Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi problem. Pomożecie??
ABRAM
post Fri, 04 Dec 2009 - 07:26
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2007
Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie






Witam.
Mam problem z takim autkiem. Jedzie normalnie i w pewnym momencie gaśnie i nie chce odpalić. Trzeba odczekać kilka mminut i po 15 obrotach wału wkońcu odpali.
Dzisiaj jak było rano zimno to nie mogłem go odpalić a jak odpalił to falowały mu obroty między 600 a 900 obr i dosyć mocno dymił.
Raz się tak zdażyło że wyłączyłem zapłon a on jeszcze pracował przez ok 3 sekundy.

Błędy jakie wyrzucił to:
P0230 pompa paliwa, obwód pierwotny/ zawór ELAB- sygnał nieprawidłowy
P1180- ( prawdopodobnie usterka regulatora ciśnienia paliwa)
P1181 zawór regulacji ciśnienia paliwa

Na początku podejrzewałem ten regulator, ale to późne wygaszenie i poranne falowanie obrotów i dymienie bardziej stawiają na wtryski.

Koledzy z forum może coś podpowiedzą żeby nie wyrzucić na darmo kupki pieniędzy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 04 Dec 2009 - 07:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
iibitdi
post Fri, 04 Dec 2009 - 09:42
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





Cześć spotkałem się w tych autach właśnie z tymi trzema rzeczami całkiem niedawno.
W przypadku jednego był to regulator ciśnienia + jeden wtryskiwacz (nie był całkiem zły ale się zawieszał więc poszedł do wymiany).
Sprawdź wtryski metodą przelewową jak będzie ok to zobacz jakie masz ciśnienie na railu.
Auto seria czy po programie ? Jak po programie to również może być przyczyną jakiś agro tuning w stylu wszystko + 50%.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ABRAM
post Fri, 04 Dec 2009 - 10:32
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2007
Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie





Auto seria 176 kkm z niemiec niedawno przyjechało.

Podłączę go pod Clean Mastera i wyczyszczę mu cały układ paliwowy wraz z pompą i wtryskami, zobaczymy czy coś pomoże.
Jeżeli nie poprawi to będę sprawdzał jak przelewa.

miałem niedawno takiego po boxie, pojeździł 15 tyś km i korbowód został w chłodnicy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 04 Dec 2009 - 23:27
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





masz bledy wskazujace na zapchanie ukladu paliwowego

w hyudaiu/kia baki paliwa reaguja na gowniane paliwo, zluszcza sie farba/ocynk czy co to jest i w baku pojawiaja sie takie farfocle wygladajace jak siano biggrin.gif
zapychaja smok paliwa filtr i osadzaja sie na sitku regulatora na pompie

wykrec regulator z pompy i zobacz czy nie ma na nim jakichs zanieczyszczen

jesli jest tak jak mowie to bak do wyjecia i wyplukania ( a najlepiej do wymiany ) przewoddy paliwowe do plukania filtr paliwa do wymiany
nie bez kozery bedzie przeplukac listwe paliwowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 04 Dec 2009 - 23:56
Post #5









CYTAT(iibitdi @ Fri, 04 Dec 2009 - 09:42) *
Sprawdź wtryski metodą przelewową jak będzie ok to zobacz jakie masz ciśnienie na railu.

Moze lamerskie pytanie, ale na czym polega ta metoda?

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 05 Dec 2009 - 00:06
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(k-meal @ Fri, 04 Dec 2009 - 23:56) *
Moze lamerskie pytanie, ale na czym polega ta metoda?

Pozdr.

zakladasz zamiast przelewow na wtyskiwacze rurki ( pcv ) ze zbiorniczkami i uruchamiasz silnik ( powrot od strony pompyu musi byc zaslepiony ) silnik ma pracowac 1 minute na jalowych i 30 sek na 3000 rpm
im mniej paliwa w zbiorniczkach tym lepiej ( nie powinno byc wiecej niz 200 ml ) a juz generalnie na wszystkich powinno byc rowno, jak w ktoryms bedzie wyraznie wiecej to jest trefny
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:40