witam .
Mam problem, a mianowicie : Planuje wstawiac silnik od okulara W210 3,0TD 177KM do mojej beczki (W123) , chcę to spiąć z manualną skrzynią biegów i tutaj zaczyna się problem gdyż okulary w większości wystepowały w automacie, a jeśli już m manulalu to tylko z dwumasowym kołem zamachowym. W przysłości zamierzam systematycznie zwiększać moc więc jedyne co wchodzi w gre to sztywne koło zamachowe, lecz nigdzie nie mogę takiego dopasować , jedyne co przychodzi mi na myśl to koło od Vito 2,3TD ze średnicą sprzęgła 228mm. Nie jestem pewien czy to wszystko zagra ( sprzęgło naturalnie będzie spiek ) . Piszę tutaj na forum gdyz może macie jakieś pomysły od czego by można wrzucić taki zestaw koło+tarcza+docisk . Z góry dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Finowie toczą koło zamachowe z 2,3 benzyny i zakładają sprzegło od BMW M5 E34. To tego skrzynia z 530D E39 + flansza do motoru Mercedesa.
OM605 brat mój łaczył w G-Wagenie z zamachem od Vito albo jakiegoś starego G-Wagena i sprzęgłem od Sprintera 240 mm. http://allegro.pl/kolo-sztywne-mercedes-sp...2963193887.html Do driftu ma to słuzyć? Jaka pompa wtryskowa, suszara w palanach? Kto robił Ci pompę? Poczytaj opisy projektów warto ![]() http://www.superturbodiesel.com/std/thread...l?highlight=e39 -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
Dzieki za odpowiedź
![]() Pompa będzie z OM603 ( albo z 3,0TD lub 3,5TD z S350) z sekcjami 7mm ( pompe najprawdopodoniej bede robił u pompiarza w oklicy, zna się na rzeczy ) , turbo najpradopodbniej Holset HX50 lub HX52 w połaczeniu z kompresorem Eaton M90 lub M112. Dzieki za link, bardzo sie przydał, teraz wiem jak to wygląda ![]() Skrzynia z W210 jest przystosowana do dwumasa , nic sie nie stanie jeśli zapodam do niej jednomas ? ( na tarczy są sprężynki więc nic się dziać nie powinno ?) Teraz jak sprawa wygląda ze sprzęgłem, jakie sprzęgło wytrzyma 800-900Nm ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Pooglądaj:
http://www.youtube.com/watch?v=93hpKUK128o i inne jego filmy. Moim zdaniem HX50 to za duża suszara do 7 mm. Wystarczy spokojnie HX40 albo jeszcze lepiej HY40w. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
Wiesz może ile kosztuje taka przyjemność u tego Pana z przerobieniem takiej pompy ?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Za przerobienie pompy od OM602 z naszymi elementami 6mm (od pompy z 3.0 TD 177 KM) - czyli ustawienie, zwiększenie wydatku na ok. 110 cc (przy OM605 ok 230-240 KM), wyregulowanie, założenie nastawnego ALDA pod większe ciśnienia boostu i przesyłkę z powrotem do Polski ma wyjść ok. 1600 zł.
Gotowa pompa z Myna Diesel na potężne moce (elementy 8 mm) kosztuje ok 1250$, ale cholernie ciężko z nimi o kontakt. Jest jeszcze znana i łatwiejsza do kontaktu firma PPDiesel. http://translate.google.pl/translate?hl=pl...html&anno=2 Liczy się nie tylko średnica elementu, ale także skok wałka kułaczkowego, charakterystyka pobocznicy tłoczka, ustawienie ALDA pod oczekiwany boost,... Pod turbinę trzeba wyspawać taki lub podobny kolektor: http://kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1270...mp;k=1270679050 http://www.superturbodiesel.com/std/thread-1694.html http://www.superturbodiesel.com/std/thread-3457.html Dolot tez przebudować z nowym kolektorem i dużym IC, do tego przelotowy wydech min. 3". -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
Istnieje w Polsce firma co zajmuje się takimi modyfikacjami , czy dobry pompiarz da radę mi to zrobić ?
Nie można np wykorzystać wałka z pompy od OM606 i włożyć go do pompy z OM603 ? wystrojenie tego może być problemem dla pompiarza ? Co to jest to ALDA bo niekoniecznie ograniam ten temat ? Dzięki za posty |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie istnieje bo nie ma w Polsce rynku na stare kible służące do driftu albo popalenia gumy na lotnisku/torze. Moce i momenty osiągane przez szalonych Finów powodują, że jeśli sam motor jeszcze jako tako wytrzymuje zabawę to sypie się cały układ przeniesienia napędu. Palenie gumy kończy się przeważnie metalowym deszczem. To droga zabawa i nie ma u nas dostępności relatywnie tanich gratów do przeszczepów.
