![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Cześć wszystkim planuje budować buggy z mocnym silnikiem który jest podatny na dalsze modyfikacje na pewno musi być to silnik montowany poprzecznie – ze skrzynią montowaną poprzecznie. Myślę nad silnikiem z saaba 2.0 t lub 2.3 t albo 1.8 t i teraz do was pytanie który silnik by był lepszy wiem że były one w różnych wersjach jeżeli chodzi o moc także również prosiłbym abyście napisali które silniki były właśnie najlepsza.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
1,4 TJET
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
stare saabowe 2.0 czy 2.3 turbo to ciezki zeliwny kloc, do ktorego coraz trudniej o czesci
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Rozumiem silnik 1,4 TJET odpada ze względu na swoją małą pojemność a silniki saabowskie rozumiem że odpadają ze względu na swoją wagę tak? Czyli najlepiej sprawdzi się tutaj 1.8 Turbo?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
VAGowe 1.8t. Silniki tanie, jest ich mnóstwo. Stosunkowo łatwa droga do +- 300koni.
Proste, wytrzymałe motory, tanie częsci, mnóstwo aftermarketu na rynku. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Okej a VR6 co o nim sądzicie ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Co to ma być to buggy? Bo pytasz nas o silnik do pojazdu o którym nic nie napisałeś.
Klasyczne buggy to był lekki, spartański roadster, najczęściej na bazie Garbusa i taka koncepcja świetnie się sprawdzała a miała moc ok 50-60 koni. Z założenia taki samochód powinien ważyć jak najmniej, być prosty konstrukcyjnie i ciekawie wyglądać. Nie musi być szybki bo to nie jest samochód na tor. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Faktycznie, przepraszam mój błąd
Sprostując; ma być to pojazd to szybkiej jazdy po w miarę równych polnych torach, ma być właśnie lekki i prosty a zarazem mocny. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
jak to bedzie wazyc powiedzmy 300 kg to jak bedziesz mial seryjnego tjeta o mocy nie wiem, 120? 150? KM to juz na ta mase bedzie calkiem sporo, w mojej opinii, idz w cos stosunkowo najlzejszego... to Ci pozwoli skonstruowac lzejsze zawieszenie, lzejsze wszystko
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Te buggy będzie ważyło 800-900 kg więc taki silnik typu 1.8 t lub 2.0 się sprawdzi tylko właśnie do bardziej doświadczonych osób jaki konkretnie wybrać ...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
A klasyka do buggy, to znaczy boxer, pokroju EJ20 (2.0-2.5). Trwałe, lekkie, w miarę proste.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=AXARpi1YGO0 złap kontakt do gości z odcinka i dowiesz się więcej. Ja szedłbym w 1,4 TJET bo lekki i mocny, jak nie chcesz silnika moto.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Tak pisałem z niektórymi ludzmi , którzy budują tego typu pojazdy i wiem mniej więcej jakie silniki biorą do swoich sprzętów aczkolwiek właśnie chcę się poradzić osób które modyfikują takowe silniki i który z nich był najlepszy tak naprawdę
Jeszcze powiedzcie czy silnik VR6 jest okej ? Jeżeli również chodzi o dalszą modyfikacje i o koszta takowych modyfikacji. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Skoro rozmawiałeś z ludźmi i wiesz jakie silniki , tu ci piszą że lekki , kompaktowy, na koniec wisienka wagi lekkiej vr6
1.8t z grubsza i tak większość wymaga remontu więc i tak trzeba/można wsadzić lepsze graty. Jak ma jeździć seria to szukać najbardziej rokująca |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
w cenie remontu 1.8 to ile mozna kupic 1.4 w dobrym stanie? 2 czy 3?
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ale wiesz, jak ten projekt ma wazyc 900 kg to silnik 1,4t to jednak malo, nawet dobrze dopompowany, bedzie wymagal ciaglych strzalow ze sprzegla zeby sie przemieszczac, dobrze chlop kombinuje idac w wieksza pojemnosc
jest taka firma OMM4x4 roberta boruszaka, on buduje takie potworki, i wklada amerykanskie v8, bazowo to bez turbo i niezbyt mocne, bo w terenie turbo to taki sredni pomys, jego sprzet jest troche ciezszy co prawda bo jak pamietam jakies 1600? 1700? kg, ale jest tam troche cywilnego szpeju |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ale wiesz, jak ten projekt ma wazyc 900 kg to silnik 1,4t to jednak malo, nawet dobrze dopompowany, bedzie wymagal ciaglych strzalow ze sprzegla zeby sie przemieszczac, dobrze chlop kombinuje idac w wieksza pojemnosc jest taka firma OMM4x4 roberta boruszaka, on buduje takie potworki, i wklada amerykanskie v8, bazowo to bez turbo i niezbyt mocne, bo w terenie turbo to taki sredni pomys, jego sprzet jest troche ciezszy co prawda bo jak pamietam jakies 1600? 1700? kg, ale jest tam troche cywilnego szpeju ps: ja zalozylem automatycznie ze jak buggy to lekkie stad negacja ciezkich silnikow, ale tu potrzeba czegos z momentem z dolu a to robi pojemnosc, a turbo tylko psuje zabawe - strzal momentu, uslizg i od razu zakopany - no chyba ze ma to jezdzic tylko po skalach ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 August 2025 ![]() |
Super, dziękuję wam bardzo za odpowiedzi reasumując to wszystko myślę że najlepszym wyborem by był VR6 i do tego dodatkowo kompresor myślę że super by to robiło w terenie tak jak mówicie waga 900 kg plus troszkę cięższy ale za to sporo momentu i dźwięk a to jednak również ważne
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 02 September 2025 - 15:47 |