![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 August 2020 ![]() |
Witam. Szukam hothatcha do zabawy z silnikiem rozwojowym do około 300-400 koni. Budżet na samochód to około 40 tysięcy oczywiście nie wliczając modów. Zastanawiam się nad Abarthem Punto Evo, a3 8p quattro 3.2 VR6 lub 2.0 tfsi. Z tego co wyczytałem to 1.4 t jet w Punto znosi około 300 koni bez kucia. Jak 3.2 to raczej chciałbym założyć turbo. I teraz pytanie do was. Wiem, że te 3 samochody to 3 różne światy, ale która opcja byłaby waszym zdaniem najlepsza dla kogoś kto chce osiągnąć 300-400 koni i jest początkujący w budowaniu samochodów? Póki się nie nauczę raczej większość modyfikacji będzie robić za mnie kumpel który ogarnia temat. Ewentualnie możecie polecić jakieś inne ciekawe samochody. Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jaki budżet?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 August 2020 ![]() |
W 50-60 tysiącach chciałbym się zamknąć z samochodem i modami, ale wyjdzie w praniu
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 13 December 2019 ![]() |
za 50k to odpuść r32 + turbo na start, to zupełnie inny budżet.
Może coś w stylu Focusa MK2/MK3 ST bądź Mazdy 3 MPS? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Abarth Punto, skoro piszesz o nim, i swap na 1.75TBi. Powinno starczyć kasy.
1.4 T-jet to fajny silnik ale powyżej 300KM to już trzeba sporo pozmieniać. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ma być 1750, to już wolałbym wziąć seryjną Giuliettę QV, choć - w całej mojej miłości do włoskiej motoryzacji - trudno uzasadnić taki wybór na tle francuskiej i niemieckiej konkurencji.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jeśli głównym kryterium jest uzyskanie 300-400 KM, to nie ma co się jebać ze swapami czy innymi turbo czarami, bo będziesz więcej grzebał niż jeździł. O ile w ogóle będziesz jeździł przy ograniczonym budżecie.
Bierz 2.0 TFSI, jedź do właściwych ludzi i cel osiągnięty. Nie wiem ile kosztuje takie A3 2.0 TFSI Q ale jeśli mniej niż 40 tys., to w 60 tys. powinieneś się spokojnie zmieścić ze wszystkim. Oczywiście jeśli nie kupisz gruzu, który będzie wymagał 15 tys. żeby zrobić z nim startowy porządek. Masa ludzi ma ten silnik i skrzynię w jednym palcu a graty są dostępne praktycznie od ręki. Oczywiście nie jest to najmniej awaryjny silnik na świecie ale kładę dolary przeciwko orzechom, że pojeździ zdecydowanie dłużej i o niebo przyjemniej niż jakieś swapy czy inne wynalazki. Chyba, że celem samym w sobie jest grzebanie i "nauka". |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Pytanie czy chcesz osiągnąć 300-320, czy 380-400 - to wbrew pozorom bardzo duża różnica przy tym budżecie.
Zrobienie np. 2.0 TFSI na te 340 koni to w zasadzie pompa, IC, wydech/dolot i soft, a na 400 już idziesz w hybrydę, sprzęgło itp. Jeśli nie masz doświadczenia w grzebaniu to szedłbym w silniki popularne i rozkminione jak powyższy, a w takim 1750 to chyba 350 nikt w PL nie przekroczył nawet. Co do R32T to zgadzam się z przedmówcami, to nie ten budżet. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Można kupić Megane RS 265KM, czy Focus ST 250KM, liznąć czipem i w ten sposób przeczekać rok, góra dwa, zanim spadną ceny Focusa RS 350 KM, albo Civica TypeR 310KM
![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 August 2020 ![]() |
W takim razie 3.2 odpuszczam. Jeżeli miałbym brać Abartha to na początku raczej tych 300 bym nie przekroczył skoro wymaga to większej ingerencji. A jak jest z tymi 2.0 tfsi? Słyszałem, że pierwsze wypusty miały jakieś problemy, więc który rocznik byłby najlepszy i ile mozna z tego bezpiecznie wycisnąć?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Zawsze można kupić zrobionego Abartha. Naprzykład ode mnie
