![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
W przyszłym sezonie planuję kupić jakiś bardzo niepozorny grzybowóz jako bazę pod sleepera. Coś taniego, małego, lekkiego, z potencjałem na 150-200KM z seryjnego silnika po dołożeniu turbo i wystrojeniu na det3. Do jeżdżenia po bułki, zwykłej dynamicznej jazdy, żadnego upalania czy wyścigów.
W tej chwili myślę nad: - Seicento-już jednego mam, znam je trochę, ale 150-200KM to już max ich możliwości i wymaga większych przeróbek. - Lanos- dzięki Krisowi to już nigdy nie będzie sleeper ![]() - Felicia-z fabrycznych silników do wyboru tylko zabytkowy 1.3 na trzech podporach i 1.6 AEE od vaga nie słynący z pancerności. Czy udźwignie tyle mocy? Swap 1.8t nie wchodzi w grę- cena samego silnika 3-4x tyle co założenie turbo, do tego kupa rzeźby przy przekładce i kopanie się z urzędasami albo bałagan w papierach. - Astra f-max co idzie kupić bez większych problemów to x16szr, ew. x16xel, większe silniki to 0,1% rynku. Te silniki kojarzę z tego, że przy wymianie oleju trzeba kupić jedną bańkę na wymianę i trzy na dolewki przed kolejną wymianą(przyjmując normy spalania dla sprawnego silnika). Wchodzą bez kombinacji fajniejsze silniki jak c20xe, ale raczej nie chcę swapa z powodu jak wyżej. Jak fabryczne silniki znoszą doładowanie? Jakieś inne pomysły, rady? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Clio 2 1.6 , Peugeot 206 1.6 16v. Szczegolnie ten drugi to na prawdę pancerny silnik.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Jak sie trafi, to może jakaś vectra v6?
A jak poszukiwana na niepozorne auto i jest brana pod uwagę astra F to proponuje wersję kombi. Kiedyś miałem podkręconego diesla w astrze f, to mimo poprostu szybkiej jazdy dla samego siebie ciągle ktoś czymś nowszym próbował udowadniać, że jest szybszy ( ale tylko na prostej ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
astra f z xel nie koniecznie musi żłopać olej litrami. Kwestia tego co się działo z silnikiem wcześniej. Korby w nich (szr i xel to takie same doły praktycznie) raczej jakieś potężne nie są i nie wiem czy 200km zniosą. Szukaj zdrowej budy a silnik to można wrzucać każdy. Zarówno small jak i big block zależy co się trafi w dobrej kasie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Rozumiem, że na rynku aut używanych nie da się kupić niepozornego pojazdu o mocy 150-200KM uturbionego fabrycznie?
Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest zakup wolnossącego auta, zamknięcie się z nim w garażu na pół roku aby dokonać modyfikacji silnika, układu napędowego, hamulcowego, ssącego, wydechowego, zawieszenia, paliwowego itd. Oczywiście taki samochód od razu po wyjeździe z garażu będzie w 100% sprawny i przez następne pół roku na pewno nie będzie wymagał poprawek i modernizacji. Fantastyczny pomysł, nie zapomnij opisać go gdzieś za 2 lata w dziale projekty i modyfikacje aut. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Rozumiem, że na rynku aut używanych nie da się kupić niepozornego pojazdu o mocy 150-200KM uturbionego fabrycznie? Jak masz taki do kupienia za grosze, to możesz podrzucić, też wezmę pod uwagę. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest zakup wolnossącego auta, zamknięcie się z nim w garażu na pół roku aby dokonać modyfikacji silnika, układu napędowego, hamulcowego, ssącego, wydechowego, zawieszenia, paliwowego itd. I tak będę grzebał w jakimś samochodzie, nie robię tego żeby zarobić, wręcz przeciwnie dopłacam do tego, to mój czas wolny. Dolot i wydech to kosmetyczne zmiany. Zawieszenie, hamulce nie potrzebują przeróbek, masa samochodu ani prędkości z jakimi będzie jeździł się nie zmieniają. Układ paliwowy to podmiana wtrysków i pompy paliwa. Oczywiście taki samochód od razu po wyjeździe z garażu będzie w 100% sprawny i przez następne pół roku na pewno nie będzie wymagał poprawek i modernizacji. Fantastyczny