![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Chce zmienić w swoim GT'ku zawieszenie opinie słyszałem różne i nie wiem co wybrać. Generalnie plan mam na przebudowanie całego zawieszenia mam na myśli regulowane wahacze, rozpórki itp ale chce zacząć od zawieszenia.
Pytanie brzmi jakie wybrać zawieszenie, jakiej firmy jaki model cena myśle że do 5tys zł. Mi osobiście po głowie chodzi Tein i D2 ale nie wiem jaki konkretne modele i czy wogóle warto się interesować tymi firmami jak nie to co polecacie?? Z góry dzięki ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Zorientuj się, czy mając 5 tysięcy nie jest Cię stać na jakiś kompletny zestaw Bilstein'a.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Myślałem o Bilsteinie dokładnie o PSS9 ale jak dzwoniłem w maju do Bilsteina to dostałem odpowiedź że kosztuje 9200zł, chyba że Pan z którym rozmawiałem podał jakieś złe dane.
A co radzicie zrobić z resztą zawieszenia, wahacze, rozpórki itp?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli masz 5k, to raczej nie myśl o zawieszeniu gwintowanym. Zacznij od grubszych stabilizatorów, ALK, i rozpórki dolnej przedniej, do tego sprężyny Eibach i amortyzatory Kayaba. To jest nisko budżetowy setup który w połączeniu z porządną geometrią naprawdę się sprawdza w GT'ku.
Tanie zawieszenia typu D2 to kompletna pomyłka i kasa wyrzucona w błoto. W moim exGT'ku mody zawieszenia kosztowały coś ok.15k ![]() Pamiętaj też że bardzo ważne są opony, i nawet najdroższe zawieszenie nie podjedzie na kiepskiej oponie. -------------------- aka mati
------------------------------ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Logan wie co mowi - posluchaj go.
co do D2 to szajs. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Podłączę się pod temat.
A co należało by na początek wymienić w WRXie do nauki jazdy ? Na razie są AGXy i na dniach ma być 225/45/17 RE70. Heble na razie jako tako ogarnięte (DS2500/Zimm/Goodridge/Motul 600). -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
Polecam bilsteiny B6 na grubej sztycy, koszt okolo 1000eu netto
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224933...w-1-GT-WRX.html ?(chodzi o zestaw, 4t jest przykładem)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Dobre. Dodatkowo antilift kit dobrze robi GT na skręcanie, nie wiem czy tam go już przypadkiem nie ma, dopytaj.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Powinien być. Jak masz AGXy to zostaw na razie amortyzatory w spokoju i wsadź stabilizatory, ALK, ustaw agresywnie geometrię.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Rozkminialem temat B6 do Legaca Turbo w Zerkpolu. To jest to samo zawieszenie co do Imprezy GT. Odpowiedz jest taka, ze nie ma B6 do tych aut, ale na zamowienie moga je pospawac. Cena wychodzi 3 razy wyzsza niz porownywalnych 'z polki' np. do BMW.
Czekam teraz na odpowiedz z HP Sporting. Niestety uparlem sie ze chce miec na wyrypane drogi z odcinkami szutrowymi, wiec TEIN odpada, a AGX srednio. Znajomy poleca drobna rzezbe i zalozenie calego zawieszenia (razem z poduszkami) od STI (tego do 2005, z piastami 5x100). -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Odpowiedz z HP Sporting: komplet 6'600 PLN do seryjnych poduszek, + ew 1'400 PLN za aluminiowe gorne mocowania. Zawieszenie ma regulacje dobicia, odbicia, podwojna sprezyne (z helperem) i regulacje negatywu przy zwrotnicy. Serwisowalne, ale trzeba odeslac. Kupa forsy, ale porownujac z B6, to juz inna polka.
-------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
to cena netto czy brutto i odpowiedź dostałeś bezpośrednio od Czechów?
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Zrozumialem ze brutto.
