Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakubowy Nissan 350Z Single Turbo by Coobcio 530KM & 700Nm
Coobcio
post Sun, 31 Jan 2016 - 13:05
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów







Model: 350Z Z33 2006r REV UP
Silnik:
- Wzmocnione tuleje, poprawione kanały wodne
- Tłoki kute WISECO 96mm
- Korbowody kute bardzo grube robione na zamówienie w firmie SCAT
- Uszeczlki pod głowicami OEM Nissan 370Z
- Śruby głowicy zastąpione szpilkami ARP
- Śruby podpór wału zastąpione szpilkami ARP
- Wałki rozrządu Kelford Stage 2
- Sprężynki zaworowe Brian Crower
- Głowice po lekkim portingu, wymienione uszczelniacze zaworowe i wyregulowane luzy zaworowe
- Wymienione panewki główne i korbowodowe OEM Nissan
- Dorzucony Coobciowy single Turbo zestaw bazujący na turbinie z Re5ectu GT3582 z kółkiem CNC i żeliwem .63
Układ wydechowy:
- Kolektory wydechowe z 370z
- Wydech wraz z downpipe o średnicy 3" z dwoma przelotowymi tłumikami Magnaflow
Układ dolotowy:
- FMIC 600x300x100mm
- Przeniesiona przepustnica na drugą stronę bo odizolować dolot od turbiny oraz skrócić orurowanie
- Filtr powietrza stożkowy przed turbiną
- Orurowanie tłoczące o średnicy 2,5>3"
Układ paliwowy:
- Wtryski paliwa 630ccm
- Mod regulatora ciśnienia paliwa + pompa 320LPH
Elektronika:
- Strojone na seryjnym ECU
- Dołożone zegary Innovate: AFR, EGT, Olej Temp oraz Boost z opcją regulacji doładowania smile.gif
Chłodzenie:
- Zimny sportowy termostat Mishimoto z 370Z + usunięty wymiennik woda olej (dla zwiększenia ciśnienia oleju)
- Dołożona 30 rzędowa chłodnica oleju + podstawka Mocala z termostatem
Układ napędowy:
- Dłuższy dyfer z 370Z Automat (3,3 zamiast 3.5) + wszystkie poduszki zmienione na poliuretanowe
- Lekkie koło zamachowe XTR
- Sprzęgło ACT 6-cio spiek
Zawieszenie:
- Gwint HSD Mono Pro
- Usztywniony przedni stabilizator na Coobciowym patęcie, czyli wiertarka i poszedł
- Regulowane górne wachacze coby negatywu dołożyć
- Pieszczotliwie wyregulowana gemoetria
Układ hamulcowy:
- Swap układu hamulcowego Akebono z 370Z + Coobciowe adaptery
- Przewody w stalowym oplocie
Koła:
- Felgi 18" ROTA 9,5" przód i 10,5 tył"
- Dystanse 25mm przód i tył
- Opony przód Toyo T1S 245/40R18 a tył R888 295/35
Nadwozie:
- Brak emblementów, przyciemnione to i owo biggrin.gif
Osiągi:
Bez kucia na seryjnym silniku i bez semislików i przy ok. 380KM:
- 0-100 w 5,2 sek
- 1/4 mili 13,4 (Japan Battle Ryki 2015)

Nadal bez zakucia 433KM
- 0-100 w 4,8 sek
- 1/4mili w 13,1 (Lotnisko Piła 2015)

Historia ilustrowana:


Wiem wiem z duupy wygląda ta rura dolotowa no ale z punktu technicznego było tak najlepiej, raz że sporo krótsze robi nam się orurowanie tłoczące a dwa jest ono oddalone możliwiej jak najbardziej od źródła gorąca jakim jest turbosprężarka tongue.gif

Początkowo auto śmigało na seryjnym silniku z mocą w granicach 380KM przy doładowaniu ustawionym na 0,6 bara - na dobrej oponie do setki realne było zejść poniżej 5 sekund a ćwiartkę pokonać w granicach 13,4 sek.
Z czasem zaczęliśmy zabawy ze zmiennymi fazami co dało bardzo owocne przyrosty i znaczną poprawę niuta z dołu a doładowanie podnieśliśmy do 0,7 bara w efekcie uzyskaliśmy 433KM z naprawdę dobrą reakcją na gaz.
Czasy na ćwiartkę uległy skróceniu do 13,1 sek na zwykłych oponach, niestety nie szło dobrze przetestować tej konfiguracji w czasie zawodów i na półsklikach bowiem 8000km później i po całym sezonie wściekłego upalania oddała seryjna korba nr.2 robiąc totalną demolkę, począwszy od wyrwy w bloku przez którą wypadła znaczna część tłoka oraz korbowodu, po przez demolkę prawej głowicy a skończywszy na pęknięciu wału korbowego...