pomysł, nie zapomnij opisać go gdzieś za 2 lata w dziale projekty i modyfikacje aut. Myślę, że będzie nie mniej sprawny i niewymagający poprawek jak każdy 20letni, używany samochód w mocniejszej wersji, którego poprzednich 5 właścicieli to nie były dziadki, tylko jakieś młodziaki lubiące upalać pod remizą ![]() astra f z xel nie koniecznie musi żłopać olej litrami. Kwestia tego co się działo z silnikiem wcześniej. Korby w nich (szr i xel to takie same doły praktycznie) raczej jakieś potężne nie są i nie wiem czy 200km zniosą. Szukaj zdrowej budy a silnik to można wrzucać każdy. Zarówno small jak i big block zależy co się trafi w dobrej kasie. No niby nie musi, ale większość bierze, to że producent ustalił 1l/1000km jako granicę sprawności silnika już o czymś świadczy. Inne silniki pasują bez rzeźby, ale swap odpada. Jak sie trafi, to może jakaś vectra v6? VA już nie do dostania, zwłaszcza z v6, vb już trochę duża i ciężka, jeździłem taką z 3.2 i mimo ponad 200KM nie wciskała w fotel tak jak się spodziewałem. Gdybym szukał v6, to już z planem raczej na 300KM a nie niecałe 200. Peugeot 206 1.6 16v. Dobry pomysł, chociaż nie do końca grzyb, to na hothatcha dobry materiał. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
To może 306 albo 106? Z turbo jest Saab 93.
@done4 nie rozumiem wywodu, nikt nie pytał o sens projektu ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: Gorlice ![]() |
Zawieszenie, hamulce nie potrzebują przeróbek, masa samochodu ani prędkości z jakimi będzie jeździł się nie zmieniają.
To dalej racingforum.pl? czy niechcący na facebooka trafiłem? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Zawieszenie, hamulce nie potrzebują przeróbek, masa samochodu ani prędkości z jakimi będzie jeździł się nie zmieniają. Czyli uważasz, że jadący 50km/h samochód o masie 1 tony potrzebuje innych hamulców niż jadący 50km/h samochód o masie 1 tony żeby się zatrzymać? Potrafisz jakoś logicznie uzasadnić konieczność zmiany zawieszenia i hamulców? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Nadal nie rozumiem dlaczego uturbianie gównianego 1.6 jest prostsze niż swap na 2.0T
![]() Nie wiem jak rozumiesz pojęcie "dynamicznej jazdy", ale hamulce to jednak zawsze dobrze mieć lepsze niż gorsze ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Smart. Do tego polecam dwa starsze tematy poniżej. Choć do tego z 37 stronami to na trzeźwo bym nie podchodził.
Zawieszenie, hamulce nie potrzebują przeróbek, masa samochodu ani prędkości z jakimi będzie jeździł się nie zmieniają. Dobry tekst ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Czyli uważasz, że jadący 50km/h samochód o masie 1 tony potrzebuje innych hamulców niż jadący 50km/h samochód o masie 1 tony żeby się zatrzymać? Potrafisz jakoś logicznie uzasadnić konieczność zmiany zawieszenia i hamulców? ![]() Jak widać z logicznym myśleniem, to u ciebie chyba jest trochę na bakier. To może ty nam odpowiedz dlaczego dajmy na to Audi A3 1.6 ma inne hamulce niż S3? Przecież ważą podobnie, a jednym i drugim można jeździć 50 km/h. Z takim podejściem to ja bym w ogóle w tym twoim projekcie wywalił hamulce - zyskasz trochę zbędnych kilogramów i poprawisz tym samym przyśpieszenie. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
![]() Jak widać z logicznym myśleniem, to u ciebie chyba jest trochę na bakier. To może ty nam odpowiedz dlaczego dajmy na to Audi A3 1.6 ma inne hamulce niż S3? Przecież ważą podobnie, a jednym i drugim można jeździć 50 km/h. Z takim podejściem to ja bym w ogóle w tym twoim projekcie wywalił hamulce - zyskasz trochę zbędnych kilogramów i poprawisz tym samym przyśpieszenie. ale pytanie było bardzo proste więc uruchom logiczne myślenie i odpowiedz ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Seat Toledo pierwszej generacji 2,0 16v + turbo. Lekki, grzybny, dobrze zaopatrzony w części.
