Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Hybrydowe turbo- warto? Za i przeciw?
redblock
post Tue, 17 Jan 2012 - 23:45
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 27 September 2011
Skąd: Piaski/Lublin





Mam w swoim 2,3 8v turbinę TDO4HL-16T, kupiłem zestaw naprawczy z większym kołem kompresji od 19T i moje pytanie brzmi:
- czy warto robic taką hybrydę?
- jak wpłynie to na ośkę(czytałem że sie urywają)?
- moge liczyć na zmniejszenie turbo dziury?


Prosze o wszelkie za i przeciw, nie znalazłem nic na forum w tym temacie. Może wypowie sie ktoś kto śmiga na hybrydzie?
Turbo bedzie przerobione i wywazone w profesjonalnym zakładzie. Dla podgladu rożnice pomiedzy wirnikami 16/19T





--------------------
Volvo 744/B234??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 Jan 2012 - 23:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Wed, 18 Jan 2012 - 09:53
Post #2


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Niestety slowa "profesjonalny zaklad" i Polska do siebie pasuja jak wywoz gnoju do ferrari i tymsamym doradzalbym kupienie niekombinowanej sprezarki.
Oska czasem sie urywa - to juz zalezy od danej kombinacj i jezeli tak sie zdarza na swiecie, to Tobie tez moze.
Turbo nie wstanie wczesniej, jedynie reakcja na gwaltowne wcisniecie gazu (lag) przy obrotach na ktorych normalnie masz juz doladowanie moze sie troche poprawic, lecz to tez zalezy od wielu czynnikow.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Wed, 18 Jan 2012 - 11:38
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Czy takie zwiekszenie kola kompresji powinno poprawic przeplyw spalin przez turbine przez to, ze wieksza czesc spalin bedzie uciakala przez WG przy takim samym doladowaniu ( jesli porownujemy turbo z mniejszym i wiekszym kolem kompresji ) ?


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 18 Jan 2012 - 12:56
Post #4


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Tak. Ale wszystko ma swoje granice.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redblock
post Wed, 18 Jan 2012 - 20:41
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 27 September 2011
Skąd: Piaski/Lublin





Chciałem zapytać o specyfikę takiego turbo po montażu.Czy takie turbo może poprawić elastycznośc silnika, chciałbym żeby turbina wcześniej wstawała, w tej chwili max doładowanie mam przy 3100/obr, gdybym miał np przy 2500/obr było by wprost idealnie. Warto powiekszac otwór WG ? Porting? O montaż i wyważenie układu prosze sie nie martwić.


--------------------
Volvo 744/B234??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 18 Jan 2012 - 23:24
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wcześniej nie wstanie bo wirnik jest cięższy i jeszcze o 500 obr , zapomnij
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Fri, 20 Jan 2012 - 07:43
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





yyy a moze diesel ? smile.gif


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 20 Jan 2012 - 08:35
Post #8


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(redblock @ Wed, 18 Jan 2012 - 20:41) *
Chciałem zapytać o specyfikę takiego turbo po montażu.Czy takie turbo może poprawić elastycznośc silnika, chciałbym żeby turbina wcześniej wstawała, w tej chwili max doładowanie mam przy 3100/obr, gdybym miał np przy 2500/obr było by wprost idealnie. Warto powiekszac otwór WG ? Porting? O montaż i wyważenie układu prosze sie nie martwić.

Chcesz od 2500 to wloz td04-12 albo 13. Jak dobrze pojdzie to wstanie jeszcze nizej niz 2500obr. Natomiast zakres wysokich obrotow moze na tym ucierpiec zaleznie od mocy w jakie celujesz.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Fri, 20 Jan 2012 - 09:42
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Kolega redblock nie po to wymieniał td04 13C na 16T żeby teraz wracać do 13 biggrin.gif . Chociaż coraz bardziej się dziwię jego pomysłom.Chciał 300-konne (R4,8v) o charakterystyce diesla i jako auto DD. Na razie kolega za mało nim pojeździł i nie wie,że da się tym normalnie jeździć na co dzień i nie trzeba za każdym razem wykorzystywać tych 1,4 bar.Wystarczy łagodnie operować gazem.Z tym,że problem polega na tym,że kolega redblock przy obecnym fun'ie jakie daje auto,nie potrafi operować gazem po aptekarsku.Pozycja "zero"-"jedynkowa" jest bardziej na miejscu.Kolego serdeczny redblock,Michale, ogarnij się, albo rybki albo akwarium.

