Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie tarcze na przód do E60
Joker
post Mon, 03 Mar 2014 - 17:00
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Witam,

Mam dylemat....na forach opinie są mega podzielone.

Zarówno BOSCH, ATE, ZIMMERMANN mają bardzo dobre jak i bardzo złe opinie.


Rozchodzi się o dość dużą tarczę 348/30, dość ciężkie auto (w tym koła), dość szybką jazdę,.... jeden z mechaników mówi, że do Beemki tylko oryginał, z drugiej strony takie Zimmermanny też są ponoć często gęsto zakładane i problem bicia się nie pojawia.

Jakie są Wasze opinie? Brać oryginał czy wysokiej klasy tarczę od producenta...właśnie...jakiego ?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 03 Mar 2014 - 17:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Macius
post Mon, 03 Mar 2014 - 17:40
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Porównanie chyba z dupy, bo inne auta, inne rozmiary tarcz no ale ja już któryś raz z kolei mam z przodu i z tyłu zwykłe Zimmermanny (A4 B6, 321mm przód, 288mm tył) i jest pełen luz, hamowane dużo, ostro, żadnego dziadowania, nie krzywią się, nie pękają, zero problemów.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Tue, 04 Mar 2014 - 13:52
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Zimmermanny są okej. Ja mam w e46 teraz nówki ATE, po dupie dostają zdrowo, nawet płyn mi się podgotował ostatnio - zero problemów, nie biją, nie piszczą, nie wibrują także mogę polecić wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 04 Mar 2014 - 14:55
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Z tego co wiem ATE idą do E60 na pierwszy montaż.

Mam ciekawą propozycję na ori, VAT odpisuję także chyba nie będę ryzykować. Do E90 też wrzucaliśmy ATE i jest ok, ale tu jest ta cholerna masa auta i duża patelnia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris320
post Tue, 04 Mar 2014 - 17:35
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





ATE są ok,w mojej beemce dają radę co prawda trochę mniejsze bo 324x30, ale masa nie jest mała (1800kg)


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Tue, 04 Mar 2014 - 18:10
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Jak masz kase na oryginal to szkoda zakladac co innego. Zimmermany pogialem w 330d po sofcie przy 20 kilometrowym upalaniu (tarcze mialy ok 2 tys km), na postoju dymilo sie z wszystkich 4 tarcz wink.gif Duzo lepszym wyborem jest textar ( u ojca w 1er i u kolegi 530d e60 plus soft daja rade), jezeli chodzi o jakiklowiek zamiennik.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 04 Mar 2014 - 19:19
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Taką też podjąłem decyzję. Biorę ORI. Za duża tarcza, za ciężkie i szybkie auto by ryzykować. Dziękuję za odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek_135
post Wed, 05 Mar 2014 - 19:37
Post #8


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





Sprawdź, czy nie ma Brembo oro w tym rozmiarze...

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Wed, 05 Mar 2014 - 21:48
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





CYTAT(Joker @ Tue, 04 Mar 2014 - 21:19) *
Taką też podjąłem decyzję. Biorę ORI. Za duża tarcza, za ciężkie i szybkie auto by ryzykować. Dziękuję za odpowiedzi.


w 550i oryginały dawały sobie świetnie radę, a lekko nie miały. 550i to trochę przeskok w stosunku do 535i, więc myślę ze i u Ciebie poradzą sobie w zupełności.
Mowa o bardzo dynamicznej jeździe miejskiej i dużych prędkościach autostradowych.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 06 Mar 2014 - 06:55
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Jak to przeskok w stosunku do 535i?

Chodzi Ci o masę auta?

U mnie według ETK szły takie same tarcze jak w 550i, dopiero w M5 były większe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Thu, 06 Mar 2014 - 20:48
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Ja polecam ATE, lekko nie maja i naprawde daja rade, zadnych problemow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek_135
post Sat, 08 Mar 2014 - 20:08
Post #12


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





Jeszcze tak przeglądam i masz DBA, ale co tak na prawdę warte te tarcze, to ja Ci nie powiem:

DBA2858 348mm BMW przód i cena nie rozpieszcza.

