Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Jaki maksymalny stopień sprężania dla wolnossącej benzyny?
foxx
post Sun, 18 Dec 2016 - 22:56
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Koledzy jaki można zastosować maksymalny stopień sprężania dla wolnossącej benzyny która się ma kręcić do 10 tyś przy założeniu że jeździ tylko na v-power + octan booster?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Dec 2016 - 22:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
specu
post Mon, 19 Dec 2016 - 09:05
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





14.2:1 nic się nie dzieje.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 19 Dec 2016 - 09:16
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(specu @ Mon, 19 Dec 2016 - 09:05) *
14.2:1 nic się nie dzieje.


Zbyt mocno wszystko uogólniasz, to nie takie proste. Wszystko zależy od komory spalania, jedne silniki nie stukaja, inne walą jak głupie. CR powyżej 13:1 na PB nic nie wnosi do tematu już praktycznie na +.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Mon, 19 Dec 2016 - 09:30
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





CR zależy od wszystkiego - ogólnie od głowicy. Seryjny silnik może nie stukać przy 13:1 ale po zwiększeniu napełniania może już stukać przy 11:1. Na to reguły nie ma.

Kiedyś rozmawiałem ze Świątkiem i Godulą - jakieś 12 lat temu, obaj niezależnie stwierdzili ogólnie jedno - zwiększanie CR to jedna z ostatnich rzeczy na liście, najpierw trzeba walczyć o jak najlepsze napełnianie komory, zwiększanie stopnia sprężania głównie jest po to aby ratować wolne obroty, ewentualnie po to by wykorzystać rezerwy w paliwie gdy już wiadomo że nic się nie ugra ani wałkami ani głowicą ani zapłonem i można jeszcze dowalić CR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 19 Dec 2016 - 09:49
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jak już pisali poprzednicy, to zależy od konstrukcji komory spalania. Nowoczesne silniki (np k20) mają komorę spalania, gdzie spalanie przebiega szybko. Im szybciej spala się mieszanka, tym mniejsza szansa na "stuk", ponieważ jest mniej czasu na niekontrolowane spalanie. Dodatkowo im bardziej sprawna jest głowica, tym szybciej silnik zastuka (więcej mieszanki w komorze).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 19 Dec 2016 - 11:34
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(GrzesiekK. @ Mon, 19 Dec 2016 - 09:16) *
Zbyt mocno wszystko uogólniasz, to nie takie proste. Wszystko zależy od komory spalania, jedne silniki nie stukaja, inne walą jak głupie. CR powyżej 13:1 na PB nic nie wnosi do tematu już praktycznie na +.


Napisałem 14.2 na podstawie K20 Bo to silnik z 2000 roku więc powiedzmy współczesny i 100 koni z litra. co do stuku to oczywiste , ze trzeba słuchać czy stuka czy nie W K20 przy 14,2 nie stuka...
Powyżej 13 juz nie wnosi? Powiedz to wszystkim szybkim Hondom dragracingowym kazda ma ponad 14


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 19 Dec 2016 - 11:54
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(specu @ Mon, 19 Dec 2016 - 11:34) *
Powyżej 13 juz nie wnosi? Powiedz to wszystkim szybkim Hondom dragracingowym kazda ma ponad 14



To jeszcze napisz przy jakim kącie zapłonu smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 19 Dec 2016 - 12:59
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





A po co? W jakim celu? Założyłeś w zdaniu , że powyżej 13 nic się nie dzieje. Dzieje się moc rośnie.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 19 Dec 2016 - 13:06
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(specu @ Mon, 19 Dec 2016 - 12:59) *
A po co? W jakim celu? Założyłeś w zdaniu , że powyżej 13 nic się nie dzieje. Dzieje się moc rośnie.


Jak nie widzisz korelacji zapłon vs. CR to naprawę nie mamy o czym rozmawiać.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojti RAYLLE
post Mon, 19 Dec 2016 - 13:14
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: POMORZE





sens wyższego cr w silniku poprzedzają mocne wałki rzędu 300 stopni, inny tłok ,korba , wał, całkowite przerobienie układu oleju oraz chłodzenia, dobrana przelozeniami skrzynia, oraz wszystko mocne do głowicy, bo zakrecić 10 tys.rpm to nie takie proste aby to działało wiecej niż chwilę i chciało przy tym dobrze jechac


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 19 Dec 2016 - 14:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(GrzesiekK. @ Mon, 19 Dec 2016 - 13:06) *
Jak nie widzisz korelacji zapłon vs. CR to naprawę nie mamy o czym rozmawiać.

Co to ma do rzeczy? Temat dotyczy kompresji nie zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu... Równie dobrze przy zbyt dużym kącie CR powyżej 10:1 może nic nie dawać...


