![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
![]() Model: 350Z Z33 2006r REV UP Silnik: - Wzmocnione tuleje, poprawione kanały wodne - Tłoki kute WISECO 96mm - Korbowody kute bardzo grube robione na zamówienie w firmie SCAT - Uszeczlki pod głowicami OEM Nissan 370Z - Śruby głowicy zastąpione szpilkami ARP - Śruby podpór wału zastąpione szpilkami ARP - Wałki rozrządu Kelford Stage 2 - Sprężynki zaworowe Brian Crower - Głowice po lekkim portingu, wymienione uszczelniacze zaworowe i wyregulowane luzy zaworowe - Wymienione panewki główne i korbowodowe OEM Nissan - Dorzucony Coobciowy single Turbo zestaw bazujący na turbinie z Re5ectu GT3582 z kółkiem CNC i żeliwem .63 Układ wydechowy: - Kolektory wydechowe z 370z - Wydech wraz z downpipe o średnicy 3" z dwoma przelotowymi tłumikami Magnaflow Układ dolotowy: - FMIC 600x300x100mm - Przeniesiona przepustnica na drugą stronę bo odizolować dolot od turbiny oraz skrócić orurowanie - Filtr powietrza stożkowy przed turbiną - Orurowanie tłoczące o średnicy 2,5>3" Układ paliwowy: - Wtryski paliwa 630ccm - Mod regulatora ciśnienia paliwa + pompa 320LPH Elektronika: - Strojone na seryjnym ECU - Dołożone zegary Innovate: AFR, EGT, Olej Temp oraz Boost z opcją regulacji doładowania ![]() Chłodzenie: - Zimny sportowy termostat Mishimoto z 370Z + usunięty wymiennik woda olej (dla zwiększenia ciśnienia oleju) - Dołożona 30 rzędowa chłodnica oleju + podstawka Mocala z termostatem Układ napędowy: - Dłuższy dyfer z 370Z Automat (3,3 zamiast 3.5) + wszystkie poduszki zmienione na poliuretanowe - Lekkie koło zamachowe XTR - Sprzęgło ACT 6-cio spiek Zawieszenie: - Gwint HSD Mono Pro - Usztywniony przedni stabilizator na Coobciowym patęcie, czyli wiertarka i poszedł - Regulowane górne wachacze coby negatywu dołożyć - Pieszczotliwie wyregulowana gemoetria Układ hamulcowy: - Swap układu hamulcowego Akebono z 370Z + Coobciowe adaptery - Przewody w stalowym oplocie Koła: - Felgi 18" ROTA 9,5" przód i 10,5 tył" - Dystanse 25mm przód i tył - Opony przód Toyo T1S 245/40R18 a tył R888 295/35 Nadwozie: - Brak emblementów, przyciemnione to i owo ![]() Osiągi: Bez kucia na seryjnym silniku i bez semislików i przy ok. 380KM: - 0-100 w 5,2 sek - 1/4 mili 13,4 (Japan Battle Ryki 2015) Nadal bez zakucia 433KM - 0-100 w 4,8 sek - 1/4mili w 13,1 (Lotnisko Piła 2015) Historia ilustrowana: ![]() Wiem wiem z duupy wygląda ta rura dolotowa no ale z punktu technicznego było tak najlepiej, raz że sporo krótsze robi nam się orurowanie tłoczące a dwa jest ono oddalone możliwiej jak najbardziej od źródła gorąca jakim jest turbosprężarka ![]() Początkowo auto śmigało na seryjnym silniku z mocą w granicach 380KM przy doładowaniu ustawionym na 0,6 bara - na dobrej oponie do setki realne było zejść poniżej 5 sekund a ćwiartkę pokonać w granicach 13,4 sek. Z czasem zaczęliśmy zabawy ze zmiennymi fazami co dało bardzo owocne przyrosty i znaczną poprawę niuta z dołu a doładowanie podnieśliśmy do 0,7 bara w efekcie uzyskaliśmy 433KM z naprawdę dobrą reakcją na gaz. Czasy na ćwiartkę uległy skróceniu do 13,1 sek na zwykłych oponach, niestety nie szło dobrze przetestować tej konfiguracji w czasie zawodów i na półsklikach bowiem 8000km później i po całym sezonie