Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jaka przepustnica w 1.8 Turbo ?, Mechaniczna czy elektroniczna
albert622
post Sun, 12 Oct 2014 - 13:06
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 03 March 2012





Dzień Dobry!

Planuje zakup Audi a4 b5 1.8 Turbo (po lifcie ) w quattro . Doczytałem że w tych silnikach występują dwa rodzaje przepustnic , mechanicza i sterowana elektronicznie . Domyślam sie że mniej problemów będzie z mechaniczną lecz w przyszłości planuje modyfikacje silnika takie jak lepsze turbo , inne wtryski , dolot itp, ewentulanie ecumastera det 3 . Dlatego proszę o jakieś rady czy sugestie na temat przepustnic w tym silniku, z góry dziękuje za odpowiedzi , Jeżeli temat jest w złym dziale proszę o przeniesienie .

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 12 Oct 2014 - 13:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Sun, 12 Oct 2014 - 14:32
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





jeśli jest tak jak w poprzecznych, to elektroniczną przepustnicę mają silniki ze sterownikiem ME7.5, przy mechanicznej był ME3.8.3. ten pierwszy jest chyba jednym z najlepiej ogarniętych sterowników na świecie, można zrobić tam naprawdę dużo rzeczy i nie trzeba żadnych detów ani innych podobnych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 12 Oct 2014 - 14:42
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Dokładnie rodzaj przepustnicy odpowiada rodzajowi sterowania. Chociaż w A4 były dwa rodzaje tych na elektronicznej przepustnicy. Jeden miał sonde szerokopasmową drugi nie. Lepszy oczywiście ten z szerokopasmówką ale tych silników było w A4 chyba mniej. Oznaczenie AWT o ile dobrze pamiętam.

I fakt jest też taki że te elektroniczne rpzepustnice praktycznie się nie psuja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
albert622
post Sun, 12 Oct 2014 - 20:07
Post #4


Rookie
Dołączył: Sat, 03 March 2012





Rozumiem. Sonde będzie można w razie czego zamienić ? Rozpracowalem (nie wiem czy dobrze ) że AEB posiada elektroniczną przepustnice ale był produkowany do 12/1998 roku wiec odpada ponieważ szukam modelu po liftingu . APU posiada elektroniczną przepustnice i był produkowany do 2001 roku smile.gif Tylko nie wiem jaka sonda ;/ ARK był produkowany z mechaniczną przepustnicą do 7/1999 roku . AWT był produkowany od 1999 roku do 2001 . Można sie pokusić o AJL 180 HP lecz nie wiem jaką posiada przepustnice i mało ich jest . Nie wiem czy moge podać zródło tego rozkodowania ale jest podane że Audi A4 1.8 turbo quattro było prokudowane w 3 wersjach silnikowych (pierwszych 3 wypisanych przezemnie nie liczac wersji 180 konnej ) AWT jedynie po głębszym wyszukaniu pokazuje że był produkowany w A4 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Sun, 12 Oct 2014 - 21:53
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





AEB to pierwsza wersja 1.8T, najmocniejsza mechanicznie, ale sterownik ponoć nie do ruszenia (w sensie przeprogramowanie kości). DET 3 całkiem ładnie sobie z nim radzi. Przepustnica na linkę i wąskopasmowa sonda. AJL też na lince i wąskopasmówka, przynajmniej tak jest w egzemplarzu który widziałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maly_sz
post Sun, 12 Oct 2014 - 22:34
Post #6


User
Dołączył: Mon, 16 November 2009





AJL linka i 3.8.3 , właśnie szukam do niego fantów aby zrobić coś normalnego


--------------------
гнев океана 96' 5.20 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 13 Oct 2014 - 08:02
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





3.8.3 też można stroić, tylko wymaga to więcej pracy. a AEB na pewno nie miał elektronicznej przepustnicy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 13 Oct 2014 - 08:48
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(Lino @ Sun, 12 Oct 2014 - 21:53) *
AEB to pierwsza wersja 1.8T, najmocniejsza mechanicznie, ale sterownik ponoć nie do ruszenia (w sensie przeprogramowanie kości). DET 3 całkiem ładnie sobie z nim radzi. Przepustnica na linkę i wąskopasmowa sonda. AJL też na lince i wąskopasmówka, przynajmniej tak jest w egzemplarzu który widziałem.


Rusza się to bezproblemowo, ważne żeby by był sprawny osprzęt.
AEB/AJL/AGU wszystko na lince i wąskopasmówce. Do zestrojenia od zaraz.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:53