![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Jak dobrac intercooler aby był wydajny pod planowana moc?
Wiek ktos jak to obliczyc lub dobrac zeby było idealnie? -------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Warszawa/Raszyn ![]() |
Najwiekszy jaki wejdzie...
![]() -------------------- WARNING! Small children may get sucked into turbo!
X20SED+td05-16=300.... B235+???=??? się zaczyna robić |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Warszawa/Raszyn ![]() |
Czy naprawde tak pojemność FMIC wpływa na laga???Nie mówie tu o wsadzeniu IC od Tira przy T25....
-------------------- WARNING! Small children may get sucked into turbo!
X20SED+td05-16=300.... B235+???=??? się zaczyna robić |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Nie tylko pojemność FMIC na to wpływa ale również i całego dolotu od turbiny przed kolektor ssący aż do głowicy. To tak samo jest jak pompujesz koło od roweru kompresorem mała pojemność to wystarczy ze lekko naciśniesz i juz jest napompowane do np. 2 barów a z kołem od auta juz schodzi się dłużej. Więc jeśli przesadzisz ze średnicami i wielkością intercoolera laga będziesz miał większego. Pozdrawiam
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale to nie pompowanie pompka do roweru kola do samochodu tylko pompowanie pompka od Wigry kola w goralu.
Wiecej laga mozna miec przez dlugie rury dolotowe, nieprzemyslane zlacza i cala mase zakretasow niz przez wiekszy IC. Wszystko mozna wyliczyc, nawet wymiary potrzebnego IC ale jest tyle danych ktore ciezko zdobyc albo sa dostepne tylko poprzez testowanie ze latwiej i szybciej jest wsadzic jakis IC ktory ktos juz testowal ze starcza do powiedzmy 400hp. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Za duzy IC moze spowodowac tez spadek cisnienia za IC przez np dlugosc kanalow i wiekszy opor.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 May 2007 Skąd: Oświęcim ![]() |
nie ma tak źle z dużym FMIC
u mnie leży w zderzaku 10cm gruby 30cm wysoki i 60cm szeroki i jakoś nie odczułem różnicy miedzy tym co był na silniku ładuje tyle ile trzeba |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Za duzy IC moze spowodowac tez spadek cisnienia za IC przez np dlugosc kanalow i wiekszy opor. Spadek cisnienia powoduje IC o malym przekroju poprzecznym a nie za duzy ![]() ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Spadek ciśnienia będzie zawsze za intrcoolerem.Im bardziej wydajny IC,tym spadek ciśn. większy.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Spadek ciśnienia będzie zawsze za intrcoolerem.Im bardziej wydajny IC,tym spadek ciśn. większy. Nie zawsze, przykladowo seryjny IC od STi ma spadek cisnienia w okolicy 2-3psi, a bardziej wydajny IC zbudowany na rdzeniu Spearco ma spadek ~1psi. Wazna jest tez budowa wewnetrzna rdzenia. Czy ma ktos zdjecie jak w zblizeniu wyglada przekroj IC od Iveco? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Warszawa/Raszyn ![]() |
Wynika z tego że trzeba upychać największy jaki się da przy braniu poprawki na wielkość spreżarki...Myle się?
-------------------- WARNING! Small children may get sucked into turbo!
X20SED+td05-16=300.... B235+???=??? się zaczyna robić |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Za duży IC przy nie za wielkim turbo będzie powodował że reakcja na gaz z niskich obrotów będzie wolniejsza, czyli będzie większy lag.
Za mały IC będzie powodował że reakcja na gaz z niskich obrotów będzie szybsza, ale na wysokich obrotach może być "wąskim gardłem" dolotu i silnikowi może brakować po prostu powietrza. Wkładanie IC jakiegoś bardzo dużego, tak że połowa tego IC będzie zasłonięta zderzakiem jest też bez sensu bo połowa IC będzie miała dobrą sprawność, a ta druga połowa daremną i średnia sprawność IC wyjdzie taka sobie. Moim skromnym zdaniem IC trzeba tak dobrać aby uwzględnić wielkość turbo, doładowanie jakie chce się z tego turba dmuchać przy danym silniku i wziąć pod uwagę jakie się ma możliwości nawiewu. Znaleźć kompromis pomiędzy tymi czynnikami. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Chyba trzeba naprawde założyć jakiś przewymiarowany IC żeby odczuć gorszą reakcję wkońcu turbo ma wydajność rzędu 100l / sek.
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
dokladnie.
wybrac taki ktory wypelni powierzchnie czolowa ktora ma nawiew. i czy wystarczy to widac po temp w gornych obrotach silnika gdzie temp przed kolektorem nie powinna znacznie wzrosnac. jezeli wzrosnie drastycznie to IC nie daje rady. a co do waskiego gardla jak jest maly IC to raczej sklanialbym sie ku temu co wurzej napisalem - za malo wydajny=zle chlodzi powietrze. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 08:21 |