Największą grupą potencjalnych użytkowników są posiadacze kiblowatych 350TD w nadwoziach W140 i Gelendy. Poszukuja oni mocnych mechanicznie i trwałych motorów. Takie oczekiwania spełnia rozsądnie wyregulowany OM605 lub 606 z mechniczną pompą na sekcjach 6mm i nie za wielką turbiną. Można taki motor połączyć nawet z automatem i będzie to niezawodnie jeździć. Widzę, że Twoja wiedza w temacie jest cienka - dlatego bardzo ostrożnie podchodziłbym do porywania się na taki zakres prac - zabraknąć Ci może szybko kasy i cierpliwości. Zewnętrzna ALDA: http://www.youtube.com/watch?v=IB0EuSzn8JI Przejrzyj jeszcze raz ten wątek w szczególności od momentu "Huston, we have a problem" ![]() http://translate.google.pl/translate?hl=pl...html&anno=2 Zobacz co się może uwalić to się uwaliło przy momencie jaki generuje taki motor z kompresorem i turbo... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
Może aż taki cienki w temacie nie jestem, mam tylko pewne braki w temacie pomp wtryskowych , czy to ALDA to jest jakiś podciśnieniowy regulator wysokich obrotów czy coś w tym stylu , dotychczas miałem tylko styczność z VAGami a tam były pompy rotacyjne a nie rzędówki jakie są w tym przypadku.
Samochód który będe składał nie będzie służył do driftu a powiedzmy do "codziennej jazdy" z zapotrzebowaniem na wyższą moc, Finowie z BSR ładnie złożyli swój sprzęt i naprawdę przyjemnie to lata, zdaję sobie sprawę że takie rzeczy to nie mały wydatek , każdy swap przynosi nieoczekiwane wydatki więc się z tym liczę, ale powiedzmy że mam chęć spożytkować na niego czas i pieniądzę . Po długim namyśle max co z niego będe chciał wycisnąć to 400KM i ok 700-800Nm , w zupełności starczy do sprawnego poruszania się i nieraz do wyścigów na 1/4 . W ostatecznosci będe musiał wysłać pompę do Finów jak zareklamowałeś Dieselmeken ? Po obejrzeniu filmików widzę że mają pojęcie co robią, ale 1600zł to już ładna sumka a nie wiadomo jak to będzie się sprawować w aucie . Potem jest możliwość osobitej regulacji ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Zawór ALDA to nadciśnieniowy regulator dawki. Widziałeś na filmie przy zerowym doładowaniu dawka wynosiła jak pamiętam ok 60 cc a po podaniu ciśnienia na ALDA rosła do 124 cc przy 1,7 bara chyba. Nastawane ALDA takie jak montuje Dieselmeken (Szwed) albo Finowie pozwala ustawić dawkę w zależności od bosstu maksymalnego.
1600 zł to suma za samą regulację i wykonanie nastawnego ALDA. Jakbyś brał sekcje 7,5 mm to pewnie jeszcze ze 80-100E za jedną sekcję. Tak jak pisałem pompa Myna pod wyczyn to ok 1250$ na gotowo. Do tych osiągów, jakie zakładasz wystarczy 120cc paliwa (sekcje 6 mm ze zmienionymi zaworkami albo 7,5mm) i bost 1,8 bara czyli HX40 lub K27. Ciekawy setup dla Ciebie i co najważniejsze widać, że w miarę bezdymny: http://www.youtube.com/watch?v=ziW3TnKKnKg -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 January 2013 Skąd: Pomorskie ![]() |
No ładnie to chodzi
![]() Wracając do sedna to chyba zbieram na gotową pompę od MynaDiesel , wychodzi koło 4tys zł , jeśli to na pewno 1250 dolarów ? nie euro ? Znalazłem dojście do kutych korb na zamówienie za 1900zł bez śrub ( ARP2000 chyba za 35zł/szt ) Pytanie : Czy seryjne nowe tłoki Mercedesa wytrzymają potężną moc ? Bo raczej do diesla kutych się nie robi ? Czy trzeba zmieniać wszystkie śruby na ARP2000 , żeby silnik się nie rozleciał jak to miało przypadek w linku który podałeś wyżej ? Kolektor wydechowy rzecz jasna customowy , ssący zostaje ? Czy taki kompresor będzie w miarę wydajny przy tym silniku czy jest za duży ? Supercharger |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
OM606.961-964 na seryjnych gratach wytrzymuja ponad 450 KM i ponad 700 Nm. Bez dotykania słupka motoru mozna w nie dmuchać ok. 2.2-2,5 bara. Dlatego stały się tak popularne. Osobiście nie uważam, że jest sens iść w kuciznę.
Nie wiem jaki masz określony docelowy wynik ale dla nawet mocnych konfiguracji ulicznych nie ma potrzeby przerabiać słupka motoru. Myna Diesel robi może i fajne pompy ale złapać z nimi kontakt a tym bardziej kupic gotową pompę graniczy wręcz z cudem. Dlatego równie dobre pompy z PPDiesel i ostatnio od Dieselmeken są pouplarniejsze bo nie ma problemów z kontaktem z tymi firmami. Taki mały potworek: http://www.youtube.com/watch?v=uDK3K2TlAWs -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 05:15 |