wściekłego upalania oddała seryjna korba nr.2 robiąc totalną demolkę, począwszy od wyrwy w bloku przez którą wypadła znaczna część tłoka oraz korbowodu, po przez demolkę prawej głowicy a skończywszy na pęknięciu wału korbowego... No i odtąd zaczyna się właściwa historia ilustrowana ![]() Drugi piec został zakupiony by na nim zbudować właściwą motorownię, tradycyjnie rozebrany na części pierwsze i blok z wałem poszły na szlifiernie: ![]() Okazało się że wał ma niestety 6 setek bicia i nadaje się na pierwszy szlif, tak więc kudas i kolejne nie planowane koszta... Trzeba było pobrać nowy: ![]() Wał został wyważony pod nowe lżejsze graty a między innymi super grubaśne robione na indywidualne zamowienie korbowody SCAT (te wąskie to EAGLE - to co siedzi w Czerwonej Diablicy): ![]() Blok nim trafił na roztoczenie cylindrów pod nadwymiarowe 96mm kute tłoki firmy Wiseco, został wzmocniony solidnymi spawami, którym zadaniem było ustabilizowanie i wzmocnienie tulei, a także został powiększony kanał wodny na wyjściu z pompy wody coby poprawić przepływ wody przez tuleje: ![]() Tradycyjnie już, gówniane miękkie, ciągnące się fabryczne śruby głowicy 10.9 zostały zastąpione szpilkami ARP. Głowice zostały odświerzone i dodatkowo zostały dopieszczone w nich kanały tzn. wyrównane uskoki przy gniazdach zaworowych, całość uzupełniły uszczelniacze zaworowe Supertecha i twardsze sprężynki zaworowe Brian Crowera: ![]() No i tradycyjnie zostały wyregulowane luzy zaworowe wedle specyfikacji Kelforda czyli ssaki 0,25 luzu na zimno a wydechy 0,30mm, wałeczki swoją drogą prezentują się zacnie dość agresywne Stage 2 dedykowane specjalnie pod doładowanie, czasy otwarcia to 272* a wzniosy po 11mm, oto i one: ![]() A tutaj już zasiadły na swoim miejscu: ![]() A i bym zapomniał głowne podpory wału także są skręcone znacznie ale to znacznie wytrzymalszymi szpilkami ARP: ![]() A tu już prawie finisz: ![]() Po tej całej ceremonii kucia i poprawiania silnika, przyszedł czas na docieranie a po nim, ponowną regulację luzów zaworowych - co wiąże się z dość znaczącą rozbiórką przedniej, górnej oraz dolnej części silnika... No ale mając to za sobą można było władować się na hamownię i pomajstrować nieco w mapach ![]() Efekt tego wszystkiego przy podniesionym doładowaniu do 1 bara opadającego na 0,7 prezentuje się następująco: ![]() Zaskakujące jest to że po mimo odprężenia z 10,3:1 na 8,8:1 oraz zastosowaniu agresywnych wałków silnik ma bardzo ładne i stabilne wolne obroty a ponadto w bardzo małym stopniu ucierpiał moment obrotowy w najniższym zakresie obrotów ![]() Maszyna odpycha się następująco: No co chcieć więcej, można spać spokojnie - korby nie urwie ale coś się mnie zdaje że pasowało by więcej mocy zaserwować, zwłaszcza na wysokich obrotach ![]() Dodatkowo zapodać kontrolę trakcji no i zrobić coś by doładowanie narastało po biegach - cel to sprawić by mniej więcej tak się to odpychało: Dodam od siebie że 350tka przy wysokich obrotach jest w środku cichsza od 370tki no i czuć że łatwiej się napędza - jakby miała sporo mniejsze opory powietrza ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 19 April 2013 Skąd: Radzyn/ UK ![]() |
Ładnie. Coobcio kiedy w końcu zbudujesz jakiś drifcar na bazie zetki?
