![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 14 May 2003 ![]() |
Moj potwor jest zagazowany ( niestety LPG nie NOS-em ) , czy w związku z tym moge go krecic az skrzynka powie dosc ? Nie bedzie odcinał ??
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
raczej nie bedzie, chyba ze masz bardzo cwana instalcje
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 14 May 2003 ![]() |
czyli albo skrzynka padnie albo w pewnym momencie jak osiagnie swoje obroty to zacznie na danym biegu przestanie przyspieszac i zacznie zwalniac ? Am I right ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
A dlaczego miałby zwalniać? Po prostu przestanie przyspieszać.
Skąd pomysł, że to skrzynka padnie? Od nadmiernych obrotów prędzej korbowód się urwie lub tłok spotka jakiś żyjący własnym życiem na swobodzie zawór. Odcięcie na benzynie zazwyczaj jest realizowane przez odcięcie wtrysku benzynki. Stąd na gazie można zazwyczaj kręcić wyżej. Chociaż nowsze kompy gazowe też mają już funkcję odcięcia, zazwyczaj właczaną i ustawianą programowo. Ale nie jest to zbytnio zdrowe dla silnika. Prawie każdy silniczek na wysokich obrotach jest wyraźnie słabszy na gazie w porównaniu do benzynki. Może lepiej po prostu zmienić bieg. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("gondoljerzy":3f6qfuof) A dlaczego miałby zwalniać? Po prostu przestanie przyspieszać.
Skąd pomysł, że to skrzynka padnie? Od nadmiernych obrotów prędzej korbowód się urwie lub tłok spotka jakiś żyjący własnym życiem na swobodzie zawór. Z ciekawostek dropsa... Nie wiem jak to jest z moim pugim... odcina mi standartowo przy 6.300 na benzynie... Kiedys mi sie zaciela linka gazu (jechalem wtedy na torze...bylo goraco) - zgasilem silnik, jak odpalilem to poszedl do oporu (na gazie) i obroty sie zatrzymaly ok 6500... Wyl jak zwariowany, nie odcinal (u mnie odcinka rzmi jak podtrzymanie turbo w agrupowych lancerach). Instalacja raczej najprostsza... Ma ktos pomysl...? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Może u ciebie ECU przy 6300 zakręca paliwo, a przy 6500 odcina zapłon? Albo komp gazowy z odcięciem? Innego pomysłu nie mam.
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
odciecie jest na zaplonie takze.......
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 14 May 2003 ![]() |
CYTAT A dlaczego miałby zwalniać? Po prostu przestanie przyspieszać.
Myslalem ze jak krzywa momentu w pewnym miejscu zaczyna juz isc w dól to i autko dojdzie do pewnego momentu i dostanie takiego "kopa" w tyl i troche zwolni ...w sumie to ostatnio pociagnalem na 3 do takiego momentu ze silnik wyl juz okropnie a nie przyspieszal ale faktycznie nic sie tez nie stalo zeby zwolnil...nie wiem czemu ale bylem swięcie przekonany , ze tak sie stanie jak dojdzie do odpowiednio wysokich obrotów... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Juz Wawa ![]() |
Wlasnie a propos odciecia. Pytalem sie paru osob do jakich obrotow ciagnac. Mowili ze do odciacia. Wczoraj na wyscigach wyprubowalem ten sposob. Bez sensu, trace ulamki sekund na zdlawienie samochodu. Lepiej jest ciagnac u mnie do czerwonej skali i juz. Ale to tak na marginesie...
-------------------- Mazda RX-8 Rotary Velvet
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Sutener Mocy Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z Mokotowa ![]() |
Root, o tym jak wysoko kręcić motor już bylo kilka razy na forum. jeśli dobrze pamietam to do przeciecia się krzywych momentu na kolach na poszczegulnych biegach, a jek się nie przecinają to do odcięcia(nie uderzajac o nie oczywiście, bo to strata).
