![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 January 2019 ![]() |
Witam,
Jak prawidłowo zmierzyć ciśnienie jakie trzyma zawór DV? Zdemontowałem ostatnio DV z 1.8T AUQ do króćca idącego od rury turbo wpiąłem małą pompkę z manometrem i zacząłem delikatnie pompować. Przy około 0.5Bara słychać, że powietrze ucieka króćcem, który wchodzi w TIP-a. Z racji tego, że seryjne DV-ki powinny trzymać ponad 1BAR kupiłem nową w ASO z oznaczeniem 710P. Przed montażem dokonałem takiego samego pomiaru i mam wrażenie, że puszcza powietrze przy podobnym ciśnieniu jak nie wcześniej. Jak to jest z tymi DV-kam. Czy jak przyłożymy ciśnienie od strony turbo to ono powinno być stale utrzymywane przez DV, czy DV-ki nie są w 100% szczelne? Dodam, że maja stary zawór przechodzi test membrany. -------------------- .............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Napisze po raz kolejny, dv utrzyma cinienie takie ktore jest w stanie wytrzymac jego obudowa, oczywiscie porawnie podlaczony. Za otwarcie odpowiada podcisnienie z kolektora.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
To powtorz twoj test podajac na krociec tloczka cisnienie panujace w dolocie i wtedy sprawdz przy ilu zacznie puszczac w tip.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jakie masz max doładowanie w tym mocarnym AUQ? Jeśli 1,5bar albo mniej to wystarczy do DV zwykły test palcem zrobić szczelności, to nie prom kosmiczny.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Zauważ że podczas koksowania zawór jest dociskany ciśnieniem z kolektora i nie ma możliwości jego uchylenia chyba że jest uszkodzony, sprężyna nie ma tutaj znaczenia, to samo jest w bob.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
To powtorz twoj test podajac na krociec tloczka cisnienie panujace w dolocie i wtedy sprawdz przy ilu zacznie puszczac w tip. Nie zacznie puszczac w tip bo nie bedzie fizycznej mozliwosci zeby sie otworzyl, tym sposobem mozemy sprawdzic ile wytrzyma cisnienia zanim go rozerwie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 January 2019 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi.
No właśnie zdaję sobie sprawę z tego, że w aucie panują trochę inne warunki niż te które zasymulowałem. Od strony TIP jest podciśnienie, które zasysa tłok zaworu. Na membranę od strony sterowania działa ciśnienie z kolektora, choć w przypadku seryjnych aut gdzie jest DV sterowany N249 już chyba nie. Dlatego chciałem to skonsultować z bardziej doświadczonymi osobami, bo w serii jest większe ciśnienie niż to przy, którym oba zawory upuszczały ciśnienie na stole. -------------------- .............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:24 |