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Zawsze ceniłem to że Coobcio pisze dokładnie co i jak podaje milimetrowe wartości jak by ktoś kiedyś chciał iść jego szlakiem.
Mimo ze jest raczej pionierem jeśli chodzi o nissany tak modzone nie robi z siebie mistrza Yoda i nie pisze " splanowane o odpowiednią wartość " ;] Nissan na kocie generalnie ,czasem mnie nachodzi myśl żeby właśnie jebać beemki i kupić sobie 350Z ale.... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Spotkałem tego Nissana w Pile, minimalnie przegrał wejście do półfinałów. Jechał porównywalnie do 135i+, czyli bardzo fajnie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
W Pile już miał 433KM i 255.35R18 półsliki nalewki ale jeszcze wtedy nei ruszał z procedury startu i bardzo niepowtarzalne czasy kręcił...
Na ten sezon będzie się działo ![]() Już zostało zakupione odpowiednie turbo tzn. PT6766 z żeliwem TS T4 1.15 - kropka w kropkę to samo co w Czerwonej diablicy ![]() ![]() Ciekaw jestem bardzo jakby wypadło to samo turbo tylko na innym turbo kicie i na innym silniku Nissana ![]() Tzn. porównanie VQ35DE Revup Vs. VQ37VHR -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
czyli jednak GT35 bez marki przed nazwą nie spełniło oczekiwań?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
coobcio, zajebiste rzeczy robisz z tymi V6stkami
![]() ile za takie turbo trzeba położyć milionów ? idealnie by podeszło do mojego VR6 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
350Z ma fabrycznie MAF i MAP czy tylko MAF ?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 19 January 2012 ![]() |
Waga takiego 350Z dodmuchanego +/- ?
-------------------- Golf II VRT 404@570
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył... A wazyliscie kiedys na wadze 350z? Papiery podaja, ze wazy (z kierowca, gotowy do jazdy) 1600kg ,wiec z turbo powinno byc kolo 1650kg. http://www.zeperfs.com/fiche1147-nissan-350-z.htm -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kolejne koniki odkryte jak dłużej do końca pociagnie się przyspieszenie wałków ssących (defauldowo od 6000obr.min wycofują się one na Zero ja pozostawiłem je minimalnie przyspieszone 14 stopni) i taki oto efekt:
Co do turbinki: http://re5pect.pl/turbosprezarka-gt3582-0-82.html Tylko jakiś czas temu jak ją kupowałem to w sporo lepszej cenie była... Kiedyś warzyłem kolegi Automata ok 30kg cięższy od zwykłej) ale miał biedną wersję bez 2 soobwofoerów i na kole 17 to warzyła 1440kg na wadze złomowej z 1/4 baku paliwa. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył... Jak kontrolujesz doładowanie? MBC czy masz jakieś EBC ? Może seryjny sterownik wzbogacasz o MAP i na nim robisz EBC ? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Co do turbinki: http://re5pect.pl/turbosprezarka-gt3582-0-82.html Tylko jakiś czas temu jak ją kupowałem to w sporo lepszej cenie była... Kuba, ale to jest turbo, które teraz siedzi, si? A zmieniacie na ori PT6766? Bo Cowboyowi chodziło chyba wlasnie o tą ori ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dokładnie, ceny replik róznego rodzaju znam, chodzi o precisiona
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
http://www.tomson.com.pl/product-pol-3154-...4-0-96-A-R.html
Dolar drogi to raczej nie ma co liczyć na promocje. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 24 January 2011 Skąd: WT ![]() |
http://www.extremeturbosystems.com/Precisi...rbocharger.html
Zawsze można samemu sprowadzić, za 4000PLN mniej. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 February 2005 Skąd: ozorków ![]() |
To za 11 jest na kulce dlatego taka cena. To drugie na slizgu:)
-------------------- http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
to z linka na kulce kosztuje 2200 usd - 9k pln. Plus wysyłka.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na ślizgu ładujemy - różnica we wstawaniu jest praktycznie pomijalna miedzy bb a ślizgiem w wydaniu Precision Turbo
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:25 |