Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak gruby kabel do akumulatora?
grzywaczewski
post Fri, 18 Mar 2011 - 17:48
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





W Astrze (1.6) i Legacy (2.0T) przenosimy akumulator na tyl. W Astrze w okolice nadkola, w Legacy za fotel pilota. Chyba podobne obciazenia, bo drugi silnik wiekszy ale z nizszym stopniem sprezania. Dlugosc kabla okolo 6m (masa jak rozumiem po budzie).

Jak gruby powinien byc kabel? Ze znalezionej tabelki ok. 50mm wk. Nie wiem tylko pod jaki czas obciazenia to jest obliczone. Wydaje mi sie to harcorowe, ale moze tak musi byc? Nie chodzi mi o to zeby raz na jakis czas odpalic auto i zakladac ze bedzie dobrze. Auta sa normalnie uzywane, ma dzialac nawet zima przy ew. dluzszym kreceniu.



--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Mar 2011 - 17:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Fri, 18 Mar 2011 - 18:55
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ja u siebie mam 35.ale zalecalbym 50mm2.i ni ejst to hardocre zaden.cena 6 metrow kabla nie ejst jakis kosmiczny.do tego oczywiscie w peszlu puscic i najlepiej kabel w podwojnej izolacji.ja tam profilaktycxznie owijalem na calej dlugosci izolacja dodatkowo.wiadomo czort nie spi.a samochodziki fajnie sie pala od zwarcia.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ige_sx
post Fri, 18 Mar 2011 - 19:04
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 10 November 2008





35-50mm2 bedzie OK.
Daj tylko zaraz za samym akumulatorem bezpiecznik i tyle.

Takie tabelki sa liczone na podstawie jakiegos tam zalozonego maksymalnego spadku napiecia na kablu przy danym pradzie.
U Ciebie najwiekszy prad bedzie wystepowal glownie przy rozruchu i nawet bat typu 16-20mm2 da spokojnie rade ale bezpieczniej dac wiekszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Fri, 18 Mar 2011 - 19:08
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Najlepiej kupić jakiś gotowy kabel np z merca bmw smile.gif
ja mam u Siebie plusowy z BMW a Mase z Audi bo to akurat bylo biggrin.gif


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 18 Mar 2011 - 19:55
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





zdecydowanie 50mm2 jesli ma pozadnie krecic w zimie.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 18 Mar 2011 - 19:55
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





szukaj pod nazwa kabel do spawary bedzie najtaniej


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 18 Mar 2011 - 21:03
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Pieknie dziekuje za odpowiedzi!

Nie pytalem z oszczednosci tylko z doswiadczenia... bo mam tendencje do przesadzania z wytrzymaloscia roznych rozwiazan biggrin.gif
kable spawalnicze znalazlem i wlasnie takie bede kupowal. Watpliwosci co do przekroju rozwiane.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melina26
post Fri, 18 Mar 2011 - 21:05
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 November 2008





Tak jak pisze Kosiarz najłatwiej kupić z auta które ma aku w standardzie z tyłu. Plusy to zazwyczaj cena i to że ma już zarobione końce tzn klema i oczko, dodatkowo nie zastanawiasz się czy aby nie jest za cienki. Ja płaciłem bodaj 50 zeta za ekstra gruby czerwony kabelek z jakiegoś merca czy bmw. Nie było z nim najmniejszego problemu czy to zimą czy latem.
EDIT
Widzę że decyzja zapadła smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 18 Mar 2011 - 21:11
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





melina26, blizej mam do firmy handlujacej spawarkami niz na zlomowisko. Lenistwo sad.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Fri, 18 Mar 2011 - 22:25
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





allegro do wyboru do koloru ;D i jeszcze dostarczą do drzwi tongue.gif

http://allegro.pl/kabel-przewod-pirotechni...1481209808.html

http://allegro.pl/masa-kabel-klema-bmw-e36...1485110322.html


masa tego jest na allegro i tanio idzie dostac juz zarobione z klemami


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 19 Mar 2011 - 00:59
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





normalnie opalić z izolacji i można na złom oddawać laugh.gif za kabel od bmw kiedyś 90 pln płacili smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 19 Mar 2011 - 08:38
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Też mnie to czeka. Ciekawe informacje. Najbliżej mam do Volvo. Sprawdzę ile kosztuje kabel z s60


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 19 Mar 2011 - 18:50
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





bezpiecznik?prad rozruchowy z akumulatora to ponad 300amper.to co bezpeicznik 400amper?co to da.bez sensu.ja bym dal jakis rozlacznik duzego kalibru w kabinie i tyle.za kazdym razem wychodzac z auta wylaczac napiecie.albo dac przez przekaznik ze stacyjki.tylko nie wiem czy znajdziesz taki wielki przekaznik 12v na ponad 100A.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Sat, 19 Mar 2011 - 19:15
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





CYTAT(piwo @ Sat, 19 Mar 2011 - 18:50) *
ja bym dal jakis rozlacznik duzego kalibru w kabinie i tyle.


Długo nad tym myślałeś? laugh.gif

Brak centralnego zamka, alarmu, kodowanie radia itp itd ?!


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@ffcio
post Sat, 19 Mar 2011 - 19:30
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 December 2007
Skąd: Dominican Republic





u mnie Guzik pociągnął właśnie od spawary i jest malina


--------------------
BRmotoRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Sat, 19 Mar 2011 - 19:50
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Dobra, a powiedzcie mi, jak macie połączony kabel idący od aku z klemą z komory silnika? Macie to złączone zwyczajnie i grubo zaizolowane i gdzieś tam zamocowane w komorze? Czy robiliście może taki punkt mocowania jak w bmw?


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 19 Mar 2011 - 19:54
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Kabel od spawary, a izolacja jeśli słaba to wsadzić w węża ogrodowego, koledzy tak robią w car-audio i jeszcze nikomu izolacja się nie przetarła;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@ffcio
post Sat, 19 Mar 2011 - 20:38
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 December 2007
Skąd: Dominican Republic





CYTAT(maciekj @ Sat, 19 Mar 2011 - 19:50) *
Dobra, a powiedzcie mi, jak macie połączony kabel idący od aku z klemą z komory silnika? Macie to złączone zwyczajnie i grubo zaizolowane i gdzieś tam zamocowane w komorze? Czy robiliście może taki punkt mocowania jak w bmw?


pogadam z Guzikiem to cyknie fotę i pokażę jak to jest u mnie zrobione


--------------------
BRmotoRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieczek
post Fri, 20 May 2011 - 21:45
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 20 May 2010





CYTAT(P@ffcio @ Sat, 19 Mar 2011 - 20:38) *
pogadam z Guzikiem to cyknie fotę i pokażę jak to jest u mnie zrobione


I jak tam, wiadomo coś? Bo sam się zastanawiam jak to zrobić. Widziałem u pewnej osoby połączony kabel "+" z bagażnika z kablem z komory silnika poprzez wyłącznik prądu, taki dwubiegunowy. Czy to dobry patent czy jakieś inne złączki występują?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolas123
post Fri, 20 May 2011 - 22:15
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2010
Skąd: Łomża





Jesli to auto nie używane na codzień to taki hebel jest może i dobrym rozwiazaniem, jednak jesli auto uzytkowane codziennie, to ciagłe odłaczanie nie dość, że uciazliwe, to jak koledzy napisali, pozbawia centralnego alarmu, czy nawet zeruje zegarek i ustawienia radia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:41