Ja bym za Ori nie dał tyle kasy, bo to i tak robi jakiś OEM... Kłócić się nie będę, ale dopóki ktoś mi nie pokarze czarno na białym, to w życiu nie uwierzę, że np. ATE dla BMW robi na ich specjalne zamówienie lepsze części ze znaczkiem BMW, niż ATE samemu sprzedaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Tue, 11 Mar 2014 - 22:19
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Ate robione do intercars są produkowane w cz i są kupa
Ori ate kupione w asów są produkowane w de

Miałem w ręce 1 i 2


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Tue, 11 Mar 2014 - 22:44
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





a jak odróżnić jedne od drugich ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marekmcc
post Tue, 11 Mar 2014 - 23:54
Post #15


User
Dołączył: Mon, 05 November 2012





Tarcze DBA mogę śmiało polecić - miałem u siebie DBA Street Slotted i bardzo dobrze się spisywały, ponoć na niektrych rynkach są reklamowane jako znoszące wszystko - gościu od którego je kupiłem mówił że jak je w miesiąc zniszczę to mi wymieni i da drugi komplet - wiem że nie powinno się tak robić, ale ciekawość wzięła górę - zgrzanie ich na mieście i wjazd na myjkę nie zrobiły na nich wrażenia, w okresie zimowych roztopów wjazd w kałużę z rozgrzanymi tarczami też ich nie zniszczył, generalnie wszystkie rzeczy których się nie powinno robić przetrwały.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G4 Racing
post Wed, 12 Mar 2014 - 07:25
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 April 2013





Witam!
Joker, najpierw dobierz dobre klocki. Sugeruję unikać wynalazków. Natomiast jeśli chodzi o tarcze, to tak na prawdę wśród tych lepszych nie ma większych różnic. Wszystkie robione są z podobnego materiału i mają podobne przeznaczenie: normalna eksploatacja. Do katowania najlepij użyc tarcz dwuczęściowych lub pływających. kompromisowym rozwiązaniem może być modyfikacja tarcz seryjnych (zobacz temat, są tam zdjęcia http://www.racingforum.pl/jakie-tarcze-do-...k-t114616.html). Odpowiednio powiercone działają nadspodziewanie dobrze. W przypadku Twoich 348x30 problem wynika z małej pojemności cieplnej. Tarcza przy dużej średnicy jest stosunkowo cienka. Fizyki nie da się oszukać, a DBA, EBC itd. to mnóstwo marketingu.
Pozdrawiam


--------------------
G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 12 Mar 2014 - 09:07
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Auto nie jest katowane, upalane... to mój dailydriver, ale jest po prostu względnie szybkie (co wpływa na prędkości podróżowania) i ciężkie.

Skoro wymieniam tarcze nie chcę włożyć czegoś, co mi się pokrzywi od dwóch-trzech mocniejszych zahamowań.

Co do klocków - co to są wynalazki? I jak dobrać "dobrze klocki" ?


Do innych BMW braliśmy zawsze tarcze Np. ATE albo Zimmerman i klocki np. TRW/ATE. Zawsze było ok. Ale tam średnice były mniejsze.


CYTAT(tdik @ Wed, 12 Mar 2014 - 00:19) *
Ate robione do intercars są produkowane w cz i są kupa
Ori ate kupione w asów są produkowane w de

Miałem w ręce 1 i 2


Też przyłączam się do pytania jakie dostrzegłeś różnice?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 12 Mar 2014 - 10:10
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(marekmcc @ Wed, 12 Mar 2014 - 01:54) *
Tarcze DBA mogę śmiało polecić - miałem u siebie DBA Street Slotted i bardzo dobrze się spisywały, ponoć na niektrych rynkach są reklamowane jako znoszące wszystko - gościu od którego je kupiłem mówił że jak je w miesiąc zniszczę to mi wymieni i da drugi komplet - wiem że nie powinno się tak robić, ale ciekawość wzięła górę - zgrzanie ich na mieście i wjazd na myjkę nie zrobiły na nich wrażenia, w okresie zimowych roztopów wjazd w kałużę z rozgrzanymi tarczami też ich nie zniszczył, generalnie wszystkie rzeczy których się nie powinno robić przetrwały.


na innym forum w e46 330d dba nacinane + awaryjne hamowanie, tarcze pogięte, do kosza

powyżej raczej reklama ...

jak januszg wspomniał z ebc turbo groove analogicznie,
też e46 kilka tys km i kosz,


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 12 Mar 2014 - 15:58
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





po napisie na pudelkach made in cz i made in de


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 12 Mar 2014 - 17:37
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Zrozumiałem, że samo wykonanie wyglądało inaczej smile.gif


PS. W bagażniku mam już zestaw ori tarcze-klocki, jutro o 9 wstawiam auto na robotę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:07