-------------------- VTG crew
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Mr_Root":2uftat2d) Wlasnie a propos odciecia. Pytalem sie paru osob do jakich obrotow ciagnac. Mowili ze do odciacia. Wczoraj na wyscigach wyprubowalem ten sposob. Bez sensu, trace ulamki sekund na zdlawienie samochodu. Lepiej jest ciagnac u mnie do czerwonej skali i juz. Ale to tak na marginesie...
hehe nie rozum tego doslownie! mowiac potocznie do odciecia rozumie sie zmianie biegu w ostatniej chwili przed odcieciem! -------------------- 2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI następnym razem testuję Vivaro 1.9 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: OTWOCK/ŻOLIBORZ ![]() |
CYTAT("gondoljerzy":qdkfteaa) Skąd pomysł, że to skrzynka padnie? Od nadmiernych obrotów prędzej korbowód się urwie lub tłok spotka jakiś żyjący własnym życiem na swobodzie zawór..
takk byo z moim poprednim silniczkiem przekręcenie na gazie stało się jak wyzej silnik zdechł pierwszy objaw?bedzie ci strezlal gaz bo mieszanka bedzie zalewac swiece......i wogule kicha;-( -------------------- POWER ISN'T EVERYTHING<-//--////
90%driver 10%car --------------------------------------------- 9e78ee0270]http://www.importracermag.com/drifting/images/youintro.gif[/] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
odnosnie zmiany biegów:
liczą sie obroty na jaki silnik spadnie po zmianie biegu na wyzszy. a to zalezy jaki jest moment i moc przy tych obrotach. Dlatego czasem warto ciagnąć ponad moc max pomimo iz ona wtedy spada poniewaz po zmianie biegu i spadku obrotow sa one wyzsze i blizsze np mocy max. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
a jedyne wytlumaczenie to odciecie zaplonu (ale powinienes zauwazyc albo po prostu gaz jest tak "skrecony" ze nie da rady wiecej go poleciec niz przy 6500 RPM (mało prawdopodobne)
Mam ciekawostke zwiazana z odcieciem w 205 GTI. Rzeczywiscie bodajze w silniku 1,6 odciecie jest takie dziwnie glosne i nawet leci ogien z wydechu. Znajomy "wariat" kupił sobie takiego i pojechal do mechanika skarzac sie ze mu silnik przerywa. Mechanik przejechal sie i mowi ze silnik super ciagnie nic nie przerywa itp. Wtedy ten znajomu "pokazał' mu - wcisnal gaz do odciecia.... -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("ww#296":2wlc68lm) a jedyne wytlumaczenie to odciecie zaplonu (ale powinienes zauwazyc albo po prostu gaz jest tak "skrecony" ze nie da rady wiecej go poleciec niz przy 6500 RPM (mało prawdopodobne)
Mam ciekawostke zwiazana z odcieciem w 205 GTI. Rzeczywiscie bodajze w silniku 1,6 odciecie jest takie dziwnie glosne i nawet leci ogien z wydechu. Znajomy "wariat" kupił sobie takiego i pojechal do mechanika skarzac sie ze mu silnik przerywa. Mechanik przejechal sie i mowi ze silnik super ciagnie nic nie przerywa itp. Wtedy ten znajomu "pokazał' mu - wcisnal gaz do odciecia.... Wlasnie...peugeoty gti maja typowe odciecie zaplonu stad wypadajace zaplony robia tyle huku...przy odcieciu paliwa jest ciszej... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Mav - mam Peugota 405 SRI z silnikiem 1,9 120 KM - odciecie mam normalne... a przeciez to taki sam silnik jak w 205 GTI i innych.
i jeszcze jedno masz moze dostep do jakis materialow na temat peugotów??? chetnie w sieci Kupiłem dwie ksiazki o P.405 i straszna kicha (mam problem z elektryką). |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 02 June 2003 ![]() |
CYTAT("qls":vibqn35o) Moj potwor jest zagazowany ( niestety LPG nie NOS-em ) , czy w związku z tym moge go krecic az skrzynka powie dosc ? Nie bedzie odcinał ?? nie raddze walic duzych obrotow na gazie, bo ten ma wyzsza temp. spalania(znaczy wydziela wiecej ciepla) znajomy w roverze ma odciecie 7000RPM na gazie scigal sie nie weszla mu 2jka silnik krecil sie przez chwile do 7500RPM i padl...
-------------------- EnDrIu
Modlin 06.09.2003r ET 17.479 na nastepnym powinno byc lepiej... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Ja na szczęście mam odcięcie zapłonu, a nie paliwa. Ale i tak silnik na gazie wyraźnie słabnie powyżej 4-4,5 tys obr. A powyżej 5 to już jest kicha. Na benzynie bez większego problemu ciągnie do 6.
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Gondoljerzy - co myslisz na temat zamontowania troche wiekszego reduktora (parownika) niz chce gazownik do Peugota 1,9.
Gazownik mowi ze nie ma problemu i nie widzi roznic (ma taki zamontowany w audi 1,8) -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
w audi 1,8
jakie sa negatywne skutki jazdy na wiekszym reduktorze???? a jakie zalety??? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 14:50 |