Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Ile można.... z Lancia 2.0 8V turbo
AUTO-LIDER
post Thu, 09 Jan 2003 - 22:17
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





Lancia 2.0 8V turbo, 162KM w serii, co proponujecie zrobić z tym silniczkiem, przy zachowaniu seryjnego dołu (tłoki,korby), silnik jest "zapasowy"wiec w razie strat płaczu nie będzie, mam namyśli raczej extremum przy zachowniu trwałości na poziomie 20tyś km.
Dzieki za podpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Jan 2003 - 22:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Thu, 09 Jan 2003 - 22:47
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Na poczatek sprawdz czy pasuje glowica z 16tki
Potem patrz jak sie dlubie Delte Turbo,w sumie to taki sam silnik. O ile wiem walki z fiata ritmo 130 TC abarth lepiej tam pracuja od oryginalnych.
Lancisti na pewno ci powie wiecej


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Thu, 09 Jan 2003 - 23:00
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("AUTO-LIDER":3uahho78)
Lancia 2.0 8V turbo, 162KM w serii, co proponujecie zrobić z tym silniczkiem, przy zachowaniu seryjnego dołu (tłoki,korby), silnik jest "zapasowy"wiec w razie strat płaczu nie będzie, mam namyśli raczej extremum przy zachowniu trwałości na poziomie 20tyś km.


Po pierwsze - zapomnij o glowicy z 16V - to dwa rozne silniki i takie wydumki nie dzialaja.

Co do samego silnika 8V, to byly 3 wersje: 165KM (87-88 - HF 4x4), 185KM (88-89 - HF Integrale) i 177KM (89-92 - wersja eklologiczna HF Integrale Kat i HF Integrale Evoluzione Kat). Taki silnik, w dobrym stanie (dobra glowica, szczelne zawory, no i oczywicie dobre gladzie i pierscionki, zywa turbosprezarka) moge Ci na bezpiecznie zrobic na 230KM (ca, 360Nm), na ryzykownie mozemy walczyc o 250KM (mam akurat do tego silnika bardzo dobre programy - bo sam mam taki silnik). Jezeli udaloby sie zdobyc walki od 130TC Abarth, to mozna jeszcze wrzucic 20-30KM, ale kosztem dolu. No i cos da sie urwac dobrym wydechem. Ale ja bym spokojnie celowal na te 230-250KM - tak zeby troche pojezdzilo (seryjny dol moze przyjac do 270-280, ale silnik juz przepracowany tego dlugo nie przezyje).

A tak BTW, to niedlugo bede mial komplet "zapasowych" bebechow od HF Integrale Kat na zbyciu - chyba ze zdecyduje sie na przeszczep do repliki 206 WRC


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 09 Jan 2003 - 23:03
Post #4


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Eeee,za bardzo sie rzuca w oczy,wrzuc w cos niepozornego


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Thu, 09 Jan 2003 - 23:10
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Kajman":11ig3ak2)
Eeee,za bardzo sie rzuca w oczy,wrzuc w cos niepozornego


Jest taki temat: Syrena 104

A ta replika na 206 WRC to miala byc na KJSy


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Thu, 09 Jan 2003 - 23:18
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





Dodam jeszcze ze silnik jest/będzie doprowadzony do idealnego stanu technicznego, zrobiona głowica, zużycie cylindrów niezauważalne, nowe pierścienie,panewki,uszczelki, wyważenie całego układu itd.
Wydech od turbiny 2.5" bez kata, ostatni tłumik przelotowy
Może jakieś parametry tych wałków, wznios krzywek, kąty otwarcia ?
oraz ew gdzie tego szukać, czy ten silnik Ritmo był doładowany ?
jaka jest górna granica mocy osiągalna dla seryjnej sprężarki T3 garetta.
Odośnie elektroniki to myślę o unichipie ze wzgl na duże możliwości, sterowanie dodatkowymi wtryskami, wtryskiem wody, nitro.
Czy seryjna pompa paliwa pociągnie czy odrazu dodać drugą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Fri, 10 Jan 2003 - 00:16
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Nie mam pod reka. To sa walki z Fiata Ritmo 130TC Abarth (wolnossacy).

Granica dla tej sprzezarki to jakies 270KM (ale tak juz mocno naciagana). No i przy takich predkosciach obrotowych dlugo nie pozyje (chyba, ze na specjalnych panewkach). Seryjna pompa pociagnie, jesli jest swieza. Ale bez trudu mozna dac mocna pompe Bosha zamiast serii. Co do Unichipa to nie widze przeciwskazan. Ale mozesz pracowac nim od zera, albo od dobrego programu. Moj przygotowal facet, ktory od 30 lat specjalizuje sie w Lancii i Fiacie, a od 15 robi Delty - zna te silniki jak wlasna kieszen. A i na elektronice Weber-Marelli zeby zjadl.


