![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 28 April 2010 ![]() |
Ziom chce stawiac "hamowalnie" i pytanko - któraś z nich lepsza/gorsza? Chyba opierają się na bardzo podobnej budowie, ceny tez ~podobne. Nawiew bedzie jak trzeba, wiec ktora powinien wybrac?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Maha?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Super Flow
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Ja polecę DynoProject. Każdy uznany tuner używa takiej, więc chyba jest dobra?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Zdecydowanie DynoProject. Mam ośkę obciążeniową od zeszłego roku. Rolki dobrze trzymają, żadnych patentów z pryskaniem na rolki jak w Maha, stabilna konstrukcja, pomiary regularnie takie same, oprogramowanie proste i bardzo mocny hamulec, no i pomoc techniczna niemalże 24/7.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
A jak robi sie że w dynoproject wychodzi wiecej momentu niż jest w rzeczywistości powiedzmy 40-60niuta wiecej niz jest w rzeczywistosci i ok 10koni wiecej ?
Pytam czysto hipotetycznie. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Promocji możesz doszukać się na wszystkich hamowniach, o ile operator czerpie radość lub profity z takich operacji. Podstawą dobrego pomiaru jest jedna i niezmienna kalibracja urządzenia.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Jeśli starczy Ci $ to weź rolki ze stali nierdzewnej, nie malowane żadną farbą.
Pzdr |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
Ziom chce stawiac "hamowalnie" i pytanko - któraś z nich lepsza/gorsza? Chyba opierają się na bardzo podobnej budowie, ceny tez ~podobne. Nawiew bedzie jak trzeba, wiec ktora powinien wybrac? a niby co chcesz przeczytać poza reklamą jak wszystkie posty powyżej? możesz jedynie poszperać w archiwum i poczytać o hamowni V-techu - słowa kluczowe to v-tech, piro, colin i mondeo mam takie samo zdanie jak przedmówcy - również nie mam pojęcia, czy X jest lepsza/gorsza od Y. że się koleguję z dystrybutorem Dynometu, więc powiem, że jeżdżą na niej jakby odrobinkę bardziej uznani tunerzy niż Ci na DynoProjekcie (jeśli można pokusić się o takie stwierdzenie podpierając z rzadka opisującą swoje projekty na forum firmą Kleemann). hamownia kolegi to na ośki? w jakie moce ergo wagi rolek celujemy? (nie kolory rolek, to już wyższa szkoła tunerska ![]() -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Koleguję z dystrybutorem Dynometu, więc powiem, że jeżdżą na niej jakby odrobinkę bardziej uznani tunerzy niż Ci na DynoProjekcie (jeśli można pokusić się o takie stwierdzenie podpierając z rzadka opisującą swoje projekty na forum firmą Kleemann). Ja z kolei koleguję się producentami DynoProject, ale kto się z kim koleguje nie ma tu dużo do rzeczy. Chciałbym rzucić inne - moim zdaniem ważniejsze - światło na sprawę: DynoProject jest w 100% polskim producentem, rolki i rama wykonywane są w Polsce z polskich komponentów, sterownik również. Jedynie hamulce są sprowadzane z Hiszpanii. Nie sądzę, że którykolwiek z użytkowników tych hamowni jest w stanie im zarzucić niską jakość - zapraszam do dyskusji, bo wieloletnich użytkowników tych hamowni jest na forum naprawdę sporo. O dostępności serwisu nawet nie trzeba wspominać. Ceny są również konkurencyjne. Nie dziwi mnie, że duńska firma Kleemann jeździ po duńskich hamowniach Dynomet. Analogicznie: niemieckie firmy (nawet polskie przedstawicielstwa) mają we flotach tylko niemieckie auta. Może warto by było wspierać rodzimy przemysł, którego w Polsce już prawie nie ma - jak widać w Danii i innych krajach, w których jest dobrobyt, to działa. Jak będziemy tylko kupować gotowe produkty, to nigdy w naszym kraju nic się nie zmieni, będziemy jeździć nimieckimi autami po duńskich hamowniach i wgrywać gotowe amerykańskie programy. Każdy polski "dystrybutor" przytnie po stówce, a prawdziwa kasa ucieknie gdzie indziej. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Promocji możesz doszukać się na wszystkich hamowniach, o ile operator czerpie radość lub profity z takich operacji. Podstawą dobrego pomiaru jest jedna i niezmienna kalibracja urządzenia. czyli są 'źle' skalibrowane ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
A ja moge powiedziec, ze mialem czesto do czynienia z hamowniami MAHA, SuperFlow, i Dynoproject (ze sprzetu obecnego firmy krzak nie, to sie nie bede wypowiadal) i zasadniczo jezeli jest kumaty operator to wszystkie sa swietne. Dynoproject ma wsparcie, co czasem sie przydaje jak komus wpadna dziwne pomysly do glowy (nie mowie tutaj o czarowaniu). Natomiast jak ktos chce odprawiac czary z wykresami, co u nas jest od wielu lat norma (zawyzanie swoich dziel, ostatnio tez zanizanie konkurencji) to na kazdej sobie poradzi - czasem bardziej, czasem mniej udolnie (vide maha z krakowa i czary na temperaturze).
