Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak poprawnie odpalać po kilku latach postoju
art...
post Sat, 04 Dec 2010 - 19:42
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Wiem ,ze już kiedyś był na forum taki temat ,ale za cholerę nie mogę odszukać.


pacjent to e24 3,5 litra R6 ostatni raz śmigał 5 lat temu

Plan mam taki :

wymienić paliwo, olej, płyn chłodzący, świece, oczywiście akumlator

co każdego cylindra nalać 10mml oleju , oczyścić aparat zapłonowy

dalej kilka razy zakręcić na sucho , podpiąć zapłon i zobaczyć co będzie

generalnie spodziewam się ,ze pompa paliwa może nie zaskoczyć a wtryskiwacze będą zastane.



Moda prosze o skasowanie tego tematu z podforum Classic rally, race & sportscars


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 04 Dec 2010 - 19:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
henry
post Sat, 04 Dec 2010 - 19:48
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





nie radzilbym odpalac po kilkuletnim postoju, na dzien dobry panewki pojda sie ......


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 04 Dec 2010 - 20:15
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Zalej naftą z olejem cylindry 20-30ml., wykręć czujnik ciśnienia oleju i napompuj pod ciśnieniem układ olejem(jest z tym trochę roboty), pierwszy raz zakręć silnikiem bez świec, po tych zabiegach panewki na pewno przeżyją... Dla świętego spokoju możesz jeszcze ściągnąć pokrywę zaworów i zlać wszystko świeżym olejem.


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Sat, 04 Dec 2010 - 20:22
Post #4









Miske zdejm, smoka zobacz.
Tam jest łańcuch?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sat, 04 Dec 2010 - 20:28
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





łańcuch , układ chyba najlepiej bedzie napompować olejarką pod ciśnieniem


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Sat, 04 Dec 2010 - 20:40
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Ja robie inaczej: odkręcam pompe oleju, zalewam ją żeby się zassała, odkręcam wszystkie świece, do cylindra jak koledzy wyżej radzą po 20-30ml nafy albo oleju i kręce aż pompa zassie olej i zrobi ciśnienie w układzie. Wszystkie silniki później działają bez awarii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanted
post Sat, 04 Dec 2010 - 23:27
Post #7


User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: z zaskoczenia





Zamiast szarpać rozrusznikiem na dzień dobry może lepiej popchnąć co by się pierścionki ruszyły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sun, 05 Dec 2010 - 00:20
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





automat ...




ale jak naleje nafty z olejem i npełnie układ zmarowania to powinno zadziałać.


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Sun, 05 Dec 2010 - 00:49
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





ja kreciłem rozrusznikiem , odpaliłem zgasło ciśnienie poczekałem aż przestana grac szklanki
zgasiełm zlałem oliwe świeza i smiga juz kilka lat.
4.5 roku pod chmurką astra 14.16v


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sun, 05 Dec 2010 - 01:06
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





To jeszcze zapytam jakim olejem byście to auto zalali ?? zastanawiam się nad pół syntetykiem shela i chyba wypadało by zmienic olej w skrzyni i dyferencjale ...


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Sun, 05 Dec 2010 - 03:07
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Xado...


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 05 Dec 2010 - 13:02
Post #12









CYTAT(specu @ Sun, 05 Dec 2010 - 03:07) *
Xado...


ale chyba pytanie nie było o producenta... tylko o olej.



Półsyntetyk 10/40 będzie dobry.
Jak już go odpalisz to zrób płukanie silnika i zalej świeży olej.

W skrzyni jak jest to automat to na pewno zmiana dynamiczna.
Na pewno warto zmienić wszystkie oleje i płyny jakie są w samochodzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sun, 05 Dec 2010 - 13:42
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Xado może byc , ostatnio same dobre opinie słyszałem o tym oleju.

XADO ATOMIC OIL 10W40 SL powinien byc dobry. musze poszukać kto ma to cudo w Warszawie


Moze to lamerskie pytanie, ale co rozumiesz przez płukanie silnika ??


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 05 Dec 2010 - 13:44
Post #14









wlać do silnika płyn do tego np. taki: http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-...1335027465.html
odpalić silnik na 10 minut
spuścić olej i zalać świeży docelowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dcfan
post Mon, 06 Dec 2010 - 00:07
Post #15


User
Dołączył: Wed, 08 September 2010





Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 06 Dec 2010 - 00:19
Post #16









CYTAT(dcfan @ Mon, 06 Dec 2010 - 00:07) *
Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki...

a niby dlaczego ? Kanały olejowe muszą być w pełni drożne.

Jeżeli są jakieś nieszczelności to lepiej by wyszły od razu a nie w trakcie jakiegoś wyjazdu.
Jedyne wycieki jakie mogą się pojawić to przez elementy elastyczne (uszczelnienia) które z braku oleju/smarowania zmieniły swoją strukturę i teraz będą puszczać. W takim wypadku trzeba je wymienić i trzeba to zrobić od razu.


Maskowanie problemu nagarem z silnika nie jest rozwiązaniem i na dłuższą metę przynosi więcej niepotrzebnych dodatkowych kosztów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 06 Dec 2010 - 10:00
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





uszczelki kapy i miski już czekają w pogotowiu wink.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 06 Dec 2010 - 11:04
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(art... @ Sun, 05 Dec 2010 - 13:42) *
Xado może byc , ostatnio same dobre opinie słyszałem o tym oleju.

XADO ATOMIC OIL 10W40 SL powinien byc dobry. musze poszukać kto ma to cudo w Warszawie


Moze to lamerskie pytanie, ale co rozumiesz przez płukanie silnika ??

Twój serwis
Wrocławska 4
Oleje revitalizanty płukanki wsio
smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 06 Dec 2010 - 17:08
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(dcfan @ Mon, 06 Dec 2010 - 00:07) *
Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki...

To taka teoria ze brud moze byc uszczelniaczem wink.gif Przy cisnieniu paru barow... nie moze. Jesli cos poleci, to znaczy ze juz bylo wysrane i nawet lepiej.
Wyplukalem kilka klamotow, jezdzacych na mineralnym, zalalem syntetykiem (a to podobno ciezki grzech) i wszystko gra. Wazne zeby producent silnika przewidywal uzycie syntetyka i zeby klasa lepkosci byla wlasciwa.

Plukanki masz w dwoch rodzajach:
- do zalania na 10 - 15 minut do goracego oleju, a pozniej zlewasz;
- do zalania na circa 300 km jazdy, a dopiero pozniej zmiana olej.

Na pierwszych nie wolno jezdzic. Na drugich nie wolno ostro krecic. Pierwsze troche czyszcza silnik oraz trzymaja ten syf w zawiesinie, zeby splynal z olejem. Drugie potrafia domyc nawet grube nalecialosci, zwlaszcza jesli dac je do olejow HC (jakas Petrokanada niedroga np.).

W Wawie zadzwon do p. Bolka 502 819 238, powiedz ze ode mnie (zbieram punkty, hehehe), ma dobre czysciki AMSoil i Lubegard na stanie (pierwszego rodzaju). A tego drugiego to produkuje LiquiMoly i Wynn's.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 06 Dec 2010 - 17:31
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





W starym silniku zalanie takiej płukanki, albo nowego syntetyka może spowodować stwardnienie uszczelniaczy i przez, to wycieki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 04:32