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Sat, 11 Jan 2003 - 21:14
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





Mam jeszczę parę pytań do Pana Lancistego jako fachowca od tej marki;
-jaką ew. większą turbinę zastosować, T3/T4?
-wytrzymałość dołu ograniczina jest mechanicznie czy termicznie, czy oba czynniki jednocześnie, ew jakie ciśnienie doładowania jest max "bezpieczne"
-wtrysk wody czy warto, na seryjnym dole?
-chłodnica powietrza- oryginał jest chyba przymały?
-wyjście z oryg. turbiny 65mm i przechodzi w kolanko z wyjściem 63mm, czyli 2,5"- zostawić wydech 2,5" czy zapodać 80mm
-czy powyższe kolanko powiększyć czy zostawić serię?-ma to sens?
-powiększenie średnic węży-czy ma to sens przy seryjnej przepustnicy?
To narazie tyle, podobno kto pyta nie błądzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Sat, 11 Jan 2003 - 21:28
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





1. T3 jest seryjnie. W silniku 8V jest najwieksza ze stosowanych, z najwiekszym lagiem. Jak zalozysz tak dobrana T4, zeby sie w miare szybko nakrecala to czemu nie. Mozesz tez pomyslec turosprezarce z Evoluzione 1 - ma wiekszy kompresor i przy srednich obrotach mozna nawet dac 1.4 (zejscie do 1.0 na 6000obr. - przy tym przeplywie na 1.4 szybko padnie, bo sie bedzie za szbko krecila). Ja mysle o konwersji z Lancera Evolution - bardzo udane twin-scroll, moze dmuchac caly czas do 1.4 (w miare jescze sprawnie - bo wogule to 1.7), szybko sie napedza.

2. Jedno i drugie. W zasadzie nie laduje sie wiecej niz 1.1 na overbooscie - ale mozna kombinowac do 1.3.

3. Nie zaszkodzi, ja co prawda nie lubie oddawac silnika wylacznie na pastwe wtrysku wody, ale kazdy moze miec swoje zdanie.

4. 80mm bedzie za duzo. Nie uzyskasz odpowiednio szybkiego przeplywu i bedzie dlawilo wydech. 75mm (3") to wszystko do tego silnika. Zreszta seryjne 2.5" tez nie jest zle (Lancernik ma 2,5" serynie i daje sie na tym zrobic 340KM).

5. Jezeli dasz wiekszy wydech, to warto kolanko robic na plynne przejscie z turbiny w nowa srednice.

6. Nie. Lepiej dac sztywniejsze weze (aluminium, silicon).


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Sat, 11 Jan 2003 - 22:58
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





Ok jaki jest koszt takiej turbinki myślę o dobrej używce oraz podstawowego programu, mogę sobie sam wrzucić na kość.
A co z chłodnicą powietrza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Sat, 11 Jan 2003 - 23:21
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Uzywki do 8V chodza po 700zl. Niestety z tymi od Evo 1 (lepsze od tych z Evo 2) jest cienko. Sam szukam. Z programem nie jest tak rozowo. Poza wgraniem sobie eproma i wlozeniem do ECU, trzeba jeszcze odprawic "czary mary" naokolo silnika. A technologie odprawiania "czary mary" wole zachowac dla siebie. To tak jak w tym kawale: 1000zl za uruchomienie silnika stuknieciem mlotka - 1zl za "stukniecie mlotkiem 1 sztuka", 999zl za "wiedzialem gdzie stuknac"


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Sun, 12 Jan 2003 - 18:03
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





OK. to napisz na PW ile dla mnie u Ciebie te "czary mary" będą kosztowały.
P.S masz może łożyska do skrzyni biegów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Mon, 13 Jan 2003 - 22:56
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





Wie ktoś może gdzie można poszukać takie wałki od Abartha, lub ma jakieś dane, wzniosy,kąty itp ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 13 Jan 2003 - 23:35
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Gielda samochodowa i inne ogloszenia-Fiat Ritmo 130TC Abarth.
BTW super sprzet,ojciec mial takiego,4 gazniki,2.0 8v i 130KM w 1985r 8.6 do 100


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazushito Yakita...
post Tue, 14 Jan 2003 - 00:17
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





CYTAT("Kajman":3o73hxhe)
[...] Fiat Ritmo 130TC Abarth.
BTW super sprzet,ojciec mial takiego,4 gazniki,2.0 8v i 130KM w 1985r 8.6 do 100


Bo makaroniarze zrobili parę fajnych wydumek Niestety ich temperament nie zawsze sprzyja odpowiedniej jakości... A mój typ to 131 Abarth. Oczywiście w wersji rajdowej, nie drogowej

Y.K. -- człowiek z nikąd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Tue, 14 Jan 2003 - 08:40
Post #16


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





A nie lepiej zrobić A-gr z fabrycznego T3, no chyba, że może to być hybryda T3/T4, to też byłoby fajnie.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Tue, 14 Jan 2003 - 23:58
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





CYTAT("Dr Red Devil":27tyltad)
A nie lepiej zrobić A-gr z fabrycznego T3, no chyba, że może to być hybryda T3/T4, to też byłoby fajnie.


Pracujemy już nad tym, narazie zarżniemy seryjną T3 a pózniej będzie okazja do wymiany, ale najpierw wynalazek musi wyjechać z warsztatu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Wed, 15 Jan 2003 - 08:33
Post #18


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Jakie ciśnienie chcecie ustawić.
Trochę mnie to interesuje, bo u siebie mam również T3, być może zbliżoną do tej w Lanci, bo silniki są o bardzo podobnych parametrach.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Thu, 16 Jan 2003 - 00:34
Post #19


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





1.3-1.4 bar na zejściu do 1bar, co prawda Lancisty pisał ze turbawka długo nie pociągnie ale kolega w alfie ma na tej samej turbince już jakiś czas 1.4 (1.1) i śmiga ładnie i bezproblemowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Thu, 16 Jan 2003 - 09:42
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Nie pociagnie jak nie zrobisz zejscia do 1-1.1 bar na wysokim przeplywie. czyli dokladnie tak jak robi Twoj kolega.

A kiedys dla sprawdzenia odlaczylem wastevalve - ladowala mi w Delcie 1.5-1.6 do konca


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 06:02