Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jakie zawieszenie Subaru Impreza GT
...XXX...
post Sat, 18 Jul 2009 - 18:27
Post #1


User
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Chce zmienić w swoim GT'ku zawieszenie opinie słyszałem różne i nie wiem co wybrać. Generalnie plan mam na przebudowanie całego zawieszenia mam na myśli regulowane wahacze, rozpórki itp ale chce zacząć od zawieszenia.
Pytanie brzmi jakie wybrać zawieszenie, jakiej firmy jaki model cena myśle że do 5tys zł.

Mi osobiście po głowie chodzi Tein i D2 ale nie wiem jaki konkretne modele i czy wogóle warto się interesować tymi firmami jak nie to co polecacie??
Z góry dzięki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Jul 2009 - 18:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maciekr
post Sun, 19 Jul 2009 - 18:07
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Zorientuj się, czy mając 5 tysięcy nie jest Cię stać na jakiś kompletny zestaw Bilstein'a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
...XXX...
post Sun, 19 Jul 2009 - 18:26
Post #3


User
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Myślałem o Bilsteinie dokładnie o PSS9 ale jak dzwoniłem w maju do Bilsteina to dostałem odpowiedź że kosztuje 9200zł, chyba że Pan z którym rozmawiałem podał jakieś złe dane.

A co radzicie zrobić z resztą zawieszenia, wahacze, rozpórki itp??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Mon, 20 Jul 2009 - 08:08
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





Jeśli masz 5k, to raczej nie myśl o zawieszeniu gwintowanym. Zacznij od grubszych stabilizatorów, ALK, i rozpórki dolnej przedniej, do tego sprężyny Eibach i amortyzatory Kayaba. To jest nisko budżetowy setup który w połączeniu z porządną geometrią naprawdę się sprawdza w GT'ku.

Tanie zawieszenia typu D2 to kompletna pomyłka i kasa wyrzucona w błoto. W moim exGT'ku mody zawieszenia kosztowały coś ok.15k wink.gif

Pamiętaj też że bardzo ważne są opony, i nawet najdroższe zawieszenie nie podjedzie na kiepskiej oponie.


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 21 Jul 2009 - 00:20
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Logan wie co mowi - posluchaj go.

co do D2 to szajs.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 03 Mar 2010 - 16:24
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Podłączę się pod temat.

A co należało by na początek wymienić w WRXie do nauki jazdy ?

Na razie są AGXy i na dniach ma być 225/45/17 RE70. Heble na razie jako tako ogarnięte (DS2500/Zimm/Goodridge/Motul 600).


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
komancz
post Wed, 03 Mar 2010 - 23:04
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 15 July 2003
Skąd: Katowice





Polecam bilsteiny B6 na grubej sztycy, koszt okolo 1000eu netto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 04 Mar 2010 - 10:07
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224933...w-1-GT-WRX.html ?(chodzi o zestaw, 4t jest przykładem)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 04 Mar 2010 - 11:34
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Dobre. Dodatkowo antilift kit dobrze robi GT na skręcanie, nie wiem czy tam go już przypadkiem nie ma, dopytaj.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 04 Mar 2010 - 12:04
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Powinien być. Jak masz AGXy to zostaw na razie amortyzatory w spokoju i wsadź stabilizatory, ALK, ustaw agresywnie geometrię.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 08 Mar 2010 - 18:06
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Rozkminialem temat B6 do Legaca Turbo w Zerkpolu. To jest to samo zawieszenie co do Imprezy GT. Odpowiedz jest taka, ze nie ma B6 do tych aut, ale na zamowienie moga je pospawac. Cena wychodzi 3 razy wyzsza niz porownywalnych 'z polki' np. do BMW.

Czekam teraz na odpowiedz z HP Sporting. Niestety uparlem sie ze chce miec na wyrypane drogi z odcinkami szutrowymi, wiec TEIN odpada, a AGX srednio. Znajomy poleca drobna rzezbe i zalozenie calego zawieszenia (razem z poduszkami) od STI (tego do 2005, z piastami 5x100).


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sat, 13 Mar 2010 - 17:32
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Odpowiedz z HP Sporting: komplet 6'600 PLN do seryjnych poduszek, + ew 1'400 PLN za aluminiowe gorne mocowania. Zawieszenie ma regulacje dobicia, odbicia, podwojna sprezyne (z helperem) i regulacje negatywu przy zwrotnicy. Serwisowalne, ale trzeba odeslac. Kupa forsy, ale porownujac z B6, to juz inna polka.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sat, 13 Mar 2010 - 18:52
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



to cena netto czy brutto i odpowiedź dostałeś bezpośrednio od Czechów?


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sat, 13 Mar 2010 - 21:20
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Zrozumialem ze brutto.
    Krzysztof Marschal
    AUTORACING.PL
    hpsporting@hpsporting.com
    tel. 0601 824226


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 13 Mar 2010 - 22:49
Post #15


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT
Tak na marginesie, uwazajcie na zamawianie zawieszenia przez osobe ze strony www.hpsporting.pl . Nie wiem jak w tej chwili ale jeszcze do niedawna producent, czyli Czeska firma HP Sporting zaprzeczala, jakoby ten osobnik byl ich przedstawicielem. Podobno mieszka po prostu 50 km od granicy i ma na rzut kamieniem do Czech skad na wlasna reke sprowadza zawieszenia ktore ktos u niego zamowi. Znajomy zadzwonil do niego i z ciekawosci sprawdzil cene do swojego auta. Pozniej sprawdzil w Czechach. "polska" cena byla prawie dwukrotnie wieksza niz ta u producenta w Czechach.


