Shoutbox 0 nowych PW 


> Jaki piggy back do 1.8 T AEB
koziol1172
post Tue, 10 Mar 2015 - 10:12
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 25 June 2014





Witam jak w temacie jakiego polecacie piggy backa do motronica 3.2 ???
Oryginalnie bez map sensora wszystko sterowane na podstawie przepływki.. próbowałem rozkminiać ale ciężki temat jest z starym motronikem a rozmyślam także nad konwersja na me7.5 , do niego już masa informacji i idzie po obd

jedyne póki co znalazłem to DET 3 i digital ecu cheater
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 10 Mar 2015 - 10:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 10 Mar 2015 - 10:23
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Zależy czego oczekujesz i jak skomplikowany setup planujesz.
Jeśli trochę ponad serię to remap Motronica da radę u kogoś ogarniętego.
Jeśli grube mody to postaw to na DET3 FIT z konwersją przepływki lub zrób swap na ME7.5.
Zależy jaki setup i jaki tuner.
Napisz skąd jesteś - będzie łatwiej.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1172
post Tue, 10 Mar 2015 - 10:39
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 25 June 2014





Troche ponad serię z tym że chce móc samemu nanosić zmiany wraz z wzrostem setupu. docelowo około 250 km
Stroić zamierzam samodzielnie stąd pytanie o świnię
Jestem z okolic Makowa mazowieckiego , Przasnysza

Myślę nad konwersją na me7.5 ale też nad wrzuceniem świni i wrzuceniu softu już z podciągniętym limiterem doładowania i może nawet z korektą pod większy wtrysk.

Kąbinuje bo nie ukrywam że szukam jak najkorzystniejszego rozwiązania pod względem finansowym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 15:15
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A przepraszam DET 3 w trybie FI w aucie DD to takie super rozwiązanie? Jeśli już miałbym "świnić" to auto, to tylko jako świnia właśnie... Chociaż biorąc pod uwagę starego Motronica, to wolałbym się nim właśnie pobawić.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Tue, 10 Mar 2015 - 17:59
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





DET3 w sumie daje radę, jakby co to mogę Cię poratować mapą do DET3 dla AEB'a już po konwersji na MAP'a bo takie robiłem. smile.gif Jestem też z okolic Przanysza. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 18:05
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Tylko po co konwertować na MAPa? W DD MAP wcale nie jest lepszy od przepływomierza... Jeśli przepływomierz jest za mały to się go na większy wymienia.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ame
post Tue, 10 Mar 2015 - 20:47
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 23 July 2013





Dokładnie ..np od vr6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1172
post Tue, 10 Mar 2015 - 20:51
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 25 June 2014





Ja właśnie myślałem żeby modyfikować sam sygnał z przepływomierza. Obroty na X i obciążenie z wbudowanego Map na Y i na podstawie takiej mapy modyfikować sygnał z przepływomierza, dokłądnie to zakres powyżej 0.3 bara, wtedy kiedy auto przechodzi w pętle otwartą. W pętli zamkniętej najlepiej jakby sterował ori motronic. Tak póki co sobie to wyobrażam, chyba tak byłoby najlepiej. I det'em wysterować zamierzam także doładowanie.

Do 250 km ogarnie ori przepływka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 10 Mar 2015 - 21:59
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





W takim przypadku zrób u tunera soft do oryginalnego Motronica, który będzie skalibrowany pod większe wtryskiwacze (załóż 380-440stki), większą przepływkę (VR6, albo obecną w większą obudowę) i nie będzie się buntował jeśli boost nie będzie przebiegał tak jak on nim steruje.
DET3 wysterujesz N75 oraz zapłon i paliwo w piggy back samemu.

tjwasiak, do DD FIT daje radę jeśli jest dobrze wystrojony, a jak ma korektę AFR w closed loopie po szerokim paśmie to już w ogóle malinowo.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 22:17
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A jak FIT dobrze wystroić jak brakuje wejść do czujników? Dla mnie to fajna zabawka, ale z pewnością nie do jazdy codziennej zwłaszcza mając ECU które za darmo (bo wiedza jest w internecie, nie trzeba wcale głęboko szukać) można bez większego problemu ustawić po swojemu. Mniej potencjalnych problemów z dodatkowymi kablami itp. itd. A ile się człowiek ma szanse przy tym nauczyć - same zalety.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Tue, 10 Mar 2015 - 22:50
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Jakich wedlug Ciebie wejsc brakuje zeby fit nie mogl byc w dd dobrze wystrojony?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:04
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A ile masz wejść w DET3? Gdzie mu podłączysz choćby analog output z wideband'a?
Gdyby to wszystko było takie proste to taki Bosch nigdy w życiu nie montowałby nawet w 8 bitowych ECU tak wydajnych procesorów - bo i po co? Podobnie jak nie wiadomo po co nawet w starych 8 bitowych "kiblach" z diesli montowali czujniki ciśnienia atmosferycznego... Idea świni może i nie jest zła, ale tylko jeśli jest to świnia.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:19
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Jest 5 wejsc analogowych, wideband'a mozesz podpiac pod map switch'a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:23
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A przepływomierz gdzie?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:30
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Do fita nie musisz wpinac przeplywomierza tylko ograniczyc jego napiecie ktore czyta ecu zeby nie wchodzilo w tryb awaryjny, a na to akurat sa proste sposoby
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:34
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Tu powieszę breloczek, tam zenerkę, tu opornik... I mam jednego wielkiego niediagnozowalnego druta. Dziękuję, postoje i dłubnę ECU tak jak bozia przykazała smile.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:34
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dla deta nie ma znaczenia czy jest na analog in 2 map czy przepływka. dla fita podłacza sie to inaczej ale generalnie nawet z wąskopasmówką działa dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:47
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Co dobrze działa z wąskopasmówką?
Bo u mnie działa tak dobrze sonda wąskopasmowa Boscha że każdy AFR <~13,5:1 daje odczyt bardzo bogaty. Różnica między 13,3 a 10,5:1 jest 0,01V.
Wąskopasmowa sonda nadaje się tylko i wyłącznie do utrzymywania lambda = 1 w CL, jeśli ktoś używa jej do czegokolwiek innego to niech potem nie płacze jak się coś zepsuje.
Ja rozumiem że niektórzy chcą sobie sami coś podstroić, ale tuning bez dostępu do sondy szerokopasmowej zalatuje drutem na 100 mil przynajmniej.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:48
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





OK, Ty masz moze mozliwosc programowania seryjnego ecu, autor tematu nie ma, nie proboj na sile wmowic ze sie nie da bo tak nie jest. Nawet bez korekty po sondzie da sie bardzo dobrze wystroic auto, nie wiem czy kiedys stroiles na fit ale odnosze wrazenie ze nie, a jesli tak to musialo Ci sie z tym spieszyc skoro uwazasz ze sie nie da i wyjdzie z tego drut

edit: a kto napisal zeby stoic bez szerokopasmowki? Mowimy zeby w CL pracowala sonda
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 10 Mar 2015 - 23:54
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





To nie ja proponuję rozwiązać problem przepływomierza "inaczej" smile.gif
Ja nie mówię że się nie da, ja tylko zauważam, że w przypadku tego samochodu (jak i każdego innego daily driver'a) lepiej podstrajać tylko w trybie świni i ew. boostem zarządzać "z zewnątrz".

Pewnie że bez korekty po sondzie można zestroić auto, ale nie polecam tego robić w przypadku używania MAP sensora jako głównego wskaźnika obciążenia silnika. Ten zły i nie dobry przepływomierz ma w tej mierze same zalety.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:16