![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
Jakich pneumatów używacie w swoich warsztatach? Potrzebuję czegoś solidnego za ok 6-8 stów. Ze względu na mały rozmiar podoba mi się ten:
https://allegro.pl/oferta/hazet-9012m-1-klu...rowy-7799359510 Ktoś może go używa? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Mamy coś takiego w pracy. Fajny, poręczny i lekki. Ale czasami zapieczone śruby do kół m14 są dla niego problemem i trzeba sięgnąć po większy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
Właśnie obawiam się tego że będzie za słaby. A chciałbym uniknąć kupowania dwóch.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Moim zdaniem jednak lepiej mieć 2 klucze większy i mniejszy. Kupując jeden zapędzisz się w kozi róg może i będzie on uniwersalny ale bardzo nieporęczny. Warto pójść w klucze akumulatorowe, mimo że są droższe to ich eksploatacja jest tańsza, szacuje się że sprężone powietrze jest około 5x droższe od energii elektrycznej. Dlatego moja propozycja to mniejszy klucz akumulatorowy takich producentów jak np. milwaukee, panasonic, dewalt itp. + większy pneumatyczny może być wspomniany przez Ciebie Hazet ale warto zainteresować się firmą chicago pneumatic w sumie jest to wiodący producent tego typu sprzętu. Co do narzędzi to przewymiarowanie jest najgorsze niby mamy uniwersalne narzędzie ale w codziennym użytku słabo się sprawdza.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Też polecam CP
Sam tyrałem i dalej tyram taki na warsztacie, paru kumpli też takie posiada i są naprawdę dobre. Można kupić z dodatkami kompozytów zamiast tradycyjnej obudowy to jest sporo lżejszy. Jeśli masz trochę więcej grosza i potrzebujesz więcej narzędzi to CP robi też zestawy w dobrych cenach. Możesz kupić np klucz, grzechotkę pneumatyczną i zestaw nasadek. Albo do tego jeszcze trzpieniówkę itp. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 ![]() |
Pracowalem w chicago pneumatic i mialem dostep do wszystkich kluczy z ich oferty. Moge polecic tylko grzechotke na1/2 cala. Reszty w zyciu bym nie kupil. Moze i wytrzymale, slaba moc i ergonomia
U siebie w warsztacie mam klucz chinski MN kompozytowy 13xx Nm ktory moca nokautuje kazdy klucz cp. Sprawdzone. Kosztowal cos kolo 500zl. Mam go juz 10 lat i poddac sie nie chce. Jak ktos nie ma porownania to moze uwazac ze Cp to firma. Moze i byla ale 30 lat temu. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Z króciaków na 1/2 to M7 jest mocny fest
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
Chciałbym Was jeszcze zapytać o kwestię samego przygotowania powietrza. Czy używacie naolejaczy czy po prostu smarujecie bezpośrednio co jakiś czas sam klucz? Pytam bo słyszałem opinie że te tańsze naolejacze niekoniecznie dobrze działają.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: olkusz ![]() |
mam hazeta 9012mt i szczerze mówiąc tyłka nie urywa. często nawet przy odkręcaniu kół się poddaje. moc porównywalna do zakrętarki od dewalta
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
U nas na firmie od 3 lat używamy tanią SATRĘ i sprawdza się w miarę dobrze, nie ma problemu z odkręcaniem kół od wózków widłowych, o autach nie wspominając. Puki co tania i niezawodna.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
No i niestety ten Hazet mini okazuje się za słaby dla moich potrzeb. Może ktoś ma Hazeta 9012TT? Romizar już niemały ale niby ma te 2200NM.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Może problem leży gdzie indziej? Przewód powierza jaką ma średnice?
Dla mnie ten mały Hazet działa super. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Jak nie przeszkadza, ze jakiś czas będzie dmuchać olejem, to można wlewac w rurke aby przesmarowac.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Chciałbym Was jeszcze zapytać o kwestię samego przygotowania powietrza. Czy używacie naolejaczy czy po prostu smarujecie bezpośrednio co jakiś czas sam klucz? Pytam bo słyszałem opinie że te tańsze naolejacze niekoniecznie dobrze działają. Dosyć często używam gwoździarki i tani naolejacz działa ok, nie wiem co może być nie tak? Na pewno jego brak i jakieś okazjonalne (pewnie raz na pół roku) podlewanie oleju skróci żywot narzędzia. Sukcesywnie, po kropelce najlepiej zabezpieczy sprzęt. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
Może problem leży gdzie indziej? Przewód powierza jaką ma średnice? Dla mnie ten mały Hazet działa super. Przewód powietrza ma średnicę wewnętrzną 10mm więc to chyba nie to. Może zbyt dużych cudów oczekiwałem od tak małego klucza. Rozchodzi się o śrubę wału korbowego na klucz 22. Dokręcona momentem 300NM. Kilkanaście lat nieodkręcania też pewnie zrobiło swoje. Był grany palnik, młot itp. ale Hazet niestety nie chce jej odkręcić. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Blokada na koło zamachowe, rura 1m i odkręcisz
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2008 ![]() |
Przewód powietrza ma średnicę wewnętrzną 10mm więc to chyba nie to. Może zbyt dużych cudów oczekiwałem od tak małego klucza. Rozchodzi się o śrubę wału korbowego na klucz 22. Dokręcona momentem 300NM. Kilkanaście lat nieodkręcania też pewnie zrobiło swoje. Był grany palnik, młot itp. ale Hazet niestety nie chce jej odkręcić. A w dobra stronę odkręcałeś? -------------------- Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 February 2012 Skąd: wwa ![]() |
Blokada na koło zamachowe, rura 1m i odkręcisz ![]() Jasne że tak ale po to kupiłem klucz pneumatyczny żeby się nie bawić w takie rzeczy:) A w dobra stronę odkręcałeś? 1.8 is m42b18. Z tego co wyczytałem to śruba na wale ma "normalny" gwint czyli odkręcam w lewo. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ma normalny gwint ale moment dokręcania nie jest miarodajne z uwagi na zwykle duża powierzchnie czoła śruby który po latach jest prawie zawsze mocno zapieczony i trzyma. 1/2 calowe udaraki maja z tym często problem 3/4 ogarniaja temat
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 14 June 2014 ![]() |
Jasne że tak ale po to kupiłem klucz pneumatyczny żeby się nie bawić w takie rzeczy:) 1.8 is m42b18. Z tego co wyczytałem to śruba na wale ma "normalny" gwint czyli odkręcam w lewo. Wczoraj odkręcałem tą śrubę w M43 pneumatem CP 650NM ,zacząłem od cienkiego przewodu i 6.5bar a skończyłem na przewodzie 19x13 11bar i wypełnieniu klucza jakimś półpłynnym smarem w sprayu. Cel został osiągnięty ale ile czasu zmarnowałem, już tęsknię za moim dewaltem dcf899, podchodzisz tryyyt i zrobione. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:05 |