Post z rs6club.pl


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sun, 14 Mar 2010 - 11:56
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





huh.gif

Czy dot com czy dot pl, to ta sama strona. Ciekawe gdzie lezy prawda. Chyba trzeba zagadac z Czechami.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bikert
post Sun, 14 Mar 2010 - 19:21
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 13 February 2005
Skąd: Ząbkowice Śląskie





CYTAT(BeeMiX @ Sat, 13 Mar 2010 - 22:49) *
Post z rs6club.pl

Witam
Muszę chyba wyjaśnić o co chodzi z cenami na hpsporting.pl oraz hpsporting.com, bo oba adresy prowadzą do tej samej strony, której jestem właścicielem.

Podam to na przykładzie zawieszenia do Subaru Legacy Turbo (taka sama cena jest do imprezy, lancera evo itp) w najwyższej dostępnej specyfikacji bo o takim samochodzie jest teraz mowa:

Zawieszenie gwintowane na podwójnej sprężynie (z helperem), z zewnętrznymi zbiorniczkami, z regulacją odbicia i dobicia, na uniballach, z aluminiowymi top mountami to koszt 9500 zł netto. Taką cenę proponujemy klientom w Polsce.

Cena takiego zestawu bezpośrednio w HP Sporting to 60000 koron czeskich netto. Po przemnożeniu tego przez kurs korony czyli 0,156 wychodzi kwota 9360 zł oczywiście netto.

Jak widać, różnica w cenie jest "dwukrotna" bo aż 140 zł.

Nasza firma faktycznie znajduje się nawet mniej niż 50, bo 30 km do granicy z Czechami, ale tak się składa, że do Marsovic, gdzie mieści się HP mamy 200 km w jedną stronę, więc znowu "podobno 50 km" nie jest zgodne z prawdą. Nie będę pisał już o kosztach dojazdu i transportu, bo to łatwo sobie policzyć. Myślę, że każdy z forumowiczów ma samochód i wie, ile kosztuje przejechanie w sumie 800 km (zawieszenie trzeba zamówić i później odebrać) oraz późniejsza wysyłka dwóch paczek o wadze około 25 kg każda.

Nie doliczamy klientom żadnych kosztów związanych z przesyłką zawieszenia, transportem itp. Służymy również doradztwem i pomocą w ustawieniu. Na początku naszej współpracy oraz również dzisiaj nigdzie nie podajemy, że jesteśmy "oficjalnym" przedstawicielem lub dystrybutorem HP sporting. Piszemy, że jesteśmy dystrybutorem, ponieważ faktycznie oferujemy zawieszenie HP, współpracujemy z czechami ponad dwa lata, w tym czasie przygotowaliśmy sporo zestawów zawieszeń. Dodatkowo mogę powiedzieć, że wiele zapytań mailowych Czesi przesyłają do nas bezpośrednio i my ustalamy szczegóły, przedstawiamy ofertę klientowi itp. Może nie jest to "oficjalne" przedstawicielstwo bo nie mamy podpisanej umowy z HP Sporting, ale tak to właśnie wygląda.

Przy kontaktach bezpośrednich bardzo często dochodzi do niedomówień ponieważ z czechami jest bardzo ciężko porozumieć się po polsku lub po angielsku. Zawieszenia zamawiamy zawsze osobiście, również odbieramy osobiście. Porozumiewamy się po czesku, dzięki czemu unikamy nieporozumień, do których wcześniej dochodziło i na które narzekali nasi klienci. Zawieszenie w czechach nie może kosztować dwa razy mniej, chyba że klient u nas mówi, że szuka rozwiązania do rajdów lub na tor a w czechach pyta się o zestaw tuningowy, bo takie też są produkowane. My do rajdów i wyścigów górskich oferujemy tylko i wyłącznie zawieszenia przeznaczone do sportu. Zestawy tuningowe (na ulicę) kosztują w okolicach 3-4 tyś zł netto i na specjalną prośbę możemy też coś takiego zamówić, ale głównie skupiamy się na motorsporcie bo taki jest profil działalności naszej firmy.

Proszę nie traktować tej wypowiedzi jako tłumaczenia się tylko jako wyjaśnienie. Jesteśmy w Unii Europejskiej, mamy wolny rynek i nikogo nie zmuszamy do kupowania zawieszeń za naszym pośrednictwem. Jednak dzięki nam wiesz co zamawiasz, wiesz jak to ustawić i za naszym pośrednictwem zrobisz serwis zawieszenia. W fabryce jesteśmy co najmniej raz w miesiącu, dzięki czemu możemy pominąć kosza transportu itp.

W razie pytań lub wątpliwości proszę o maile na hpsporting@hpsporting.com lub telefon 607 590 588

Pozdrawiam
Krzysiek.





--------------------
www.autoracing.pl - akcesoria rajdowe i wyścigowe
www.protlum.pl - wyczynowe zawieszenia
www.ga-racing.pl - odzież do motorsportu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:06