Jak poprawnie odpalać po kilku latach postoju |
Jak poprawnie odpalać po kilku latach postoju |
Sat, 04 Dec 2010 - 19:42
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
Wiem ,ze już kiedyś był na forum taki temat ,ale za cholerę nie mogę odszukać.
pacjent to e24 3,5 litra R6 ostatni raz śmigał 5 lat temu Plan mam taki : wymienić paliwo, olej, płyn chłodzący, świece, oczywiście akumlator co każdego cylindra nalać 10mml oleju , oczyścić aparat zapłonowy dalej kilka razy zakręcić na sucho , podpiąć zapłon i zobaczyć co będzie generalnie spodziewam się ,ze pompa paliwa może nie zaskoczyć a wtryskiwacze będą zastane. Moda prosze o skasowanie tego tematu z podforum Classic rally, race & sportscars -------------------- MB W202
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 04 Dec 2010 - 19:42
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 04 Dec 2010 - 19:48
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 |
nie radzilbym odpalac po kilkuletnim postoju, na dzien dobry panewki pojda sie ......
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
Sat, 04 Dec 2010 - 20:15
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl |
Zalej naftą z olejem cylindry 20-30ml., wykręć czujnik ciśnienia oleju i napompuj pod ciśnieniem układ olejem(jest z tym trochę roboty), pierwszy raz zakręć silnikiem bez świec, po tych zabiegach panewki na pewno przeżyją... Dla świętego spokoju możesz jeszcze ściągnąć pokrywę zaworów i zlać wszystko świeżym olejem.
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
gość_Golfista_* |
Sat, 04 Dec 2010 - 20:22
Post
#4
|
|
Miske zdejm, smoka zobacz.
Tam jest łańcuch? |
|
|
Sat, 04 Dec 2010 - 20:28
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
łańcuch , układ chyba najlepiej bedzie napompować olejarką pod ciśnieniem
-------------------- MB W202
|
|
|
Sat, 04 Dec 2010 - 20:40
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
Ja robie inaczej: odkręcam pompe oleju, zalewam ją żeby się zassała, odkręcam wszystkie świece, do cylindra jak koledzy wyżej radzą po 20-30ml nafy albo oleju i kręce aż pompa zassie olej i zrobi ciśnienie w układzie. Wszystkie silniki później działają bez awarii
|
|
|
Sat, 04 Dec 2010 - 23:27
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 15 May 2007 Skąd: z zaskoczenia |
Zamiast szarpać rozrusznikiem na dzień dobry może lepiej popchnąć co by się pierścionki ruszyły?
|
|
|
Sun, 05 Dec 2010 - 00:20
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
automat ...
ale jak naleje nafty z olejem i npełnie układ zmarowania to powinno zadziałać. -------------------- MB W202
|
|
|
Sun, 05 Dec 2010 - 00:49
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
ja kreciłem rozrusznikiem , odpaliłem zgasło ciśnienie poczekałem aż przestana grac szklanki
zgasiełm zlałem oliwe świeza i smiga juz kilka lat. 4.5 roku pod chmurką astra 14.16v -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Sun, 05 Dec 2010 - 01:06
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
To jeszcze zapytam jakim olejem byście to auto zalali ?? zastanawiam się nad pół syntetykiem shela i chyba wypadało by zmienic olej w skrzyni i dyferencjale ...
-------------------- MB W202
|
|
|
Sun, 05 Dec 2010 - 03:07
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Xado...
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 05 Dec 2010 - 13:02
Post
#12
|
|
Xado... ale chyba pytanie nie było o producenta... tylko o olej. Półsyntetyk 10/40 będzie dobry. Jak już go odpalisz to zrób płukanie silnika i zalej świeży olej. W skrzyni jak jest to automat to na pewno zmiana dynamiczna. Na pewno warto zmienić wszystkie oleje i płyny jakie są w samochodzie. |
|
|
Sun, 05 Dec 2010 - 13:42
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
Xado może byc , ostatnio same dobre opinie słyszałem o tym oleju.
XADO ATOMIC OIL 10W40 SL powinien byc dobry. musze poszukać kto ma to cudo w Warszawie Moze to lamerskie pytanie, ale co rozumiesz przez płukanie silnika ?? -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 05 Dec 2010 - 13:44
Post
#14
|
|
wlać do silnika płyn do tego np. taki: http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-...1335027465.html
odpalić silnik na 10 minut spuścić olej i zalać świeży docelowy |
|
|
Mon, 06 Dec 2010 - 00:07
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 08 September 2010 |
Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Mon, 06 Dec 2010 - 00:19
Post
#16
|
|
Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki... a niby dlaczego ? Kanały olejowe muszą być w pełni drożne. Jeżeli są jakieś nieszczelności to lepiej by wyszły od razu a nie w trakcie jakiegoś wyjazdu. Jedyne wycieki jakie mogą się pojawić to przez elementy elastyczne (uszczelnienia) które z braku oleju/smarowania zmieniły swoją strukturę i teraz będą puszczać. W takim wypadku trzeba je wymienić i trzeba to zrobić od razu. Maskowanie problemu nagarem z silnika nie jest rozwiązaniem i na dłuższą metę przynosi więcej niepotrzebnych dodatkowych kosztów. |
|
|
Mon, 06 Dec 2010 - 10:00
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań |
uszczelki kapy i miski już czekają w pogotowiu
-------------------- MB W202
|
|
|
Mon, 06 Dec 2010 - 11:04
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Xado może byc , ostatnio same dobre opinie słyszałem o tym oleju. XADO ATOMIC OIL 10W40 SL powinien byc dobry. musze poszukać kto ma to cudo w Warszawie Moze to lamerskie pytanie, ale co rozumiesz przez płukanie silnika ?? Twój serwis Wrocławska 4 Oleje revitalizanty płukanki wsio -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Mon, 06 Dec 2010 - 17:08
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź |
Tylko po takim płukaniu to może z silnika zacząć lecieć jak z otwartej puszki... To taka teoria ze brud moze byc uszczelniaczem Przy cisnieniu paru barow... nie moze. Jesli cos poleci, to znaczy ze juz bylo wysrane i nawet lepiej. Wyplukalem kilka klamotow, jezdzacych na mineralnym, zalalem syntetykiem (a to podobno ciezki grzech) i wszystko gra. Wazne zeby producent silnika przewidywal uzycie syntetyka i zeby klasa lepkosci byla wlasciwa. Plukanki masz w dwoch rodzajach: - do zalania na 10 - 15 minut do goracego oleju, a pozniej zlewasz; - do zalania na circa 300 km jazdy, a dopiero pozniej zmiana olej. Na pierwszych nie wolno jezdzic. Na drugich nie wolno ostro krecic. Pierwsze troche czyszcza silnik oraz trzymaja ten syf w zawiesinie, zeby splynal z olejem. Drugie potrafia domyc nawet grube nalecialosci, zwlaszcza jesli dac je do olejow HC (jakas Petrokanada niedroga np.). W Wawie zadzwon do p. Bolka 502 819 238, powiedz ze ode mnie (zbieram punkty, hehehe), ma dobre czysciki AMSoil i Lubegard na stanie (pierwszego rodzaju). A tego drugiego to produkuje LiquiMoly i Wynn's. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
Mon, 06 Dec 2010 - 17:31
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
W starym silniku zalanie takiej płukanki, albo nowego syntetyka może spowodować stwardnienie uszczelniaczy i przez, to wycieki.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 04:32 |