Lada Niva 1,7 + turbo. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Ja bym zaproponował Ibize 6l 1.8t
Są takie nie w wersji FR czy CUPRA, ale na zwykłym zderzaku. Wyglądają jak typowy grzyb. Nic nie musisz uturbiac, bo pod maska masz przepracowane na wszystkie sposoby 1.8T -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
206 1.6 16v latwo sie turbi duzo znosi
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
106 1.0 z felgami na 3 śrubach
![]() Bardziej niepozornie się już nie da. Kolega to uturbił za jakieś 1500 łącznie z DETem na kibel rurach, w seryjny odprężony kanapką słupek dmucha po 2 bary generuje mu to ok 150 KM i poniżej 8s do setki. Silnik tak lekki że bez problemu bierzesz go w ręce i przenosisz nawet na półkę włożysz. Nawet ze skrzynią ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Seat Toledo pierwszej generacji 2,0 16v + turbo. Lekki, grzybny, dobrze zaopatrzony w części. Grzybny był bardzo ![]() ![]() A już wtedy to był "biały kruk", od przysłowiowego "dziadka" z ostatniego wypustu (facet miał 78 lat i miał te Torpedo ![]() Nie wiem czy dzisiaj znajdzie się buda warta czyjejś pracy i pieniędzy. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Toledo/ibiza/polo dorzucam do listy, pugi też
![]() Lada Niva Samochód nie do dostania, jak już pojawia się coś w rozsądnych pieniądzach, to w parę godzin jest już kupiona, ludzie polują na nie pod zabawę w terenie. Nadal nie rozumiem dlaczego uturbianie gównianego 1.6 jest prostsze niż swap na 2.0T ![]() Nie wiem jak rozumiesz pojęcie "dynamicznej jazdy", ale hamulce to jednak zawsze dobrze mieć lepsze niż gorsze ![]() Wsadzasz turbinę, stroisz i gotowe. Największa możliwa przeróbka to wsadzenie grubszej uszczelki pod głowice albo innych tłoków. Nie trzeba przekładać całej elektryki, często skrzyni(razem z innym mechanizmem wybieraka i wysprzęglika), kombinować z łapami, nie trzeba mieć drugiego stanowiska dla dawcy silnika albo kupować silnika kota w worku z palety za kilka tysięcy, nie trzeba się kopać z urzędasami żeby skorygować papiery, mieć żurawika i miejsca na niego. Zwłaszcza w blaszaku 3x5 to trochę utrudnienie. Dynamiczna jazda-przyspieszanie do prędkości jaka jest dozwolona(ograniczenia są takie same dla każdej osobówki, niezależnie od mocy silnika) w czasie mniejszym niż kilkanaście sekund i bez konieczności petowania do odcinki. Zgadzam się, że lepiej mieć mocniejsze hamulce. Tak samo lepiej mieć wydajniejszą pompę paliwa. Ale to nie znaczy że powinienem do samochodu z planem na 100KM wsadzać pompę o wydajności 300l/h. Dziesiątki milionów w tym kraju jeżdżą na seryjnych hamulcach. ![]() Jak widać z logicznym myśleniem, to u ciebie chyba jest trochę na bakier. To może ty nam odpowiedz dlaczego dajmy na to Audi A3 1.6 ma inne hamulce niż S3? Przecież ważą podobnie, a jednym i drugim można jeździć 50 km/h. Z takim podejściem to ja bym w ogóle w tym twoim projekcie wywalił hamulce - zyskasz trochę zbędnych kilogramów i poprawisz tym samym przyśpieszenie. Ja akurat potrafię uzasadnić logicznie moje poglądy, ty ograniczasz się do stawiania emotikonek i mega logicznych założeń że fabryczne wystarczające hamulce i brak hamulców to to samo. To raczej pytanie do konstruktorów, moim zdaniem S3 jest robiona z myślą o ludziach, którzy chcą czasem pojeździć na torze, a nie tylko jeździć po bułki i wozić płytki przy remoncie łazienki. Jak już pisałem a3 i s3 mają takie same ograniczenia prędkości jak jeżdżą po publicznych drogach(chociaż nie czytam dzienników ustaw, może coś się zmieniło ostatnio?). Smart. Jak chodzi o 450/451 dość drogi, wyżyłowany fabrycznie, bez zapasów wytrzymałości, cały napęd ściśnięty tak, że nawet zmiana oleju to kombinacja, silnik konstrukcji mercedes, więc worek błędów konstrukcyjnych i wad fabrycznych. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:13 |