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 19 Dec 2016 - 14:31
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(GrzesiekK. @ Mon, 19 Dec 2016 - 09:16) *
Zbyt mocno wszystko uogólniasz, to nie takie proste. Wszystko zależy od komory spalania, jedne silniki nie stukaja, inne walą jak głupie. CR powyżej 13:1 na PB nic nie wnosi do tematu już praktycznie na +.



CYTAT(specu @ Mon, 19 Dec 2016 - 12:59) *
A po co? W jakim celu? Założyłeś w zdaniu , że powyżej 13 nic się nie dzieje. Dzieje się moc rośnie.


Ja bym jeszcze raz na spokojnie przeczytał, co napisał Grzesiek. Jasno z tego wynika, że przy CR powyżej 13:1 wymierne korzyści są ze stosowania innego paliwa (nie PB), a co za tym idzie innego kąta zapłonu. Stąd było pytanie o te wartości przy wspomnianych przez Ciebie specu dragowych Hondach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 19 Dec 2016 - 15:52
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Rezor @ Mon, 19 Dec 2016 - 14:13) *
Co to ma do rzeczy? Temat dotyczy kompresji nie zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu... Równie dobrze przy zbyt dużym kącie CR powyżej 10:1 może nic nie dawać...



Następny ..... zrób sobie CR 14:1 i lej V-powera z Shella i zobaczysz na jakim kącie zapłonu będziesz potem jeździł, ile będzie mocy i jak się będzie motorownia co tankowanie zachowywała.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 20 Dec 2016 - 07:21
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Człowieku nawet w PL w tym roku była Honda z 14.2 i latał na V-power. 335 koni z K24. Dyskusja nie jest o kącie zapłonu, tylko CR. Nie było innych założeń podanych więc przestań bredzić.

CR większe jak 13:1 daje moc dalej.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Tue, 20 Dec 2016 - 08:23
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(specu @ Tue, 20 Dec 2016 - 07:21) *
Człowieku nawet w PL w tym roku była Honda z 14.2 i latał na V-power. 335 koni z K24. Dyskusja nie jest o kącie zapłonu, tylko CR. Nie było innych założeń podanych więc przestań bredzić.

CR większe jak 13:1 daje moc dalej.



To może Ty przestań bredzić i powtarzać ogólniki jak piszesz cokolwiek? Potem są takie kwiatki że się ludzie naczytają głupot, między innymi właśnie na tym forum i dzwnonią z hasłem na ustach ratuj, bo dzwoni i auta nie idzie wystroić zgrzanego. To że K20 ma małą tendencję do stuku to jeden z paru wyjątków a nie ogół żeby rzucać takimi hasłami. Właśnie dzięki takim wpisom jak Twoje potem wysyłają ludzie do mnie głowice żebym skorygował komory spalania i przeliczył co trzeba bo półki w tłokach fruwają. Postaw takie K24 skoro tak się szczycisz jego wynikami i świata poza ćwiartką nie widzisz, na głupi 5km wyścig w GSMP, niech dostanie dobrego ognia na tłoki i zobaczymy na wyjściu z którego zakrętu pójdzie metalowy deszcz ... to że silnik na ćwiartke się nie wystuka na takim CR nie znaczy że zgrzany nie zacznie dzwonić i nie odda półek ale czekaj zapomniałem ... żeby takie rzeczy wiedzieć trzeba trochę silników w życiu własnymi rękoma zbudować.

Weź się może na nowo za reklamowanie co pół roku innego oleju sponsora bo to Ci lepiej wychodzi niż walenie ogólników technicznych na forum.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rrrr
post Tue, 20 Dec 2016 - 08:57
Post #16


User
Dołączył: Sun, 11 December 2016





Teraz zeby dolac oliwy to dodajmy walki. Czytaj woz na 14:1 na walkach serii stuka, a na ostrych juz nie. Czemu? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 20 Dec 2016 - 09:08
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(GrzesiekK. @ Tue, 20 Dec 2016 - 08:23) *
To może Ty przestań bredzić i powtarzać ogólniki jak piszesz cokolwiek? Potem są takie kwiatki że się ludzie naczytają głupot, między innymi właśnie na tym forum i dzwnonią z hasłem na ustach ratuj, bo dzwoni i auta nie idzie wystroić zgrzanego. To że K20 ma małą tendencję do stuku to jeden z paru wyjątków a nie ogół żeby rzucać takimi hasłami. Właśnie dzięki takim wpisom jak Twoje potem wysyłają ludzie do mnie głowice żebym skorygował komory spalania i przeliczył co trzeba bo półki w tłokach fruwają. Postaw takie K24 skoro tak się szczycisz jego wynikami i świata poza ćwiartką nie widzisz, na głupi 5km wyścig w GSMP, niech dostanie dobrego ognia na tłoki i zobaczymy na wyjściu z którego zakrętu pójdzie metalowy deszcz ... to że silnik na ćwiartke się nie wystuka na takim CR nie znaczy że zgrzany nie zacznie dzwonić i nie odda półek ale czekaj zapomniałem ... żeby takie rzeczy wiedzieć trzeba trochę silników w życiu własnymi rękoma zbudować.