PS: Michałek zawsze możesz wyrzucić klimę i jest piękne miejsce na kompresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 20 Jan 2012 - 10:11
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ja masę takich hybryd porobiłem w Saabach w 9-5, 9-3 i jedną do nowego 9-3 akurat tutaj bazą byłą TD04L-14T...
Hybrydy pracują świetnie i niezawodnie turbodziura na takim samym poziomie jak 16T (w przypadku wersji superback), a wydajność całości to ok 333KM - tyle udało mi się wystrugać na takiej w 2.0 Saabie 900NG przy doładowaniu 1,5 bara...

W silniku 2.3 możesz liczyć że pełne doładowanie będziesz mieć na V biegu od 2000obr.min i ta turbina jest w stanie zbudować 500Nm już od ok 2400-2500obr.min, w moim Saabie Cabrio tak wstaje takie 19T:


A i są dwa rodzaje tych kół kompresji 19T, różnią się wysokością i wydajnością to niższe zwane jako Superback (26,8mm wyskości) będzie wstawać jak seria 15 czy 16T a to wyższe (27,2mm) ok 100obr.min później.

Tutaj masz przykład dużego 19T ale w automacie, na hamowni inercyjnej ze względu na skrzynie żeby nie zredukowało pomiar trzeba było rozpoczynać od ok 2200obr.min (masz porównanie to ultra szybko wstającej GT17 o wydajnośći 230KM):


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Fri, 20 Jan 2012 - 10:43
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





CYTAT
A i są dwa rodzaje tych kół kompresji 19T, różnią się wysokością i wydajnością to niższe zwane jako Superback (26,8mm wyskości) będzie wstawać jak seria 15 czy 16T a to wyższe (27,2mm) ok 100obr.min później.

Mamy właśnie z talerzykiem Superback.
U mnie maks. moment jest przy 3300obr. Przy ok. 2500obr jest ponad 0,5 bar'a doładowania,czyli tyle ile uzyskuje seryjna turbina.Tylko po prostu mamy kopnięcie przy 3000 a potem wydaje nam się ,że auto nie jedzie do tych 3000 a tak naprawdę jedzie jak seria.Człowiek się szybko przyzwyczaja do mocy i niutków stąd się biorą te odczucia.Z tego co wiem to redblock już zawiózł 16T do przeróbki.Ja poczekam aż zamontuje i postroimy i dopiero zrobię u siebie.Na razie moja 16T sprawuje się rewelacyjnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Fri, 20 Jan 2012 - 20:36
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





witaj, ja osobiście sam robiłem taką przeróbkę ale kupiłem cały zestaw wzmocniony (tuningowy) od meleta za cały zestaw wydałem 800PLN ale wywarzenie proponuje robić na wyważarce wysokoobrotowej i to zaznacz że ma być wyważone na 0 a nie na to co w papierach podają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redblock
post Fri, 20 Jan 2012 - 20:46
Post #13


Rookie
Dołączył: Tue, 27 September 2011
Skąd: Piaski/Lublin





Coobcio dzięki za konkretną odpowiedź, silnik Saaba produkje jednak wiecej spalin niż prosta 8v głowica, mam talerzyk Superback. Na dniach bede miał złozone i zamontowane to turbo w aucie więc opisze w temacie dla potomnych bo na forum mało info o hybrydach. Czy jest sens polerki muszli? ewentualnie gorącej części?

ryschmie i jak wrażenia po montażu hybrydy?



--------------------
Volvo 744/B234??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Fri, 20 Jan 2012 - 23:36
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





Ponieważ obudowa tależyka była toczona ręcznie to się troszkę obawiałem ale wyszło pieknie na tym zestawiem mam 450nm i przejechałem już 40000 km. Ja przeskoczyłem z 13 odrazu na 19 więc różnica była spora ale zapomnij że ci jakiś warsztat to zrobi.W moim przypadku robótki ręczne się opłaciły. Auto to volvo 850T5-R włoskie a więc silnik był na turbinie 13 i miał 2 litry najpierw kupiłem silnik 2.3 potem od złomiarza kupiłem turbinę 16 absolutnie najgorzszą jaką miał dałem za nią 300 pln (zdzierstwo) kupiłem najlepszy zestaw do 19 łącznie z wałkiem dałem 800 pln ponoć nikt nigdy o taki się nawet nie pytał wszyscy kupują za 150 pln. Wydech musiałem też zmienić założyłem chip ricka300ps420nm który ma w specyfikacji turbinę 19 i auto jeździ pięknie. Turbina wstaje wcześniej ale nie 500 obrotów tylko jakieś 100 kultura pracy jest lepsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 07:28