AUTORACING.PL hpsporting@hpsporting.com tel. 0601 824226 -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
CYTAT Tak na marginesie, uwazajcie na zamawianie zawieszenia przez osobe ze strony www.hpsporting.pl . Nie wiem jak w tej chwili ale jeszcze do niedawna producent, czyli Czeska firma HP Sporting zaprzeczala, jakoby ten osobnik byl ich przedstawicielem. Podobno mieszka po prostu 50 km od granicy i ma na rzut kamieniem do Czech skad na wlasna reke sprowadza zawieszenia ktore ktos u niego zamowi. Znajomy zadzwonil do niego i z ciekawosci sprawdzil cene do swojego auta. Pozniej sprawdzil w Czechach. "polska" cena byla prawie dwukrotnie wieksza niz ta u producenta w Czechach. Post z rs6club.pl -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
![]() Czy dot com czy dot pl, to ta sama strona. Ciekawe gdzie lezy prawda. Chyba trzeba zagadac z Czechami. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 February 2005 Skąd: Ząbkowice Śląskie ![]() |
Post z rs6club.pl Witam Muszę chyba wyjaśnić o co chodzi z cenami na hpsporting.pl oraz hpsporting.com, bo oba adresy prowadzą do tej samej strony, której jestem właścicielem. Podam to na przykładzie zawieszenia do Subaru Legacy Turbo (taka sama cena jest do imprezy, lancera evo itp) w najwyższej dostępnej specyfikacji bo o takim samochodzie jest teraz mowa: Zawieszenie gwintowane na podwójnej sprężynie (z helperem), z zewnętrznymi zbiorniczkami, z regulacją odbicia i dobicia, na uniballach, z aluminiowymi top mountami to koszt 9500 zł netto. Taką cenę proponujemy klientom w Polsce. Cena takiego zestawu bezpośrednio w HP Sporting to 60000 koron czeskich netto. Po przemnożeniu tego przez kurs korony czyli 0,156 wychodzi kwota 9360 zł oczywiście netto. Jak widać, różnica w cenie jest "dwukrotna" bo aż 140 zł. Nasza firma faktycznie znajduje się nawet mniej niż 50, bo 30 km do granicy z Czechami, ale tak się składa, że do Marsovic, gdzie mieści się HP mamy 200 km w jedną stronę, więc znowu "podobno 50 km" nie jest zgodne z prawdą. Nie będę pisał już o kosztach dojazdu i transportu, bo to łatwo sobie policzyć. Myślę, że każdy z forumowiczów ma samochód i wie, ile kosztuje przejechanie w sumie 800 km (zawieszenie trzeba zamówić i później odebrać) oraz późniejsza wysyłka dwóch paczek o wadze około 25 kg każda. Nie doliczamy klientom żadnych kosztów związanych z przesyłką zawieszenia, transportem itp. Służymy również doradztwem i pomocą w ustawieniu. Na początku naszej współpracy oraz również dzisiaj nigdzie nie podajemy, że jesteśmy "oficjalnym" przedstawicielem lub dystrybutorem HP sporting. Piszemy, że jesteśmy dystrybutorem, ponieważ faktycznie oferujemy zawieszenie HP, współpracujemy z czechami ponad dwa lata, w tym czasie przygotowaliśmy sporo zestawów zawieszeń. Dodatkowo mogę powiedzieć, że wiele zapytań mailowych Czesi przesyłają do nas bezpośrednio i my ustalamy szczegóły, przedstawiamy ofertę klientowi itp. Może nie jest to "oficjalne" przedstawicielstwo bo nie mamy podpisanej umowy z HP Sporting, ale tak to właśnie wygląda. Przy kontaktach bezpośrednich bardzo często dochodzi do niedomówień ponieważ z czechami jest bardzo ciężko porozumieć się po polsku lub po angielsku. Zawieszenia zamawiamy zawsze osobiście, również odbieramy osobiście. Porozumiewamy się po czesku, dzięki czemu unikamy nieporozumień, do których wcześniej dochodziło i na które narzekali nasi klienci. Zawieszenie w czechach nie może kosztować dwa razy mniej, chyba że klient u nas mówi, że szuka rozwiązania do rajdów lub na tor a w czechach pyta się o zestaw tuningowy, bo takie też są produkowane. My do rajdów i wyścigów górskich oferujemy tylko i wyłącznie zawieszenia przeznaczone do sportu. Zestawy tuningowe (na ulicę) kosztują w okolicach 3-4 tyś zł netto i na specjalną prośbę możemy też coś takiego zamówić, ale głównie skupiamy się na motorsporcie bo taki jest profil działalności naszej firmy. Proszę nie traktować tej wypowiedzi jako tłumaczenia się tylko jako wyjaśnienie. Jesteśmy w Unii Europejskiej, mamy wolny rynek i nikogo nie zmuszamy do kupowania zawieszeń za naszym pośrednictwem. Jednak dzięki nam wiesz co zamawiasz, wiesz jak to ustawić i za naszym pośrednictwem zrobisz serwis zawieszenia. W fabryce jesteśmy co najmniej raz w miesiącu, dzięki czemu możemy pominąć kosza transportu itp. W razie pytań lub wątpliwości proszę o maile na hpsporting@hpsporting.com lub telefon 607 590 588 Pozdrawiam Krzysiek. -------------------- www.autoracing.pl - akcesoria rajdowe i wyścigowe
www.protlum.pl - wyczynowe zawieszenia www.ga-racing.pl - odzież do motorsportu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:06 |