Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie jest optymalne ciśnienie w oponach 18/225/40?
Sluger
post Mon, 11 Apr 2005 - 15:36
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Jak w temacie.

Przez optymalne rozumiem takie,które zapewnia jak największy komfort jazdy przy odpowiednim poziomie bezpieczeństwa prowadzenia i felg.Czyli tzw. złoty środek.


Z góry dzięki za pomoc.


P.S.Szukałem w wyszukiwarce,ale nie znalazłem.I odpuście sobie głupie komentarze w stylu google.pl i podobne .

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Apr 2005 - 15:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Quattro Pete
post Mon, 11 Apr 2005 - 16:38
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 November 2003
Skąd: stolica





Ale to zależy od masy auta.


--------------------
e39 530i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Mon, 11 Apr 2005 - 17:14
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("Quattro Pete":3hihofim)
Ale to zależy od masy auta.


1200 kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Apr 2005 - 17:17
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Zależy od masy auta, a przede wszystkim od rozkładu mas.

Ale pytanie jest dobre, powiedzmy że seryjnie mam 185/60R14, założę 195/50R16 (strzelam rozmiary, łorewer), to jakie ciśnienie powinno być? Inaczej: o ile procent lub o jaką wartość w barach podnieść?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Mon, 11 Apr 2005 - 17:47
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





2.2 z przodu 2.0 z tylu bedzie spoko przy tej masie no chyba ze masz tam jakas v6 czy v8 to przod moze byc z 2.3 albo i 2.4. Dalej jesli wozisz ciezkie rzeczy to tyl tez podciagnac tak do 2.2.
Dalej jesli duzo smigasz po miescie normalnie to te 2.2 i 2.0 jest ok ale jesli smigasz ostro i szybko po autostradach to mozesz dodac po 0.2 na oponke


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 11 Apr 2005 - 18:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Przod: 2.55-2.65, tył zmiennie w zaleznosci od obciazenia: 2.45-2.75.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Mon, 11 Apr 2005 - 19:09
Post #7


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





225/40/18 jest opona o dosc niskim profilu.
Napompowanie jej 2bar spowoduje dosc szybkie pozegnanie sie z felga na kazdej dziurze.
Ogolnie istnieje teoria, ze im nizszy profil opony tym mocniej powinno sie ja pompowac.
215/40/17 w Astrze qp producent do jazdy szybkiej zaleca 2.7przod i 2.5tyl.

ja swoje 225/35/18 pompuje 2.8(i wiecej przod) i troche mniej tyl.
Oczywiscie jazda pozbawiona jest jakiegokolwiek komfortu, ale bezpieczniejsza dla felgi.


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziuko
post Mon, 11 Apr 2005 - 19:58
Post #8


User
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: rzeszow





2,8 chlopie to ty jezdzisz jak na betonowych kolach.... coprawda felg nie pokszywisz ale powybulaja ci sie opony !!!! sam to przerabialem !!!
2,3 na przodzie i 2,2 na tyle to najlepsze rozwiazanie dla felg i dla opon (no chyba ze jezdzisz duzo zaladowany)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Apr 2005 - 20:06
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Hmm.. właśnie to chyba zależy, do jakiego zastosowania: na co dzień jeżdżę na 2,2 przód i tył, a na ostrzejszą jazdę bokami po betonie nabijam do 2,5. Kiedyś nabiłem na 2,8 ale opona (używana, ale "jeszcze dobra")skończyła się w kilka godzin Zresztą przy 2,5 starcza na niewiele dłużej.
Takie mocne pompowanie przy w sumie kwadratowych moich oponkach (w przekroju oczywiście) powoduje, że lepiej czuję samochód i jakoś mniej boję się o felgę.

