Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jaguar S-Type z 3,0D z XFa zamiast 2,7D
Czary_Mary
post Sat, 08 Aug 2015 - 16:04
Post #1


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Witajcie,

Niedawno zakończyłem pewną fazę projektu. Wymiana silnika 2,7D w Jaguarze S-Type. W miejsce standardu poszedł najnowszy diesel 3,0 z XFa i podobnych (Range Rover) itd. Samochód działa, już bez błędów itd. Od razu dodam, że zmienialiśmy sam blok a osprzęt jest po staremu. Mechanik twierdzi, że to kończy projekt bo komputer się sam adoptuje i wszytko jeździ OK. Nie do końca się zgadzam. Może adaptacja i jest, ale samochód ma max 100PS i pali około 20 litrów. Teraz pytanie. Czy myślicie, że z tą adaptacją to prawda i szukać innej usterki, czy może jednak niektórzy, z którymi rozmawiałem twierdzący, że zamiana oprogramowania będzie konieczna mieli rację? Nie che wyrzucać pieniędzy na testy, jeśli program jest koniecznością. Z drugiej strony jazda do tunera na program z np niesprawnym dolotem czy EGR czy turbinami tez nie ma sensu. Co myślicie? Potrzebuję rozstrzygnąć ten dylemat na bazie teorii zasilania przed ruszeniem z kolejnymi krokami.

Z góry dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Aug 2015 - 16:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G-CSheko
post Sat, 08 Aug 2015 - 17:22
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





przy składaniu, zasiali sobie minę, nie ma innej opcji, tam nie ma się co adaptować...wypadałoby trochę pologować parametry, wiele się wyjaśni


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Sun, 09 Aug 2015 - 14:52
Post #3


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





A jeśli sam nie mam takiej możliwości (logi itd), to czy teoretycznie może tak być, że na skutek zmiany całość pracuje w trybie "performace resticted" a nic się nie wyświetla? Od razu dodam, że łapał jakieś błędy - np przed wyminą wtrysków na lepsze itd. Teraz wszystko niby OK.
Generalnie to zupełnie inny silnik - większa pojemność i inny skok tłoka a oprogramowanie/mapa pozostało z 2,7...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 09 Aug 2015 - 23:04
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...ktoś w okolicy chyba ogarnia takie podstawowe rzeczy smile.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Sat, 19 Mar 2016 - 21:52
Post #5


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Panowie, Wracam do tematu bo nadal brak rozwiązania. Błedy powjawiały się na skutek zbiegu wielu niedociągnięć. Jeden EGR uszkodozony a drugi nowy padł po chwili - takie dziwnie niescześćie - blokowało cewkę. Kto by przypuszczał ze zupełnie nowe Valeo od razu jest lekko padnięte. Tak czy inaczej już wszstko naprawione. Zero błedów. Zero błędu LOW PERFORANCE. Wszystko jeśdzi z małym "ale". Samochód ma o połowę za mało koni... Gdzie szukać? Logi porobione i parametry są identyczne jak takiego samego auta przed zmianą silnika. Co to może być - tym razem zupełnie nie ma już błędów. Wszystko wygląda na sprawne - zresztą większość podzespołów wymieniona. Auto poza tym, że jest o połowę słabsze nie sygnalizuje niczego. Jedynie zużywa o jakieś % paliwa za dużo ale to może być konsekwencja braku NM itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Sat, 19 Mar 2016 - 22:08
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





CYTAT(Czary_Mary @ Sat, 19 Mar 2016 - 21:52) *
Panowie, Wracam do tematu bo nadal brak rozwiązania. Błedy powjawiały się na skutek zbiegu wielu niedociągnięć. Jeden EGR uszkodozony a drugi nowy padł po chwili - takie dziwnie niescześćie - blokowało cewkę. Kto by przypuszczał ze zupełnie nowe Valeo od razu jest lekko padnięte. Tak czy inaczej już wszstko naprawione. Zero błedów. Zero błędu LOW PERFORANCE. Wszystko jeśdzi z małym "ale". Samochód ma o połowę za mało koni... Gdzie szukać? Logi porobione i parametry są identyczne jak takiego samego auta przed zmianą silnika. Co to może być - tym razem zupełnie nie ma już błędów. Wszystko wygląda na sprawne - zresztą większość podzespołów wymieniona. Auto poza tym, że jest o połowę słabsze nie sygnalizuje niczego. Jedynie zużywa o jakieś % paliwa za dużo ale to może być konsekwencja braku NM itd.

Podjedz do kogoś kto ma pojęcie, hamownie, i może dobrze zdiagnozować samochód, na forum nikt samochodu CI nie naprawi.


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Sat, 19 Mar 2016 - 22:25
Post #7


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Pewnie, że nie naprawi ale może zasugeruje rozwiązanie. Nad samochodem głowiło się 3 warsztaty + pomoc od kilku elektroników marki.

Byłem na hamowni. Wykres jest mniej więcej -60% za nisko - wygląda jak przeskalowany. Parametry pracy silnika Ok. Wygląda to tak, jak ktoś by ten samochód hamował zablokowanym ręcznym ...

