![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Kia CEED GT 2021, 1.6 204km, 7DTC => posiada bardzo nieprzyjemny feature, chodzi mi o tytułowy autonomiczny hamulec awaryjny, który mówiąc delikatnie jest nadgorliwy. Wystarczy trochę szybsza jazda w mieście (w szczególności zmiany pasów) żeby włączał się co chwilę i doprowadzał do nieporozumień a czasem nawet niebezpiecznych sytuacji i słusznych pretensji innych kierowców (bo wygląda to tak jak bym im specjalnie przed maską hamował). W instrukcji jest napisane, że niby jest dezaktywowany w trybie SPORT i wyłączonym ESP ale i tak mam wrażenie, że on nadal potrafi się włączyć, szczególnie przy niższych prędkościach. Bardzo upierdliwe.
Pytanie brzmi czy w I30N, który jest elektronicznie podobny do CEED GT jest to samo? Ktoś coś wie? Mam zamiar zamienić Kijanke na Hyundaia ale jak tam jest to samo to chyba wezmę coś innego. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie zauważyłem tego w i30 N po lifcie. Ale jeśli zastanawiasz się nad nienadgorliwym autem tej wielkości i mocy to polecam Giulię Veloce 280 KM. W tej marce systemy są tak ustawione, że ingerują wtedy, kiedy naprawdę jest już krucho. Ktoś, kto projektował działanie układów w Giulii i Stelvio Veloce dopuszcza nawet wymijanie na centymetry w mieście, ale wbrew pozorom systemy działają (choć czasem można odnieść wrażenie, jadąc bardzo "nonszalancko", że raczej nie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
(...) Ale jeśli zastanawiasz się nad nienadgorliwym autem tej wielkości i mocy to polecam Giulię Veloce 280 KM. (...)) W Alfie z kolei, jest problem z nadgorliwym ESP, który trzeba wyłączać przez wyjmowanie bezpieczników albo jakieś modyfikacje robione w gdzieś w szopach przez majstrów elektryków. Też słabo. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Już jest obcykana modyfikacja programu. Wgrywają Ci setup z trybem Race, masz nawet od razu nowe pokrętło, i jazda. Poza tym, z tym ESP w Alfie i tak zrobisz więcej dzięki napędowi Q4 niż z wyłaczonym ESP w i30 N.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Nowe pokrętło? A gwarancja zostaje? Nikt się nie czepia na przegladzie? Wyłącza tylko ESP czy wszystko łącznie z ABS?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Pewnie na tej samej zasadzie co program/MAPA. Jak nie zobaczą to przejdzie. Ale zapytam człowieka.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Pokrętło zostaje - Race się odpala przez dłuższe przytrzymanie w pozycji Dynamic
ABS zostaje, reszta jest całkowicie wyłączona. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
*UPDATE*
Jeździłem Alfa Giulią 280 Q4 -skrzynia szarpie -żeby zawrócić na skrzyżowaniu na dwupasmówce to trzeba z prawego pasa zaczynać zakręcanie -jakieś zjeb*** opóźnienie przy starcie, nie ważne w jakim trybie PS albo miałem pecha albo handlowcy w Alfie już się pogodzili z tym, ze ten samochód się nie sprzedaje i mają wywalone na klientów, dawno nie spotkałem się z takim obojętnym podejściem |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Gdzie byłeś? Żona w sobotę była w carserwisie w wawie ( tonale ) i było dokładnie tak samo, z łaski dali cennik i wyp…
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
@andorDrakon
W jakim sensie szarpie? Jeżeli przy manualnych zmianach to wszystko jest w normie - tak jest zestrojona aby "walić" po plecach ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Gdzie byłeś? Żona w sobotę była w carserwisie w wawie ( tonale ) i było dokładnie tak samo, z łaski dali cennik i wyp… na Morskiej w Gdyni CYTAT W jakim sensie szarpie? Jeżeli przy manualnych zmianach to wszystko jest w normie - tak jest zestrojona aby "walić" po plecach wink.gif tak, przy ręcznej zmianie. Efekt taki jak w mojej Kijance jak się DCT przytnie. Ogólnie wrażenie średnie. Jak bym gdzieś znalazł nową Veloce za ~210k to bym wziął, więcej raczej bym nie dał. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
To nie dla Ciebie auto
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
tak, przy ręcznej zmianie. Jeśli automat szarpie przy zmianach biegów na trybie manualnym, a na trybie D nie szarpie to problem leży w kierowcy, a nie samochodzie. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Oho, chyba trafiłem w czuły punkt. Przyznajcie lepiej, że samochód jest po prostu średni i tyle, a nie dorabiacie teorie, że trzeba być wyjątkowym, żeby alfa się podobała
![]() W ceed i proceed żadnego 'mega laga' przy starcie nie ma. W alfie, podczas ruszania z miejsca, po dodaniu gazu trzeba czekać ponad pół sekundy aż polecenie 'gaz' zacznie być wykonywane. BTW, ten lifting giuli i stelvio w 2023, dodaje STATYCZNE ledy? Ktoś może potwierdzić? Na filmie na YT z Tonale, te nowe ledy wyglądają jak zwykle statyczne światła, które maja tylko funkcje automatycznej zmiany długich na krótkie (nie ma to nic wspólnego z ledami matrix jak w np w Audi). Alfa Tonale Matrix LED |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
EDIT
Można zamknąć, ostatecznie kupiłem Suprę. Faktycznie, 'szarpanie' skrzyni takie jak w Alfie jest też w Suprze w trybie Sport, ale reszty już nie ma co porównywać, żadnego laga przy starcie, kontrola trakcji obsługiwana 1 przyciskiem. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Ale przecież w Alfie siedzi ZF 8HP. I to szarpie?
i30N, Giulia, a na koniec Supra... Ciekawy zestaw aut ![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Oho, chyba trafiłem w czuły punkt. Przyznajcie lepiej, że samochód jest po prostu średni i tyle, a nie dorabiacie teorie, że trzeba być wyjątkowym, żeby alfa się podobała ![]() W ceed i proceed żadnego 'mega laga' przy starcie nie ma. W alfie, podczas ruszania z miejsca, po dodaniu gazu trzeba czekać ponad pół sekundy aż polecenie 'gaz' zacznie być wykonywane. BTW, ten lifting giuli i stelvio w 2023, dodaje STATYCZNE ledy? Ktoś może potwierdzić? Na filmie na YT z Tonale, te nowe ledy wyglądają jak zwykle statyczne światła, które maja tylko funkcje automatycznej zmiany długich na krótkie (nie ma to nic wspólnego z ledami matrix jak w np w Audi). Alfa Tonale Matrix LED Dla potomności - oddałem już Tonale i mogę potwierdzić, że model ten ma aktywne ledy, które wycinają inne auta z wiązki światła. Nie jest to tak rozbudowany układ segmentów jak w Audi, ale działa i faktycznie ciśniesz non-stop na długich nocą. BTW, Supra fajny wybór. Jaki motor? Odnośnie Giulii, to spróbuję na dniach nowej po lifcie (z matrixami) i zobaczymy czy jest w niej jakiś lag. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 10 February 2010 Skąd: Wałcz ![]() |
Pertyn jak ostatnio testował Stelvio po ostatnim lifcie to mówił że dowalili ekologii tak że okrutnie laguje auto.
https://youtu.be/Pn4kkapSaGQ -------------------- Chrysler Aspen 5.7HEMI
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Laga to ma Pertyn
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 02:11 |