Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jazda bez alternatora
olozwirski
post Mon, 25 Feb 2013 - 20:31
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Chciałbym usunąć alternator bo mi przeszkadza. I się zastanawiam jak długo na w pełni naładowanym 55ah akku da się jeździć. Czy da rade ogarnąć jedne zawody na 1/4? Powiedzmy max 10 przejazdów. Pradu będzie potrzebował V8 na EMU + cewki, wentylator chlodnicy, pompa paliwa, prędkościomierz i obrotomierz.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 25 Feb 2013 - 20:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
szymi870
post Mon, 25 Feb 2013 - 20:56
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 November 2012





Zdechnie po 15-20 minutach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ALI23
post Mon, 25 Feb 2013 - 21:25
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





ja tam elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się że po założeniu amperomierza na głównym zasilaniu odpowiedź pojawi się sama wink.gif


--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Mon, 25 Feb 2013 - 22:47
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





Juz widze strojenie emu gdy napiecie zaczyna spadac od 14 do 9V chociaz zrobisz korekcje.Pamietaj ze wtryski juz nie bede=a sie tak otwieraly jak przy 14V.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 25 Feb 2013 - 23:36
Post #5


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Pompa paliwa tez nie poda ile trzeba, wszystko sie rozjedzie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 26 Feb 2013 - 07:59
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



powymieniac zarówki na diodowe, pompe paliwa na niskich obrotach puscic przez sterownik z supry który zmniejszał napięcie o połowe na małym obciążeniu i aku taki 70Ah i powinien dac rade. A najlepiej mieć 2-3 aku naładowane i podmieniać jak za bardzo spadnie napiecie.
Kiedys miałem Peugeota 305D i aku 92Ah, jak padł mi alternator w piatek to jeszcze pojechałem trase 300KM i wróciłem do domu i padał czasem deszcz i dopiero w niedziele naprawiłem altek. Tyle ze nie było obowiązku świateł dziennych


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Tue, 26 Feb 2013 - 12:00
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





taaa tylko,ze diesel bez pradu pójdzie heh.Pompa paliwa mechaniczna,tak samo jak wtryski
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 26 Feb 2013 - 12:06
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



oczywiście że tak, ale tu potrzeba auta na parędziesiąt minut.
Pytanie do olożwirski : czy masz jeszcze co do napędu z koła pasowego oprócz altka ? bo jeżeli nic nie masz to możesz zrobić taką rzeźbę jaką jest założenie bezpośrednio na wał korbowy altka od motocykla - będzie to ważyć mniej niż wielki akumulator i zawsze będzie prąd a oszczędność miejsca ogromna


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 26 Feb 2013 - 13:22
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Załóż alternator na półoś. W czasie jazdy będzie ładował smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Tue, 26 Feb 2013 - 15:28
Post #10


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





alternator na półos ? przecziez to sie rozleci przy wiekszej prędkości, pozatym autorowi chodzi o zmniejszenie wagi
najlebsze bedzie zastosowanie przetwornicy DC-DC 3 sztuki wystarcza, jedna na pompe, jedna na emu i jedna na wtryski i liczniki,
takie przetwornice utrzymują stałe napiecie wyjściowe przy sporych wachaniach napięć wejściowych, spokojnie da te 14,4V nawet jak akus zejdzie do 6V, oczywiście natezenie prądu przetwornica terz podniesie do określonej wartości, wazą tyle co nic ale wydajności prądowej zbytnio nie mają dlatego lepiej dać 3
tu znalazłem mocniejszą więc 2 by starczyły lecz akus moze rozładować tylko do 10V ale wydłuży to jego zywotność
http://allegro.pl/dc-dc-10-32v-na-12-35v-1...3047050899.html

