![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 October 2009 ![]() |
Witam wszystkich... Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na Lexusa GS300 Mk.2 - jednak chciałbym mieć w tym aucie osiągi porównywalne z BMW E39 540 (a docelowo może M5
![]() Mam spory problem, bo wybór tych aut jest b. ubogi, a jak ma się kilka kryteriów - to już w ogóle tragedia. Rozważam wszystkie możliwe opcje - łącznie z nierozwojowym GS430 oraz importem z UK Aristo i przekładką na LHD - i stąd ten post. Ale może po kolei... Wstęp - wszystkie moje auta dotąd to wolnossące V8 - dlatego o uturbianiu mam minimalną wiedzę (a chciałbym pójść w tą stronę), - spędziłem grube godziny wertując to (i wiele innych) forów - jednak wciąż brakuje mi podstaw, ![]() - prace powierzałbym profesjonalnemu warsztatowi - sam mogę co najwyżej poszukać jakichś części. Co chcę osiągnąć - samochód miałby zostać w pełni uliczny i być używany na co dzień, - skrzynia musi zostać automatyczna, - chciałbym minimalnie (=jak najszybciej) ok. 300 hp, docelowo marzy mi się 400-450 hp. Jaki mam budżet Myślę, że "na już" mógłbym zmobilizować ok. 40k (wydaje się to za mało na poliftowego GS300 + mody). Jeśli mielibyśmy dobić do 50k - wtedy chyba musiałbym rozłożyć to na raty, tzn. kupić bazę teraz a dopiero za jakiś czas zabrać się za prace (czego trochę się obawiam - w takiej sytuacji może kupić "na wszelki wypadek" GS430). Co rozważam - zakup GS300 i swap na 2JZ-GTE, - zakup GS300 i uturbienie seryjnego 2JZ-GE, - zakup Aristo w UK z seryjnym 2JZ-GTE twin turbo i przekładkę na LHD (można tam ustrzelić importy z Japonii w super pieniądzach), - zakup GS430 z seryjnym 3UZ-FE i swap na 2JZ-GTE nie wiadomo kiedy. O co pytam Byłbym BARDZO wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi w żołnierskich słowach i mega skrócie - odpowiedzieć na poniższe pytania i uporządkować chaos, który mam w głowie: 1. Co należałoby kupić/przerobić, aby w seryjnym GS300 (a więc 2JZ-GE) dokonać swapu na 2JZ-GTE z Aristo? 2. Co należałoby kupic/przerobic, aby uturbic seryjny silnik GS300 (a więc 2JZ-GE) - powiedzmy do parametrów porównywalnych z seryjnym 2JZ-GTE? 3. Co jeszcze należałoby kupic/przerobic, aby z seryjnego 2JZ-GTE dojść w okolice 400hp? 4. Czy pod kątem swapa 2JZ-GTE z Aristo - Lexus GS430 jest w czymkolwiek gorszy od GS300 (różni się skrzynią? czymś innym?)? 5. O co chodzi z single turbo i dlaczego wszystkie większe projekty na bazie 2JZ idą w tą stronę (zamiast TT jak w seryjnym 2JZ-GTE)? Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe info, może wreszcie zdecyduję, którym wariantem iść ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Kup całego anglika na części. Wyrejestrowany / lekko puknięty dostaniesz za grosze, będziesz miał całe auto i zero problemów żeby przełożyć to co potrzebujesz. Aristo TT jest troche ciężkie do znalezienia, łatwiej było by znaleźć Soarera TT z 1JZ-GTE. Reszte co zostanie z dawcy posprzedajesz i może nawet część pieniedzy sie zwróci
![]() 1. Nic nie musisz kupować, trzeba tylko przedłużyć wiązkę. Nie wiem jak w GS300 ale SC300 -> Soarer TT nawet wydech za kolektorem pasuje. 2. Niechce mi się klepać, nie warto po prostu o tym myśleć. 3. Podciągnąć doładowanie, ciśnienie paliwa, dobry IC. Waldek w jego Suprze Mk.IV JDM miał bodajże pod 400KM 4. Inne łapy silnika które będziesz musiał wziąść z dawcy no i zrobić nowy wydech. Trzeba też oszukać obrotomierz że jest 6 cylindrów a nie 8 5. Bo można osiągnąć wyższą moc kosztem większego laga -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 October 2009 ![]() |
@BeeMiX - dzięki za info. Powoli klaruje mi się wizja (wszyscy doradzają wariant przekładki GTE). Pewnie wolałbym uniknąć kupowania parts cara, no chyba że naprawdę dałoby radę wyrwać za cenę porównywalną z ceną samych potrzebnych gratów.
Dlatego muszę się zorientować co potrzeba, żeby wiedzieć o co ew. pytać. Rozumiem, że w wariancie podstawowym potrzebuję z dawcy oczywiście silnika (long block), dalej kolektora dolotowego, turbin, ECU, orurowania... Nie wiem co jeszcze... (mówiłem że w temacie doładowań jestem mocno zielony). |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ja zaczynam swój swap w poniedziałek. Uwierz mi że taki cały dawca to najlepsza opcja. Masz całe jeżdzące auto i z niego przekładasz to co potrzeba, z niego rozsprzedajesz wszystko co się da. Ja kupiłem moje całe auto w cenie samego silnika w PL
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 October 2009 ![]() |
Wiesz, ja nawet za bardzo nie mam warunków żeby to gdzieś trzymać... chyba żebym z kimś się dogadał, do pomyślenia. Plus jakbym kupował całego dawcę w UK, to być może musiałbym zapłacić akcyzę, a to już są dzikie koszty (chyba żeby dało się nigdzie tego nie zgłaszać/nie rejestrować - ale tu muszę rozpoznać temat).
Teoretycznie - są jeszcze takie kity dla NA-T: <klik>. Co o tym sądzisz - nie warto rozważać? A ten Twój projekt to co dokładniej? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:54 |