Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jaki silnik do buggy, Buggy- silnik
Gymbomb
post Sun, 31 Aug 2025 - 19:33
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Cześć wszystkim planuje budować buggy z mocnym silnikiem który jest podatny na dalsze modyfikacje na pewno musi być to silnik montowany poprzecznie – ze skrzynią montowaną poprzecznie. Myślę nad silnikiem z saaba 2.0 t lub 2.3 t albo 1.8 t i teraz do was pytanie który silnik by był lepszy wiem że były one w różnych wersjach jeżeli chodzi o moc także również prosiłbym abyście napisali które silniki były właśnie najlepsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Aug 2025 - 19:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ju-by
post Sun, 31 Aug 2025 - 19:46
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





1,4 TJET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wczoraj, 00:37
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





stare saabowe 2.0 czy 2.3 turbo to ciezki zeliwny kloc, do ktorego coraz trudniej o czesci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Wczoraj, 06:39
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Rozumiem silnik 1,4 TJET odpada ze względu na swoją małą pojemność a silniki saabowskie rozumiem że odpadają ze względu na swoją wagę tak? Czyli najlepiej sprawdzi się tutaj 1.8 Turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lovwelas
post Wczoraj, 08:28
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 December 2009





VAGowe 1.8t. Silniki tanie, jest ich mnóstwo. Stosunkowo łatwa droga do +- 300koni.
Proste, wytrzymałe motory, tanie częsci, mnóstwo aftermarketu na rynku.


--------------------
@CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Wczoraj, 09:53
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Okej a VR6 co o nim sądzicie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wczoraj, 10:28
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Co to ma być to buggy? Bo pytasz nas o silnik do pojazdu o którym nic nie napisałeś.
Klasyczne buggy to był lekki, spartański roadster, najczęściej na bazie Garbusa i taka koncepcja świetnie się sprawdzała a miała moc ok 50-60 koni.
Z założenia taki samochód powinien ważyć jak najmniej, być prosty konstrukcyjnie i ciekawie wyglądać. Nie musi być szybki bo to nie jest samochód na tor.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Wczoraj, 10:58
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Faktycznie, przepraszam mój błąd
Sprostując; ma być to pojazd to szybkiej jazdy po w miarę równych polnych torach, ma być właśnie lekki i prosty a zarazem mocny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wczoraj, 12:34
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





jak to bedzie wazyc powiedzmy 300 kg to jak bedziesz mial seryjnego tjeta o mocy nie wiem, 120? 150? KM to juz na ta mase bedzie calkiem sporo, w mojej opinii, idz w cos stosunkowo najlzejszego... to Ci pozwoli skonstruowac lzejsze zawieszenie, lzejsze wszystko smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Wczoraj, 16:43
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Te buggy będzie ważyło 800-900 kg więc taki silnik typu 1.8 t lub 2.0 się sprawdzi tylko właśnie do bardziej doświadczonych osób jaki konkretnie wybrać ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wczoraj, 17:36
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





A klasyka do buggy, to znaczy boxer, pokroju EJ20 (2.0-2.5). Trwałe, lekkie, w miarę proste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trbman
post Dzisiaj, 07:46
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 October 2003
Skąd: Augustów





https://www.youtube.com/watch?v=AXARpi1YGO0 złap kontakt do gości z odcinka i dowiesz się więcej. Ja szedłbym w 1,4 TJET bo lekki i mocny, jak nie chcesz silnika moto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Dzisiaj, 08:36
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Tak pisałem z niektórymi ludzmi , którzy budują tego typu pojazdy i wiem mniej więcej jakie silniki biorą do swoich sprzętów aczkolwiek właśnie chcę się poradzić osób które modyfikują takowe silniki i który z nich był najlepszy tak naprawdę
Jeszcze powiedzcie czy silnik VR6 jest okej ? Jeżeli również chodzi o dalszą modyfikacje i o koszta takowych modyfikacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Dzisiaj, 09:05
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Skoro rozmawiałeś z ludźmi i wiesz jakie silniki , tu ci piszą że lekki , kompaktowy, na koniec wisienka wagi lekkiej vr6

1.8t z grubsza i tak większość wymaga remontu więc i tak trzeba/można wsadzić lepsze graty. Jak ma jeździć seria to szukać najbardziej rokująca
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Dzisiaj, 09:30
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





w cenie remontu 1.8 to ile mozna kupic 1.4 w dobrym stanie? 2 czy 3?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Dzisiaj, 09:56
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ale wiesz, jak ten projekt ma wazyc 900 kg to silnik 1,4t to jednak malo, nawet dobrze dopompowany, bedzie wymagal ciaglych strzalow ze sprzegla zeby sie przemieszczac, dobrze chlop kombinuje idac w wieksza pojemnosc

jest taka firma OMM4x4 roberta boruszaka, on buduje takie potworki, i wklada amerykanskie v8, bazowo to bez turbo i niezbyt mocne, bo w terenie turbo to taki sredni pomys, jego sprzet jest troche ciezszy co prawda bo jak pamietam jakies 1600? 1700? kg, ale jest tam troche cywilnego szpeju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Dzisiaj, 10:03
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(flapjck1 @ Tue, 02 Sep 2025 - 09:56) *
ale wiesz, jak ten projekt ma wazyc 900 kg to silnik 1,4t to jednak malo, nawet dobrze dopompowany, bedzie wymagal ciaglych strzalow ze sprzegla zeby sie przemieszczac, dobrze chlop kombinuje idac w wieksza pojemnosc

jest taka firma OMM4x4 roberta boruszaka, on buduje takie potworki, i wklada amerykanskie v8, bazowo to bez turbo i niezbyt mocne, bo w terenie turbo to taki sredni pomys, jego sprzet jest troche ciezszy co prawda bo jak pamietam jakies 1600? 1700? kg, ale jest tam troche cywilnego szpeju



ps: ja zalozylem automatycznie ze jak buggy to lekkie stad negacja ciezkich silnikow, ale tu potrzeba czegos z momentem z dolu a to robi pojemnosc, a turbo tylko psuje zabawe - strzal momentu, uslizg i od razu zakopany - no chyba ze ma to jezdzic tylko po skalach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gymbomb
post Dzisiaj, 13:33
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 31 August 2025





Super, dziękuję wam bardzo za odpowiedzi reasumując to wszystko myślę że najlepszym wyborem by był VR6 i do tego dodatkowo kompresor myślę że super by to robiło w terenie tak jak mówicie waga 900 kg plus troszkę cięższy ale za to sporo momentu i dźwięk a to jednak również ważne
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 02 September 2025 - 15:47