P.S. akumulator 75Ah w LS400 w którym padł alternator wytrzymał 2 godz na dziennych z radiem + oczywiscie tam dochodzi sterownik skrzyni biegów
akumulatorek 45Ah żelowy z przetwornicami uciągie spokojnie 30 min a redukcja wagi spora
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 26 Feb 2013 - 17:32
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Nie wiem czy wiesz, że alternator w silniku spalinowym kręci się z dwukrotnie większą szybkością niż wał, więc jest przystosowany do prędkości obrotowej rzędu 16000-18000obr/min. Powiedz mi w jakim samochodzie półoś osiągnie taką prędkość?
I nie wiem czy wiesz, że przetwornice same w sobie pożerają dodatkowo prąd z akumulatora i będą go rozładowywały jeszcze szybciej. No chyba że to jakieś perpetum mobile jest ohmy.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 26 Feb 2013 - 17:42
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



pomysł z przetwornicą jest niezły tyle że dobre Walbro 255 pobiera tego prądu dużo więcej. Przetwornica o sprawności 95% nie będzie stanowiła większego obciążenia dla akumulatora. Ja zainwestowałbym w dobry akumulator który w stanie naładowanym spokojnie utrzyma 12V przez dosyć długi czas albo w ogniwa LiFePo4 z których można złożyć baterię o napięciu będącym wielokrotnością 3.0-3.3V (napięcie pracy) które nie spada poniżej 2.8v i które bez problemu odpalą to autko. Tyle ze to już droższa zabawka


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Tue, 26 Feb 2013 - 18:18
Post #13


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





rafciu nie chodzi mi o predkosć obrotową jaka wytrzymuje alternator, bardziej mi chodzi o pzeciazenia dynamiczne , dodatkowo zeżba z mocowaniem bo musiało bybyć to zaraz przy skrzyni lub moście , bo półosie przeciez pracują góra dół lub na boki , prawda ? nadodatkek alternator pobiera ok 3-5KM wiec musiała bybyć szpera 100% zeby auto nie zatańczyło

pompa walbro faktycznie duzo bierze, jezeli nie drogie akumulatorki , to mozna dać dwa małe zelowe 12V w szereg. Z pomiedzy szeregu wyciągnąć 12 V na bude i wentylator, a te 24V dać na poządną przetwornice od tira z 24V na 12V , mase z karoseri jak i wychodzaca z przetwornicy mozna połączyć wiec elektryka nie zgłupieje, a bedzie tanio i równie lekko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 26 Feb 2013 - 19:20
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Alternator na półosi w Porsche GTR.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...9010&st=300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Tue, 26 Feb 2013 - 19:24
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





Trzeba naładować akumulator wsadzić do auta przetwornice 12V-230V i podpiąć prostownik. Będziemy mieli perpetuum mobile laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Tue, 26 Feb 2013 - 20:56
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Silnik napedza tylko alternator, akumulator zelowy mam. Pedzenie alternatora z polosi czy walu chyba nie ma sensu bo przejade kilometr czy potora a pozniej sie stoi w kolejce.
Zeby sie dowiedziec czy to ma sens musze odpiac ladowanie i sie przejechac, ale to dopiero w kwietniu a odpowiedzi potrzebne teraz...


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Tue, 26 Feb 2013 - 21:02
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





no właśnie to stanie w kolejce najgorsze bo jak byś miał przelecieć 10 razy pod rząd to bez problemu się uda a tak kłopot gasić auto i palić też nie bardzo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Tue, 26 Feb 2013 - 21:37
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





Wiadomo że w przetwornicy nawet jest takie coś jak prąd spoczynkowy a wynika to z jakieś wartości rezystancji transformatora,ale podczas pracy przetwornicy i tak zachowujemy zaleznosc Pwe=Pwy nie będzie inaczej ,ale przy spadku napięcia poniżej granicznej wartość i tak przetwornica się wyłączy .A tranzystory mosfet mogą nie poprawnie podawać impulsy na trafo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 26 Feb 2013 - 21:52
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





może jakiś mini reaktor atomowy? można by wtedy założyć prądnice zamiast alternatora i dodatkowo podczas wyścigu było by gratisowo pare nitonometrów. tylko to mało bezpieczne bo w razie "w" mógłby powstać grzyb.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 26 Feb 2013 - 22:10
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Realne odpowiedzi już padły, więc teraz coś mniej przyziemnego: Jeśli to ma być na sezon 1/4 gdzie jazda jest z reguły przy dobrej pogodzie to możesz wstawić ogniwo fotowoltaiczne. Na pewnym międzynarodowym forum dotyczącym minimalizacji zużycia paliwa w samochodach jest np. Peugeot 307 z Warszawy, który miał zamontowane ogniwo PV, tam akurat chyba do grzałki oleju (nie pamiętam). Taka sytuacja.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 11:54