![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, w przyszlym tygodniu chce kupic silnik od Punto 1.2 do mojego Seicento 900 SPI. Gdzies wyczytalem, ze silnik od Punto 75 1.2 8v pasuje praktycznie bez przerobek. Prosze o jakies rady, jaki silnik wybrac, jakich ewentualnie przerobek bedzie potrzebowal moj samochod, zeby go dopasowac. Nie jestem mechanikiem. Po prostu denerwuje mnie slamazarnosc obecnego samochodu. Prosze jakies konkretne rady. Pewnie w przyszlosc zaloze Turbo wiec silnik powinien sie do tego nadawac. Jesli walnalem jakas gafe prosze o wyrozumialosc
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 December 2004 Skąd: 3city ![]() |
dam ci jeden sluszny link gdzie siedza fachury z wawy i pokieruja cie do odpowiednich ludzi ktorzy ci to zamontuja a potem nawet turbo dorzuca
http://www.tkkf.fora.pl Co do tematu to silnik pasuje bez wiekszych modow i nadaje sie pozniej pod turbo -------------------- male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
silnik 1,2 8v MPI 75KM pasuje bez większych przeróbek. Poza silnikiem musisz mieć jeszcze:
- cały ukłąd wtryskowwo-dolotowy(kolektor+listwa+przepsutnica) - skrzynię (S, Sporting, Abarth z palio) - lewarek z cięgnami z wersji 1,1 - łapy: silniowa od SC/CC 1,1 + dolna skrzyni, górna dopasowana do skrzyni którą wybeirzesz - zbiorniczek wyrównawczy+przewody gumowe układu chłodzenia - komputer - półośki z przegubami - pzedłużyć kabelek do czujnika ciśnienia oleju - przedłużyć kabel i wymienić wtyczkę do czujnika wstecznego - wymienić linke na tą z 1,1 - kolektor wydechowy z 1,1 do pzeróbki albo z 1,2 pasuje jak ulał - przeobić wiązke z 1 na 4 wtyrski (połaczenie równoległe) - pompa paliwowa z 1,1 lub 1,2 (z 1,1 wydajniejsza) obudowa zostaje ori jak coś to pytaj tmat przerabiałem tydzień temu i skończyłem swapa pzdr |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Niekiedy tez budzik , jesli silnik jest z mk2
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
wcale nie wystarczy wymienić czujnik w skrzyni z elektronicznego na mechaniczny i budzik zostaje
pzdr |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("gn11.WASyL":wfbft7ub) wcale nie wystarczy wymienić czujnik w skrzyni z elektronicznego na mechaniczny i budzik zostaje
pzdr Hmm dziwne , bo ja musze zmienic licznik z mk2 na starszy ,z uwagi na CAN , predkosc,obroty ida poprzez komp z mk2 , czyli dajac inny silnik , inny komp nie pasi , chyba ze ktos sie nie zna i mi zle mowil ... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
eee a jaki masz komp mały czy duży i czy mówisz o 8v czy 16v bo z tego co wiem inny budzik się daje tylko jełśi chce sie zrobić elektroniczny buzik a nie na linke mechanicznę, budzik masz i tak podpinany pod skrzynie a nie pod silnik więc któe mk nie powinno mieć znaczenia, chba ze to z koleji mnie źle poinformowano
pzdr |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Na autokaciku o tym gadalem , i komputer z mk2 8v nie pasi do starszych silnikow , czyli budziki nie pasuja bo sa podpiete pod ow mk2 komputer...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
a to przepraszam nie wiedziałem ze tak jest
pzdr |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo?