![]() Jak ma być 1750, to już wolałbym wziąć seryjną Giuliettę QV, choć - w całej mojej miłości do włoskiej motoryzacji - trudno uzasadnić taki wybór na tle francuskiej i niemieckiej konkurencji. Sensowna Giulieta QV wyczerpie budżet i jest 200-300kg cięższa od AGP. Poza tym, wywnioskowałem że zakładający temat szuka auta do dłubania. Racjonalności nie ma, wiem o tym ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Tak jak już pisano 2.0 tfsi z grupy VAG to najlepsza inwestycja jeśli chodzi o "budżetowy" tuning. ścieżki tuningu przetarte do granic możliwości plus multum ludzi, którzy są w stanie Ci pomóc. Fajną propozycją był fokus 2.5 T5 ale jego tuning będzie trudniejszy niż np a3 czy golfa. Gruba VAG jest intensywnie tuningowana w Niemczech i mało co potrafi zaskoczyć. Sam kiedyś podejmowałem swój pierwszy projekt i miało być ambitnie, bo przecież VW to wszyscy robią i zacząłem dłubaninę z Mitsubishi i co z tego że auto było lepsze od VW jak każda część była o wiele trudniej dostępna a ludzie, którzy byli w stanie pomóc byli za oceanem. Po przejściach z japońską motoryzacją zakupiłem VAG-a i byłem w szoku jak duże wsparcie idzie uzyskać w Polsce w naprawach i modyfikacjach. Jest kilka firm, które produkują wszelakie interfejsy itp. i pomagają w ojczystym języku. Kupując części wchodzisz na pierwszą lepszą stronę i przychodzą za kilka dni kurierem. To wszystko są plusy posiadania auta popularnego/masowego, a tak po za tym to 2.0 tfsi w połączeniu z dsg to na prawdę przyjemne auto.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
A jak jest z tymi 2.0 tfsi? Słyszałem, że pierwsze wypusty miały jakieś problemy, więc który rocznik byłby najlepszy i ile mozna z tego bezpiecznie wycisnąć? Jeśli A3 2.0TSI 200km to silnik jest dobry do 2009r czyli do momentu polifta Jeśli S3 2.0TFSI 265km to nie ma w czym wybierac, tam szly 2 kody z tego co pamietam BHZ i CDL, oba swietne Jak masz pytania to pisz, mialem jednego TSI (seryjnego) teraz od 1,5 roku mam drugiego troszke dlubnietego, oba byly zadbane i w zadnym nigdy nic sie nie dzialo przez laczny okres 2,5 roku do tej pory -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Miałem 4 auta z 2.0 TFSI na pasku w tym 2 Leony Cupra, gdzie jeden miał 360km z przelotem ponad 240tkm. Nigdy nie było problemów.
Świetne auta, polecam. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 ![]() |
Jeśli A3 2.0TSI 200km to silnik jest dobry do 2009r czyli do momentu polifta Jeśli S3 2.0TFSI 265km to nie ma w czym wybierac, tam szly 2 kody z tego co pamietam BHZ i CDL, oba swietne Jak masz pytania to pisz, mialem jednego TSI (seryjnego) teraz od 1,5 roku mam drugiego troszke dlubnietego, oba byly zadbane i w zadnym nigdy nic sie nie dzialo przez laczny okres 2,5 roku do tej pory Takie S3 wychodziły z DSG? Pytam bo patrzac po ogloszeniach to raczej wszystkie w manualu. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
tak wychodziło po lifcie z dsg zaznacz sobie filtr automat. Jest ich oczywiście mniej. https://www.otomoto.pl/osobowe/audi/s3/?sea...h%5Bcountry%5D=
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 June 2019 Skąd: Gdynia ![]() |
Ja bym szedł zdecydowanie w Golfa.
Najlepszą opcją byłby R, ale trochę przekroczyłbyś budżet, w zamian masz 4x4 co jest nieocenione przy mocy ~350-400 km. Jeśli nie był to dla Ciebie priorytet i może być ośka to Golf GTI, tam masz 270 km, nowsze mają 290, ale przekraczają budżet. Silnik tak jak koledzy powyżej pisali - podatny na mody, dostęp do części i wszystkiego od ręki. Ponadto VW będzie tańszy niż Audi ze względu na markę. Dla przykładu (sprawdzonego) - Golf R 2016 r. - seria 300 km - program daje 360, dalej hybryda, dolot, DP i wycięty kat + nowy program daje 430 km. Koszta takich modyfikacji są naprawdę nieznaczne, a osiągi w nim masz poniżej 4 s do 100. To już daje frajdę i możliwości zabawy, która Cię interesuje. W GTI będzie problem z trakcją przy takiej mocy, ale chcesz się bawić to się pobawisz i ogarniesz ;-) Jeśli Golf Cię nie przekonuje to z mojej strony brałbym pod uwagę jeszcze Focusa ST, ale tam chyba tylko manual, albo BMW 1 (najlepiej w coupe) wersja 135i - masz napęd na tył więc zabawa przednia. Seria ma 306 km, można go wzmocnić bez klęski w portfelu na 350 km, ale utrzymanie będzie zdecydowanie droższe. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
i to wszystko za 40k
![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 June 2019 Skąd: Gdynia ![]() |
i to wszystko za 40k ![]() Autor napisał 40k bez modów ![]() Mody kosztują ;-) Jeśli celem jest 300-400 km, to kupując auto 270 km plus program za dwójkę dający 300+ to spełniamy wymagania autem za ok 50 tysi ;-) Tak to przynajmniej odczytałem. A gulfa za taką kwotę można znaleźć. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
2016 Golf R za 40k... niezłą to musi mieć utratę wartości, skoro nowe kosztowało po upustach w granicach 180k brutto. 80% straty w 4 lata to chyba rekord. Nawet marki egzotyczne tak nie tracą...
-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:04 |