Jezeli chodzi o same odczyty i kalibracje, to sa drobne roznice, nawet miedzy egzemplarzami tej samej firmy i raczej trzeba to traktowac wszystko jako blad pomiarowy - chyba, ze ktos gra o zlote majtki, to proponuje w ta sama pogode, cisnienie zrobic wycieczke i sie okaze co lepiej wychodzi ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
W rzeczywistości czyli gdzie ? Na innej hamowni ? silnik generuje fabrycznie 220km i 280nm , wychodzi na dynoproject na serii sofcie 225km i 350nm , chyba 70nm giftu to nie jest realne co ? mozliwe ze zle skalibrowana ? aha i wszystkie inne auta wychodza o te srednio 50nm wiecej , moc mniej wiecej sie zgadza, ale niuton w srednim zakresie jest srednio 50-60wiekszy. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Biorąc pod uwagę to, że jedną wartość można wyliczyć z drugiej znając obroty, to raczej mało prawdopodobne, żeby moc się zgadzała, a moment nie...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
przez to pytam bo dla mnie to jest niezrozumiale , chyba ze da sie zrobic tak zeby moment podbic tylko na srodku zeby wyszlo wiecej nm , a gora niut jest normalnie i moc sie zgadza
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ale jak masz na jednej hamowni wynik 280Nm @ 5000rpm, i 220KM @ 5500rpm, to po podbiciu Nm w średnich obr do 350Nm @ 3500, moc też będzie niżej np 220 KM @ 3500obr. Przynajmniej tak mi się wydaje z logicznego punktu widzenia = jak przesuwasz peak momentu to przesuwasz peak mocy.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
chodzi o wzór obliczenia mocy: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html i wystarczy podać pod ułamkiem 5tys lub 7tys żeby mieć inny wynik koni przy tych samych Nm (a w tej kwestii chyba są różne normy, bo w PL zazwyczaj jest to coś koło 7tys, a na wykresach z de coś kolo 5u w linku jest 9,5tys)
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
OT
Ile to już było tematów o mocy vs momencie? chyba wystarczająca ilość. Kto przeczytał od deski do deski na pewno zrozumiał, kto nie, ten zrozumieć nie chce (i to niestety widać w komentarzach powyżej...). @Mickey - różnica wynika z zastosowanych jednostek, normy dotyczą metody pomiarów lub stosowania korekcji. /OT -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
silnik generuje fabrycznie 220km i 280nm , wychodzi na dynoproject na serii sofcie 225km i 350nm , chyba 70nm giftu to nie jest realne co ? mozliwe ze zle skalibrowana ? aha i wszystkie inne auta wychodza o te srednio 50nm wiecej , moc mniej wiecej sie zgadza, ale niuton w srednim zakresie jest srednio 50-60wiekszy. No to by raczej wskazywało błąd, mniej lub bardziej świadomy, pomiaru jeśli inne egzemplarze tej hamowni/urządzenia mierzą bez takich odchyłek. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:51 |