-------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 December 2004 Skąd: 3city ![]() |
CYTAT("GR44Z":xxqo0qut) Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo?
a zdajesz sobie sprawe ile to roboty aby wsadzic ten silnik do seicetno? tniecie giecie i inne modyfikacje.... a 1.2 8v fire jest naprawde wytrzymalym silnikiem -------------------- male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
duża rzeźba, trzeba robić łapy, półośki, ciąć przód by zmiećicić turbinę, 1,2 8V to plug&play jak masz wszystko zebrane, 3 dni roboty i skończone
pzdr |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Do SC/CC tylko 1.2 8/16v inne to bedzie spora rzezba i spore komplikacje.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Co to jest budzik? Mam Seicento SPI nie MPI czy istnieje silnik w punto w takiej samej wersji? Nie pamietam, gdzie, ale na 100% jestem pewnien, ze ktos opisywal przerobke Seicento do 1.2 8v bez wymiany skrzyni biegow. Tylko przelozenie silnika. Problem mam taki, ze samochod nie moze za dlugo stac w warsztacie, zarabia na siebie. Ma zarabiac po prostu szybciej MPI ma inny licznik, prawdopodobnie inny komputer, a co za tym idzie, przerobki strasznie wydluza czas pracy przy samochodzie. Pytanie: czy Punto 75 1.2 8v wystepowal w wersji SPI, czy tylko MPI?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
SPI był 60 km a MPI 75KM (mowa o wersjach 8v), budzik to nic innego jak zegary mozesz montować MPI bo tam sie przerabia tylko kabelek do wtrysków wszystko pasi gdyż w tym silniku paliwo jest podawane równolegle a nie fazowo wieć nie ma problemu, sam dokąłdnie taki swap zrobiłem, co do warsztatu to zależy jak będą ogarnęci ludzie, w częstochowie u Szaregozrobisz to w mniejwiecej 3 dni, mi zajeło by to ok 5 jeśli bezieszmiał all części albo dasz kase na nie jeśli bedą potrzebne
pzdr |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 December 2004 Skąd: 3city ![]() |
CYTAT("gn11.WASyL":2ruz83ff) SPI był 60 km a MPI 75KM (mowa o wersjach 8v), budzik to nic innego jak zegary mozesz montować MPI bo tam sie przerabia tylko kabelek do wtrysków wszystko pasi gdyż w tym silniku paliwo jest podawane równolegle a nie fazowo wieć nie ma problemu, sam dokąłdnie taki swap zrobiłem, co do warsztatu to zależy jak będą ogarnęci ludzie, w częstochowie u Szaregozrobisz to w mniejwiecej 3 dni, mi zajeło by to ok 5 jeśli bezieszmiał all części albo dasz kase na nie jeśli bedą potrzebne
pzdr jest dokladnie tak jak wasyl mowi przerabiasz wiazke dajesz kompa 1.2 8v 75km i gotowe a szarego z czestochowy tez moge ci polecic w ciemno naprawde dobry fachura tu mozesz go znalesc http://www.wiecejmocy.pl/ -------------------- male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
pozatym Wafelek, Mefisto, Darcyk1
pzdr |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
CYTAT("jabi":2luiijig) CYTAT("GR44Z":2luiijig) Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo? a zdajesz sobie sprawe ile to roboty aby wsadzic ten silnik do seicetno? tniecie giecie i inne modyfikacje.... a 1.2 8v fire jest naprawde wytrzymalym silnikiem No właśnie nie zdaję sobie widocznie sprawy, nie "siędzę" w Fiatach, dałem tylko pomysł, myślałem że pomoże... Myślałem tylko że jeżeli Seicento "dzieli się" silnikiem 1,1 z Punto, to nie będzie wielkim problemem swap innej wersji, widocznie jest inaczej... -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
no to jasne, mam zegary do MPI, kupilem na allegro bo mialy elektroniczne cos tam, to pewnie te. Do mojej wersji na linke w zupelnosci nie pasuja, a po przerobce moze sie nadadza. Co do skrzyni biegow, to konieczna jest wymiana? Obecna skrzynia nie bedzie pasowac? Zostawmy na razie osiagi. Poprawi sie je pozniej.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
no niestety skrzynia od 900 nie pasuje.
Wpadnij na http://www.centomania.pl tu jest wszystko o swapie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 07:11 |