No i odtąd zaczyna się właściwa historia ilustrowana biggrin.gif
Drugi piec został zakupiony by na nim zbudować właściwą motorownię, tradycyjnie rozebrany na części pierwsze i blok z wałem poszły na szlifiernie:


Okazało się że wał ma niestety 6 setek bicia i nadaje się na pierwszy szlif, tak więc kudas i kolejne nie planowane koszta... Trzeba było pobrać nowy:


Wał został wyważony pod nowe lżejsze graty a między innymi super grubaśne robione na indywidualne zamowienie korbowody SCAT (te wąskie to EAGLE - to co siedzi w Czerwonej Diablicy):


Blok nim trafił na roztoczenie cylindrów pod nadwymiarowe 96mm kute tłoki firmy Wiseco, został wzmocniony solidnymi spawami, którym zadaniem było ustabilizowanie i wzmocnienie tulei, a także
został powiększony kanał wodny na wyjściu z pompy wody coby poprawić przepływ wody przez tuleje:


Tradycyjnie już, gówniane miękkie, ciągnące się fabryczne śruby głowicy 10.9 zostały zastąpione szpilkami ARP.
Głowice zostały odświerzone i dodatkowo zostały dopieszczone w nich kanały tzn. wyrównane uskoki przy gniazdach zaworowych, całość uzupełniły uszczelniacze zaworowe Supertecha i twardsze sprężynki zaworowe Brian Crowera:


No i tradycyjnie zostały wyregulowane luzy zaworowe wedle specyfikacji Kelforda czyli ssaki 0,25 luzu na zimno a wydechy 0,30mm, wałeczki swoją drogą prezentują się zacnie dość agresywne
Stage 2 dedykowane specjalnie pod doładowanie, czasy otwarcia to 272* a wzniosy po 11mm, oto i one:


A tutaj już zasiadły na swoim miejscu:


A i bym zapomniał głowne podpory wału także są skręcone znacznie ale to znacznie wytrzymalszymi szpilkami ARP:


A tu już prawie finisz:


Po tej całej ceremonii kucia i poprawiania silnika, przyszedł czas na docieranie a po nim, ponowną regulację luzów zaworowych - co wiąże się z dość znaczącą rozbiórką przedniej, górnej oraz dolnej części silnika...
No ale mając to za sobą można było władować się na hamownię i pomajstrować nieco w mapach biggrin.gif
Efekt tego wszystkiego przy podniesionym doładowaniu do 1 bara opadającego na 0,7 prezentuje się następująco:


Zaskakujące jest to że po mimo odprężenia z 10,3:1 na 8,8:1 oraz zastosowaniu agresywnych wałków silnik ma bardzo ładne i stabilne wolne obroty a ponadto w bardzo małym stopniu ucierpiał
moment obrotowy w najniższym zakresie obrotów smile.gif

Maszyna odpycha się następująco:


No co chcieć więcej, można spać spokojnie - korby nie urwie ale coś się mnie zdaje że pasowało by więcej mocy zaserwować, zwłaszcza na wysokich obrotach biggrin.gif
Dodatkowo zapodać kontrolę trakcji no i zrobić coś by doładowanie narastało po biegach - cel to sprawić by mniej więcej tak się to odpychało:


Dodam od siebie że 350tka przy wysokich obrotach jest w środku cichsza od 370tki no i czuć że łatwiej się napędza - jakby miała sporo mniejsze opory powietrza smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Jan 2016 - 13:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jarek s13.5
post Mon, 01 Feb 2016 - 00:08
Post #2


User
Dołączył: Fri, 19 April 2013
Skąd: Radzyn/ UK





Ładnie. Coobcio kiedy w końcu zbudujesz jakiś drifcar na bazie zetki? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 01 Feb 2016 - 01:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Zawsze ceniłem to że Coobcio pisze dokładnie co i jak podaje milimetrowe wartości jak by ktoś kiedyś chciał iść jego szlakiem.
Mimo ze jest raczej pionierem jeśli chodzi o nissany tak modzone nie robi z siebie mistrza Yoda i nie pisze " splanowane o odpowiednią wartość " ;]

Nissan na kocie generalnie ,czasem mnie nachodzi myśl żeby właśnie jebać beemki i kupić sobie 350Z ale....