Ale chciał bym też wiedzieć, czy istnieje jakiaś tabela, przelicznik, jakie ciśnienie do jakiej masy ew. do jakich rozmiarów... Jeśli coś takiego istnieje.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 11 Apr 2005 - 20:10
Post #10


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Posłuchaj się tych co proponują Ci 2.2 lub 2.0 Bar. Dzięki temu szybko wrócisz po nowe, bo z takim ciśnieniem można jeździć na pełnym profilu, a nie na nisko profilowych oponach (przy takim ciśnieniu występuje przyspieszone zużycie skrajnych części opony, szybkie nagrzewanie się ich i zmniejszoną powierzchnię przylegania). Oprócz masy auta, ważne jest z jakim indeksem występuje ta opona, czy to jest V, czy coś wyżej, oraz czy jest to opona z wzmacnianym opasaniem, czy też nie, oraz, czy to np. nie jest ZR, w której ciśnienie stanowi oznacza parametr obciążenia i indeks prędkość.
Ale abstrahując od tych wszystkich informacji, to na pewno, na przód nie mniej niż 2.6 i na tył nie mniej niż 2.4.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 20:55
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Optymalne ciśnienie opon zależy od tak wielu czynników, że zwyczajnie nie da się dać prostej odpowiedzi.
Na ulicę proponuję zwyczajnie stosować się do zaleceń producenta. Na ostrą jazdę to już jest bardziej złożone.
Generalnie zasada jest taka, by najpierw nabić na przód jak najniższe ciśnienie by się opona nie podwijała. Potem dobiera się na tył takie, by balans auta był jaki chcemy. Ale nie licz na to, że po takim potraktowaniu opony ci na długo wystarczą bo w większości aut to jest kompromis i coś się przedwcześnie zużyje (boki lub częściej środek).


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cordi7
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:40
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 03 March 2005





podlacze sie pod temat.

do mojej cordi seryjnie montuje sie 185/65 R14 i dla nieobciazonego auta pompuje sie 2.2 2.0

zakladam 195/50 R15 - czy cisnienie 2.3 i 2.2 nie beda za wysokie? mam twarde zawieszenie i boje sie o felgi.

bede wdzieczny za opinie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:53
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





W moim aucie producent zaleca 2.5 / 2. Nie sądzę by wartości rzędu 2.3 były problemem. Po prostu obserwuj opony jak się zużywają i zmień jak zauważysz niepokojące oznaki.
Jak chcesz mieć szybciej odpowiedź to kup sobie pyrometr i po normalnej trasie natychmiast zmierz temperaturę w poprzek całego bieżnika. Jak jest równa to trafiłeś, jak boki cieplejsze to dopompuj a jak środek to spuść.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 03 Aug 2007 - 13:23
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.

Jakie zastosować ciśnienie w R888 235/40 R17 do wyścigów na ćwiartkę?
FWD masa ok. 1300kg


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E LOB
post Fri, 03 Aug 2007 - 17:54
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 December 2003
Skąd: Polska





Podaj jeszcze jaka były wyjściowa moc i moment jaką masz teraz oraz czy zmieniałeś zawieszenie. Chyba to istotne, może będzie łatwiej o odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 03 Aug 2007 - 21:49
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





do scigania na wprost to jak na moj gust jakies 1,9 byloby ok..


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 03 Aug 2007 - 22:20
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Będę niedługo robił testy na r888 , myślę że na 1/4 będą okolice 1,2-1,5 bara (ale inny rozmiar, profil 55)


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 03 Aug 2007 - 22:34
Post #18









CYTAT("Sluger":35mko11q)
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.

Jakie zastosować ciśnienie w R888 235/40 R17 do wyścigów na ćwiartkę?
FWD masa ok. 1300kg


Zastanawiam się, czy producent nie ma jakiś informacji odnoście wpływu ciśnienia w oponie na jej trakcję. Podejrzewam, że robią takie badania.

Może by tak zadzwonić do nich ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
satun
post Sat, 04 Aug 2007 - 10:31
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 30 May 2006





Dołączę się do tematu. Jakie cisnienie do opon 205/55/16 index W w Passacie 4x4. Masa wg dowodu cos ponad 1600, moc szacowana ok 200KM ale jeszcze nie hamowany. Tak aby sie rowno zuzywaly i felgi nie gięły. Aha zawias oryginal.

pozdrawiam,
Satun


--------------------
pozdrawiam
satun
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sat, 04 Aug 2007 - 10:57
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





2.2 - 2.3b wszędzie, w zależności od opony i wytrzymałości pleców.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:53