Wtryski zmienione, oba EGR zmienione, jedno turbo wymienione, drugie OK, dpf wyminiony - co jeszcze mogę zrobić. najdziwniejsze jest to, zę już teraz komputer nie pokazuuje absolunie żadnego błędu. Przy tak dramatycznych osiągach powinno coś chyba wywalać a tu absolutnie nic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Mon, 21 Mar 2016 - 23:14
Post #8


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Czy przytkany katalizator może dawać takie objawy? Tzn. znaczny spadek osiągów bez błędu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Mon, 21 Mar 2016 - 23:21
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Skąd jesteś? Jedź w końcu do jakiegoś dobrego ogarniętego tunera z hamowanią obciążeniową to powinien coś zaradzić i wystroić porządnie. Chociaż jestem ciekaw czy ktoś rusza angielskie diesle, bo u nas raczej przeważają niemieckie diesle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Mon, 21 Mar 2016 - 23:40
Post #10


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Najbliżej mam do stolicy ale w sumie to moje pojechać nawet na dłuższą wycieczkę. Kłopot tylko taki, że do rozwiązania kłopotu większość tunerów mówi, że nie rusza zepsutych aut a to na takie wygląda. Strojenie mogą mi zrobić po programie ale zanim za to się zabiorą to trzeba auto naprawić i kółko się zamyka.
Już potwierdziliśmy, że samochód dobrze złożony powinien jeździć jak standardowe 2,7D a tu jeździ grzej niż 1,4 i to jakieś SDI nie TDI. I tylko błędów brak...
Co do GB to silnik tak naprawdę post PSA/FORD bardziej niż rodowity Brytyjczyk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Tue, 22 Mar 2016 - 12:46
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





a taki banal jak filtr powietrza ?


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Tue, 22 Mar 2016 - 14:37
Post #12


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Wszystkie istotne filtry nowe. Paliwa również. Z drugiej strony to brudny filtr = spadek osiągów ale czy aż dwukrotny patrząć na konie mechaniczne z wykresu z hamowni? Wyszło 110 koni i śmieszne 250NM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 22 Mar 2016 - 16:25
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Skoro auto podłączane było pod komputer to nikt nie sprawdził co się dzieje pod obciążeniem? Jak z paliwem? Jak z doładowaniem? Przecież to podstawa.
Nie wierzę że parametry są w normie przy takich różnicach w mocy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Tue, 22 Mar 2016 - 16:49
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Na forum jaga przed operacją ładnie rozpisałeś sobie różnice... a mimo to poskładałeś wszystko na osprzęcie 2.7... Szkoda iż w praniu jako prekursor kiepsko Ci to wyszło sad.gif powodzenia w szukaniu warsztatu który ogarnie sterowanie od podstaw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Tue, 22 Mar 2016 - 17:19
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





ten Jaguar to przypadkiem w Przecar w Wiązownie nie zajmował podnośnika swojego czasu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Tue, 22 Mar 2016 - 23:09
Post #16


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





CYTAT(Damzzii @ Tue, 22 Mar 2016 - 16:25) *
Skoro auto podłączane było pod komputer to nikt nie sprawdził co się dzieje pod obciążeniem? Jak z paliwem? Jak z doładowaniem? Przecież to podstawa.
Nie wierzę że parametry są w normie przy takich różnicach w mocy.


Ja tez nie wierzę. Oryginale komputery JAG/LR pewnie nie wszystko pokazują. Pokazuję też wiele jak % normy i może tu jest problem. Kłopot tez taki, że większość tunerów, jak pisałem nie chce brać się za auto uszkodzone. Szczególnie, jak komputer sam nie widzi błędów. Może masz pomysł kto się podejmie dalszych sprawdzeń?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Tue, 22 Mar 2016 - 23:14
Post #17


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





CYTAT(Q40 @ Tue, 22 Mar 2016 - 16:49) *
Na forum jaga przed operacją ładnie rozpisałeś sobie różnice... a mimo to poskładałeś wszystko na osprzęcie 2.7... Szkoda iż w praniu jako prekursor kiepsko Ci to wyszło sad.gif powodzenia w szukaniu warsztatu który ogarnie sterowanie od podstaw.


Tak " bujam" się z tym już zdecydowanie za długo. Taki post nie pociesza sad.gif
Od razu dodam, że wszystko dobrze przemyślałem. Nie jestem prekursorem - takich aut kilkanaście jeździ w PL i wszystkie bezproblemowo, tylko u mnie nie widzieć co szwankuje... Wybrałem ten motor, bo wał trwalszy. Co do osprzętu to wszystkie jeżdżą na tym od 2,7. Komputer w teorii nie czuje żadnej różnicy bo silniki poza minimalnymi zmianami w pojemności nie różnią się z grubsza niczym. Włożenie osprzętu od 3,0D byłoby już raczej nie do ogarnięcia i to byłoby dopiero wyzwanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Tue, 22 Mar 2016 - 23:18
Post #18


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





Podsumowując ustaliliśmy, że bez zmian w programie 3,0D powinien jeździć w miejscu 2,7D tak samo dobrze. Pytanie czemu nie jeździ dobrze i na dodatek nie wywala żadnych błędów. jak wspomniałem, filtry, EGRy, DPF, wtryski, przepływki i jedna turbina wymienione. W sumie to stare zostało tylko jedno turbo i katalizatory. Stąd pytanie czy może to być kat. W sumie to sam w to nie wierzę ale ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czary_Mary
post Tue, 22 Mar 2016 - 23:41
Post #19


User
Dołączył: Sat, 18 October 2008





A może to być źle założony pasek rozrządu lub mechaniczna usterka nowego silnika? Nie wiem, jakieś nieszczelności zaworów itd. Brak odpowiedniego ciśnienia sprężania czy coś takiego, czy wtedy nawet by nie zapalił? A pali bez problemu i pracuje bardzo równo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 23 Mar 2016 - 22:33
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





cudów nie ma. do sprawdzenia masz faktyczne ciśnienie doładowania dawke i przepływ powietrza. błędów może nie być bo programista z jaga nie przewidział że np nie osiągnięte zadane doładowania jest złe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 10:46