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Mon, 01 Feb 2016 - 09:29
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Spotkałem tego Nissana w Pile, minimalnie przegrał wejście do półfinałów. Jechał porównywalnie do 135i+, czyli bardzo fajnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 01 Feb 2016 - 10:21
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W Pile już miał 433KM i 255.35R18 półsliki nalewki ale jeszcze wtedy nei ruszał z procedury startu i bardzo niepowtarzalne czasy kręcił...
Na ten sezon będzie się działo smile.gif
Już zostało zakupione odpowiednie turbo tzn. PT6766 z żeliwem TS T4 1.15 - kropka w kropkę to samo co w Czerwonej diablicy smile.gif


Ciekaw jestem bardzo jakby wypadło to samo turbo tylko na innym turbo kicie i na innym silniku Nissana smile.gif
Tzn. porównanie VQ35DE Revup Vs. VQ37VHR


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 01 Feb 2016 - 11:34
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





czyli jednak GT35 bez marki przed nazwą nie spełniło oczekiwań? wink.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 01 Feb 2016 - 11:35
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





coobcio, zajebiste rzeczy robisz z tymi V6stkami wink.gif
ile za takie turbo trzeba położyć milionów ? idealnie by podeszło do mojego VR6 wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 01 Feb 2016 - 18:32
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





350Z ma fabrycznie MAF i MAP czy tylko MAF ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macienty
post Mon, 01 Feb 2016 - 18:43
Post #9


User
Dołączył: Thu, 19 January 2012





Waga takiego 350Z dodmuchanego +/- ?


--------------------
Golf II VRT 404@570
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 01 Feb 2016 - 19:42
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 01 Feb 2016 - 19:56
Post #11


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Coobcio @ Mon, 01 Feb 2016 - 19:42) *
Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył...

A wazyliscie kiedys na wadze 350z? Papiery podaja, ze wazy (z kierowca, gotowy do jazdy) 1600kg ,wiec z turbo powinno byc kolo 1650kg.
http://www.zeperfs.com/fiche1147-nissan-350-z.htm


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 02 Feb 2016 - 09:40
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Kolejne koniki odkryte jak dłużej do końca pociagnie się przyspieszenie wałków ssących (defauldowo od 6000obr.min wycofują się one na Zero ja pozostawiłem je minimalnie przyspieszone 14 stopni) i taki oto efekt:


Co do turbinki:
http://re5pect.pl/turbosprezarka-gt3582-0-82.html
Tylko jakiś czas temu jak ją kupowałem to w sporo lepszej cenie była...

Kiedyś warzyłem kolegi Automata ok 30kg cięższy od zwykłej) ale miał biedną wersję bez 2 soobwofoerów i na kole 17 to warzyła 1440kg na wadze złomowej z 1/4 baku paliwa.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 02 Feb 2016 - 17:09
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Coobcio @ Mon, 01 Feb 2016 - 19:42) *
Tylko MAF. okolica 1500KG. Turbinka z re5ectu - wroce do domu to linka podeślę. obstawiam ze jeszcze 20KM do ugrania. y bylo jakbym walki ssace gora bardzie przyspieszył...


Jak kontrolujesz doładowanie? MBC czy masz jakieś EBC ? Może seryjny sterownik wzbogacasz o MAP i na nim robisz EBC ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 02 Feb 2016 - 18:12
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Coobcio @ Tue, 02 Feb 2016 - 10:40) *
Co do turbinki:
http://re5pect.pl/turbosprezarka-gt3582-0-82.html
Tylko jakiś czas temu jak ją kupowałem to w sporo lepszej cenie była...

Kuba, ale to jest turbo, które teraz siedzi, si? A zmieniacie na ori PT6766? Bo Cowboyowi chodziło chyba wlasnie o tą ori smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 02 Feb 2016 - 18:20
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dokładnie, ceny replik róznego rodzaju znam, chodzi o precisiona


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 02 Feb 2016 - 20:52
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





http://www.tomson.com.pl/product-pol-3154-...4-0-96-A-R.html

Dolar drogi to raczej nie ma co liczyć na promocje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojcieh
post Tue, 02 Feb 2016 - 22:39
Post #17


User
Dołączył: Mon, 24 January 2011
Skąd: WT





http://www.extremeturbosystems.com/Precisi...rbocharger.html

Zawsze można samemu sprowadzić, za 4000PLN mniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kurpiu
post Tue, 02 Feb 2016 - 22:43
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 February 2005
Skąd: ozorków





To za 11 jest na kulce dlatego taka cena. To drugie na slizgu:)


--------------------
http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 02 Feb 2016 - 22:46
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





to z linka na kulce kosztuje 2200 usd - 9k pln. Plus wysyłka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 02 Feb 2016 - 22:59
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na ślizgu ładujemy - różnica we wstawaniu jest praktycznie pomijalna miedzy bb a ślizgiem w wydaniu Precision Turbo


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:25