Weź się może na nowo za reklamowanie co pół roku innego oleju sponsora bo to Ci lepiej wychodzi niż walenie ogólników technicznych na forum.


Po pierwsze to nie rób sobie wycieczek osobistych do mnie!. Dupa boli? Po drugie w pytaniu było ogólnie jakie CR; bez żadnych innych założeń. Napisałem ze trzeba słuchać czy nie stuka bo każdy silnik jest inny. Nie muszę sam złożyć silnika, bo od tego są fachowcy. Jak widać po ludziach co przywożą Ci głowice mało fachowców umie wyststroić auto . Zapraszam do moich. Metalowy deszcz to masz w głowie co najwyżej.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 20 Dec 2016 - 09:55
Post #18


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rrrr @ Tue, 20 Dec 2016 - 08:57) *
Teraz zeby dolac oliwy to dodajmy walki. Czytaj woz na 14:1 na walkach serii stuka, a na ostrych juz nie. Czemu? biggrin.gif


Silnik z reguly stuka tam, gdzie ma największy moment. Ostre wałki bardzo mocno psują napełnianie na niższych obrotach, natomiast poprawiają na wyższych.
Wyższe obroty = większa prędkośc tłoka, a tym samym większa odporność na stuk.
Poza tym trzeba liczyć efektywny stopień sprężania - jak masz przepustnice otwartą w 50%, to masz znacznie mniej mieszanki. Załóżmy dla uproszczenia, że wessał 250cc zamiast 500cc, spręża to finalnie do 50cc. Przy WOT masz 10:1, przy częsciowym otwarciu przepustnicy już tylko 5:1.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 20 Dec 2016 - 10:04
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(rrrr @ Tue, 20 Dec 2016 - 08:57) *
Teraz zeby dolac oliwy to dodajmy walki. Czytaj woz na 14:1 na walkach serii stuka, a na ostrych juz nie. Czemu? biggrin.gif

Współczynnik VE (wydajność wolumetryczna na PL jeśli dobrze kojarzę). Silnik gorzej się napełnia mieszanką na ostrych wałkach przez co ciśnienie w komorze jest niższe.

@GrzesiekK.
Ale żeś człowieku bólu d*py dostał... Kompresje rzędu 14:1 są osiągalne i taka wiedza powinna rozgarniętemu człowiekowi wystarczyć do poszukania i przeanalizowania z czym to się je i jak to osiągnąć. Tylko idiota pójdzie szlifować teraz głowicę na pałę bo na forum ktoś napisał, że się da. Przykro mi, że musisz pracować z takimi klientami, a potem wyladowywać złość na forum... @SAS Parts napisał merytoryczny komentarz w tej sprawie.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Tue, 20 Dec 2016 - 10:10
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Rezor @ Tue, 20 Dec 2016 - 10:04) *
Współczynnik VE (wydajność wolumetryczna na PL jeśli dobrze kojarzę). Silnik gorzej się napełnia mieszanką na stockowych wałkach przez co ciśnienie w komorze jest niższe.

@GrzesiekK.
Ale żeś człowieku bólu d*py dostał... Kompresje rzędu 14:1 są osiągalne i taka wiedza powinna rozgarniętemu człowiekowi wystarczyć do poszukania i przeanalizowania z czym to się je i jak to osiągnąć. Tylko idiota pójdzie szlifować teraz głowicę na pałę bo na forum ktoś napisał, że się da. Przykro mi, że musisz pracować z takimi klientami, a potem wyladowywać złość na forum... @SAS Parts napisał merytoryczny komentarz w tej sprawie.



Bzdury wypisujesz odnośnie wałków. Sprężony motor na stockowym wałku stuka z racji dużo wyższej kompresji statycznej tak to nazwijmy, długi wałek to psuje, stąd też na krótszym wałku osiągasz dużo wyższe ciśnienie w komorze.

Widzę że kolega Specu adwokatwa potrzebuje ... nikt na nikim złości nie rozładowuje, co to nie można nikomu już uwagi zwrócić że głupoty plecie? Przeczytaj to co napisał Specu w pierszym swoim poście i się do tego odnieś, a nie do późniejszych wpisów i prób naprostowania sprawy.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 September 2025 - 20:31