![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 March 2012 ![]() |
Dzień Dobry!
Planuje zakup Audi a4 b5 1.8 Turbo (po lifcie ) w quattro . Doczytałem że w tych silnikach występują dwa rodzaje przepustnic , mechanicza i sterowana elektronicznie . Domyślam sie że mniej problemów będzie z mechaniczną lecz w przyszłości planuje modyfikacje silnika takie jak lepsze turbo , inne wtryski , dolot itp, ewentulanie ecumastera det 3 . Dlatego proszę o jakieś rady czy sugestie na temat przepustnic w tym silniku, z góry dziękuje za odpowiedzi , Jeżeli temat jest w złym dziale proszę o przeniesienie . Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jeśli jest tak jak w poprzecznych, to elektroniczną przepustnicę mają silniki ze sterownikiem ME7.5, przy mechanicznej był ME3.8.3. ten pierwszy jest chyba jednym z najlepiej ogarniętych sterowników na świecie, można zrobić tam naprawdę dużo rzeczy i nie trzeba żadnych detów ani innych podobnych.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Dokładnie rodzaj przepustnicy odpowiada rodzajowi sterowania. Chociaż w A4 były dwa rodzaje tych na elektronicznej przepustnicy. Jeden miał sonde szerokopasmową drugi nie. Lepszy oczywiście ten z szerokopasmówką ale tych silników było w A4 chyba mniej. Oznaczenie AWT o ile dobrze pamiętam.
I fakt jest też taki że te elektroniczne rpzepustnice praktycznie się nie psuja |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 March 2012 ![]() |
Rozumiem. Sonde będzie można w razie czego zamienić ? Rozpracowalem (nie wiem czy dobrze ) że AEB posiada elektroniczną przepustnice ale był produkowany do 12/1998 roku wiec odpada ponieważ szukam modelu po liftingu . APU posiada elektroniczną przepustnice i był produkowany do 2001 roku
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
AEB to pierwsza wersja 1.8T, najmocniejsza mechanicznie, ale sterownik ponoć nie do ruszenia (w sensie przeprogramowanie kości). DET 3 całkiem ładnie sobie z nim radzi. Przepustnica na linkę i wąskopasmowa sonda. AJL też na lince i wąskopasmówka, przynajmniej tak jest w egzemplarzu który widziałem.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 16 November 2009 ![]() |
AJL linka i 3.8.3 , właśnie szukam do niego fantów aby zrobić coś normalnego
-------------------- гнев океана 96' 5.20 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
3.8.3 też można stroić, tylko wymaga to więcej pracy. a AEB na pewno nie miał elektronicznej przepustnicy...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
AEB to pierwsza wersja 1.8T, najmocniejsza mechanicznie, ale sterownik ponoć nie do ruszenia (w sensie przeprogramowanie kości). DET 3 całkiem ładnie sobie z nim radzi. Przepustnica na linkę i wąskopasmowa sonda. AJL też na lince i wąskopasmówka, przynajmniej tak jest w egzemplarzu który widziałem. Rusza się to bezproblemowo, ważne żeby by był sprawny osprzęt. AEB/AJL/AGU wszystko na lince i wąskopasmówce. Do zestrojenia od zaraz. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:53 |